طرح تولید انواع گارد (محافظ) موبایل

دنیای امروز که دنیای پیشرفت در تکنولوژی و فناوری است روزانه ما را با نیازهای گسترده و متنوعی مواجه می سازد. یکی از این نیازها، نیاز به ارتباط با افراد مختلف و نقاط دوردست کره زمین است. گوشی تلفن همراه یکی از این وسیله های ارتباطی بسیار ضروری در زندگی مردم جهان است و هر روز تنوع بیشتری پیدا می کند. در کنار داشتن یک گوشی همراه خوب، لوازم جانبی این محصولات نیز توجه ما را به خود جلب می نمایند. از مهم ترین این لوازم می توان به کاور یا قاب تلفن های همراه اشاره کرد که توسط شرکت های مختلف و در طرح ها، جنس ها و مدل های گوناگون و متناسب با ابعاد گوشی ها به بازار عرضه می شوند. به طور کلی کاورهای گوشی دو ویژگی مهم را باید دارا باشند: سلامت و امنیت فیزیکی گوشی را تضمین نمایند و مورد بعدی این که زیبایی و استایل دستگاه را حفظ کنند.
بازار واردات لوازم جانبی موبایل در ایران هنوز داغ است و تا به امروز میزبان صدها برند لوازم جانبی موبایل از سراسر دنیا بوده است. جالب است بدانید همین لوازم جانبی موبایل که شامل کاور، هندزفری، باتری و پاور بانک و موارد مشابه آن می شود، گردش مالی سالانه برابر با ۲۵۰ میلیارد تومان در کشور را به وجود آورده است. رقم بدست آمده نه به خاطر ارزشمند بودن این کالاها، بلکه به دلیل مصرفی بودن این نوع کالاهاست.
بازار تجهیزات و لوازم جانبی موبایل در ایران بسیار گسترده است و در عین سودآور بودن جذاب نیز به نظر می رسد. از آنجایی که مردم عموماً هزینه های زیادی را صرف خرید لوازم جانبی موبایل مانند: انواع محافظ صفحه نمایش، کاور و قاب، هندزفری می کنند، بازار لوازم جانبی موبایل و تبلت و کامپیوتر روز به روز در حال گسترش است.

معرفی انواع مختلف گارد (محافظ) موبایل

قاب ها را از جنس های متفاوتی می سازند که از انواع پرکاربرد آن برای تولید کاور موبایل عبارتند از: پلاستیک، سیلیکون، فبیر کربن، چوب، چرم و فلز. انتخاب هر یک از این مواد توسط طراحان به عوامل متعددی از جمله، زیبایی، هزینه، میزان مقاومت کاور، سلیقه کاربر و راحتی و کیفیت آن بستگی دارد.

گارد (محافظ) موبایل ساخته شده از پلاستیک

پلاستیک ماده ای است که به علت انعطاف پذیری بالا و همچنین شکل پذیری مناسب به عنوان یکی از مواد اولیه پرکاربرد در ساخت کاورهای گوشی محسوب می شود. این ماده برای حکاکی و برش با دستگاه لیزر نیز به کار می رود. کاورهای پلاستیکی تلفن های همراه در طرح ها و رنگ های متعددی تولید می شوند به همین دلیل می توان این دسته از کاورها را به عنوان متنوع ترین، ارزان ترین، بادوام ترین و پرکاربردترین قاب های گوشی دانست.
قاب های ساخته شده از پلی کربنات (Polycarbonate)
پلی کربنات از خانواده پلیمرهای ترموپلاستیک می باشد. این ماده می تواند به صورت گسترده در قالب سازی و تغییرات حرارتی به کار گرفته شود که در کمپانی های سازنده گوشی همراه نیز برای تولید و تهیه کیف و کاور به کار می رود. در کمپانی های سازنده گوشی همراه نیز برای تولید و تهیه کیف و کاور به کار می رود.

گارد(محافظ)موبایل ساخته شده از پلی یورتان (Polyurethane)

پلی یورتان، فوم بسیار سبکی می باشد که بیشتر منافذ آن بسته شده و به همین دلیل عایق حرارتی خیلی خوبی به حساب می آید. پلی یورتان به دلیل عدم رشد باکتری و همچنین استحکام بالا در مقابل فشار دارای استفاده های متعددی در مصارف روزانه است. یکی دیگر از موارد استفاده این مواد در ساخت و تهیه قاب های گوشی می باشد که بسیار به صرفه و اغلب به دو شکل سخت و نرم وجود دارد. این ماده به راحتی قابل فرم دهی می باشد و قابلیت بازیافت هم دارد.

