طرح احداث کارخانه یخ سازی

ماشین یا کارخانه یخ با قطعات کاملا اروپایی توسط گروه تولیدی eig تولید میشود این محصول به دلیل کارکرد کاملا اتوماتیک امکان تولید یخ برای تمامی کاربران را فراهم آورده است و برای تولید یخ نیاز به تخصص خاصی ندارد و هر فردی بدون داشتن هیچ گونه دانش خاصی میتواند اقدام به تولید یخ نمائید. یخ تولید شده توسط این دستگاه به صورت بهداشتی و صنعتی بوده و در قالب های مستطیل شکل تولید میشود. همچنین در نظر داشته باشید این دستگاه به صورت پرتابل بوده و قابلیت جابجایی از مکانی به مکان دیگر را دارد ولی دستگاه های قدیمی امکان جابجایی نداشته و حتی فضای بسیار بزرگی را نیز اشغال میکردند ولی ابعاد کارخانه یخسازی گروه eig نسبت به یخساز های قدیمی کوچگ بوده و میتوان در داخل سوله نیز نصب و راه اندازی کرد. نصب و راه اندازی کارخانه یخساز نیاز به فرد متخصص نداررد چون تمام قطعات روی یک پکیج کل می باشد و با اتصال آب و برق شروع به تولید یخ می نماید.

فضا و جا گیری در دستگاه های یخ ساز قالبی

کارخانه یخسازی سابق سطح بسیار بزرگی از فضا را اشغال می نمودند و کارخانه های یخسازی قدیمی مساحت قابل توجهی را اشکال مینمودند ولی دستگاه های جدید بسیار کارا و کوچک طراحی شده و نسبت به یخساز های قدیمی مساحت بسیار کوچکتری را اشغال میکنند و در مقابل یخ بسیار بیشتری را تولید می نمایند و در واقع یخ ساز ها کوچکتر و کاراتر هستند.

مصرف کمتر برق

ماشین های یخساز قالبی جدید در مقایسه با کارخانه یخسازی قدیمی مصرف برق بسیار پایین تری دارند به نوعی که با توجه به افزایش قابل توجه تکنولوژی در دستگاه های یخساز قالبی مصرف انرژی تا یک سوم کاهش یافته است و در نتیجه قیمت تمام شده یخ قالبی تا حد قابل ملاحظه ای کمتر از نمونه های قبلی شده است.

هزینه کارگری

یخ ساز های جدید چون بصورت اتوماتیک طراحی شده اند به کمترین تعداد اپراتور نیاز دارند این در حالی است که کارخانه یخ سازی های سابق به تعداد قابل توجهی پرسنل فنی و کارگری نیازداشتند. یخساز های قالبی کوچک و متوسط معمولا فقط نیاز به یک اپراتور دارند و نیاز به نیروی متخصص و یا کارگر متخصص نیز ندارند.

ایمنی

یخساز های قالبی جدید دارای بالاترین استاندارد های ایمنی میباشند و امکان آسیب رسانی آنها به هیچ شخصی وجود ندارد و جریان الکتریسیته در آنها کاملا مطابق با اصول مهندسی هدایت میگردد.

طول عمر مفید

سطح پوسیدگی در کارخانه های یخسازی قدیمی بسیار بالا بوده و استهلاک قطعات در آنها محسوس و قابل توجه است و هزینه تامین و نگه داری قابل تاملی را برای خریدار کارخانه یخ تحمیل میکنند این در حالی است که دستگاه های یخساز قالبی جدید هزینه تامین و نگه داری بسیار بسیار پایین تری را دارند و طول عمر مفید این دستگاه ها بسیار بالاتر از کارخانه های یخسازی قبلی میباشد.

خریداران یخ ساز های قالبی جدید از دیگر ویژگی های یخساز های قالبی نیز بهره مند میشوند به عنوان مثال در اکثر کارخانه های یخ قدیمی فروش کارخانه منوط به فروش ملک کارخانه یخسازی خواهد بود چرا که امکان فروش کارخانه یخسازی بدون ملک آن تقریبا غیر ممکن میباشد این در حالی است که در دستگاه های یخساز قالبی جدید شما میتوانید بدون توجه داشتن به ملک ای که یخساز در آنجا قرار میگیرد دستگاه یخ ساز قابل حمل را خریداری و نصب و راه اندازی نمایید و اگر قصد ارتقاء ظرفیت ان را داشته باشید میتوانید دستگاه را به راحتی فروخته و دستگاه بزرگتر و یا حتی کوچکتری را جایگزین نمایید در حالی که در دستگاه های یخساز قدیمی این امکان اصولاً وجود ندارد.

