طرح احداث پروژه های عمرانی مرکز خدماتی و تجاری

پیشینه و تاریخچه

تاریخچه مراکز خرید و فروشگاهها به ۱۰۰۰ سال قبل بر می گردد .در زمانهای قدیم بنادر و خیابانها به عنوان مراکز خرید استفاده می شدند . پاساژ به معنی گذرگاه یا میانه دو چیز است. در دوران گوناگون تیمچه‌ها یا گذرهای، با جای دادن حجره ها و مغازه ها در درون خود نقش نوعی بازارچه یا مرکز را ایفا می کردند. امروزه پاساژ ها در درون یک ساختمان یا مجموعه‌ای از ساختمان‌ها قرار دارند. که شامل فروشگاه‌های گوناگون هستند و با راهروهای مرتبط با هم باعث آسانی دیدار مشتریان از فروشگاه‌ها می‌شوند. راهروهای یک پاساژ می‌تواند بن بست یا مرتبط با راهروهای دیگر باشد.
شرح مختصر از فرآیند طرح احداث پروژه های عمرانی مرکز خدماتی و تجاری

مصالح

انتخاب مصالح باید با در نظر گرفتن نکالت زیبایی شناسی صورت گیرد. مصالحی که برای کف و دیواره ها استفاده می شود باید با دوام بوده و نیازمند حداقل حفاظت و تعمیر باشد.

کف

برای مصالح کف می توان از کف پوشهای موزائیکی که روی کف ماسه پوش بتنی نصب می شوند استفاده کرد. ترکیب موزائیک و آجرهای از سنگ معدنی و آجرهای کف پوش نقش های جالبی در کف ایجاد می کند، با پیشرفت های جدیدی که در فرش کردن کف حاصل شده، در مواردی که رفت و آمد چه در درون سالن ها و چه در خارج آنها زیاد است، سنگ فرش یکی از مصالح قابل قبول برای پوشش کف می باشد.

سقف

در انتخاب مصالح سقف، تنوع زیادی وجود دارد که هر کدام تأکید بر مفاهیم معماری دارند و به کارگیری مصالحی مانند تیرهای بتنی، آجرهای آکوستیکی فرم دار، پلی استر چوب و همچنین کاربرد پنجره های سقفی به مرکز خرید روح جاذبه ای خاص می بخشد.

دیواره

در بازارچه ها که دیواره ها بیش از ۵/۲ تا ۳ متر ارتفاع دارند، باید مصالح آن با توجه به سهولت تعمیر و نگهداری و پایداری آنها انتخاب شوند. استفاده از یک نوع مصالح در نمای خارجی مانند آجر و بتن های پیش ساخته باعث ایجاد تداوم در نما می شود..

میزان سرمایه مورد نیاز جهت تولید

بودجه: کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان
نام محصول: پروژه های عمرانی مرکز خدماتی و تجاری
نرخ برابری دلار: ۱۲۰۰۰۰ ریال
سرمایه ثابت: ۳۷۰۰۰ میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۹۳۰۰۰۰ میلیون ریال
سرمایه کل: ۹۶۷۰۰۰ میلیون ریال

امتیاز