طرح احداث کشتارگاه کبک و بلدرچین

بسیاری از صنعت گران بعد از پرورش بلدرچین بلدرچین های خود را به کشتارگاه ها به فروش میرسانند. کشتارگاه ها عموماً برای پرندگانی مانند بلدرچین و مرغ عملکرد مشابهی دارند. اما اصولاً فضا و دستگاه های مورد نیاز برای احداث یک کشتارگاه بلدرچین نسبتاً کمتر از کشتارگاه مرغ می باشد. همچنین احداث یک کشتارگاه بلدرچین نیازمند صرف هزینه و سرمایه کمتری نسبت به کشتارگاه سایر طیور است. به همین دلیل برخی از پرورش دهندگان بلدرچین خود در کنار پرورش این پرنده اقدام به احداث کشتارگاه این پرنده می نمایند. این افراد با احداث کشتارگاه نیمه صنعتی در صرف هینه های پرورش و کشتار صرفه جویی کرده و سودآوری شغل خود را افزایش میدهند.
در کشتارگاه های بلدرچین معمولاً پرنده هایی که میخواهند کشتار کنند را ابتدا آویزان میکنند ، سپس با دادن شوک الکترونیکی به آنها ، توسط شخص بصورت کاملاً اسلامی و شرعی ذبح میکنند. سپس پس از مدتی کوتاه پرنده های ذبح شده را به داخل آب گرم می اندازند تا برای مرحله پرکنی آماده شوند. اگر بعد از مرحله پرکنی روی لاشه پر باقی بماند آنها را نیز با دست جدا میکنند.
در کشتارگاه های صنعتی طیور کوچک که معمولا جهت کشتار بلدرچین، کبک و مرغ های سبک وزن (جوجه) طراحی شده اند اصول کار دقیقا مانند کشتارگاه های مرغ است. تنها تفاوت آن ها در سایز ابزار کار که در نهایت به علت کوتاهی خط کشتار فضای عمومی و تخصصی کشتارگاه بلدرچین خیلی کوچکتر از واحد های کشتار مرغ است. همین نیاز کم به فضا و سرمایه گذاری نسبتا کمتر موجب شده تا مزارع نیمه صنعتی هم تمایل به احداث کشتارگاه صنعتی در کنار مزرعه داشته باشند.

