استخراج و فرآوری کالکوزیت

طرح استخراج و فرآوری کالکوزیت

کالکوزیت (به انگلیسی: Chalcocite) با فرمول شیمیایی Cu2S از مهم‌ترین سنگ معدن‌های مس و از مجموعه کانی‌هاست. دراسیدنیتریک محلول است -با آب تمیز می‌شود. کانی های مشابه آن آکانتیت، تترائدریت و بورنیت است که ازنظر رنگ خاکه ازیک دیگر قابل تفکیک می‌باشند. کالکوزیت زمانی در معدن‌های کورن‌وال انگلستان و بریستول آمریکا به فراوانی یافت می‌شد. واژه کالکوزیت در اصل از کلمه یونانی Khalkos به معنای مس گرفته شده‌است. یکی دیگر از سولفیدها و از مهم ترین سنگ معدن‌های مس است. اغلب به صورت کلوخی یافت می‌شود، ولی به ندرت بلورهای آن به اشکال کوتاه، منشوری شیاردار یا لوحی نیز تشکیل می‌شوند. رنگ آن خاکستری متالیک تیره و مات است و اگر در معرض نور قرار گیرد، درخشش متالیک خود را از دست می‌دهد. سختی آن در مقیاس موس ۵ر۲ تا ۳ است.
کالکوزیت به طور معمول در دمای پایین تشکیل می‌شود (۲۰۰ درجه سانتی گراد) و در واقع محصولی است که از تغییر کانی‌های مس دار دیگر مانند بورنیت، کوولیت، اسفالریت، گالنا، کالکوپیریت، کلسیت و کوارتز ایجاد می‌شود. ذخایر کالکوزیت موجود در «کورن وِل» انگلستان از عصر برنز تا کنون استخراج می‌شوند. کالکوزیت گاهی در رگه‌های اولیه موجود در رگه‌های هیدروترمال یافت می‌شود، ولی بیشتر کالکوزیت استخراج شده از محیط‌هایی که از مواد معدنی سوپرژن غنی شده اند و در زیر ناحیه اکسیداسیون رسوبات مس قرار دارند، در نتیجه نشت مس از کانی‌های اکسید شده به دست می‌آید. این ماده معدنی در سنگ‌های رسوبی نیز وجود دارد.

ویژگی‌ کالکوزیت

کالکوزیت درشعله گاز پراکنده و درشعله آتش با قطرات مس ذوب می‌شود. دراسید نیتریک محلول است با آب تمیز می‌شود. Cu:۷۹٫۸٪ S:۲۰٫۲٪ با انکلوزیون‌های Fe,Ag برای اولین بار در انگلستان کشف شد و از نظر شکل بلور، پهن و نسبتاً ضخیم – منشورهای کوتاه -رنگ، خاکستری سربی که فوراً تیره شده و به آبی یا به سبز می‌زند.، شفافیت، کدر (اپاک)، شکستگی، صدفی – نامساوی، جلا، فلزی، رخ، نا کامل، سیستم تبلور، دوشکلی – ارترومبیک در زیر ۱۰۳ و در رده‌بندی سولفور است و منشأ تشکیل آن هیدروترمال – ثانوی است.
همایند کانی‌شناسی (پاراژنز) آن آکانتیت – تترائدریت – بورنیت- مس- کالکوپیریت- بورنیت- کوپریت و غیرهدرکلاهک آهن معادن آهنگاه بی پیرامیدال – ماکله است کاربرد آن: کانسار مس، از نظر ژیزمان بلوری – تجمع توده‌ای – دانه‌ای – خاکه‌ای – اندود – پسودومرفوز فراوان است و بیشتر در در انگلستان، روسیه، آمریکا، آلمان، شیلی یافت می‌شود.

استخراج کالکوزیت

کد آیسیک مرتبط با طرح استخراج و فرآوری کالکوزیت

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک کالکوزیت به شرح جدول ذیل می باشد

شرح محصولکد آیسیک
کالکوزیت۱۳۲۰۵۱۲۳۱۸

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با طرح استخراج و فرآوری کالکوزیت

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد تعرفه گمرکی کالکوزیت به شرح جدول ذیل می باشد

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
کالکوزیت۲۶۰۳۰۰۰۰

 

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید

۵/۵ - (۲ امتیاز)