طرح تولید بلوک های سقفی و پانل دیواری پلی استایرن

در طول چند دهه گذشته، استفاده از “ساندویچ پانل” در ساخت و ساز بیشتر شده است.قیمت این سازه مناسب می باشد، وزن آن سبک است
پلی‌استایرن یک پلیمر مصنوعی معطر از مونومر استایرن (یک ماده پتروشیمی) می‌باشد که به سه نوع معمولی، مقاوم و انبساطی وجود دارد.از نظر شیمیایی، پلی استایرین یک هیدروکربن طویل زنجیر است که در آن مراکز فرمول شیمیایی پلی استایرن nC8H 8 می‌باشد؛ (این ماده حاوی موله‌های عناصر شیمایی کربنی و هیدروژن می‌باشد)
ویژگی‌های ماده توسط جذب کوتاه مدت واندر والسی بین زنجیرهای پلیمری تعیین می‌شود. از آنجایی که مولکول‌ها هیدروکربن‌های بلند-زنجیری هستند که از هزاران اتم تشکیل می‌شوند، نیروی کششی کلی بین مولکول‌ها بزرگ می‌باشد . هنگام حرارت دادن (یا به سرعت بدشکل شدن به علت ترکیب با ویژگی‌های ویسکوالاستیک viscoelastic و عایق حرارتی) زنجیره‌ها سازگاری بیشتری بدست آورده و از کنار یکدیگر سر می‌خورند. این سستی بین مولکولی (در مقابل قدرت بالای بین مولکولی به علت استقامت هیدروکربنی) حالت انعطاف پذیری و کشسانی به این ماده می‌دهد. قابلیت سیستم برای بدشکل شدن آن در دمای بالاتر از دمای تبدیل شیشه‌ای اش، به پلی استرین (و بطورکلی پلیمرهای نرمش پذیر در مقابل حرارت) این امکان را می‌دهد تا هنگام حرارت دادن به راحتی نرم شده و به شکل‌های گوناگون درآید .
ساندویچ پانل سازه ایی استکه از سه لایه تشکیل شده است که یک هسته ی کم چگالی و دو لایه پوسته ی نازک که به هر طرف متصل استساندویچ پانل در مواردی استفاده می شودکه ترکیبی از استحکام ساختاری بالا و وزن سبک مورد نیاز است عملکرد بسیار خوبی درمواجه با موانع حرارتی داردکه ویژگی این حالت ضد حریق بودن آن است.

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها به دو نوع تقسیم می شوند ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی است.که از لحاظ کارایی در سقف و دیوار ها مورد استفاده قرار می گیرید.ساختار این نوع از ساندویچ پانل از فوم عایق پلی یورتان،پلی استایرن،پشم سنگ و پشم شیشه و فوم XPS در هسته آن است که به صورت تزریقی و یا به صورت فشرده شده با چسب سیلیکون متصل می شود .که ما در اینجا راجب فوم عایق پلی استایرن و ویژگی های آن صحبت می کنیم.
این مواد از یک پلیمر اروماتیک مصنوعی ساخته شده است و از استایرن مونومرمی باشدکه به سه نوع تقسیم می شود که در حالت های معمولی ،مقاوم ،و استنباطی یا همان یونولیت وجود دارد

ویژگی های پانل دیواری پلی استایرن

از ویژگی های سازه ساندویچ پانل انعطاف پذیر بودن و حالت کشسانی استزمانی که تحت فشار گرماده قرارمی گیرد به راحتی نرم می شود و به شکل های گوناگون در می آیدکه به خاطر همین ویژگی باعث توسعه آن شده است.
پلی استایرن معمولی:ویژگی این نوع از ساندویچ پانل مقاومت بالا در برابر حرارت را داراست و درمقابل ضربه پذیری مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.و این نوع ازساندویچ پانل بسیار سبک تر از باقی فوم های ساندویچ پانل است.
لی استایرن مقاوم:به دلیل توسعه یافتن و مصرف بالای این فوم خاصیت بهروری آن نیز تغییر کرد و بسیار مقاوم تر از پلی استایرن معمولی شد اخرین نوع پلی استایرن، پلی استایرن استنباطی یا همان یونولیت است که اگردر این نوع از فوم نوع عامل فوم شوندگی آن به مواد پلیمری گرانول یا ps افزوده شود. قابلیت افزایش حجم تا ۴۰برابر را داراست.