درباره کبک

کبک پرنده زیبایی است و صدای زیبایی هم دارد. دوره پرورش کبک به‌ نسبت سایر پرندگان کمی بیشتر است. کبک در سنین ۴‌-۳ ماهگی برای کشتار و در سن ۷‌ـ‌۶ ماهگی برای تخم‌گذاری آماده می‌شود این در حالی است که مثلاً بلدرچین در ۴۰ روزگی به سن کشتار و ۵۰ـ۴۵ روزگی به سن تخم‌گذاری می‌رسد.
تخم‌گذاری کبک‌ها دوره‌ای است. من در سالن ۵۰۰ متری خودم دوتا گله مولد دارم. وجود دو گله باعث می‌شود که من در تولید جوجه و تخم معطلی نداشته باشم چون دوتا گله دارم در طول سال معمولاً مشغول هستیم.
هر گله‌ای ۴ ماه تخم‌گذاری دارد بعدش ۲ ماه استراحت می‌کند و فقط می‌خورد و می‌خوابد. حجم اصلی کار من در جوجه‌کشی است و بعضاً جوجه‌ها را برای پرواربندی نگه می‌دارم و تا سن ۴ ماهگی که برسند آنها را به کشتارگاه می‌دهم.
طول عمر هر کبک را حدود هفت سال است . جوجه کبک ، بعد از سه ماه و ۱۵ روز تبدیل به کبک می‌شود ، طول عمر مفید یک کبک چهارسال و عمر غیرمفید آن هفت سال است.
این پرنده در شرایط پرورشی عموما ۴۰۰ تا ۶۰۰ گرم وزن دارد. در شرایط طبیعی وزن کبک نر بالغ (سویه ایرانی) از ۵۱۰ تا ۸۰۰ گرم و وزن کبک ماده بالغ از ۴۵۰ تا ۶۸۰ گرم متغیر است. اندازه این پرنده ۳۱ تا ۳۵ سانتیمتر می باشد که اندازه پرنده نر بزرگ تر است. ترکیب پرها در هر دو جنس نر و ماده یکسان است.
رنگ این پرنده قهوه ای مایل به خاکستری در بالای بدن و زرد کمرنگ در قسمت شکم است. یک خط سیاه از قسمت جلوی سر آغاز شده و پس از انشعاب و عبور از چشم ها و گردن، در قسمت بالای سینه تمام شده و سر وسینه خاکستری پرنده را از قسمت سفید رنگ گلو جدا می کند.
پهلوی پرنده با ترکیبی از رنگ سیاه و شاه بلوطی متمایل به سفید پوشانیده شده است و پرهای انتهایی بال به رنگ شاه بلوطی هستند. منقار، لبه پلک ها، ساق و پاهای کبک بومی ایران به رنگ صورتی تا قرمز سیر هستند. وجود یک سیخک کوچک در قوزک پا معمولا از مشخصات جنس نر این پرنده است.
کبک های نابالغ به رنگ قهوه ای و خاکستری هستند. البته رنگ کبک ها در زیستگاه های طبیعی بسته به موقعیت جغرافیایی منطقه ممکن است دچار تغییرات اندکی شود. این پرنده زیست گاه خود را در مناطق ناهموار و سخت، دره ها با درختان پراکنده و در مناطق کوهستانی انتخاب می نمایند.
معمولا ۴ تا ۵ پرنده با هم دیده می شوند ولی در پاییز در دسته های ۵۰ تایی نیز مشاهده می شوند. غذای این پرنده را درشرایط طبیعی شامل علف ها و دانه های آن ها، برگ گیاهان و حشرات تشکیل می دهند. هم زمان با تغذیه، مقدار زیادی سنگ ریزه نیز می بلعد. فصل آشیانه سازی برحسب ارتفاع منطقه جغرافیایی متغیر است ولی معمولا بین اردیبهشت و تیرماه بوده و گاهی تا اواسط تابستان طول می کشد.
آشیانه خیلی ساده و روی زمین زیر یک صخره یا درختچه و در پناه توده ای از گیاهان بنا می گردد. کبک ها در هنگام صبح و بعد از ظهر در روی زمین به چرا مشغولند، آنها مهاجرت نمی کنند و جابه جایی های فصلی آن ها فقط در ارتفاع است. پرواز کبک در هنگام احساس خطر انجام می شود و به مسافت های کوتاه و در سراشیبی محدود است

ویژگی‌های گوشت کبک

کبک از خانواده ماکیان با خصوصیات پرندگان وحشی شکاری است. میزان پروتئین موجود در گوشت این پرنده در مقایسه با دیگر پرندگان ۵ تا ۱۰ درصد بیشتر است و انواع اسید آمینه ضروری در آن به‌وفور یافت می‌‌شود، به همین دلیل است که در اغلب نقاط دنیا پزشکان برای بیماری‌‌هایی چون ضعف اعصاب، ناراحتی‌‌های روانی و بی‌‌خوابی مصرف این گوشت را توصیه می‌‌کنند.
این گوشت به‌دلیل چربی و کلسترول بسیار پایین از بروز بیماری‌‌های قلبی ــ عروقی پیشگیری کرده و به‌دلیل غنی بودن از پتاسیم، مصرف به‌اندازه‌ آن برای افراد با فشار خون بالا مانعی ندارد.
گوشت کبک می‌‌تواند نیاز بدن به فسفر، منیزیم، آهن و گوگرد را تأمین کند و به تقویت حافظه و قوای جنسی بیفزاید و ضعف عمومی بدن را هم برطرف سازد

مکانیزم کشتارگاه بلدرچین

مکانیزم کشتارگاه بلدرچین بسیار ساده تر از کشتارگاه مرغ می باشد اما ویژگی های منحصر به فرد خود را نیز دارد. برای راه اندازی یک کشتارگاه نیمه صنعتی که ظرفیت کشتار این پرنده در هر دوره در آن کمتر از کشتارگاه های تمام صنعتی می باشد باید تماما از دستگاه های استیل و گالوانیزه استفاده کرد. عموما کشتارگاه های بلدرچین تمام صنعتی در سال حدود ۲۰۰ تن گوشت بلدرچین تولید می کنند، اما این عدد برای کشتارگاه های نیمه صنعتی به دو تن کاهش می یابد.
توجه ویژه : تاسیس کنندگان ابتدا باید تمام مجوزها را اداره دامپزشکی دریافت کنند و سپس اقدام به خرید تجهیزات و دستگاه های لازم کنند.

