طرح تولید آنژیوکت

آنژیوکت یا کاتتر عروق محیطی (به انگلیسی: peripheral venous catheter) یک کاتتر کوچک و قابل انعطاف است که در داخل عروق محیطی بیمار جهت تزریق وریدی و مایع درمانی قرار داده می‌شود. پس از قرار دادن آنژیوکت نیز می‌توان برای گرفتن خون از آن استفاده کرد.
آنژیوکت به وسیله سوزنی که دارد وارد ورید بیمار می‌شود، زمانی که کاتتر در ورید بیمار قرار گرفت سوزن یا همان نیدل از آنژیوکت خارج می‌شود و کاتتر در رگ بیمار باقی می‌ماند سپس با استفاده از یک چسب ضد حساسیت روی پوست بیمار محکم می‌شود.
آنژیوکت‌های جدید به شکلی ساخته شده‌اند که از نیدل‌استیک جلوگیری می‌کنند. در سال ۱۹۵۰ جنس این کاتترها از پلی وینیل کلراید بود.
از آنژیوکت‌ها بیشتر برای دسترسی عروقی استفاده می‌شود. از این وسیله برای بیماران قبل از جراحی یا در اتاق‌های اورژانس استفاده می‌شود، همچنین در بعضی موارد رادیوگرافی که از ماده حاجب استفاده می‌شود آنژیوکت برای بیمار تعبیه می‌شود. به عنوان مثال در ایالات متحده آمریکا سالانه ۲۵ میلیون آنژیوکت برای بیماران استفاده می‌شود.
آنژیوکت معمولاً بر روی وریدهای دست یا بازو بیمار قرار داده می‌شود، آنژیوکت با کاتتر سیاهرگ مرکزی متفاوت است زیرا کاتتر سیاهرگ مرکزی در ورید مرکزی (معمولاً سیاهرگ ژوگولار داخلی بر روی گردن یا سیاهرگ زیرترقوه‌ای در بالای قفسه سینه) تعبیه می‌شود اما آنژیوکت در وریدهای محیطی یا جهت دسترسی شریانی بر روی شریان محیطی بیمار قرار داده می‌شود.
برای کودکان با استفاده از ژل بی‌حس‌کننده موضعی (مانند لیدوکائین) پوستِ ناحیه‌ای که قرار است آنژیوکت در آن قرار داده شود را بی‌حس کرده سپس آنژیوکت را قرار می‌دهند.

کاربرد آنژیوکت

آنژیوکت به وسیله سوزنی که دارد وارد ورید بیمار می‌شود، زمانی که کاتتر در ورید بیمار قرار گرفت سوزن یا همان نیدل از آنژیوکت خارج می‌شود و کاتتر در رگ بیمار باقی می‌ماند سپس با استفاده از یک چسب ضد حساسیت روی پوست بیمار محکم می‌شود. این محصول در بی حسی نخاعی،تسکین دردودرزایمان و حتی برای بیوپسی و بی حسی نخاعی استفاده می شود .برانول ها یا آنژیوکت ها لوله های قابل انعطافی هستند که توسط یک سوزن کوچک داخل ورید تعبیه می شوند .
آنژیوکت‌های جدید به شکلی ساخته شده‌اند که از نیدل استیک جلوگیری می‌کنند. در سال ۱۹۵۰ جنس این کاتترها از پلی وینیل کلراید بود.
از آنژیوکت‌ها بیشتر برای دسترسی عروقی استفاده می‌شود.
از این وسیله برای بیماران قبل از جراحی یا در اتاق‌های اورژانس استفاده می‌شود.
همچنین در بعضی موارد رادیوگرافی که از ماده حاجب استفاده می‌شود آنژیوکت برای بیمار تعبیه می‌شود. به عنوان مثال در ایالات متحده آمریکا سالانه ۲۵ میلیون آنژیوکت برای بیماران استفاده می‌شود.
یکی دیگر از کاربرد آنها در بخش NICU می باشد. تمام نوزادان بستری در این بخش یک مسیر رگی جهت دریافت غذا و دارو دارند که معمولا در دستها یا بازوها و‌گاها در پا یا ساق پا یا حتی سرقرارمیگیرد.

انواع آنژیوکت

انواع آنژیوکت یا کنولا بر اساس رنگ و اندازه مشخص می گردد. انواع آنژیوکت و کاربرد آنها عبارت است از :

آنژیوکت نارنجی

بزرگسالان ، جراحی و ترومای افراد بالغ
تزریق مقدار زیادی از مایعات یا کلوئیدها

آنژیوکت خاکستری

بزرگسالان ، جراحی و ترومای افراد بالغ
تزریق مقدار زیادی از مایعات یا کلوئیدها

آنژیوکت سبز

بزرگسالان ، جراحی و ترومای افراد بالغ
تزریق مقدار زیادی از مایعات یا کلوئیدها

آنژیوکت صورتی

افراد بالغ ، نوجوان و بزرگسال
ایده آل برای تزریق وریدی و تزریق خون
تزریق دارو
موارد اورژانسی