گارد(محافظ)موبایل ساخته شده از جنس هیبرید (Hybrid)

در کاور گوشی هیبریدی از دو نوع پلاستیک نرم و سخت استفاده می شود و با توجه به نحوه ساخت قاب، می تواند دارای دو یا سه لایه باشد. با اطمینان و به جرأت می توان گفت که این نوع کاورها از محکم ترین قاب های گوشی هستند. خوش دست بودن یکی دیگر از ویژگی های مثبت این قاب ها است اما از نقاط ضعف آن ها نیز ابعاد به مراتب بزرگتر از کاورهای معمولی و وزن زیادشان می باشد. گاهی وقت ها کودکان و کسانی که دست های کوچکی دارند به دلیل بزرگ بودن قاب های هیبریدی، در نگه داشتن این کاورها در دست با دشواری مواجه می شوند. هر چند همین خصوصیت باعث امنیت گوشی همراه می باشد.

گارد(محافظ)موبایل ساخته شده از سیلیکون (Silicone)

سیلیکون ماده ژل مانندی است که از مشتقات مواد نفتی محسوب می شود. این ماده دارای انعطاف پذیری زیادی می باشد و زمانی که در تهیه قاب های گوشی مورد استفاده قرار می گیرد به دور گوشی می چسبد و شکل و حالت اصلی گوشی را حفظ می کند. ویژگی ژل مانند بودن آن در کاورهای ضخیم باعث می گردد که هر نوع ضربه به گوشی را خنثی نمایند. از مزایای استفاده از این کاورها می توان به نرم بودن، ساختار ضد لغزندگی، ارزان قیمت بودن و استحکام و دوام آن اشاره کرد. از معایب آن می توان به نداشتن ظاهر شیک، عرضه به صورت تک رنگ، عدم تغییر شکل به حالت ها و شکل های دلخواه اشاره کرد. از سوی دیگر در صورت آلودگی به آسانی تمیز نمی شوند و چسبناک می باشند.

گارد(محافظ)موبایل ساخته شده از جنس چرم

چرم به عنوان یک ماده زیبا و شیک و در عین حال با دوام در بیشتر صنایع از جمله کیف و کفش، پوشاک و تهیه قاب های تلفن همراه کاربرد چشم گیری دارد.

گارد(محافظ)موبایل ساخته شده ازفلز

فلز یکی از پرکاربردترین و مقاوم ترین مواد در انواع صنایع به شمار می آید؛ در صنایع خودرو تا صنایع کامپیوتر، تبلت و گوشی موبایل به صورت گسترده از فلزات استفاده می شود. فلز در ساخت اغلب قسمت های تلفن همراه به کار می رود. هر چند این ماده دارای سطح صیقلی و خنک و شیکی است ولی نسبت به مواد دیگر از وزن بیشتری برخوردار است. همچنین فلزات امواج رادیویی را بازتاب می بخشند و امکان دارد سیگنال های گوشی را ضعیف نمایند. قاب های فلزی بالاترین محافظت از گوشی را انجام می دهند و در برابر ضربه ها مقاومت زیادی از خود نشان می دهند و دارای ظاهر خاص و متمایزی هستند. فلزهای پرکاربرد در تولید و تهیه کاورهای گوشی همراه عبارتند از: آلومینیوم، تیتانیوم، برنج و آلیاژهای فلزات گران قیمت مانند طلا و ..

کد آیسیک مرتبط با تولید انواع گارد(محافظ)موبایل

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک قطعات پلاستیکی تلفن همراه:۲۵۲۰۴۱۲۷۷۷

کد تعرفه گمرکی مرتبط با تولید انواع گارد(محافظ)موبایل

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید انواع گارد(محافظ)موبایل

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز کد آیسیک  اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا وضعیت واحد های فعال بر اساس کد آیسیک مخصوص قطعات پلاستیکی تلفن همراه در نمودار زیر نشان داده شده.

وضعیت واردات و صادرات انواع گارد (محافظ) موبایل

کالاها در سیستم هماهنگ شده ( که اساس جدول تعرفه گمرکی ایران است) هر کدام به نام ذکر شده اند. کالایی به نام کلی لوازم جانبی موبایل وجود ندارد ولی روی هم رفته خود موبایل و اکثر قطعات و لوازم آن به ترتیب مشمول ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۲۱۰ (۶% حقوق ورودی و ۸% مالیات ارزش افزوده ) است و قطعات آن عمدتاً در ردیف ۸۵۱۷۷۰۹۰ طبقه بندی می شود که دارای ۱۵% حقوق ورودی و ۸% مالیات ارزش افزوده است. ورود آن موکول به ثبت سفارش در سازمان توسعه تجارت و اخذ مجوز از وزارت ارتباطات و فن آوری ارتباطات (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) است. هدیه فقط تا ارزش ۵۰ دلار معاف از حقوق ورودی است به شرطی که جنبه تجاری نداشته باشد. بنابراین ۴۰ کیلو لوازم موبایل هدیه تلقی نمی گردد و تجاری است و کلیه مراحل باید انجام شود.