مزایا وکاربرد پانل دیواری پلی استایرن

از مهمترین مزایای آن ضد حریق بودن و مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت است به خاطر همین ویژگی این مواد پلیمری در صنعت ساختمان و ساخت بلوک های دیواری وسقفی و پانل های سه بعدی بسیار مورد مصرف قرار می گیرد . این سازه به عنوان عایق برودتی در سردخانه ها ویخچال های صنعتی و انواع یخدان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید بلوک های سقفی و پانل دیواری پلی استایرن

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد آیسیک
پانل ساختمانی از پلی استایرن۲۵۲۰۵۱۲۶۱۳
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید بلوک های سقفی و پانل دیواری پلی استایرن

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد تعرفه گمرکی
پانل ساختمانی از پلی استایرن۳۹۱۸۹۰۰۰
ماده اولیه برای تولید پانل دیواری پلی استایرن

ماده اولیه یونولیت پروپان است و در پتروشیمی به شکل جامد در آمده یونولیت اولا نام یک شرکت در ایران است و اخیرا این ماده را تحت عنوان پلاستوفوم (پلی استایرن انبساطی) نام می‌برند.

روش های تولید ساندویچ پانل پلی استایرن

به طور کلی دو روش برای تولید ساندویچ پانل پلی استایرن به کار گرفته میشود:
روش کانتینیوز (continues)
در روش کانتینیوز یا همان مکانیزه دستگاه ها و رباط های مکانیکی مواد اولیه را به ساندویچ پانل نهایی تبدیل میکنند, به عبارتی دیگر مواد اولیه که همان رول ورق گالوانیزه , مواد اولیه ی فوم پلی یورتان یا شیت فوم پلی استایرن و چسب از یک طرف دستگاه وارد میشوند و از طرف دیگر ساندویچ پانل تکمیل شده به قطعات دلخواه برش خورده و اماده ی بسته بندی میشوند.

دستگاه کانتینیوز پلی استایرن

این سری دستگاه ها بعد از تولد ساندویچ پانل پلی استایرن به وجود امدند و به نوعی نسبت به روش های دیگر نو پا میباشد, اما این روش هم امروزه بسیار متداول و پر طرفدار شده. در این روش یک دستگاه کانتینیوز همانند دستگاه کانتینیوز پلی یورتان وجود دارد که دو ردیف رول گیر یا رول باز کن دارد که یک ردیف مربوط به ورق روی پانل و یک ردیف مربوط به ورق زیر پانل میباشد, همچنین دو ردیف غلطک و دستگاه رولفرمینگ دارد که ورق رویه یا زیره ی پانل را فرم دهی میکند, سپس یه اپراتور شیت های ۲ یا ۳ متری فوم پلی استایرن را میان دو لایه از ورق های شکل دهی شده و چسب خورده قرار میدهد و دستگاه پانل را به هم میچسباند و تحت پرس قرار میدهد و در انتها پانل را به قطعات مورد سفارش برش میدهد.

خط تولید دیسکانتینیوز پلی استایرن

در این روش هم هر کدام از فعالیت ها در ایستگاه های مختلف صورت میپذیرد و به در قسمت مونتاژ به هم میرسند یعنی ورق گالوانیزه در دستگاه رولفرمینگ طرح مورد نظر را میگیرد و به ابعاد سفارشی برش میخورد و فوم پلی استایرن هم به ضخامت های مختلف برش خورده و اماده تولید میگردد و در انتها توسط چسب مخصوص به ورقه های پانل میچسبد و تحت پرس قرار میگیرد ت کامل خشک شود.

وضعیت واحد های فعال واحد تولید بلوک های سقفی و پانل دیواری پلی استایرن

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید طرح تولید بلوک های سقفی و پانل دیواری پلی استایرن  در کشور به تفکیک استان آمده است .طرح تولید بلوک های سقفی و پانل دیواری پلی استایرن

جدول واحد های فعال واحد تولید بلوک های سقفی و پانل دیواری پلی استایرن

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید طرح تولید بلوک های سقفی و پانل دیواری پلی استایرن  در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید بلوک های سقفی و پانل دیواری پلی استایرنخلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید بلوک های سقفی و پانل دیواری پلی استایرن

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۵۰۰تن
نرخ برابری دلار : ۲۸۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۳۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۹ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت :۵.۲ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۱ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)