کشتارگاه بلدرچین چه ویژگی هایی دارد؟

پرورش دهندگان بلدرچین های گوشتی ، پس از بلوغ این پرنده که معمولا کمتر از ۴۵-۴۰ روز طول می کشد ، این پرندگان را برای کشتار به کشتارگاه بلدرچین منتقل می کنند. اصول و مکانیزم کار کشتارگاه بلدرچین و سایر پرندگان کوچک مانند کبک شبیه به کشتارگاه مرغ است اما به وسائل و تجهیزات کوچتر و فضای کمتری نیاز دارد.

روش های کشتار بلدرچین

به طور کلی سه روش برای کشتار بلدرچین ها وجود دارد که عبارتند از :
کشتار دستی
کشتار نیمه اتوماتیک
کشتار کاملا اتوماتیک و مکانیزه

۱- کشتار دستی

در این روش فرد پرورش دهنده به صورت دستی تک تک بلدرچین ها را به روش شرعی ذبح کرده، سپس با کمک قیچی و چاقو پوست بلدرچین را کنده و پس از خارج نمودن محتویات بدن بلدرچین، آن را شستشو و ضد عفونی نموده و پس از بسته بندی روانه فروشگاه ها می سازد. فرد پرورش دهنده می تواند به دلخواه از روش های بسته بندی تجاری و با نام برند خود استفاده کند، در این صورت محصولات پرورش دهنده خواهان خیلی بیشتری خواهد داشت.
مثلا او می تواند با طراحی یک لیبل (همان برچسب) شیک با نام تجاری خود و قرار دادن علامت استاندارد و شماره پروانه بهداشت و ادرس و تلفن پرورش گاه، محصولات خود را حرفه ای تر به بازار عرضه نماید. در این صورت اخذ مجوز از وزارت بهداشت و پروانه کسب از جهاد کشاورزی ضرورت خواهد داشت. این نوع کشتار ساده ترین و کم هزینه ترین نوع کشتار می باشد و برای سانی کاربرد دارد که روزانه ۱۰ الی ۱۰۰ قطعه بلدرچین تولید می کنند.

۲- کشتار نیمه اتوماتیک

پرورش دهندگانی که روزانه تعداد بلدرچین بالایی تولید می کنند، قطعا از روش دستی کشتار بلدرچین نخواهند توانست جوابگوی بازار باشند. زیرا سر بریدن و پوست کندن تعداد زیادی بلدرچین کاری بسیار وقت گیر بوده و تعداد نیروی زیادی را می طلبد. پرورش دهندگان برای این مشکل راه حل جالبی را انتخاب می کنند یعنی از دستگاه پرکن بلدرچین برای کندن پر بلدرچین ها بهره می برند. این دستگاه در مدت زمان خیلی کمی تمام پرهای بلدرچین را کنده و آماده بسته بندی می کند.
مراحلی که پرورش دهنده در این روش انجام می دهد، بریدن سر بلدرچین ها، قرار دادن آن درون دیگ آب گرم به مدت کوتاهی جهت آماده سازی برای پر کنی، انداختن آن به دستگاه پر کن، خارج نمودن محتویات داخل بدن بلدرچین، قرار دادن بلدرچین داخل آب یخ به مدت کوتاه، به صورت کاملا بهداشتی بسته بندی می شوند. در روش کشتار نیمه اتوماتیک تنها تجهیزاتی که مورد نیاز است شامل: قیف کشتار، سطل جمع آوری خون، دیگ و مشعل برای آب گرم، دستگاه پرکن بلدرچین، مخزن اب یخ ، میز استیل تخلیه شکم، سبد های آبکشی، سردخانه و…
این نوع کشتارگاه مناسب پرورش دهندگانی می باشد که روزانه بین ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ قطعه بلدرچین تولید می کنند.

۳- کشتار کاملا اتوماتیک و مکانیزه

تاسیس این نوع کشتار بلدرچین به سرمایه بالایی نیازمند است و معمولا برای پرورش گاه هایی کاربرد دارد که روزانه بیش از ۱۰ هزار قطعه تولید می کنند. در این روش عملیات ذبح، پر کنی، تخلیه، شستشو و بسته بندی کاملا اتوماتیک بوده و انسان کمترین دخالت را دارد. عملیات این کشتارگاه ها عبارتند از :
آویزان شدن بلدرچین های زنده به زنجیر های مدور
حرکت دادن زنجیر ها
عبور دادن سر بلدرچین ها از آب و وارد آمدن شوک الکتریکی به آنها
ذبح شرعی بلدرچین ها توسط انسان
وارد شدن به حوضچه آب گرم جهت آماده سازی برای پر کنی
وارد شدن بلدرچین ها به دستگاه پرکن
بررسی بلدرچین ها جهت کندن پر های مانده
عبور بلدرچین ها زیر دوش آب یخ
خارج شدن محتویات بدن بلدرچین ها توسط دستگاه
شستشوی کامل بلدرچین ها
رها شدن از قلاب ها و بسته بندی شدن

لاشه سوز

دور انداختن جوجه ها و بلدرچین های تلف شده و خارج کردن آنها از واحد پرورش ممنوع میباشد . بنابرین در هر واحد پیش بینی های لازم برای دفع بهداشتی لاشه ها ضروری است و برای دفع این منظوراحداث چاهک های دفن لاشه یا نصب کوره های لاشه سوز در مکان مناسب پیشنهاد میشود. چاهک های دفن لاشه باید در نقاط دور از منابع تامین آب زیرزمینی حفر شوند و دارای درپوش محکم باشند کوره ی لاشه سوز با در نظر گرفتن جهت وزش باد در دورترین نقطه از سالن هانصب میشود . به طوریکه بر بهداشت واحد مرغداری و مناطق مسکونی اطراف تاثیر بد نداشته باشد

حوضچه ضدعفونی

در قسمت ورودی درها جهت جلوگیری از انتقال فیزیکی آلودگی به بخش های مختلف بهتر است حوضچه ضدعفونی ساخته شود یا حداقل از تشت حاوی مواد ضدعفونی استفاده نمود تا افراد در هنگام عبور مجبور به عبور از داخل محتویات حوضچه یا تشت نشوند

کد آیسیک مرتبط با صنعت کشتارگاه کبک و بلدرچین

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک کشتارگاه بلدرچین ۱۵۱۱۴۱۲۴۹۶

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت کشتارگاه کبک و بلدرچین

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

مراحل انجام کشتار بلدرچین در کشتارگاه های صنعتی

یکی از بخش های عمده پرورش بلدرچین در فرآوری محصولات گوشتی خلاصه می شود. هر بلدرچینی که به اندازه کافی پروار شده است، راهی کشتارگاه می شود. مراحلی از قبیل : کشتار، پرکنی، آبگیری لاشه ، ورود به چیلر و… در این بخش طراحی شده است که در ادامه مقاله هر کدام از آنها را مختصرا شرح خواهیم داد پس برای آشنایی بیشتر و دستیابی به اطلاعات کامل، در ادامه همراه ما باشید.

