طرح تولید آجیل سویا

سویا گیاهی است یکساله دارای ساقه پرشاخه ، برگهای آن بیضی ، نوک تیز و سبز رنگ می باشد . میوه آن شبیه لوبیا است که در هر غلاف آن سه تا پنج دانه جدا از یکدیگر وجود دارد . رنگ دانه سویا بر حسب انواع مختلف متفاوت است و برنگهای زرد ، سفید ، سیاه ، خاکستری و خالدار دیده می شود .

به عنوان یک واقعیت شگفت‌آور در مورد سویا بایستی گفت که این گیاه بیش از ۵۰۰۰ سال قبل در چین به منظور افزایش میزان نیتروژن در خاک، کشت می‌شد. طی گزارش دیگری عنوان شده است که سویا به عنوان یک محصول صنعتی در مجله وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ثبت شده است.

همچنین گفته می‌شود از آنجا که حیوانات چندان استفاده‌ا‌ی از سویا نمی‌کردند، بنابراین بازاریابان تصمیم به یافتن بازار جایگزین آن گرفتند که همانا غذای انسانی می‌باشد. اما این را هم باید گفت که این تنها یک فرض بوده و می‌تواند کاملاً سطحی باشد.

سویا قرنهاست که غذای مردم آسیا مخصوصا چین بوده است . چینی ها آن را همراه با برنج بعنوان غذای اصلی خود مصرف می کنند . ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید کننده سویا می باشد و تقریبا دو سوم محصول کل دنیا را تولید می کند . سویا در ایران بنام (لوبیا روغنی ) ، ( لوبیا چینی ) سوژا و دانه سویا و آجیل سویا معروف است .

آجیل سویا

آجیل سودا یا همان دانه سویا جزء حبوبات و از خانواده نخود است که امروزه اصلی‌ترین ماده غذایی دنیاست. دانه سویا به‌صورت روغن، شیر، توفوو پروتئین سویا نیز فراوری می‌شود. دو نوع اصلی دانه سویا که کشت می‌شوند زرد و سیاه هستند.

به دانه سویا در زبان چینی و ژاپنی ادامامی گفته‌می‌شود. دانه سویا چربی و کالری پایینی دارد و منبع خوبی از پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین و مواد معدنی ضروری دیگر است. دانه سویا در خیلی از وضعیت‌ها و علائم پزشکی نیز مفید است.

سویا یکی از انواع حبوبات است و بومی جنوب شرقی آسیا می باشد. آجیل سویا بدلیل کاربردهای بسیار آن و خاصیت خوراکی اش بسیار معروف می باشد. مواد غذایی حاصل از سویا شامل شیر سویا، توفو، سس سویا و روغن سویا می باشد. دانه های سویا حاوی مقادیر زیادی اسید فیتیک، آلفا لینولیک اسید و ایزوفلاون می باشد. تحقیقات مختلف نشان می دهد که دانه سویا با کاهش خطر سرطان سینه و پروستات در ارتباط است.همچنین آجیل سویا در بارداری هم فواید زیادی دارد.دانه سویا به بزرگی یک نخود کمی مسطح و گرد است . دانه سیاه سویا بشتر در طب گیاهی مصرف دارد ولی از دانه زرد رنگ آن بیشتر برای روغن گیری استفاده می کنند . سویا بعلت داشتن پروتئین و مواد مغذی در تغذیه انسان بکار می رود .سویا از چین به نقاط دیگر دنیا راه یافته است و بطور وحشی در آن کشور وجود دارد . سویا در حدود ۳۵۰۰ نوع مختلف دارد که هر کدام آب و هوای مخصوصی را میخواهد

دانه سویا را به شکل‌های مختلف مصرف‌می‌کنند، به صورت آجیل سویا بوداده، نمکی ،سرکه ای،لیمویی،گلپر،فلفلی و طعم های گوناگون دیگر.همچنین دانه سویا معمولا به‌عنوان جایگزین گوشت استفاده‌می‌شوند. این دانه، فواید سلامتی زیادی دارد و منبع مکمل خوبی به‌ویژه برای گیاه‌خواران است.

فرآورده های مختلف دانه سویا

دانه‌ی سویا می‌تواند به شکل‌های مختلف مصرف‌شود و غذاهای متعددی از آن‌ ساخته‌شود. بعضی از محصولات سویا این‌ها هستند:

آجیل سویا:دانه های بوداده سویا با طعم های فلفلی،ساده،لیمویی،نمکی،سرکه ای،گلپر و …

کشک سویا: به توفو معروف است

ادامامی: دانه‌های سبز سویا هستند

سوپ میسو: یک سوپ سنتی ژاپنی

ناتو:یک غذای سنتی ژاپنی از دانه تخمیرشده سویا

دانه‌ی سویا: دانه‌های ترد و سبز سویا

پنیر سویا: جایگزین پنیر، ساخته‌شده از دانه سویا

کریسپ سویا: چیپس سویا تهیه‌شده از آرد سویا

آرد سویا: آرد تهیه‌شده از دانه سویای بوداده

شیرسویا: تهیه‌شده از دانه‌های رسیده سویا

مغز سویا: یک میان‌وعده ترد

ماست سویا: تهیه‌شده از شیرسویا

تمپه: تهیه‌شده از دانه‌های تخمیرشده سویا

سس سویا: سس سویا فرآوری شده از دانه خام سویا که برای تحریک اشتها بکار می رودو ملین ، خنک کننده و ضد سم است.

