طرح تولید انواع فلنج

فلنج ها یکی از اتصال دهنده های لوله ها , شیرآلات و دستگاهها به یکدیگر می باشد. فلنج بصورت قطعه دیسکی شکل است که همیشه بصورت جفت به کمک پیچ و مهره دو قطعه را بهم وصل میکند و به آسانی باز می شود و برای فشارهای کم و بالا مناسب است. آب بندی بین دو فلنج توسط لایی بین آنها قرار داده می شود انجام می گیرد فلنج ها از جنس فولاد و آلیاژهای آن چودن و دیگر فلزات ساخته می شود.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت انواع فلنج

طرح توجیهی تولید انواع فلنج : ۲۸۹۹۱۱۳۱

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید انواع فلنج

فلنج ها دارای گونه های مختلف هستند و استانداردهای متفاوت بر حسب کاربرد آنها تعریف شده است کاربرد فلنجها به طور کلی برای اتصال دو ناحیه و یا تغیر قطر لوله ها می باشد عمده ترین کاربرد فلنج ها در صنایع نفت و گاز و اب و فاضلاب و حتی در صنایع خودرو می باشد به عنوان مثال دیسک ترمز abs در خودروها یک نوع فلنج است فلنج ها به صورت ریخته گری و یا از طریق عملیات حرارتی و ماشین کاری تولید می شوند در صنایع نفت و گاز به منظور اتصال شیرآلات و لوله ها و مخازن از فلنج با قابلیت های مختلف و فشار مختلف استفاده می شود.

اهمیت تولید انواع فلنج در کشور

مصرف عمده فلنجها در صنایع نفت و گار و آب و فاضلاب بوده و تولید آن نیز از زیر مجموعه های آهن و فولاد میباشد با توجه به برنامه های بلند مدت دولت در زمینه افزایش تولید فولاد در کشور و در نتیجه افزایش محصولات پایین دستی فولاد و همچنین تلاش برای بالا بردن صادرات غیر نفتی که خود به تنهایی میتواند نوید گسترش پالایشگاها و صنایع پتروشیمی را داشته باشند بنابرین نیاز کشور را روز به روز افزایش میدهد بنابرین با توجه به نیاز کشور و به منظور کاهش واردات این محصولات تولید این محصولات در کشور استراتژیک بودن همچنین و از اهمیت بالایی برخوردار است .

طرح تولید انواع فلنج

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید انواع فلنج

ماشین تراش
ماشین فرز
دریل یونیورسال
دریل ستونی
سنگ مگنتیک
سایر ابزار الات کوره حرارتی
پرس ۱۰۰ تنی

قیمت خط تولید انواع فلنج

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید انواع فلنج ، برابر با ۳۵۲۸ میلیون ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت انواع فلنج

بودجه: بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۱۰۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۱۲۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۳۰۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۷۴ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۲۴۲۵۶ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)