تولید انواع گارد (محافظ) موبایل با استفاده از قالب تزریق پلاستیک

این نوع از قالب ها از پر کابرد ترین قالب های موجود در دنیا می باشد که به دلیل نوع استفاده محصول بعضا می بایست از زیبایی و کیفیت سطح بالایی برخوردار باشد.
اجزای تشکیل دهنده ی قالب پلاستیک عبارتند از : کفشک،پل،کور و کویتی،پران،صفحه پران اسپرو، هات رانر و غیره…
دستگاه هایی که برای تولید قطعات پلاستیکی از قالب تزریق پلاستیک استفاده می شود به نام ماشین های تزریق پلاستیک معروف می باشند که انواع مختلفی مثل ۵۰گرم- ۱۰۰گرم-۱ کیلوگرم و بالاتر را در بر می گیرند.
عموماً قالب های تزریق پلاستیک برای تولید انبوه از یک قطعه پلیمری (پلاستیکی) استفاده می شود، هر قطعه پلاستیکی که در اطراف ما وجود دارد مطمئناً از یک قالب بوجود آمده است.

دستگاه تزریق پلاستیک هیبریدی

دستگاه هیبریدی از ترکیب ویژگی های ماشین های هیدرولیکی و الکتریکی ساخته شده است. در حقیقت، کلیه مزایای دستگاه تمام الکتریک به علاوه نیروی گیره فوق العاده دستگاه هیدرولیکی، به طور کامل در قالب یک دستگاه واحد قابل بهره برداری گردیده اند. چنین شرایطی دستگاه هیبریدی را جهت تولید همراه قطعاتی با جداره نازک و ضخیم به بهترین گزینه موجود تبدیل کرده است. به موجب کاربری آسان و بهره‌وری بالای این ماشین‌آلات، کاربرد آن‌ها در سالیان گذشته همواره رو به رشد بوده است.به عنوان نمونه‌ای از مزایای دستگاه تزریق هیبریدی، کافی است در نظر آورید که حدود ۶۶ درصد از انرژی مصرفی یک دستگاه تزریق هیدرولیکی در حرکت مارپیچ آن خلاصه می‌شود. این در حالی است که دستگاه هیبریدی به لطف برخورداری از مارپیچ الکتریکی به کاهش چشم گیری در مصرف انرژی دست یافته است.

مزایای دستگاه تزریق پلاستیک هیبریدی

دستگاه تزریق پلاستیک هیبرید مناسب برای یک فرآیند بهینه، کم مصرف و طولانی مدت بدون نیازمندی خاص می‌باشد که این امر منجر به بازگشت سرمایه سریع‌تر می‌شود.

۱. تنظیمات پیوسته بواسطه بکارگیری پمپ سروو
۲. تنوع طراحی محصول
۳. هزینه اولیه متوسط هر سه دستگاه (هیدرولیکی، برقی و هیبریدی)، اما می‌تواند بیشترین سود را در طول زمان داشته باشد.
۴. سیستم کنترل حلقه بسته با سرعت پاسخ‌دهی سریع‌تر
۵. دمای پایین‌تر موجب زمان خنک‌شو کمتر شده و عمر روغن و دستگاه را بیشتر می‌کند.
۶. زمان سریع‌تر به ROI بدلیل بازدهی‌های اشاره شده

کشور های عمده تولد کننده انواع گارد (محافظ) موبایل

تولید کننده عمده این محصول در جهان کشور چین میباشد.

نتیجه گیری و پیشنهاد نهایی

در واقع توانایی تولید گوشی‌های موبایل که سازگار با تکنولوژی‌های روز دنیا باشند شاید چندان قابلیت سرمایه‌گذاری موفق را در ایران نداشته باشد چرا که برخی از تولیدکنندگان معروف جهان بیش از ۵۰سال است که در این حوزه فعالند و برندسازی و جلب اعتماد مخاطب کار یک شبه‌ای نیست اما تولید لوازم جانبی گوشی موبایل مانند محافظ‌ها، باتری‌ها و حتی هندزفری‌ها یکی از سرمایه‌گذاری‌هایی است که دورنمای موفقی دارد.
امروزه بخش زیادی از لوازم جانبی موبایل که در بازار ایران موجود است، تولیدات بی‌کیفیت چینی است که می‌توانید روی تولید این ابزارها در کشور به خوبی سرمایه‌گذاری کنید چرا که هم مصرف بالایی در کشور وجود دارد و هم اعتماد مردم نسبت به کالای ایرانی در مقایسه با کالای چینی بالاتر است.
در پایان باید گفت که بازار لوازم جانبی موبایل بسیار گسترده است و با انبوهی از محصولات با کیفیت یا بی کیفیت در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف پر شده است. بازار موبایل فعلا حال خوبی ندارد اما بازار لوازم جانبی با استقبال زیاد خریداران مواجه شده است که باعث شده تا سود زیادی برای فروشندگان ایجاد شود و فعلا از وضعیت بازار راضی باشند.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید انواع گارد (محافظ) موبایل

ظرفیت تولید سالیانه : ۱.۲ میلیون عدد
نرخ برابری دلار : ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز :  ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳.۳ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۴ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۳/۵ - (۷ امتیاز)