طرح تولید ایموبلایزر خودرو

یکی از آپشن هایی که معمولا در خودروها موجود می باشد، ایموبلایزر می باشد که در واقع نوعی سیستم امنیتی محسوب شده و مانع از سرقت خودرو می گردد. این سیستم در حقیقت یک کد مخصوص را برای سوئیچ و محل قرار گرفتن آن تعریف می کند که به واسطه آن، کلیدهای دیگر، هر چند با شکل ظاهری یکسان، نخواهند توانست خودرو را روشن نمایند.
ایموبلایزر یکی از سیستم های امنیتی خودرو است که به سبب نام خاصی که دارد، همچون سیستم کروز کنترل که در گذشته به تشریح آن پرداختیم، ممکن است برای بسیاری از افراد چندان مانوس نباشد. تقریبا تمامی خودروهای جدید از سیستم ایموبلایزر برخوردار هستند. بخشی از این سیستم در واقع همان کد مخصوصی است که در کلید های خودروی شما تعبیه شده است و به واسطه آن می توان خودرو را پس از چرخاندن سوئیچ در استارت، روشن نمود. اگر در هنگام چرخاندن سوئیچ و استارت زدن خودرو، کد کلید با کد سیستم ایموبلایزر جای گرفته در خودرو همخوانی نداشته باشد، آنگاه هر چقدر هم که سعی کنیم، نخواهیم توانست خودرو را روشن نماییم. در حقیقت با استفاده از این سیستم امنیتی، یک لایه امنیتی ایجاد خواهیم کرد که با استفاده از آن تنها کلیدهایی موفق به روشن کردن خودرو خواهند شد که از قبل برای سیستم ایموبلایزر تعریف شده باشند. ایموبلایزر دارای چند قسمت مهم است که عبارتند از: بورد الکترونیکی بکار رفته در سوئیچ خودرو، حافظه موجود در سوئیچ، بورد الکترونیکی ایموبلایزر در خودرو که معمولا در زیر فرمان نصب می شود و قفل نرم افزاری موجود در ECU یا همان کامپیوتر خودرو. هنگامی که خودرو در مرحله تولید قرار دارد، سوئیچ خودرو کد گذاری می شود که این کد در حافظه موجود در سوئیچ ذخیره می گردد. پس از آن کد مربوطه به سیستم ایموبلایزر موجود در خودرو که شامل آنتن ترانسپوندر می باشد، نیز داده می شود و همان کد در ECU خودرو نیز تعریف می گردد.آنتن ترانسپوندر در حقیقت نوعی میدان مغناطیسی ایجاد می کند که با استفاده از فناوری RFID سبب می شود تا بدون نیاز به انرژی الکتریکی، به محض اینکه سوئیچ در مجاورت آن قرار گیرد، اطلاعات سوئیچ را بازخوانی نماید.
در مرحله راه اندازی خودرو با استفاده از سوئیچ، هنگامی که سوئیچ را در محل استارت قرار داده و می چرخانیم، بلافاصله آنتن ترانسپوندر شروع به خواندن اطلاعات کلید خودرو می کند و در صورتی که این اطلاعات که حاوی همان Access Code یا کد دسترسی می باشد درست باشد، اجازه روشن شدن خودرو را خواهد داد. در غیر این صورت هرچقدر هم که راننده سعی نماید، خودرو با استفاده از سوئیچ روشن نخواهد شد و تنها استارت می خورد.
کد مربوط به سوئیچ خودرو در هنگامی که خودرو به مشتری تحویل داده می شود، با سوئیچ خودرو به مشتری تحویل داده می شود. اما به تازگی بنا به دلایلی این کد به مشتری تحویل داده نمی شود و تنها در صورتی که شما به عنوان مالک خودرو احراز هویت شده و درخواست کد را داشته باشید، این کد به شما داده خواهد شد. اما در مواقعی که سوئیچ خودروی ما گم می شود، تنها راه برای ساخت مجدد آن، بدست آوردن کد سوئیچ می باشد و یا اینکه کلید جدیدی را برای خودرو با استفاده از ECU تعریف کنیم.
این امر برای خودروهای داخلی به سادگی انجام پذیر است و بسیاری از کلیدسازی های خودرو، قادر به انجام آن بوده و می توانند حتی بدون داشتن Access Code قبلی، یک کلید جدید برای خودروی شما تعریف کرده و کلید قدیمی خودرو را نیز از کار بیاندازند.

