طرح تولید انواع آنتن تلویزیون

به صورت خیلی ساده آنتن یک میله یا ظرفی فلزی است که امواج الکترومغناطیسی (غالباً رادیویی و مایکروویو) را جذب کرده و آن‌ها را تبدیل به سیگنال‌های الکتریکی (همانند آنتنِ رادیو و تلویزیون) می‌کند. چنین آنتنی در واقع گیرنده نام دارد. در جهت عکس، آنتنی که سیگنال‌های الکتریکی را به امواج الکترومغناطیسی تبدیل کرده و در محیط منتشر می‌کند، فرستنده نام دارد. آنتن‌های فرستنده و گیرنده، اصلی‌ترین جزء ارتباطات مدرن امروزی هستند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا کمی بیشتر به بررسی آنتنِ فرستنده و گیرنده بپردازیم. همچنین پیشنهاد می‌کنیم تا نگاهی بر دو مقاله «امواج رادیویی — به زبان ساده» و «مایکروویو (Microwave) یا ریز موج — به زبان ساده» داشته باشید.
فرض کنید که در یک ایستگاه رادیویی هستید و می‌خواهید صدای خود را به دوردست‌ها بفرستید. میکروفون صدای شما را که موجی مکانیکی است، تبدیل به سیگنال‌های الکتریکی می‌کند. مداری که در آنجا تعبیه شده است، با صرف انرژی، سیگنال‌های الکتریکی را به یک ساختار فلزی خاص، موسوم به آنتن می‌فرستند. در واقع با ایجاد جریان الکتریکی در آنتنِ مذکور، الکترون‌های آن در امتداد آنتن حرکت کرده و همان‌طور که از قوانین پایه فیزیک الکتریسیته و مغناطیس می‌دانیم، بار متحرک تولید میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی عمود برهم، یعنی امواج الکترومغناطیسی می‌کند. این امواج در هوا با سرعتی نزدیک به سرعت نور منتشر می‌شوند.


همان‌طور که در مقاله «طیف الکترومغناطیسی — به زبان ساده» دیدیم، امواج رادیویی و مایکروویو به واسطه طول موج خیلی بلندی که دارند، می‌توانند در مسیرهایی طولانی منتشر شوند.حال اگر شخصی آنتنِ رادیو خود را باز کرده و در جهت فضایی مناسبی باشد، می‌تواند این امواج الکترومغناطیسی که حاوی اطلاعات است (مدوله شده) را دریافت کند. در واقع آنتنِ رادیو در حکم گیرنده است. امواج الکترومغناطیسی به هنگام برخود با آنتنِ رادیو، انرژی خود را به الکترون‌های آنتن داده و در نتیجه الکترون‌های آنتنِ فلزی به نوسان در می‌آیند. می‌توان گفت مطابق با قانون القای فارادی، جریان الکتریکی در آنتن شکل می‌گیرد. این جریان الکتریکی، همان سیگنال‌های الکتریکی ارسال شده توسط آنتن فرستنده هستند که به وسیله بلندگو رادیو، به امواج مکانیکی (صوت) تبدیل می‌شوند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع آنتن تلویزیون

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نانم محصولکد آیسیک
آنتن فرستنده تلویزیونی۳۲۲۰۵۱۲۳۱۵
آنتن فرستنده تلویزیونی دو قطبی ساده۳۲۲۰۶۱۲۳۱۶
آنتن فرستنده تلویزیونی دو قطبی ردیفی۳۲۲۰۶۱۲۳۱۷
آنتن فرستنده تلویزیونی انعکاسی۳۲۲۰۶۱۲۳۱۸
آنتن فرستنده تلویزیونی یاگی۳۲۲۰۶۱۲۳۱۹
آنتن فرستنده تلویزیونی سهموی و بشقابی۳۲۲۰۶۱۲۳۲۰
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید انواع آنتن تلویزیون

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی انواع آنتن تلویزیون : ۸۵۲۹۱۰۱۰

نحوه کارکرد آنتن تلیویزیون

آنتن ها وسائلی هستند که قادرند امواج را از حالت الکترومغناطیسی موجود در هوا به حالت الکتریکی جاری در سیم تبدیل کنند.جنس آنتن‌ها از فلزات سبک و غالبا از آلومینیوم ساخته میشود. که از لحاظ رسانایی، مقاومت مکانیکی، و مقاوم بودن در مقابل تاثیرات جوی و رطوبت نمره قابل قبول و خوبی دارد . طراحی آنتن ها به لحاظ قدرت سطح گیرندگی متفاوت است و ممکن است توسط سازنده اعلام شود تا مورد استفاده نصاب آنتن یا برقکار مجرب برق ساختمان قرار گیرد.
در طراحی آنتن معمولا یک بخش گیرنده اصلی وجود دارد که ممکن است توسط یک خازن و یک سلف کوچک بهبود داده شده باشد. بعلاوه گیرنده اصلی، شاخه های پشت سری بعنوان بازتابنده امواج و شاخه های جلویی بعنوان جهت گیر آنتن، همگی بعنوان کمک در دریافت امواج در محل‌هایی که امواج ضعیفتر میباشد به کار میرود.

وضعیت واحد های فعال تولید انواع آنتن تلویزیون

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولیدانواع آنتن تلویزیون در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید انواع آنتن تلویزیون

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید انواع آنتن تلویزیون در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات انواع آنتن تلویزیون

نمودار واردات و صادرات تولید انواع آنتن تلویزیون در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید انواع آنتن تلویزیون

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۱۷۰۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
سطح زیربنا : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۵.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۷ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۴ درصد

 

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)