طرح تولید اره دورکن

به طور کلی می توان گفت اره دورکن در تمام کارگاه ها و کارخانجات صنایع چوب ، MDF و PVC یکی از پر کاربردترین و مهم ترین ابزار آلات برش کاری به شمار می رود و نقش مهمی را در این صنعت بر عهده دارد . قطعا برش کاری ورق های چوب و MDF یا پی وی سی در ابعاد بزرگ با ابزارهای برش دستی کار بسیار دشوار و وقت گیری است و از دقت کافی نیز برخوردار نیست .

به همین دلیل دستگاه اره دورکن ( ماشین برش چوب ) ساخته شد و با کاربردهای خود روح تازه ای در صنعت نجاری دمید . امروزه تقریبا تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ وابسته به صنایع چوب یک دستگاه برش حرفه ای در کارگاه خود دارند .

انواع اره دورکن

امروزه انواع مختلفی از اره دورکن با امکانات متفاوت توسط کارخانجات تولید ماشین آلات صنایع چوب ساخته می شود که امکانات هر کدام می تواند یک نجار را شگفت زده کند ولی به طور کلی می توان دستگاه اره دورکن را به دو گروه دستی و اتوماتیک دسته بندی کرد .

در مدل های ساده تمامی تغییرات زاویه و … توسط دست و گونیا صورت می گیرد ولی در مدل اتوماتیک تغییرات زاویه برش کاری توسط مانیتور لمسی دستگاه تنظیم می شود و از دقت بیشتری برخوردار است . همچنین سیستم حرکتی دستگاه اره دورکن نیز در ۳ مدل : واگنی ، ریل دار ، لوکوموتیوی خلاصه می شود که کاربرد همگی یکسان است ولی در روش کارکرد متفاوت هستند .

اجزای تشکیل دهنده اره دورکن

اجزای تشکیل دهنده دستگاه دورکن نجاری بسته به اتوماتیک یا دستی بودن آن متفاوت است ولی ما به صورت کلی تعدادی از اصلی ترین آنها را برای شما شرح می دهیم .

موتورها : اصلی ترین قطعه این دستگاه موتور آن می باشد که تیغ اره را به حرکت در می آورد و بسیار مهم است که موتور دستگاه دورکن از جنس خوب و با کیفیت باشد . همچنین در بعضی از مدلها که دارای خط زن هستند از یک موتور ضعیفتر نیز در کنار موتور اصلی برای خط زنی استفاده می شود .
تیغ اره : اصولا یک دستگاه برش کاری از دو تیغه اره برخوردار می باشد ، با نام تیغه اره اصلی که برای انجام برشکاری است و دیگری تیغه اره خط زن . از نظر ابعادی قطر تیغه اره اصلی از تیغه اره خط زن بیشتر است. نوع تیغه ای که برای انجام این کار استفاده می شود در ظرافت و کیفیت کار بسیار موثر است .
گونیا پشت اره جلو : از گونیا برای سایز کردن و ایجاد زوایای دلخواه استفاده می شود .
میز پشت گونیا : از میز پشت گونیا برای نگهداری قطعه کار استفاده می شود .
ریل دستگاه : ریل دستگاه اره دورکن محل قرارگیری قطعه کار جهت حرکت برای برش می باشد. نکته : ریل ها دارای تکنولوژی های متنوعی برای حرکت می باشند .
میز برش جلو : جهت گونیا نمودن قطعه کار برای برش در قطعات بزرگتر استفاده می شود .
نگهدارنده ورق : ابزاری است که قطعه کار را بر روی ریل ثابت می کند تا در زمان برش ایمنی اپراتور حفظ شود .
گونیای وسط ریل : از این گونیا برای برش در حالت مثلث (زاویه دار ) استفاده می شود .

چرا اره دورکن بهترین ابزار برش چوب است؟

اره دورکن را می توان یکی از بهترین ابزار مورد استفاده برای برش چوب دانست چرا که دقت و عملکرد بسیار بالایی دارد و می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای کارگاه های تولید مصنوعات چوبی بزرگ و کوچک به شمار رود.

این محصول در مدل های مختلفی تولید می شود که از جمله مهم ترین آن ها می توان به اره دورکن واگنی، ریلی و لکوموتیوی اشاره نمود. هر یک از مدل ها بر حسب کارایی و پارامترهای مورد نیاز هر کارگاه مورد استفاده قرار می گیرد. اما این دستگاه به طور کلی از سایر ابزار برش چوب نظیر اره های دستی و یا اره های برقی که ریل و بدنه بزرگی ندارند می تواند با دقت بسیار بالاتری کار برش چوب و تکه کردن آن را انجام دهد.