انواع کد در سیستم ایموبلایزر

کدهای مرتبط با ECU موتور برای صدور اجازه روشن شدن موتور یا جلوگیری از روشن شدن
کدهای مرتبط با سیستم ضد سرقت ارسالی از مدارهای الکترونیکی کلید یا کارت جهت تشخیص سوییچ خودرو از سایر کلیدها
کدهای مرتبط با سیستم باز کننده درب‌ها برای تشخیص ریموت کنترل خودرو

اصل عملکرد ایموبلایزر چیست

ایموبلایزر مطابق با اصل زیر کار می‌کند، کامپیوتر ماشین پیکربندی شده است تا در صورت وجود دستور از ایموبلایزر، سیستم منبع تغذیه جداگانه را فعال کند.جالب است بدانید که شیشه دودی نیز یکی از اقدامات امنیتی محسوب می شود! چرا که باعث کمتر دیده شدن داخل خودرو می شود!!
واحد کنترل ایمنی دستگاه باید کد دسترسی از مالک ماشین دریافت کند. بسته به مدل، ممکن است یکی از این موارد باشد:
سیگنال از تراشه تعبیه شده در استارت ماشین؛
کارت کلیدی هوشمند در فاصله قابل قبولی از کدخوان؛
ترکیبی از نشانه‌ها در جعبه کنترل؛
اثر انگشت مالک.
این پارامترها هنگام پیکربندی به نرم‌افزار دستگاه وارد می‌شوند. اگر داده‌های دریافت شده توسط واحد کنترل و تنظیمات اولیه با هم مطابقت داشته باشند، ECU دستگاه سیگنالی برای روشن شدن موتور دریافت می‌کند. در مورد نوع استاندارد ایموبلایزر، خود واحد کنترل مسدودسازی مدار الکتریکی را که به آن متصل است غیرفعال می‌کند.

انواع ایموبلایزر

امروزه سازندگان انواع مختلفی از دستگاه‌های ایموبلایزر را تولید کرده‌اند که امکانات استفاده از آن در وسایل نقلیه مختلف را گسترش می‌دهد. در اینجا برخی از ویژگی‌های هر یک از آن‌ها ذکر شده است.

ایموبلایزر OEM

این نوع دستگاه در ماشین روی نوار نقاله نصب می‌شود. الکترونیک ماشین با یک سیگنال مربوطه از واحد کنترل حفاظت کار می‌کند. بدون داشتن مهارت و دانش مناسب، جداسازی چنین دستگاه‌های ایموبلایزری بسیار دشوار است.
دستگاه شامل منبع تغذیه، آنتن و کلید با تراشه است. ترانسپوندری که در بدنه کلید قرار می‌گیرد، به باتری نیاز ندارد، زیرا عملکرد آن برهم‌ کنش مغناطیسی است. در بیشتر مواقع، چنین دستگاه‌هایی مدار الکتریکی را در سیستم ماشین قطع نمی‌کنند، اگر‌چه مدل‌هایی وجود دارد که مدار را قطع می‌کنند، برای مثال، استارتر (که در برخی از مدل‌های BMW وجود دارد).

ایموبلایزر‌های اضافی

هر دستگاه ایموبلایزری که در کارخانه نصب نشده باشد را می‌توان اضافی دانست. از چنین دستگاهی به عنوان سیستم ضد سرقت اضافی استفاده می‌شود.

ایموبلایزرهای رمزی

دستگاه‌ها از این نوع، علاوه بر واحد کنترل و محرک، یک صفحه کلید برای وارد کردن رمز تنظیم‌شده قبلی دارند. برای چنین ایموبلایزر‌هایی، کلید مورد نیاز نیست، اما از چشم‌های کنجکاو مخفی نمی‌ماند.
بعضی از مدل‌ها فقط یک دکمه دارند. رمز در این حالت فاصله زمانی بین کلیک‌ها خواهد بود. دزد باید برای مدت زمان طولانی با انتخاب رمز مورد نظر، دست و پنجه نرم کند. به همین دلیل، چنین ایموبلایزر‌هایی قابل اعتماد هستند. حتی اگر دزدی کلیدهای ماشین را بدزدد، باز هم نمی‌تواند آن را به سرقت ببرد.

ایموبلایزر‌های متصل

این نوع محافظت شامل دستگاه‌هایی است که برای باز کردن قفل ماشین به اتصال سیگنال نیاز دارند. این اتصال می‌تواند یک کلید ویژه با رمز مغناطیسی یا صفحه لمسی اثر انگشت باشد.

ایموبلایزر‌هایی با کلید اتصال

چنین ایموبلایزر‌هایی اولین وسایل محافظتی از این نوع هستند. یک کلید ویژه به واحد کنترل یا ماژول خاصی که اتصال‌های باز در آن قرار دارند آورده شده است. این اقدام مدار را بسته و ماشین می‌تواند روشن شود.
از آنجا که عبور از چنین محافظی بسیار آسان بود (برای بستن اتصال‌ها در بلوک کافی بود)، تولیدکنندگان به سرعت آن را به‌روز و به آن یک کلید رمز اضافه کردند، که سیگنال لازم برای بستن مدار را تشکیل می‌دهد.

ایموبلایزر‌هایی با اسکن اثر انگشت

به جای ماژولی که کلید خاصی به آن متصل است، دستگاه مجهز به سطح لمسی است که اثر انگشت صاحب ماشین را می خواند. از آنجا که دزد می‌تواند ماشین را با اجبار باز کند، تولیدکنندگان دستگاه را به زنگ تشخیص اثر انگشت مجهز می‌کنند. هنگامی که سیستم در حالت «اضطراری» فعال می‌شود، موتور روشن خواهد شد، اما پس از مدتی متوقف می‌شود.

ایموبلایزر کنترل از راه دور

این دستگاه‌ها شامل ایموبلایزر می‌باشند که دارای قابلیت فعال یا غیرفعال شدن در فاصله معینی از ماشین هستند. تفاوت بین مدل‌ها بسته به اندازه محدوده است.

ایموبلایزر با برد کوتاه

این سیستم‌ها آنتن دارند. این آنتن‌ها به منظور نزدیک بودن (تا حد ممکن) به بدنه در پنل دش (Dash) نصب شده‌اند. زمانی که راننده ریموت مخصوص را به چند سانتی متری ماشین نزدیک کند، کدها با انتقال مغناطیسی بین فرستنده آنتن و تراشه خود تغییر می‌یابند.
از آنجا که ریموت‌ها هر سیگنالی را انتشار نمی‌دهد، تهدید امنیت غیرممکن است. سیستم‌های امنیتی مدرن به صورتی ساخته شده‌اند که با هر جفت جداگانه یک کد جدید، هماهنگ با کارت کلید و واحد کنترل، تولید می‌شود.همچنین شما می توانید جهت خرید لوازم جانبی تیبا با ما در تماس باشید.

ایموبلایزر با برد بیشتر (با کانال رادیویی)

همانطور از اسم دستگاه مشخص است، سیگنال در این دستگاه‌ها روی کانال رادیویی قرار دارد و نسبت به تغییرات قبلی برد بیشتری دارد. در کل فرستنده دارای محدوده یک و نیم متری است و کانال ارتباطی نیز رمزگذاری شده.
سیگنال‌ها در حالت «تبادلی پویا» تغییر می‌یابند، به بیانی دیگر دائما یک کد جدید ساخته می‌شود که گیرنده آن را به عنوان کلید اصلی شناسایی می‌کند. با افزایش فرکانس، محدوده نیز افزایش می‌یابد. بنابراین، برخی از سیستم‌های امنیتی حداکثر در فاصله ۱۵ متری نیز کار می‌کنند.
اگر در ماشین سیستم مشابهی نصب شده، بهتر است به جای کلید، تگ آن را نگه دارید. زمانی که سارقان ماشین و راننده را بدزدند، وسیله نقلیه قفل می‌شود اما ممکن است در بین راه دستگاه را دور بی‌اندازند. پیشرفت‌های جدید منجر به ساخت دستگاه‌های کوچکی شده که به راحتی در سیم کشی خودرو پنهان می‌شوند.

ایموبلایزر با برد بیشتر و سنسور حرکتی

این نوع سیستم ایمنی به شما امکان می‌دهد زمانی که ماشین روشن است آن را ترک کنید. مزایای چنین سیستم‌هایی عبارتند از:
اگر سارق ماشین را بدزدد بعد از مدتی موتور به راحتی خاموش می‌شود. در اغلب اوقات سارق سریع آنجا را ترک کرده و ماشین را رها می‌کند.
در صورت نیاز بدون نگرانی درباره سرقت ماشین، می‌توانید برای مدتی ماشین روشن خود را رها کنید (برای مثال، در زمستان بخواهید از بخاری ماشین استفاده کنید). هرچند از آنجا که هیچکس از ترک کردن ماشین روشن رضایت ندارد، ممکن است همچنان استرس داشته باشید.
ایموبیلایزرها با سنسور حرکتی امکان روشن کردن موتور از راه دور را فراهم می‌سازند (در صورت وجود چنین سیستمی در ماشین).
سنسور حرکتی فاصله‌ای را که تگ کلید از گیرنده حذف کرده به همراه میزان جابجایی را مشخص می‌کند.

اقدامات امنیتی ایموبلایزر خودرو

قطع برق مثبت بعد از انداختن سوئیچ (عدم استارت خودرو)
قطع جرقه شمع‌ها
جلوگیری از پاشش سوخت
قطع برق پمپ بنزین و انژکتورها

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ایموبلایزر خودرو

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد آیسیک
سیستم ضد سرقت خودرو۳۳۱۲۵۱۲۴۷۱
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید ایموبلایزر خودرو

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
سیستم ضد سرقت خودرو۸۵۳۱۱۰۰۰|۹۰۳۲۸۹۰۰
وضعیت واحد های فعال تولید ایموبلایزر خودرو

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید ایموبلایزر خودرو در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید ایموبلایزر خودرو

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید ایموبلایزر خودرو در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات ایموبلایزر خودرو

نمودار واردات و صادرات ایموبلایزر خودرو در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید ایموبلایزر خودرو

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۵۰۰۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۶۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۸.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۹.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۳ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)