موتور یخساز های قالبی جدید معمولا از مارک dwm و یا bitzer که هر دو ساخت آلمان هستند انتخاب میگردند ، مشخصه بارز این نوع موتور که به موتور های سمی هرماتیک معروف هستند قابل تعمیر بودن این موتور ها میباشند به عبارت دیگر موتور یخ ساز قالبی خریداری شده توسط شما در صورت خرابی همانند موتور خودرو کاملا قابل تعمیر می باشد و نیازی به نگرانی ندارد عمر مفید این موتور ها بیش از بیست سال بوده و تا سالها به یخ ساز شما در تولید یخ کمک خواهد کرد.

گاز فریون استفاده شده در دستگاه های یخ ساز قالبی ساخت گروه صنعتی اسکندری از گاز R404 و یا R22 انتخاب میگردد که علاوه بر اینکه دوست دار محیط زیست میباشد مصرف برق را هم به دلیل ضریب تبدیل ایده آل کاهش می دهد و از سوی دیگر در ایران همیشه در دسترس بوده و در هر فروشگاهی موجود است.

در شرکتهای پیمانکاری عمرانی که پروژه های مختلفی را در سرتاسر ایران اجرا میکنند امکان حمل ونقل دستگاه های یخ ساز قالبی تا پای پروژه هر جا که باشد امکان پذیر و میسر میباشد و شما میتوانید بعد از اتمام پروژه یخساز قالبی را به محل پروژه جدید منتقل نماید.

استفاده از یخساز قالبی مدرن بسیار ساده و آسان بوده و نیاز به تخصص و مهارت خاصی ندارد و با هر شخصی به راحتی میتواند از آن بهره برداری نموده و کسب درآمد نماید. این نوع یخساز در هر نوع مکان قابل نصب و بهره برداری میباشد .

ظرفیت دستگاه

گروه صنعتی و تولیدی eig اولین تولید کننده دستگاه های یخساز در ایران بوده و توانایی تولید کارخانه یخ سازی در هر ظرفیتی را دارند این ظرفیت از ۲۰ قالب تا ۸۰۰ قالب متغییر بوده و با توجه به درخواست مصرف کننده با قطعات درجه یک اروپایی تولید و به بهره برداری میرسد. لازم به ذکر است ظرفیت دستگاه ، ابعاد و اندازه و بر روی قیمت محصول نیز اثر میگذارد.

ابعاد محیط برای راه اندازی کارخانه یخسازی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی استفاده از دستگاه های یخ سازی قدیمی کاملا منسوخ شده است زیرا ابعاد این گونه از دستگاه ها بسیار بزرگ بوده و به دلیل نبود سیستم تولید یخ به صورت اتوماتیک خروجی دستگاه در مصارف خوراکی غیر بهداشتی میباشد . اما در نظر داشته باشید دستگاه یخسازی تولید شده توسط گروه EIG به دلیل طراحی استاندارد نیاز به محیط بزرگ برای راه اندازی نداشته و میتوان در محیط های باز یا سوله های کوچک از دستگاه یخ سازی استفاده کرد الیته در نظر داشته باشید ایعاد دستگاه با توجه به ظرفیت دستگاه متفاوت میباشد. و با افزایش ظرفیت دستگاه ابعاد دستگاه نیز مقداری بزرگ میشود.

راه اندازی کارخانه یخسازی

راه اندازی کارخانه یخسازی با هزینه بسیار پایینی انجام میگیرد. و به دلیل کیفیت بالای این محصول و استفاده از قطعات درجه یک اروپایی بهترین گزینه برای ایجاد یک کسب و کار میباشد. یخ به علت استفاده زیاد در صنعت و یا به شکل خوراکی فروش بسیار بالایی دارد و از این رو تولید یخ با دستگاه کارخانه یخساز بسیار آسان بوده و میتواند در کمترین زمان ممکن بازگشت هزینه را برای شما داشته باشد. به صورت میانگین برای استفاده از دستگاه یخساز نیاز به یک یا دو اپراتور برای مدیریت دستگاه میباشد زیرا کارخانه یخسازی تولید یخ را به صورت کاملا اتوماتیک انجام میدهد و اپراتور فقط برای جداکردن یخ از قالب ها مورد استفاده قرار میگیرد.