دقت داشته باشید که برش دقیق چوب می تواند در کار نهایی یک مرکز تولیدی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و به همین دلیل یکی از ملزومات هر واحد نجاری یا کارگاه های تولید مصنوعات چوبی به شمار می رود. برای خرید این محصول باید بر اساس نیازهای خود، مدلی با بیشترین کارایی را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید اره دور کن

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک اره دور کن :  ۲۹۲۹۱۷۶۰

کد تعرفه گمرکی مرتبط تولید اره دور کن

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

تجهیزات مورد نیاز جهت نصب دورکن

تابلو برق

کنتاکتور ۲۵آمپر که با کلید start/ stop کنترل شود، کلید مینیاتوری ۱۸ آمپر، کنترل فاز سه لامپی، کابل ۴×۴ جهت اتصال دستگاه به تابلو برق

مکنده

مکنده با قدرت مکش حداقل ۳۵۰۰ متر مکعب بر ساعت، اتصالات سایز ۱۲۰ و۸۰ میلیمتری، کنتاکتور ۱۶ آمپر بدون مدار قدرت. به خاطر داشته باشید دمای مجاز برای کار با دور کن بین ۱۰ تا ۴۰ در جه سانتیگراد می باشد و حتما باید کابل earth متصل باشد.

تیغ اره برش

تیغ اره دیسکی اصلی از سایز ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیمتر با شفت۳۰ میلیمتر، تیغ اره خط زن سایز ۱۲۰ و شفت ۲۲ میلیمتر

این نکته را در نظر داشته باشید که اطلاعات ارائه شده در بالا به صورت پیشنهاد پایه هستند و ممکن است بر اساس نوع و مدل دستگاهی که تهیه می کنید تفاوت هایی وجود داشته باشد.

تعمیر و نگهداری این محصول

به دلیل استهلاک بسیار بالای اره دورکن، این دستگاه باید به صورت منظم مورد بررسی فنی قرار بگیرد تا بتواند کارایی و کیفیت خود را حفظ کند. به طور کلی بهتر است که پروسه تعمیر دستگاه توسط تعمیرکاران با تجربه انجام شود و در صورتی که می خواهید از اره دورکن استفاده کنید باید دقت داشته باشید که این دستگاه باید به صورت منظم چک شود تا از بروز خرابی و حوادث جلوگیری گردد.

به طور کلی می توان گفت که اره دورکن یکی از مهم ترین ابزار مورد استفاده در نجاری هاست و در صورتی که می خواهید دستگاه مورد استفاده شما دچار خرابی نشود، باید به صورت منظم نسبت به چک دستگاه بر حسب موارد ذکر شده در کاتالوگ محصول اقدام کنید.

وضعیت واحد های فعال تولید اره دورکن

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید اره دورکن در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات اره دورکن

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

راهنمای خرید اره دورکن نجاری

برای خرید اره دورکن نجاری متناسب با حرفه و کار شما باید در ابتدا تصمیم بگیرید که چه مقدار می خواهید هزینه کنید و با توجه به تعداد ، نوع و اندازه ورقهایی که قرار است در طول یک روز برش بخورد یک دستگاه ایده آل خرید کنید . برای مثال اگر تعداد برهای شما زیاد است می توانید از اره دورکن های اتوماتیک استفاده کنید که هم دقت بالاتری در ایجاد زوایای کار دارند و هم بسیار سریعتر هستند .

یکی از دغدغه های خرید ماشین دورکن همیشه انتخاب برند یا نام تجاری معتبر است و البته که بسیار هم مهم است که از یک برند معتبر خرید کنید و از مزایای گارانتی و خدمات پس از فروش استفاده نمایید .

کلام آخر
امروزه استفاده از انواع اره دورکن به خصوص در ساخت ساخت مصنوعات چوبی با استفاده از ورق های چوب فرآوری شده بسیار رایج شده است و بیشتر کارگاه های تولید از این متریال استفاده می کنند. برای برش دقیق ورق های چوبی بزرگ می توانید از اره دورکن استفاده کنید.

به طور کلی می توان گفت که انواع اره دورکن به دلیل کارایی بسیار بالایی که در صنایع تولید مصنوعات چوبی دارد، به یکی از ابزار های مورد نیاز و ضروری تبدیل شده اند که باید مورد استفاده قرار گیرند.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)