طرح تولید بالابر هیدرولیکی

بالابر هیدرولیکی نوعی بالابر است که در آن از نیروی هیدرولیک استفاده می شود و دارای انواع مختلفی نیز می باشد. بالابر هیدرولیک یکی از پرفروش ترین انواع بالابر در ایران می باشد که از انواع آن می توان به بالابر هیدرولیک خانگی ، بالابر هیدرولیکی فروشگاهی ، بالابر هیدرولیکی انبار ، بالابر هیدرولیکی نفر بر ، بالابر هیدرولیک ویلچربر ، بالابر هیدرولیکی صنعتی و … اشاره کرد.
بالابر هیدرولیک به دلایل مختلفی از قبیل اشغال فضای کم، هزینه بصرفه آن ، درصد خرابی پایین قطعات، امنیت خوب، نیازمند نبودن به موتورخانه و … باعث محبوبیت در بین استفاده کنندگان شده است.
بالابرهای هیدرولیک در ابتدا بیشتر در صنعت و مشاغل استفاده می شد اما امروزه از آن برای جا به جایی نفرات نیز از آن استفاده می شود. در فروشگاه ها نیز هم برای جا به جایی بار و هم جا به جایی نفر از این نوع بالابرهای هیدرولیک استفاده می شود.
در سیستم بالابر هیدرولیک از جریان سیال پرفشار در لوله ها برا انتقال قدرت استفاده می شود. دارای طراحی ساده ای می باشد زیرا از اجزای محرک کمتری در آن استفاده شده است، همین طراحی ساده باعث افزایش راندمان این محصول به نسبت دیگر سیستم های مکانیکی موجود شده است. بالابر هیدرولیکی با روشن شدن موتور بالابر به بالا حرکت می کند و بدون روشن شدن موتور و فقط با روشن شدن شیر برقی به سمت پایین حرکت می کند. در حرکت به سمت بالا در سیستم بالابر هیدرولیک ،با چرخش موتور ، پمپ هیدرولیک نیز به چرخش در می آید و روغن داخل مخزن به سمت جک هیدرولیک ارسال و پمپاز می کند. با بالا رفتن جک هیدورلیک بالابر های هیدرولیک نیز به حرکت در می آید و سمت بالا می رود. در حرکت به سمت پایین شیر برقی کنترل عمل را به دست گرفته و تا زمانی که برق وارد بالابر نشود اجازه تخلیه روغن را به تانک نمی دهد.
وجود و استفاده از شلنگ های مخصوص و قابل انعطاف در بالابر های هیدرولیک یکی از دلایل اصلی انعطالف پذیری بالای بالابر هیدرولیک می باشد و همچنین به خاطر اصطحکاک کم راندمان بالایی را ایجاد می کند.
با توجه به وجود شیرهای اطمینان و سئوییچ های فشاری حرارتی سیستم بالابر هیدرولیک داری اطمینان بسیار بالایی می باشند که در برابر حرارت های ناشی و فشارها دارای مقاومت بالایی بوده و این اطمینان را بوجود بیاورند.

بالابر سیار

این نوع از بالابر ها به منظور کار ، انتقال افراد و یا بار و انجام اموری همچون نصب و راه اندازی تجهیزات ، رنگ آمیزی ، ساختن سازه ها و … مورد استفاده قرار می گیرند .
مکانیزم کاری این نوع از بالابر ها می تواند به صورت خود کششی و یا هلی push around باشد .
نیروی بالابرها سیار به وسیله ی برق و یا سوخت گازوئیل تامین می شود .
یکی از مزیت های بالابری که با نیروی خود کششی کار می کند این است که در آن اپراتور می تواند به وسیله دکمه ی قابل دوران به سهولت هرچه تمام تر اقدام به انتقال بار و یا هر کار دیگری بنماید .
بالابرها سیار نیز خود به دو دسته ی بالابرها سیار با دسترسی عمودی و با دسترسی افقی – عمودی تقسیم بندی می شوند .
بالابرها سیار با دسترسی عمودی می توانند به صورت عمودی بار و یا افراد را حمل کنند و از رایج ترین آن ها می توان به بالابر هیدرولیکی آکاردئونی و بالابرها ستونی آلومینیومی اشاره کرد که فقط به صورت عمدی کار می کنند .
اما بالابرها سیار با دسترسی افقی – عمودی یا همان بوم لیفت ها که خود به دو نوع بالابر هیدرولیکی مفصلی و بالابر هیدرولیکی تلسکوپی موجود می باشند و می توانند کار ها را در ارتفاعات زیاد و نقاط دور از دسترس تسهیل نمایند و با وجود سیستم هیدرولیکی امنیت بسیار خوبی را نیز برای انتقال بار و افراد تامین می کنند .