کاربرد کارخانه یخ سازی

یخ به عنوان یک ماده خنک کننده جایگاه بسیار ویژه ای دارد که میتواند در مصارف زیر مورد استفاده قرار بگیرد:

بچینگ ( کارخانه های بتن ریزی )
موکب های اربعین
رستوران ، هتل و اداره جات
صنایع غذایی
کشتارگاه های دام و طیور
لنج های ماهیگیری
صنایع شیمیایی
مصارف پزشکی
کسب و کار شخصی
مصارف خانگی
و …

کاربرد یخ در لنج ماهی گیری

کشتی های ماهیگیری به مدت چند روز در بین آبها برای صید ماهی وقت میگذارند به همین دلیل ماهی صید شده در این مدت در مقابل گرما فاسد شده و مورد استفاده قرار نمیگیرد به همین دلیل لنج های ماهیگیری با استفاده از یخ از فاسد شدن ماهی جلوگیری میکنند و ماهی را سالم و تازه به فروش میرساند. البته یخ تنها در لنج های ماهیگیری مورد استفاده قرار نمیگیرد بلکه در فروشگاهای فروش ماهی نیز برای جلوگیری از گندیده شدن مورد استفاده قرار میگیرد. البته بهترین روش برای استفاده در فروشگاهای فروش ماهی پودر کردن یخ میباشد.

کاربرد یخ در صنایع غذایی

مواد غذایی برای سالم ماندن در فصول گرما به مدت کوتاه نیاز به محیط خنک مثل سردخانه دارند ولی با توجه هزینه راه اندازی سردخانه امکان راه اندازی را برای کاربر غیر ممکن میباشد به همین دلیل تنها راه فقط استفاده از یخ برای نگهداری مواد غذایی در مدت کوتاه میباشد. حتی با استفاده از یخ خرد کن امکان پودر کردن یخ ممکن بوده و میتوان از پودر یخ در صنایع غذایی نیز استفاده کرد.

کاربرد یخ در کشتارگاه ها

کشتارگاه ها نیز به عنوان پرمصرف ترین محیط ها در جهت استفاده از یخ هستند. در کشتارگاه های مرغ دمای بدن مرغ بعد از ذبخ بالا میباشد به همین دلیل بعد از ذبخ لاشه را وارد یخ کرده تا دمای بدن مرغ کاهش و حتی وزن لاشه نیز کاهش پیدا میکند به همین دلیل وجود یخ در کشتارگاه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از یخ فقط در کشتارگاه های مرغ مورد استفاده قرار نمیگیرد و در کشتارگاه های دام نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

کاربرد یخ در شرکت های پیمانکاری

شرکت های پیمانکاری در هنگام استفاده از بتن در محیط بسیار گرم از یخ برای خنک کردن بتن استفاده میکنند. زیرا دمای زیاد هوا باعث خشک شدن و ترک برداشتن بتن میشود به همین دلیل ابتدا در عمل پیچنگ با یخ اقدام به خنک سازی بتن نموده و سپس از بتن با دمای استاندارد استفاده میکنند این روش باعث افزایش کیفیت بتن شده و طول عمر بتن را نیز بالا میبرد.

موتور پرقدرت آلمانی

موتور استفاده شده در کارخانه یخسازی eig از نوع سمی هرماتیک بوده و از ویژگی های منحصر بفرد برخوردار است این نوع موتور امکان کارکرد بدون وقفه را داشته و به صورت نیمه اتوماتیک میباشد. ای نوع موتور از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و ساخت کشور آلمان میباشد.

موتور سمی هرماتیک در مقابل موتور هرماتیک از مقاومت بیشتری برخوردار است و امکان تعمیر پذیر بودن را دارد. همچنین این نوع موتور قیمت بیشتری نسبت به موتور هرماتیک داشته و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین پمپ گرداننده آب از نوع موتورژن تبریز بوده و با داشتن قدرت بالا امکان گردش آب با دمای زیر صفر را دارد.

موتور کارخانه یخسازی
همزن و پمپ آب

قالب های یخ در کارخانه یخساز در داخل وان که متشکل از آب شور میباشد قرار داده میشوند . زیرا آب شور در زیر صفر درجه یخ نمیزند. آب شور برای تبدیل آب داخل قالب ها به یخ باید همیشه در حال گردش باشد این گردش آب شور توسط موتورهای موتوژن و پمپ های با کیفیت پمپ ایران و یا اطلس پمپ که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.استفاده میگردد.

