طرح تولید انواع آمیزه های پلیمری

از آنجا که پلیمرهای موجود قابلیت برآوردن نیازهای روز افزون صنعت را دارا نمیباشند ، تولید مواد و ترکیبات جدید همواره مورد توجه بوده است. در این راه ، دستیابی به خواص مورد نظر از طریق تولید یک ماده پلیمری جدید، عموما نیازمند تحقیقات گسترده و هزینه های بالایی جهت تدارک ماشین آلات و تجهیزات میباشد.در کنار این مطالعات، استفاده از ترکیب مواد پلیمری (موجود) جهت رسیدن به خواص مورد نظر راهکاری است که اثر بخشی خود را طی سال های گذشته نشان داده است.هر چند شاید یک پلیمر به تنهایی قابلیت جوابگویی به خواص مورد نظر را نداشته باشد ، ولی با استفاده از چند پلیمر که هریک بخشی از این خواص را برآورده می کنند، میتوان به مجموعه آن خواص دست یافت . امروزه گلاسبیدها عناصر اصلی مواد پلاستیکی هستند که به عنوان پر کننده های تخصصی برای کاربردهای مختلف استفاده می شوند.
از جمله کاربردهای این نوع پلاستیک های مهندسی شده قطعات خودرو، وسایل خانگی و در سایر صنایع به منظور بهبود خواص سطح (زیبایی، مقاومت به خراش و سایش، ثبات ابعادی) است. استفاده از گلاسبیدها در پلاستیک منجر به افزایش سرعت در اکسترود و تزریق و کاهش قطعات مردود شده می گردد.
گلاسبید ها می توانند به تنهایی و یا با سایر افزودنی ها در رزین های ترموپلاستیک و ترموست استفاده شوند. شکل ظاهری گلاسبیدها به صورت پودر سفید رنگ است اما در واقع دانه هایی با کرویت کامل از جنس شیشه قلیایی خاکی هستند. گلاسبیدها توسط یک عامل اتصال دهنده که منجر به ایجاد یک اتصال فیزیکی بین شیشه و رزین زمینه می شود، پوشش داده می شوند که این عامل همچنین باعث توزیع یکنواخت گلاسبیدها در رزین زمینه می شوند.

انواع محصولات پلیمری
HDPE

HDPE نوع چگالی بالای پلاستیک پلی اتیلن می باشد. نسبت به سایر پلی اتیلن ها بسیار سخت تر، قوی تر و به نسبت پلی اتین با چگالی پائین (LDPE) سنگین تر و سخت می باشد. HDPE از آب سبکتر می باشد. با استفاده از تکنولوژی ریخته گری و یا با روش اکستروژن قابل ساخت می باشد. در میزهای کار قابل استفاده می باشد و با روش جوشکاری مخصوص قابل اتصال می باشد. اتصال دادن آن با استفاده از چسب بسیار مشکل می باشد. دارای ظاهری طبیعی و شبیه به موم، مات می باشد. با انواع بسیاری از مواد غذایی به طور مستقیم قابل تماس می باشد.

LDPE

پلی اتیلن سبک یا پلی اتیلن با چگالی کم یا LDPE مخفف Low Density Poly Ethelene، یک پلیمر نیمه سخت و نیمه شفاف است. این نوع پلی ایتیلن در مقایسه با HDPE، دارای درجه بالاتری از شاخه‌های زنجیره‌ای جانبی کوتاه و بلند است. پلی اتسلن سبک در فشار بالا در بازه ۱۰۰۰-۳۰۰۰ بار و در بازه دمایی ۸۰-۳۰۰ درجه سانتیگراد از طریق فرآیند پلیمریزاسیون رادیکال آزاد تولید می شود. LDPE از ۴۰۰۰ تا ۴۰،۰۰۰ اتم کربن تشکیل شده است که دارای شاخه‌های کوتاه زیادی است.

LLDPE

پلی اتیلن خطی با دانسیته پایین یا LLDPE (Linear Low Density Poly Ethelene) عضوی از خانواده پلی اتیلن‌های خطی است. پلی اتیلن خطی با چگالی کم (LLDPE) یک پلیمر خطی است، با تعداد قابل توجهی شاخه کوتاه، که معمولاً توسط کوپلیمریزاسیون اتیلن با الفین‌های زنجیره بلندتر ساخته می‌شود. پلی اتیلن خطی با چگالی کم از نظر ساختاری با پلی اتیلن با چگالی کم معمولی (LDPE) تفاوت دارد که این تفاوت به دلیل عدم وجود شاخه‌های زنجیره بلند در LLDPE است.
ویژگی خطی بودن LLDPE حاصل فرایندهای متفاوت تولید LLDPE و LDPE می‌باشد. به طور کلی، LLDPE در دماها و فشارهای پایین با کوپلیمریزاسیون اتیلن و آلفا اولفین‌های بالاتر مانند بوتن، هگزن یا اوکتن تولید می‌شود. فرآیند کوپلیمریزاسیون یک پلیمر، پلی اتیلن خطی با دانسیته پایین تولید می‌کند. این ماده دارای توزیع وزن مولکولی باریک‌تری نسبت به LDPE معمولی است. همچنین در مقایسه با ساختار خطی آن، ویژگی‌های رئولوژیک به طور قابل توجهی متفاوت است.

پلی پروپیلن (PP)

پلی پروپیلن یکی از پلاستیک های همه منظوره و پر مصرف دنیا میباشد که برای اولین بار در دهه ۱۹۵۰ در مقیاس ازمایشگاهی،از پلیمریزاسیون مونومر پروپیلن به روش زیگلر-ناتا با ساختار n(CH2CH(CH3)–) تولید شد و در سال ۱۹۵۴ میلادی تولید آن به صورت صنعتی آغاز شد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع آمیزه های پلیمری

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد آیسیک
کامپاند پلی اتیلن سبک و سبک خطی تقویت شده۲۴۱۳۵۱۲۳۹۷
پلیمرهای پلی پروپیلن۲۴۱۳۳۱۲۳۱۷

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید انواع آمیزه های پلیمری

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
کامپاند پلی اتیلن سبک و سبک خطی تقویت شده۳۹۰۱۱۰۶۹|۳۹۰۱۲۰۵۹

 

وضعیت واحد های فعال تولید انواع آمیزه های پلیمری

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع آمیزه های پلیمری در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید انواع آمیزه های پلیمری

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع آمیزه های پلیمری در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات انواع آمیزه های پلیمری

نمودار واردات و صادرات انواع آمیزه های پلیمری در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید انواع آمیزه های پلیمری

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۹۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۷۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴.۵ میلیون دلار (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳.۵ میلیون دلار
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۵ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز