طرح تولید ایرگانوکس ۱۰۱۰

ایرگانوکس ۱۰۱۰، ماده افزودنی پلیمری با نام علمی تتراکیس[متیلن-۳- (۳،۵- دی- ترت- بوتیل- ۴-هیدروکسی‌فنیل- پروپیونات)]متان؛آنتی‌اکسیدانت فنولی با ممانعت فضایی بالا، پایدارکنندۀ بسیار مؤثر برای مواد پایه آلی از قبیل : پلاستیک‌ها، منسوجات مصنوعی، الاستومرها،چسب‌ها، موم‌ها، روغن‌ها، و چربی‌ها است و این سوبستراها را در برابرتخریب‌های گرمایی ـ اکسایشی محافظت می‌کند و این مزیت را دارد که رنگ‌بر نیست. ایرگانوکس ۱۰۱۰ (Irganox ۱۰۱۰ BASF) در بنزن، استون و کلروفرم کاملاً ودر الکل‌ها به طور جزئی محلول و در آب کاملاً نامحلول است.

کاربرد های ایرگانوکس ۱۰۱۰

آنتی‌اکسیدانت ایرگانوکس ۱۰۱۰ می‌تواند در پلی‌اولفین‌ها مانند پلی‌اتیلن،پلی‌پروپیلن، پلی‌بوتن و کوپلیمرهای اولفینی مانند کوپلیمرهای اتیلن ـ وینیل‌استات به کار رود. همچنین توصیه شده است که این پایدارکننده در فرآیند کردن پلیمرهایی مانند پلی‌استال‌ها، پلی‌آمیدها، وپلی‌یورتان‌ها، پلی‌استرها، PVC، همو و کوپلیمرهای استایرنی، ABS،الاستومرها مانند: بوتیل‌رابر، SBS، SEBS،EPM ، EPDM و همچنین رابرها و چسب‌های سنتزی دیگر و رزین‌های چسب سنتزی و طبیعی و پایه مواد آلی دیگر به کار رود.
ایرگانوکس ۱۰۱۰(Irganox ۱۰۱۰ BASF)، سازگاری مناسب و مقاومت بالا در اکسترودر و فراریت پایین دارد. محصول می‌تواند در ترکیب با مواد افزودنی دیگر مانند تیواترها، فسفیت‌ها، فسفونیت‌ها، پایدارکننده‌های سبک و پایدارکننده‌های عامل‌دار دیگر به کار رود. کارایی مخلوط ایرگانوکس۱۰۱۰ (Irganox ۱۰۱۰ BASF) با ایرگافوس ۱۶۸ به طور ویژه‌ای مورد توجه است. میزانی از این مادۀ افزودنی که باید مورد استفاده قرار گیرد، برحسب نوع پلیمر و مصرف نهایی متغیر است.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ایرگانوکس ۱۰۱۰

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد آیسیک اختصاصی برای تولید ایرگانوکس ۱۰۱۰ یافت نشد.

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید ایرگانوکس ۱۰۱۰

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی اختصاصی برای تولید ایرگانوکس ۱۰۱۰ یافت نشد لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید ایرگانوکس ۱۰۱۰

باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد آیسیک اختصاصی برای تولید ایرگانوکس ۱۰۱۰ یافت نشد.

وضعیت واردات و صادرات ایرگانوکس ۱۰۱۰

باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی اختصاصی برای تولید ایرگانوکس ۱۰۱۰ یافت نشد لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص میباشد.

فرآیند تولید ایرگانوکس ۱۰۱۰

فرآیند تولید ایرگانوکس ۱۰۱۰ به چهار مرحله زیر تقسیم بندی میشود:
۱-آلکیالسیون فنل و خالصسازی الکیلیتیالکیالسیون فنل توسط ایزوبوتیلن در حضور محلول فنولیت آلومینیوم در فنل به عنوان کاتالیزور صورت میگیرد. کاتالیزورهای با پایهی آلومینیومی به آلکیالسیون در موقعیتهای ارتو بسیار کمک میکند. فنل، ایزوبوتیلن و کاتالیزوربه راکتور وارد میشوند، جریانهای ایزوبوتیلن و فنلی بازیافتی نیز به همین راکتور وارد میگردند. یک میعانگیر مشبک در داخل راکتور میزان مایع خروجی موجود در فاز بخار را کنترل میکند. یک همزن کار مخلوط کردن مایع را انجام میدهد وسرانجام مایع توسط پمپ به خارج رانده میشود. ایزوبوتیلنی که تحتفشار به صورت مایع در داخل نگهداری میشود به قسمت پایین راکتور فرستاده میشود.فاز بخار خروجی راکتور که عمدتاً از ایزوبوتین بدون واکنش تشکیلشده است درمبدل حرارتی سرد میشود و مایع حاصل مجدداً به راکتور بازگردانده میشود.قسمتی از ایزوبوتیلن که در این مبدل به مایع تبدلی نشود به برج تقطیر تحتفشاروارد میشود. فشار موردنیاز این برج توسط کمپرسور سانتریفوژ تأمین میگردد.دی-ایزوبوتیلن ا از قسمت تحتانی برج بهعنوان سوخت خارج میگردند و محصول قسمت فوقانی برج یعنی ایزوبوتیلن پس از خالصسازی از ترکیبات غیر ایزوبوتیلن به راکتور تزریق میشود. مایع خروجی از راکتور در مبدل حرارتی سرد شده و به عنوان خوراک در ظرف در تماس بسیار نزدیک با محلول سرد قرار میگیرد.
فنوالت آلومینیوم وارد واکنش شده و هیدروکسید آلومینیوم رسوب میکند وهمزمان سدیم فنوالت تشکیل میشود. حاصل واکنشگر وارد تهنشین میشوندتمامی ترکیبات سدیم دار و آلومینیومدار در الیهنازک آبی تحتانی قرار میگیرند و جدا میشوند. الیه باالیی در یک سیستم دوبرجی جداسازی میشود.
میعان سازی با متیل اکریلیت در طی این فرآیند ۲-۶-B با متیل اکریالت وارد واکنش میشد. این واکنش منجربه تولید محصول میانی بانام اختصاری MPC میگردد.
Pentaerythritol با Transesterificationساخت و مرحلهی اولیه خالصسازی ایرگانوکس ۱۰۱۰ در این مرحله انجاممیگیرد. در راکتور MPC با Monopentacrythritol(MPE )واکنش میدهد تا استر موردنیاز ایرگانوکس ۱۰۱۰ برای فرآیند Transesterification تولیدشود. متانول نیز بهعنوان محصول جانبی تولید میشود.خالصسازی با کریستالیزاسیونآخرین مرحله خالصسازی ایرگانوکس ۱۰۱۰ بهوسیله کریستالیزاسیون با حاللالکل بوتیل نرمال NBA صورت میگیرد.

نوع و میزان موارد اولیه تولید ایرگانوکس ۱۰۱۰
خوراکمیزان مصرف سالیانهواحد
فنل۱،۹۸۰،۰۰۰کیلوگرم
ایزوبوتیلن۲،۸۲۱،۵۰۰کیلوگرم
متیل اکریلیت۲،۸۲۱،۵۰۰کیلوگرم
مونوپنتا اریتریتول۵۰۰،۵۶۲کیلوگرم
خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار تولید ایرگانوکس ۱۰۱۰

ظرفیت تولید سالیانه : ۴۵۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۰.۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴.۳ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۰ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)