آبگیری لاشه در کشتارگاه بلدرچین به چه نحوی انجام می پذیرد؟

کشتارگاه های صنعتی طیور کوچک، مخصوص پرندگان ریز جثه از قبیل بلدرچین، کبک و نیمچه مرغ های سبک وزن یا همان جوجه مرغ است. نحوه کار دقیقا شبیه به مراحل کشتار مرغ است. شاید تنها چیزی که در این میان با کشتار مرغ تفاوت داشته باشد، استفاده از ماشین آلاتی است که در سایزها و اندازه های کوچکتری طراحی شده و لاین کشتار مسیر کوتاه تری دارد و فضایی که برای کشتار بلدرچین ها در نظر گرفته می شود کوچکتر و تخصصی تر از کشتار مرغ است از همین رو سرمایه کمتری برای شروع کار لازم است حتی بسیاری از واحدهای نیمه صنعتی هم، از کشتار بلدرچین ها استقبال می کنند و در صدد راه اندازی چنین مزارعی هستند.
ورود به چیلر دومین مرحله در کشتار بلدرچین است. در کارگاه های صنعتی و اتوماتیک بلدرچین هایی که برای کشتار آماده هستند، توسط نیروی انسانی به قلاب های مخصوص که در زنجیرهای مدور تعبیه شده است آویزان می شوند و به حرکت در می آیند تا به حوضچه های آب وارد شوند.
بلدرچین ها از داخل آب رد می شوند تا شوک های الکتریکی، به راحتی از بدن آنها عبور کند. هر بلدرچینی که از شوک الکتریکی رد شده است، سرش توسط کسانی که برای اینکار آموزش دیده اند به صورت شرعی بریده می شود و زنجیرهای مدور دوباره به چرخش در می آیند تا لاشه بلدرچین های بی جان را به سمت حوضچه های آب گرم هدایت کنند.
لاشه ها مرتبا وارد آب گرم می شوند تا برای پرکنی آماده باشند.دستگاه های پرکن بلدرچین، تمام پرهای بلدرچین ها را می کند و پس از آن لاشه ها یکی یکی مورد بازبینی کارگران قرار می گیرد تا اگر بر روی پوست آنها کرک و پری مانده باشد، به وسیله دست آن را جدا کنند.
دوش آب یخ، جایی است که لاشه های پرکنده باید از آنجا عبور کنند تا در بخش دیگری تمامی محتویات شکم شان از قبیل دل و روده، بیرون آورده شود. این کار ممکن است به روش دستی و یا اتوماتیک هم انجام بپذیرد. در نهایت لاشه ها کاملا شسته می شوند و از قلاب ها رها شده و به داخل چیلر که در واقع وانی از آب خنک است، انداخته می شوند تا برای بسته بندی آماده شوند.
نکته : هر تجهیزاتی که برای کشتار بلدرچین ها مورد استفاده قرار می گیرد باید از جنس گالوانیزه و کاملا استاندارد باشد تا قابل شستشو و ضد عفونی کردن باشند و همچنین از طرف وزارت بهداشت، تمام مجوزهای لازم صادر شده باشد.