بالابر ثابت

این نوع از بالابر ها به منظور منتقل کردن بارهای بسیار سنگین ، بارگیری و تخلیه نمودن از خودرو و … کار برد دارد .
بالابر نفربر ثابت معمولا به صورت بالابر هیدرولیکی با مکانیزم قیچی ، زنجیری ، کابلی و … موجود می باشند که بالابر قیچی هیدرولیکی با مکانیزم قیچی ایمن ترین آن ها می باشد . چرا که بالابرها زنجیری و کابلی به علت احتمال قطع شدن کابل ، خارج شدن کابل از قرقره و دیگر حوادث می تواند بسیار خطر آفرین باشد .
در بالابر هیدرولیکی نیرویی که به وسیله ی مدار هیدرولیکی تامین می شود وظیفه ای به حرکت در آوردن بالابر را دارد .

کاربردهای بالابر هیدرولیکی

بالابر هیدرولیکی به ۲ دسته کلی بالابر هیدرولیکی نفربر و بالابر هیدرولیک باربر تقسیم می شوند که در صنعت یا ساختمان استفاده می شوند. در صنعت مانند استفاده در کارخانجات، فروشگاه ها و مغازه ها ، انبارها و … ، در ساختمان نیز برای ساختمان ها و منازلی که امکان ساخت آسانسور با توجه به فضای آنجا نیست استفاده می شوند.

مزیت های بالابر هیدرولیک

✔ انعطاف پذیری
✔ ضریب اطمینان و امنیت بال
✔ قابلیت افزایش نیرو و قدرت در حین انتقال
✔ ضریب اطمینان و امنیت بالا
✔ طراحی ساده
✔ دقت کنترل
✔ در خانه هایی که ساختشان قدیمی است که امکان ساخت و راه اندازی آسانسور در آنها وجود ندارد و افراد مسن با توجه به مشکلات استخوانی برایشان سخت است بالا رفتن از پله ها استفاده از بالابر هیدرولیک بسیار امکان پذیر تر و به صرفه تر است.
✔ تغییر خانه بسیار هزینه بر تر و سخت از نصب یک بالابر هیدرولیک است.
✔ از نظر قیمتی نیز قیمت بالابر هیدرولیک بسیار ارزان تر از آسانسور می باشد، مخصوصا اگر بالابر بدون کابین یا نیم کابین باشد.
✔ زمان ساخت و راه اندازی بالابر هیدرولیک کمتر و سریع تر از ساخت و راه اندازی آسانسور می باشد.

انواع بالابر هیدرولیکی
✔ بالابر هیدرولیک با کابین

این نوع بالابر ها جهت داشتن امنیت بیشتر با کابین ساخته می شوند که می تواند در هزینه نهایی بالابر هیدرولیک تاثیرگذار باشد. بسته به ابعاد کابین بالابر هیدرولیک قیمت آن متفاوت خواهد بود. ظاهر بالابر هیدرولیک با کابین شبیه به آسانسور می باشد.

✔ بالابر هیدرولیکی نیم کابین

بالابر هیدرولیکی نیم کابین همان بالابر هیدرولیک معمولی می باشد با این تفاوب که یک کابین کوچک ( بدون سقف) به آن اضافه شده است. مسلما وجود همین کابین نصفه می تواند تا حدی امنیت بالابر را افزایش دهد.

✔ بالابر هیدرولیکی کفی

می توان گفت که ارزان ترین نوع بالابر هیدرولیک می باشد که بدون داشتن هیچ کابینی و بیشتر مناسب حمل بار می باشد و در انبار ها و فروشگاه ها استفاده می گردد.

✔ بالابر هیدرولیکی خانگی

بالابر هیدرولیکی خانگی یکی از پرفروش ترین محصولات شرکت پارس ایمن الکترونیک می باشد که در منازل استفاده می گردد. جهت حمل افراد از طبقات مختلف از این نوع بالابر استفاده می شود.