حقایق تغذیه‌ای دانه سویا (USDA)

ارزش غذایی دانه یا لوبیا سویا ( ۱۰۰ گرم )

کالری : ۴۴۶
پروتئین : ۳۶ گرم
فیبر : ۹ گرم
کربوهیدرات : ۳۰ گرم
چربی : ۲۰ گرم
قند : ۷ گرم
چربی کل (۶.۸ گرم)
چربی اشباع (۰.۷۶۸ گرم)
چربی چندغیراشباع (۳.۲ گرم)
چربی تک‌غیراشباع (۱.۲۸۴ گرم)
کلسترول (۰میلی‌گرم)
سدیم (۱۵ میلی‌گرم)
پتاسیم (۶۲۰ میلی‌گرم)
کربوهیدرات کل (۱۱.۰۵ گرم)
فیبر رژیمی (۴.۲ گرم)
پروتئین (۱۲.۹۵ گرم)
ویتامین آ ۴%
ویتامین سی ۴۸%
کلسیم ۲۰%
آهن ۲۰%

خواص آجیل سویا

دانه‌ سویا و آجیل سویا سرشار از فایده برای تمام بدن است و این فایده شامل حال پوست و مو نیز می‌شود. خواص دانه سویا و آجیل سویا برای سلامتی بدن در اینجا آمده‌اند:

۱٫ مرطوب کننده طبیعی پوست
۲٫ جوان سازی پوست صورت
۳٫ پاک سازی پوست صورت
۴٫ برای تقویت ناخن‌ها:
۵٫ نرم کننده موی سر
۶٫ باعث درخشش مو می‌شود
۷٫ اسیدهای چرب امگا۳
۸٫ بارداری و زنان باردار
۹٫ یائسگی
۱۰٫ اسید فیتیک
۱۱٫ آجیل سویا به شنوایی کمک می‌کند
۱۲٫ پروفایل لیپیدی را افزایش‌می‌دهد
۱۳٫ کاهش وزن را افزایش‌می‌دهد
۱۴٫ چاقی و افزایش وزن
۱۵٫ سلامت رگ‌های خونی را تقویت‌می‌کند
۱۶٫ از سرطان پروستات جلوگیری‌می‌کند
۱۷٫آجیل سویا از پوکی استخوان جلوگیری‌می‌کند
۱۸٫دانه سویا کلسترول بالا را کاهش‌می‌دهد
۱۹٫سویا از سرطان سینه جلوگیری‌می‌کند
۲۰٫ دیابت و قند خون

مردم چین و ژاپن در حدود ۲۰۰-۱۰۰ گرم سویا در روز مصرف می‌کنند. متوسط مصرف روزانه سویا توسط آمریکایی‌ها کمتر از یک دهم مقدار مصرف شده توسط چینی‌ها یا ژاپنی‌ها است. ممکن است به همین دلیل باشد که مطالعات انجام شده در ایالات متحده، فواید سویا در سلامتی را در رژیم غذایی آسیایی تأیید نمی‌کنند. ممکن است افراد مجبور به مصرف سویای کامل به صورت منظم‌تر باشند.

در سرتاسر آسیا مصرف مرتب سویا به چندین نسل قبل برمی‌گردد، اما در گذشته این ماده‌ی غذایی بخشی از رژیم غذایی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نبوده است. حتی امروزه، بخش ثابتی از رژیم غذایی موجود در کشورهای غربی مانند ایالات متحده محسوب نمی‌شود. بنابراین، نتایج مطالعات صورت گرفته ممکن است نسبت به کشورهای مختلف، متفاوت باشد.

سنت‌های آشپزی مختلف که از سویا بهره می‌برند، ممکن است منجر به ایجاد تفاوت‌های متابولیک مهمی در جمعیت آسیایی و غیر آسیایی شده باشند. مطالعات نشان داده است که، در حدود ۵۰-۶۰ درصد از بزرگسالان در ژاپن، چین و کره می‌توانند در طول فرایند هضم سویا، دیادزئین (daidzein) (ماده مغذی گیاهی ایزوفلاون موجود درسویا) را به ایکول (equol) (یک ماده مغذی گیاهی بنام ایزوفلاون) تبدیل کنند. در مقابل، تنها ۳۰-۲۵% از بزرگسالان ایالات متحده می‌تواند دیادزئین را به این روش سوخت و ساز نمایند.