تجهیزات مورد نیاز در کشتارگاه بلدرچین

ماشین آلات و تجهیزات در کشتارگاه صنعتی بلدرچین ها مورد استفاده قرار می گیرد، عبارتند از:
۱- خط کشتار پرکنی و تخلیه شکم سپری با بازویی پلی آمید و زنجیر G80 و زنجیر سه سانت و تسمه رابط و قلابهای استیل با سیستم محرکه موتور گیربکس
۲- تونل خون تمام استیل متناسب با ظرفیت کشتار
۳- شوک الکترونیکی با تابلوی الکترونیکی DC با قابلیت تغییر فرکانس به صورت پالس
۴- اسکالدر با سیستم بلوئر هوا
۵- پرکن اتوماتیک مدل P-8
۶- کله کش طولی تمام استیل
۷- پرنده شوی تمام استیل
۸- پا بر هوایی
۹- چیلر حلزونی آبی به طول (بنا به طرفیت از ۶ متر به بالا)
۱۰-میز انتهای چیلر تمام استیل
۱۱- بلوئر هوا خشک
۱۲-یخ خردکن استیل
۱۳- میز بسته بندی تمام استیل
۱۴-قیف بسته بندی تمام استیل
۱۵- تابلو برق مجموعه خط کشتار
قابل توجه که یک کشتارگاه صنعتی بلدرچین نیاز کامل به ملزومات فوق دارد و باتوجه به ظرفیت کشتار ابعاد و مدل برخی از این اقلام تغییر می کند.
پس از مرحله کشتار بلدرچین های آماده شده در بسته های ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ گرمی که شامل ۵ یا ۶ قطعه بلدرچین است قرار می گیرند که شامل قسمت های مختلف این پرنده می باشد.
بسته بندی بلدرچین ها نیز دستگاه های خاص خود را لازم خواهد داشت و این مورد به دو بخش تقسیم می گردد:
_ سلفون کشی
_ وکیوم
سلفون کشی از ساده ترین راه های بسته بندی بوده که میتوان مرغ و گوشت را به این طریق بسته بندی نمود و اغلب هم از این نوع بسته بندی استفاده می گردد و بسته بندی به این روش مستلزم وجود دستگاه های مخصوص خود است.تیم بلدرستون تمامی بسته بندی ها و دستگاه های استرچ کش را به شما معرفی نموده و راه های متفاوت بسته بندی و نماهای مورد نیاز آنها جهت جلب و رضایت مشتری را پیش روی شما خواهد گذاشت.حتی میتوانید کار بسته بندی خود را به این مجموعه عظیم بسپارید تا برحسب حرفه فعالیتی شما بسته بندی درخوری از کالای شما را ارائه نماید.
با دستگاه های وکیوم که در انواع و ابعاد مختلفی موجود هستند میتوان بسته بندی های بادوام و مدرن و محافظ از گوشت و مرغ ارائه نمود.این دستگاه ها با تزریق گاز به داخل بسته بندی و خالی کردن آنها از هوا تاریخ انقضاء را به تاخیر انداخته و و کیفیت بسته بندی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

تجهیزات کشتارگاه بلدرچین نیمه صنعتی

یکی دیگر از ویژگی های تاسیس کشتارگاه بلدرچین توجه به این موضوع می باشد که باید تجهیزات و دستگاه ها را با توجه به ظرفیتی که در آن کشتار انجام می شود، خریداری کرد. به طور مثال دستگاه های پرکنی موجود در بازار برای کشتارگاه های بلدرچین متنوع می باشند، این دستگاه ها از نظر زمان انجام کار از ۱۵ ثانیه تا ۶۰ ثانیه و تعداد لاشه ها با یکدیگر متفاوت می باشند. بنابراین دستگاه هایی که در یک کشتارگاه بلدرچین نیمه صنعتی استفاده می شود با نوعی از آن که در کشتارگاه تمام صنعتی استفاده می شود، متفاوت است.
دمای آب در هنگام پرکنی لاشه های بلدرچین باید تا ۷۰ درجه برسد تا این دستگاه به صورت خیلی تمیز و کامل کار خود را انجام دهد، ناگفته نماند که لاشه ها بعد از عبور از دستگاه پرکنی توسط نیروی انسانی بررسی می شوند تا اگر پری مانده باشد، برداشته شود.

توجیه اقتصادی پرورش بلدرچین

با توجه به این خصوصیات ، بسیاری از واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی پرورش بلدرچین اقدام به ساخت کشتارگاه بلدرچین می کنند. با توجه به این که پرورش بلدرچین به عنوان یک فعالیت اقتصادی سودآور مورد توجه سرمایه گذاران در سراسر کشور است ، تاسیس کشتارگاه بلدرچین در استان های مختلف کشور می تواند سودآوری قابل توجهی به دنبال داشته باشد.کشتارگاه های صنعتی بلدرچین کشتار بیش از ۲۰۰ تن بلدرچین در سال را دارند اما کشتارگاه های نیمه صنعتی و کوچک بلدرچین قادر هستند در هر دوره کشتار کمتر از ۲ تن بلدرچین را تولید کنند. کشتارگاه های نیمه صنعتی بلدرچین را با هزینه بسیار کمتری نسبت به کشتارگاه های صنعتی راه اندازی کرد.

وضعیت واحد های فعال کشتارگاه کبک و بلدرچین

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال کشتارگاه کبک و بلدرچین در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال کشتارگاه کبک و بلدرچین

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال کشتارگاه کبک و بلدرچین در کشور به تفکیک استان آمده است

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح احداث کشتارگاه کبک و بلدرچین

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰۰ قطعه در ساعت
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۹ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۴ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)