✔ بالابر هیدرولیکی نفر بر

بالابر هیدرولیکی نفر بر مانند بالابر خانگی می باشد و نفر مخصوص جابه جایی افراد می باشد. این نوع بالابر ها معمولا دارای کابین کوچکی میباشند که بتواند میزان امنیت بالابر را افزایش دهد.

✔ بالابر هیدرولیکی رستورانی

بالابر هیدرولیکی رستورانی مخصوصا رستوران ها می باشدکه می تواند کمک بسیار شایانی به حمل بار و غذا از طبقات مختلف به طبقات دیگر بکند.

✔ بالابر هیدرولیکی مغازه

بالابر هیدرولیکی مغازه نیز یکی از پرفروشترین بالابر های هیدرولیکی می باشد که مخصوص استفاده در مغازه ها می باشد که می تواند با توجه به ابعاد محل اجرا در ابعاد مختلف ساخته شود و به حمل بار و اجناس مغازه بسیار کمک می کند.

✔ بالابر هیدرولیکی ویلچر بر

بالابر هیدرولیکی ویلچر بر برای حمل معلولین معمولا مورد استفاده قرار می گیرد. معمولین با استفاده از ویلچر می توانند از این بالابر برای حمل و نقل بین طبقات استفاده نمایند.

✔ بالابر هیدرولیکی متحرک

بالابر هیدرولیکی متحرک با داشتن چرخ در زیر خود قابلیت جابه جایی را دارند. از این نوع بالابرها معمولا در کارخانه جات استفاده می شود. قیمت این نوع بالابرها با توجه به ارتفاع آن متفاوت خواهد بود.

✔ بالابر هیدرولیکی فروشگاهی

بالابر هیدرولیکی فروشگاهی برای استفاده در فروشگا ها و حمل بار و کالاها استفاده می شود. از این بالابر ها همچنین برای جا به جایی نفرات در بین طبقات فروشگاه نیز استفاده می شود. قدرت و میزان تحمل بار در این نوع بالابر بسیاز زیاد می باشد.

ویژگی های بالابر هیدرولیک

✔ بدون نیاز به موتور خانه
✔ سامانه الکتروهیدرولیک ( پاورپک )
✔ حرکت روان، بدون لرزش و کم صدا
✔ دارای سنسور زیر سبد می باشد
✔ در صورت وجود فردی زیر آن دچار حادثه نمی شود
✔ دارای سیستم برق ۱۲ ولت می باشد
✔ ظرفیت بالابر نفر بر ۲۵۰ کیلو گرم می باشد
✔ ظرفیت بالابر با توجه به درخواست مشتری قابل تغییر است
✔ ظریف ،زیبا و با دوام
✔ ایمن و با کیفیت عالی
✔ نصب سریع و آسان
✔ طرحی ساده
✔ دارای قابلیت انعطاف پذیری و اطمینان بالا
✔ سادگی و دقت کنترل
✔ دارای راندمان بالا بوده
✔ قابلیت افزایش و کاهش نیرو

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید بالابر هیدرولیکی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک بالابر هیدرولیکی به شرح جدول ذیل می باشد

شرح محصولکد آیسیک
بالابر هیدرولیکی (غیرمغناطیسی)

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید بالابر هیدرولیکی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد تعرفه گمرکی بالابر هیدرولیکی به شرح جدول ذیل می باشد

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
بالابر هیدرولیکی (غیرمغناطیسی)

 

تولید بالابر هیدرولیکی

برای ساخت بالابر هیدرولیکی در حدود دوازده سانتی متر حفاری، هنگامی که کفی به ایستگاه اولیه میرسدسطح کفی با سطح زمین یکی میشود که برای حمل کالاها و یا افراد سالخورده برای سوار شدن به بالابر منزل بسیار خوب است. البته در شرایطی که امکان حفر این چاله نباشد میتوان از یک رمپ کوچک برای سوار شدن به بالابر هیدرولیکی استفاده کرد. استغاده از جک کروم میتواند از خطرات احتمالی این نوع بالابر به شدت جلوگیری کند. در واقع جک کروم بسیار مقاوم بوده و در مقابل بارهای شدید نمیشکند.

وضعیت واحد های فعال تولید بالابر هیدرولیکی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید بالابر هیدرولیکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید بالابر هیدرولیکی

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید بالابر هیدرولیکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید بالابر هیدرولیکی

ظرفیت تولید سالیانه : ۶۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۳.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۴ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)