طرح تولید تجهیزات بدنسازی

امروزه ورزش کردن یک رکن اساسی برای سلامتی است و هر کس می خواهد سلامت باشد باید ورزش کند ورزش باعث شادابی جسم و روح می گردد. افراد ورزشکار کمتر دچار افسردگی و یا مشکلات روحی روانی دیگر می شوند . ورزش بدنسازی یک ورزش بسیار مفید برای تمام عضلات بدن است و باعث قوی شدن همه عضلات می شود . برای ورزش بدن سازی نیاز به تجهیزات بدنسازی دارید که این تجهیزات در باشگاه های بدنسازی موجود هستند و می توان از آنها استفاده کرد .
تجهیزات بدنسازی هر روز پیشرفته تر می شوند و کیفیت آنها بالاتر می رود . پیشرفتی که در تجهیزات بدنسازی رخ می دهد باعث می شود که این تجهیزات آسیب کمتری به افراد وارد کنند و هدفمندتر عمل کنند . تجهیزات بدنسازی شامل دستگاههای زیادی می شود که هر کدام کار مخصوص به خود را انجام می دهند .
دستگاه بدنسازی مدرن به دستگاه ها و تجهیزاتی اطلاق می شود که به وسیله آنها تمام ورزشکاران شاخه بدنسازی و فیتنس می توانند تمرین کنند و عضلات قوی با تقارن خوب داشته باشند .
همچنین لوازم ورزشی به لوازمی اطلاق می شود که با استفاده از آنها سوخت و ساز بدن بالا رفته و همچنین باعث تقویت، حجم بیشتر، کات شدن و در نتیجه قوی شدن عضلات می شود. در علوم زندگی امروزی استفاده از لوازم ورزشی بسیار رایج شده است و بیشتر افراد در خانه و حتی در محل کار خود برای بهبود سلامتی خود و یا افزایش سوخت و ساز بدن از تردمیل که رایج ترین نوع لوازم ورزشی است استفاده می کنند . دستگاه های بدنسازی به سه دسته کلی زیر تقسیم می شود :
دستگاه بدنسازی هوازی
دستگاه بدنسازی وزنه آزاد
دستگاه بدنسازی سیم کش

کاربرد دستگاه های بدنسازی

عضله سینه یکی از عضلات بزرگ بدن محسوب می شود. به هنگام تمرین عضله سینه، سرشانه و پشت بازو تحت فشار زیادی قرار می گیرند، لذا تمرین دادن این عضلات قبل از تحت فشار قرار گرفتن سینه، امری کاملا ضروری است. عضلات قفسه سینه از عضلات سینه‌ی بزرگ و عضلات سینه‌ی کوچک تشکیل شده است. عضلات سینه‌ی بزرگ همان‌طور که از نام آن مشخص است، بزرگ بوده و استخوان ترقوه و جناغ سینه را به بازو متصل می‌نماید. می‌توان گفت عضلات سینه‌ی بزرگ، وظایف بسیار مهمی بر عهده دارند و این وظایف شامل کمک به خم‌شدن و چرخش بدن به سمت داخل و خارج است. عضلات سینه‌ی کوچک نیز عضلات باریکی هستند که در زیر عضلات سینه‌ی بزرگ قرار دارند و وظیفه آن‌ها مشابه همان عضلات بزرگ است. عضلات قفسه سینه در ورزش‌هایی نظیر راگبی و فوتبال بسیار تاثیرگذار و مهم هستند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انجام صحیح حرکات و دستگاه های تمرینات ورزش بدنسازی مختص سینه آشنا سازیم. برای تقویت و افزایش حجم هر قسمت از این عضلات تمرینات بدنسازی ویژه‌ای وجود دارد که در ادامه بدان اشاره می‌شود.

تجهیزات بدنسازی کدامند ؟

دمبل و هالتر
میز پرس سینه تخت، بالاسینه و زیر سینه
دستگاه سیم کش
دستگاه قفسه سینه
دستگاه ساق پا نشسته و ایستاده
دستگاه پرس پا و هاگ پا
دستگاه جلو ران و پشت ران
دستگاه سرشانه
دستگاه زیر بغل
انواع وسایل شکم
تردمیل
الپتیکال
دوچرخه

دمبل

دمبل، یکی از تجهیزات ورزشی است که در گروه وزنه‌‌های آزاد گنجانده می‌شود و به‌‌طور وسیع در تقویت، افزایش حجم و کارایی عصبی‌-‌عضلانیِ بخش‌‌های مختلف بدن کاربرد دارد. همچنین ابزاری با کارآیی بسیار بالا در ورزش بدنسازی و تناسب اندام است. این وسیله به غیر از آن‌که در مقایسه با دیگر ابزارهای بدنسازی قیمت مناسبی دارد، دارای حجم کمتری بوده و در باشگاه‌های ورزشی و منزل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بسیاری از دمبل‌ها وزن ثابتی دارند؛ برای افزایش مقاومت تمرین، باید دمبل‌هایتان را عوض کنید؛ البته برخی از دمبل‌ها هم قابل تنظیم هستند، یعنی می‌توانید به وزن آن‌ها بیفزایید. دمبل‌ها تقریبا همه کاره‌اند، و می‌توانید در بازه متعددی از تمرینات، این وسیله ورزشی را به کار گیرید. دمبل‌ها روی قفسه محکمی قرار دارند که «رک» نامیده می‌شود؛ حواستان باشد که این میله سنگین از رک، به روی پاهایتان نیفتد، در غیر این‌صورت انگشتان پاهایتان دچار آسیب می‌شوند!