مخزن یا وان آب شور

کارخانه یخ ساز گروه تولید eig دارای مخزن یا وان (دیگ براین) مخصوص برای منجمد کردن قالب های یخ با ارتفاع ۱.۴۰ متر میباشد. این وان یا مخزن آب شور از جنس گالوانیزه مرغوب ۴ میل یا فولاد ۸ میل با توجه به سفارش مشتری تولید میشود همچنین ورق بیرونی مخزن از گالوانیزه رنگی با ۱۰ سانت فوم ، عایق بندی شده است تا بتواند راندمان دستگاه را افزایش میدهد. این عایق بندی فقط بر روی دستگاه های یخساز گروه eig تعبیه شده است تا باعث جلوگیری از هدر رقتن سرمایش دستگاه از طریق بدنه شود.

نوع گاز دستگاه

گاز به صورت کلی وظیفه تولید سرما در محصولات سرمایشی ، یخ سازی و … مورد استفاده قرار میگیرد اما به دلیل کیفیت و سرمایش مطلوب تر گروه تولیدی eig در کارخانه یخ سازی از گاز فربون R22 استفاده کرده است تا روند تولید یخ را با سرعت بیشتری انجام بگیرد. اما در محصولات موجود در بازار برای تولید سرما از آمونیاک استفاده شده است که علاوه بر قدرت تولید سرمای پایین نسبت به فریون دارای بو میباشد.

بدنه و چهارچوب دستگاه

بدنه یکی از مهمترین عامل در تمامی محصولات میباشد. کارخانه یخساز eig دارای بدنه محکم از جنس قوظی ۱۴*۱۴ یا تیرآهن با نمره ۱۸ بوده و باعث میشود دستگاه عمر طولانی داشته باشد حتی نوع جنس مورد استفاده با محصولات موجود در بازار متفاوت میباشد و در مقابل عوامل رطوبت و … دچار پوسیدگی یا زنگ زدگی نمیشود.

همچنین اتصالات دستگاه توسط co2 و آرگون بوده و دارای قدرت چسبندگی بسیار بالایی میباشد و همچنین در نقاط اتصالی برای عدم زنگ زدگی از سیم جوش استیل استفاده میشود تا در برابر عوامل رطوبت محیط دچار زنگ زدگی و حتی پوسیدگی نشود.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید شکلات خرما

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک انواع یخ: ۱۵۴۹۳۱۲۴۴۷

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت احداث کارخانه یخ سازی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

کد تعرفه گمرکی انواع یخ : ۲۲۰۱۹۰۰۰

روش تولید یخ توسط کارخانه یخسازی

کارخانه یخ سازی به دلیل کارکرد اتوماتیک روش کار بسیار راحتی دارد فقط با اتصال به پریز برق و فشردن کلید استارت کارخانه یخسازی شروع به تولید یخ با توجه ظرفیت خود میکند همچنین این دستگاه نیاز به مدیریت توسط اپراتور ندارد و فقط انتقال و خروج یخ ها توسط اپراتور انجام میگیرد.

امکان جابجایی در ظرفیت های پایین به صورت پرتابل بوده و جابجایی راحتی دارد ولی در ظرفیت های بالا امکان جابجایی وجود نداشته و باید توسط ابزار های مخصوص استفاده شود حتی این ویژگی وجود دارد که کاربر بتواند چرثقیل مخصوص برای خارج کردن قالب ها از دستگاه را نیز سفارش دهد تا بتواند یخ تولید شده را از داخل دستگاه به بیرون منتقل نمائید.

وضعیت واحد های فعال تولید انواع یخ

در نمودار زیر تعداد واحدهای فعال انواع یخ  در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

وضعیت واردات و صادرات یخ

جدول واردات و صادرات انواع یخ به تفکیک سال در نمودار زیر آمده است.

 

سطح بهداشت در کارخانه های یخسازی قدیمی آمونیاکی بسیار پایین بوده و یخ تولید شده توسط یخسازهای قدیمی به شدت آلوده به انواع آلودگی ها میباشند. یخ سازهای جدید مطابق با آخرین بخشنامه های اداره بهداشت ایران تولید میگردند و درصد هر نوع آلودگی در این یخ ساز ها صفر میباشد. و یخ تولید شده توسط دستگاه های یخساز جدید با توجه به سیستم دستگاه جدا از هر نوع آلودگی و کاملا بهداشتی میباشند.
خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار احداث کارخانه یخ سازی

ظرفیت تولید سالیانه : ۸۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت :  ۲.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۳ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۴/۵ - (۸ امتیاز)