برنج1

طرح تولید اسنک برنج

وعده های غذایی کوچکی که بین وعده های اصلی غذا وجـود دارد را اسـنک مـی نامند.اسنک به غذایی اطلاق می شود که معمولاً به عنوان یکی از وعده های اصلی غذا(صـبحانه، ناهار، شام) مصرف نمی شود؛ بلکه میان وعده ای است که موقتاً گرسنگی فرد را برطرف می سازد و انرژی مختصری برای انجام کار فراهم می کن؛ در واقع اسنک نوعی غذای مختصر می باشد . معمولاً اسنک ها را طوری تهیه می کنند که نسبت به غذاهای طبیعی، مدت زمان نگهداری آنها طولانی تر بوده و زود فاسد نشوند. بنابراین اغلب، مواد نگهدارنده، شیرین کننده و دیگر مواد افزودنی دلخواه همچون شکلات، بادام زمینی و انواع اسانس ها را به آنها اضافه می کنند. در طبقه بندی غذاها، غذاهایی که تحت نام اسنک تهیه می شوند در قسمت غذاهای فاقد مواد مغذی قرار می گیرند. این نوع غذاها ارزش غذایی نداشته و در تغذیه و سلامتی افراد هم، نقشی ایفا نمی کنند .

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید اسنک برنج

طرح توجیهی تولید انواع اسنک مغزدار بر پایه غلات: ۱۵۳۱-۱۶۳۴

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید اسنک برنج

اسنک برنج یک میان وعده محسوب مشود که با توجه به خواص مغزی برنج جزو میان وعده های مغزی به شمار میرود با توجه به این که سهم میان وعده ها در تامین انرژی و مواد مغذی ضـروری ، برای همه گروه سنین به ویژه برای دانش آموزان حائز اهمیـت اسـت مـصرف ایـن محـصول بـرای تمامی گروه سنین تاکید میشود.

اهمیت طرح تولید اسنک برنج در کشور

بسیاری از الگوهای رفتاری بزرگسالان و عادات غذایی آن ها، در سنین کودکی شکل می گیرد و در سنین بزرگسالی کمتر قابل تغییر است. با توجه به این که کیفیت و کمیت الگوی غذایی نقش بسزایی را در سلامت و یا بروز بیماری های مختلف ایفا می کند، پس توجه به چگونگی شکل گیری عادات و الگوی مصرف غذایی کودکان، می تواند حائز اهمیت باشد. در سنین قبل از مدرسه علایق غذایی کودکان منحصراً تحت تاثیر محیط خانواده است؛ ولی به محض ورود به مدرسه ، کودکان از محیط خانه دور شده و ساعاتی از روز را در مدرسه و جدا از خانواده در کنار همسالان سپری می کنند ، بنابراین عادات و انتخاب های غذایی آن ها کم کم تغییر کرده و تحت تاثیر محیط و شرایط جدید قرار می گیرد.

قیمت خط تولید اسنک برنج

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید اسنک برنج ، برابر با ۱۰۹۲۰۰۰۰ هزار ریال بر آورد شده است.

طرح تولید اسنک برنج

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت اسنک برنج

بودجه: بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۱۵۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۴۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۱۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی شاغل: ۲۴ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۳۱۹۶۱۶۰۰ هزار ریال
سرمایه در گردش: ۳۰۷۸۹۵۸ هزار ریال
سمایه کل: ۳۵۰۴۰۵۵۸ هزار ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)