طرح تولید انواع بتونه

معمولا بتونه نقاشی برای پر کردن شکاف ها،حفره های کوچک ،ترک خوردگی های چوب و دیوار گچی فلزات و همچنین سر پیچ ها و میخ ها استفاده میشود. این ماده خمیری مانند، باعث تقویت اثرات عایق نور در دیوار شده و سطح صاف و مناسبی را برای رنگ آمیزی به وجود می آورد. این ماده بر پایه بذر کتان نفتی است. بتونه معمولا خمیر سفتی میباشد که پس از گذاشتن بر روی محل مورد نظر باید با کاردک سطح آن را کاملا صاف کرده که نیازمند دقت بالایی میباشد.

انواع بتونه :

– بتونه روغنی: برای سطوح فلزی و چوبی و دیوارهایی با رنگ روغنی استفاده میشود.بتونه های مورد مصرف در صنایع چوب عبارتند از :۱_ بتونه چوب ۲_ بتونه سرچوب ۳_ بتونه همرنگی ۴_ بتونه روغنی۵_ بتونه لاکی ۶_ بتونه مومی ۷_ بتونه فوری ۸_ بتونه سنگی۹_ بتونه سیلکس ۱۰_ بتونه آهکی ۱۱_ بتونه پلاستیک.
– بتونه پلاستیکی: برای دیوارهایی با رنگ پلاستیک مورد استفاده است.
– بتونه اکریلیک همه کاره

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع بتونه

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک انواع بتونه  : ۲۴۲۲۵۱۲۳۲۴

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید انواع بتونه

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کدتعرفه گمرکی انواع بتونه : ۳۲۱۴

بتونه ی چوب :

این بتونه ماده ای است ژله مانند و شفاف که از ترکیب سلولز (ماده اصلی تشکیل دهنده چوب) و مواد رقیق کننده (تینر) به دست می آید.و در کارخانجات رنگ سازی تهیه و در بازار به طور آماده عرضه می شود،از این بتونه برای پر کردن زدگی های کوچک و خلل و فرج چوب هایی که بافتی درشت دارند، استفاده میشود،حلال آن تینر فوری است و رقیق شده ی آن می تواند کار آستر سیلر را انجام دهد.

شفافیت این بتونه باعث میشود که در زیر رنگهای شفاف تا عمق روزنه ها آشکار شود و زیبایی چوب را افزایش دهد.برای این که این بتونه خوب روی سطح کار بچسبد، قبل از استفاده، سطح مورد نظر را با تینربا محلول رقیق شده نیتروسلولز می پوشانند.

بتونه ی همرنگی (بتونه سریشم یا سریش) :

از این بتونه از مخلوط گل های معدنی (رنگ های معدنی)، آرد سریش یا سریشم، و آب به دست می آید و در رنگ های متفاوتی می توان آن را تهیه کرد. از این بتونه برای پر کردن حفره ها و کنده کاریهای چوب هایی که بر روی آن ها رنگ های شفاف و یا آستری همرنگی می خورد و به منظور همرنگ کردن آنها با قسمت های دیگر چوب استفاده میشود.
رنگینه های معدنی (گل های معدنی) که در تهیه این بتونه مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از :
– گل مل (ملح) یا کربنات کلسیم (CaCO): که به رنگ سفید متمایل به زرد است
– گل بیل (ملح) یا کربنات کلسیم (CaCO): که به رنگ سفید متمایل به زرد است
و بیشترین سهم را در تهیه انواع بتونه همرنگی دارد.
گل اخرا: با اکسید آهن +Fe0 : که به رنگ قرمز مایل به قهوه ای است.
گل أمرا: که به رنگ قهوه ای تیره است.
گل ماشی: به رنگ زرد متمایل به نارنجی است.
گل لاجورد: که به رنگ آبی تیره (لاجوردی) است.
گل زرد گرم: به رنگ زرد سیر است.
گل سینکا: که پودر خیلی نرم و به رنگ سفید است.
در تهیه بتونه های همرنگی دوده نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از دوده به عنوان رنگ سیاه استفاده میشود و بهترین نوع آن دوده بدون چربی (دوده سوئدی) است.که در این صورتمواد تشکیل دهنده این بتونه عبارتند از :
گل پل (گل ملح) ،گل سینکا ، اسکاتیف، که به جای آن می توان از روغن الیف هم استفاده کرد. روغن برزک ،رنگ روغنی ،مقدار کمی آب .از اسکاتیف و روغن الیف به عنوان ماده خشک کننده و از روغن برزک و آب به عنوان ماده نرم کننده استفاده می شود.

روش ساخت بتونه روغنی :

بتونه روغنی به رنگ سفید و هم رنگی ساخته میشود.مواد مورد نیاز برای ساخت بتونه:تینر ،مل(پودر بتونه)،آب ،رنگ روغنی و روغن بتونه رنگ بتونه با مل میکس میشود. سپس مخلوط همزده میشود تا یکدست شودو بعد از آن مقداری آب سرد به این ترکیب اضافه میکنند.اگربتونه بدست آمده چسبندگی داشته باشد باید به آن تینر اضافه کرد.

بتونه ی مومی :

بتونه ی مومی عبارت است از موم آب شده که با رنگهای معدنی (خاکی) مخلوط می شود.تا رنگ مورد نیاز را نسبت به آستری روی چوب به طور دلخواه بتوان به دست آورد.این اختلاط به نوع و رنگ چوب بستگی دارد و می توان آن را به رنگ های متفاوتی تهیه کرد.این بتونه به صورت گرم مورد استفاده قرار می گیرد تا بتواند خوب در خلل و فرج جوب نفوذ کند.

وضعیت واحد های فعال تولید انواع بتونه

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید انواع بتونه در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات انواع بتونه

نمودار واردات و صادرات انواع بتونه در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

مراحل اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحد تولید انواع بتونه

برای مشاهده مراحل اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحد تولید انواع بتونه اینجا کلیک کنید

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید انواع بتونه

ظرفیت تولید سالیانه : ۷۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۹۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۸.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۸ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)