آنژیوکت آبی

کودکان بالغ ، نوجوانان و افراد سالخورده
تزریق وریدی با سرعت جریان متوسط
موارد اورژانسی

آنژیوکت زرد

نوزادان و افراد بالغ
جراحی ها و تروما در بین کودکان
مدیریت انتقال مایعات و دارو

آنژیوکت بنفش

کودکان تازه متولد شده ، نوزادان و افراد مسن
مناسب برای تزریق اما میزان تزریق کم

قسمت های مختلف آنژیوکت

آنژیوکت محصولی چندکاره است که قسمتهای مختلف آن عبارتند از:

سوزن،درپوش تزریق،محافظ سوزن،باله ها،نگهدارنده سوزن،مجرای اصلی.بسته های آنژیوکت در کارتن های ۳۶۰ عددی حاوی ۸ جعبه ۴۵ عددی می باشد و باگاز اتیلن اکساید استریل می شود.

دسته بندی انواع مختلف آنژیوکت

دسته بندی انواع مختلف آنژیوکت انواع مختلف این محصول براساس رنگ و سایز:
انژیوکت نارنجی سایز ۱۴ (قطورترین)،خاکستری ۱۶جهت ترانسفوزیون خون و درموارد پنوموتوراکس جهت تخلیه هوا درمواقع اورژانسی استفاده میشود،سفید ۱۷،سبز با سبز/سفید سلیز ۱۸ معمولا دراتاق عمل جهت اعمال سنگین استفاده میشود،،آنژیوکت صورتی سایز۲۰ که دربیشترموارد جهت سرم تراپی و تزریق داروهای بیمارستانی استفاده میشود دارای قطر خارجی ۱.۱میلیمتر و قطرداخلی ۰.۸ میلیمتر و سایز ۳۳میلیمتر می باشد سوزن آن از فولاد ضدزنگ و کاملا استریل است و مانع از برگشت جریان مایع تزریقی می شودو امکان خونگیری را بسیار سریع و آسان نموده است، آبی سایز۲۲ جهت تزریق دارو استفاده میشود،زرد سایز ۲۴ بیشتر درکودکان استفاده میشود،بنفش سایز ۲۶ دررگ گیری نوزادان کاربرددارد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید آنژیوکت

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

آنژیوکت                                       ۳۳۱۱۵۱۳۵۷۸

سه راهی آنژیوکت                         ۳۳۱۱۵۱۳۵۸۰

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت  تولید آنژیوکت

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

آنژیوکت                                         ۹۰۱۸۳۹۱۶

سه راهی آنژیوکت                           ۹۰۱۸۳۹۱۷

وضعیت واحد های فعال  تولید آنژیوکت

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید آنژیوکت در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات آنژیوکت

نمودار واردات و صادرات آنژیوکت به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

عوارض آنژیوکت

قرار دادن آنژیوکت در ورید دردناک است که می‌تواند موجب اضطراب و استرس شود. استفاده از بی‌حس‌کننده موضعی قبل از تعبیه آنژیوکت موجب کاسته شدن در بیمار می‌شود. عفونت، فلبیت، پاره شدن قسمتی از رگ و نشت دارو یا سرم، آمبولی هوا یا خونریزی که می‌تواند موجب هماتوم شود جزئی از عوارض آنژیوکت هستند.

به دلیل ریسک عفونت در محل آنژیوکت، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا توصیه می‌کند که کاتتر هر ۹۶ ساعت تعویض شود.اگرچه کاتتر وضعیت خوبی داشته باشد نباید مدت بیشتری از آنچه لازم است در رگ باشد. نیاز به تعویض کاتتر به صورت روتین مورد بحث و اختلاف است. مدیریت کردن درست آنژیوکت می‌تواند موجب کاسته شدن از بروز عوارض ناخواسته شود.

بهترین نمونه های آنژیوکت در بازار ایران

کشورهای هند و مالزی ازجمله کشورهایی هستند که انواع آنژیوکت را به ایران صادر می کنند . یکی از بهترین نمونه های انژیوکت در بازار ایران آنژیوکت نواکت می باشد . سوزن استفاده شده در این آنژیوکت تولیدکارخانه نیتروژاپن،یکی ازبهترین عرضه کنندگان سوزن بوده مه به صورت دوسرکات استفاده شده و موجب می شود هنگام استفاده بدون درد عمل کند . سرتفلون آن به صورت مخروطی تراش داده شده که درهنگام ورود به رگ از صدمه به دیواره رگ جلوگیری می کند.یکی دیگرازبرندهای مطرح این محصول مدیفلون می باشد که از سوزن فولادی آغشته به سیلیس برای ایجادکمترین درد در بدن بیمارساخته شده و سرسوزن به گونه ای طراحی شده که حداقل خونریزی و سوراخ را در بدن بیمار ایجاد کند. سوپا و هایکو و بی دی ازدیگر برندهای این محصول می باشند.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید آنژیوکت

ظرفیت تولید سالیانه : ۵ میلیون عدد در سال
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ هزار مترمربع
زیربنای کل : ۱۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۵.۶ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳.۹ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۳ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴/۵ - (۴ امتیاز)