خرید اینترنتی آجیل سویا بصورت عمده

خرید اینترنتی آجیل سویا در ایران روز به روز رو به افزایش میباشد. علت این موضوع بالا رفتن اطلاعات مردم در خصوص خواص بی نظیر دانه سویا و محصولات متنوع آن است.
بسیاری از تاجران خشکبار و مواد غذایی به دنیال مرکز خرید و فروش آجیل سویا در ایران هستند.

مراکز خرید سویا آجیلی در ایران

خرید اینترنتی آجیل سویا عمده مراکز خرید سویا آجیلی در ایران عمدتا در اطراف شهر تبریز و استانهای آذربایجان میباشند. هر چند در دیگر شهرهای کشور مانند تهران، اصفهان و … کارگاههای تولید کوچک و بزرگی نیز وجود دارند. این مجموعه به عنوان تامین کننده دانه سویا برای تولید کنندگان سویا آجیلی شناخته میشود. به همین دلیل میتوانیم آجیل سویا را در نمونه های مختلف و قیمتی خوب بصورت عمده در اختیار شما خریداران عزیز بگذاریم.

نکات مهم در خرید اینترنتی آجیل سویا

قیمت خرید اینترنتی آجیل سویادر خرید اینترنتی آجیل سویا به نکاتی توجه کنید که بتوانید خریدی بدون دردسر داشته باشید.
مهمترین نکات عبارتند از:

حتما از فروشنده سویا آجیلی اطلاعات دانه سویای مصرفی را بگیرید.
تاریخ برداشت لوبیای سویا و منطقه کاشت آن را جویا شوید.
از بهداشتی بودن محصول تولیدی اطمینان حاصل کنید و همچنین مجوز های مربوطه آجیل سویا را از فروشنده بخواهید.
در مورد وزن و نمونه بسته بندیهای سویا آجیلی حتما سوال کنید.
هر فروشنده ای با توجه به قیمتی که به شما میدهد حداقل خریدی را در نظر میگیرد.
از تولید کننده آجیل سویا بخواهید که در مورد کیفیت طعم دهنده های سویا و نحوه برشته شدن محصول به شما اطمینان خاطر بدهد.
در نهایت از نحوه نگهداری محصول برای اینکه بدانید سویایی که خریداری میکنید تازه باشد مطوئن شوید.

قیمت سویا آجیلی در بازار تهران
قیمت آجیل سویا در سال ۹۸ در بازار تهران بسته به مقدار خرید در حجم عمده بالای ۸۰۰۰ تومان است. دلیل این افزایش قیمت بالا رفتن قیمت عمده لوبیا خام سویا است. قیمت دانه خام سویا برای تولید سویا آجیلی نیز در حجم تناژ کیلویی ۵۵۰۰ تومان میباشد. البته این نکته را در نظر داشته باشد که با توجه به نوسانات بازار ممکن است بصورت روزانه یا هفتگی قیمتها دستخوش تغییر شوند. 

 

سفارش و خرید عمده سویا بوداده با طعم های مختلف

سویا یکی از آجیل ها و تنقلات خوشمزه است که اگر با نمک و سایر چاشنی ها طعم دار نشود، برای بسیاری از افراد خوشایند نیست. سویا به دلیل مقادیر زیاد کلسیم، آهن و مواد مغذی توسط پزشکان بسیاری توصیه می شود. علاوه بر این که از آن به عنوان روغن خوراکی استفاده می شود، میتوان از آن به عنوان محصولات مختلف سلامتی استفاده کرد. علاوه بر آهن و کلسیم، سویا حاوی مقدار قابل توجهی منیزیم، ویتامین C و B6 است که باعث جلوگیری از پوکی استخوان نیز میشود. سویا به عنوان یک میان وعده عالی می تواند مقدار قابل توجهی انرژی برای بدن فراهم کند و به عنوان یک بمب انرژی عمل نماید. آجیل سویا یا خمان سویا تفت داده شده در کارگاههای تولیدی شرکت سویا بهسوی با طعم های مختلف تولید و عرضه میشود.

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت روز سویا آجیلی

سویا آجیلی یکی از محصولاتی است که در ایران تولید میشود. برای تولید سویا بوداده از لوبیای سویا استفاده میشود. به دلیل اینکه برای داشتن محصولی با کیفیت استفاده از لوبیای سویای تازه ضروری است، لذا تولید کنندگان از نمونه های داخلی سویا استفاده میکنند. لوبیای سویا کشت داخل علاوه بر کیفیت بالا از تازگی بیشتری برخوردار است. پس عملا قیمت روز سویا آجیلی به قیمت روز دانه سویا داخلی بستگی دارد. چنانچه مشکلی در فرآیند کاشت و برداشت سویا در ایران پیش نیاید معمولا قیمت این محصول دچار تغییر قیمت ناگهانی نمیشود. با بالا رفتن قیمت لوبیای خام سویا قیمت سویا آجیلی نیز افزایش میابد. تولید کننده نیز ناچار است بر روی قیمت محصول خود اضافه نماید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)