طرح-تولید-کاغذ-بسته-بندی-استریل-3

طرح تولید کاغذ بسته بندی استریل

شرح مختصری از فرآیند طرح تولید کاغذ بسته بندی استریل

چند سالی می شود که در ایران استفاده از کاغذ بسته بندی مدیکال پیپر جهت بسته بندی ابزار پزشکی و دندانپزشکی در فرایند استریل و اتوکلاو کردن رایج شده است. کاغذ مدیکال ( کرپ ) ساخته شده از الیاف سلولزی و داری استحکام کششی استثنایی است. مرطوب یا خشک، بدون بو و بدون فیبر می باشد. این نوع از کاغذ های کرپ ( مدیکال ) در سایزها و رنگ های مختلف موجود می باشد.

کاغذ بسته بندی استریل

استریل کردن فرایندی است که میکروارگانیسمها و عوامل انتقال دهنده آن‌ها از جمله قارچ، باکتری٬هاگ باکتری و ویروس را از سطح اجسام از بین می‌برد. فرایند استریل کردن بسته به جنس تجهیزات نیازمند به استریلیزاسیون شامل روش‌های گرمایی‌خشک(فوور)، گرمایی‌مرطوب(اتوکلاو)، شیمیایی، رادیواکتیو(پرتوگاما) و فیلتراسیون می‌شوند. استریل یا سترون به معنی کاملاً عاری از باکتری یا قارچ یا ویروس یا دیگر میکروارگانیسمهای بیماری‌زا و غیربیماری‌زا (در مورد اشیای بی‌جان) است. هدف از استریل کردن جلوگیری از انتقال عفونت است.

وی پک یا رول استریل اتوکلاو

در حقیقت وقتی از کاغذ وی پک یا رول وی پک صحبت می کنیم منظورمان دسته ای از کاغذهای مدیکال می باشد که بصورت رول یک طرف کاغذ و یک طرف فیلم می باشد و شاید بهترین جایگزین و لغت برای آن رول استریل اتوکلاو باشد. استفاده از این محصولات به دلیل منسوخ شدن استفاده از پارچه در اتاق CSR و مشکلات ناشی از آن رایج و متداول گردید. همچنین مزیت مشاهده داخل پک استرل از سمت فیلم شفاف کاغذهای وی پک دلیل دیگری در محبوبیت استفاده از آن توسط کارکنان و متخصص ها بود.

طرح-تولید-کاغذ-بسته-بندی-استریل-2

محاسن استفاده از کاغذ بسته بندی رول استریل اتوکلاو

از مزیت های دیگر رول های استریل اتوکلاو ماندگاری طولانی مدت استریلیتی پک ها می باشد که بسته به شرایط انبار و نگهداری آنها می توانند تا ۹ ماه استریل باقی بمانند که در مقایسه با پارچه که حداکثر مدت نگهداری آنها دو هفته می باشد ویژگی متمایز کننده ای محسوب می شود. همچنین کاغذهای مدیکال بر خلاف پارچه هنگام استفاده روی ابزار پرز ایجاد نکرده و باعث اثر سو بر بیمار نمی گردند.
مزایای بسته بندی استریل

۱. مقاومت بالا در محیط های مرطوب
۲. سد باکتریایی در برابر میکروارگانیسم ها
۳.سهولت در بازکردن بسته بندی
۴.حداقل ایجاد پرز در هنگام بازکردن بسته بندی
۵.جلوگیری از خطای اپراتور در تشخیص ابزار داخل بسته بندی
۶.تنوع سایز
۷.وزن ناچیز بسته بندی
۸.افزایش کیفیت و زمان استریل ماندن وسایل داخل بسته بندی
۹.امکان چاپ و طراحی رولها و پاکتها بر اساس درخواست مشتری

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت کاغذ بسته بندی استریل

کد آیسیک نام کالا
کاغذ بسته بندی استریل ۲۱۰۱۴۱۲۳۵۷

ویژگى ها طرح تولید کاغذ بسته بندی استریل

عدم ایجاد پرز
افزایش زمان نگهدارى لوازم استریل شده
کاهش هزینه ها
مقاومت مکانیکى بالا و سهولت بسته بندى
مطابق با استاندارد ۱۱۶۰۷ ISO و EN 867
مناسب براى استریلیزاسیون بخار، اتیلن اکساید و گاما

انواع کاغذ بسته بندی استریل

تک پیچ
بسته بندی اولیه از آلوده شدن ابزار پس از استریل جلوگیری میکند . در محل هایی که امکان حضور گرد و غبار نیست استفاده میشود.
چند پیچ
بسته بندی ثانویه به لایه های اضافی اطلاق میگردد که حمل داخلی لوازمات استریل شده را توسط کاربر تسهیل مینماید. بسته بندی ثانویه میتواند یک برگ یا بیشتر باشد. مانند یک لفافه پلاستیکی یا یک جعبه مقوایی.

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)