هالتر

هالتر نام میله‌ای بلند است که بین ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم وزن دارد و در ورزش بدنسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ با این ابزار ورزشی، ورزشکاران می‌توانند با قرار دادنِ وزنه‌هایی در داخل میله هالتر، انواع حرکات ورزشی، چه در باشگاه و چه در داخل منزل را انجام دهند.
برای افزایش مقاومت تمرینات، به دو سر هالتر، وزنه‌های بشقابی اضافه می‌کنند. نباید هنگام استفاده از هالتر هیجانی شوید و این میله را سنگین کنید! آسیب‌دیدن در محیط باشگاه، از آنچه فکر می‌کنید به شما نزدیک‌تر است. برای بالا بردن قدرت اجرایی حرکات و تسلط بر نحوه انجام هریک، استفاده از هالتر گزینه خیلی خوبی است.

وزنه بشقابی

ورزنه بشقابی، به وزنه‌هایی گفته می‌شود که بر روی اطراف میله هالتر، یا بر روی دمبل‌های قابل تنظیم سوار می‌شوند. وزنه‌های بشقابی معمولاً در وزن‌های ۲.۵، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، و ۲۵ کیلوگرمی در باشگاه‌ها پیدا می‌شوند.

سیم‌کش

دستگاه سیم‌کش، شامل انواع دسته‌ها مانند یک میله صاف یا یک طناب است، که توسط یک کابل به یک قرقره، و پس از آن به چندین وزنه متصل شده است. با استفاده از مجموع دسته و کابل و قرقره، می‌توانید وزن زیادی را تحمل کرده و حرکات مختلفی را در محدوده‌های حرکتی متفاوت انجام دهید، حرکاتی که انجام دادن آن‌ها توسط هالتر یا دمبل، نشدنی است.

دستگاه پرس پا خوابیده

دستگاه پرس پا خوابیده یکی دیگر از تجهیزات بدنسازی می باشد که برای تقویت عضلات ران پا از آن استفاده می شود.
این دستگاه در جهت عکس دستگاه هاگ اسکوات یا پرس پا ایستاده عمل می نماید و حالت بدن در استفاده از این دستگاه بدن در سمت پایین و پاها به سمت بالا می باشد.

دستگاه پرس پا نشسته

دستگاه پرس پا نشسته، یک راه عالی برای تقویت چهارسر، سرینی ها و و همسترینگ است که به شیوه کنترل شده تری نسبت به اسکات و لانگز ها انجام می شود. ترفند این حرکت در این است که دستگاه را به درستی تنظیم کنید.
روی دستگاه پرس پا نشسته و پاها را کمی بازتر از عرض شانه، مقابل صفحه مخصوص پاها قرار دهید، بطوری که زاویه انگشتان کمی به سمت بیرون باشد.
در موقعیت شروع، زانوها باید ۹۰ درجه خم شده یا کمی پایین تر قرار گیرند، زانوها نباید جلوتر از انگشتان پا باشند. میبایست هنگام وارد کردن فشار از طریق پاشنه ها برای باز کردن کامل زانو، احساس راحتی داشته باشید. اگر شما میخواهید از طریق پاهایتان اعمال فشار کنید بنابراین باید پاها کمی بالاتر از صفحه مخصوص پا قرار گیرند.
هنگام انجام تمرین، باید بتوانید زانوهای خود را به طور کامل باز کنید، با اعمال فشار از طریق پاشنه ها به باز شدن کامل زانوها کمک کنید.

تردمیل

تردمیل جز یکی از محبوب‌ترین تجهیزات ورزشی خانگی و باشگاهی محسوب می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید هر زمان و به راحتی از آن استفاده کنید. ستگاهی شناخته شده برای انجام تمرین های قلبی – عروقی (هوازی) با شبیه ساز پیاده روی و دویدن در محیط خانه یا باشگاه است. با ایستادن بر روی تسمه (نوار نقاله) دستگاه و فشردن دکمه Start، تردمیل شروع به کار می کند. با این حال، شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا باید بر کاهش وزن، پرورش عضلات (عموما پاها) یا بهبود ظرفیت قلبی عروقی کار کنید. تردمیل می تواند به عنوان ابزار اصلی تمرین یا مکمل برنامه های ورزشی محسوب شود. تردمیل‌ها برای مهار برق کاربرد ندارند بلکه به عنوان ماشین‌های تمرینی برای دویدن یا راه رفتن در یک مکان استفاده می‌شوند. به جای اینکه کاربر آسیاب را نیرو بخورد، دستگاه یک سکوی متحرک با یک تسمه نقاله گسترده که توسط موتور الکتریکی یا یک چرخ فلک رانده می‌شود، فراهم می‌کند. کمربند به سمت عقب حرکت می‌کند و کاربر را ملزم می‌کند تا با سرعتی مطابق با کمربند راه برود یا دوید. میزان حرکت کمربند سرعت پیاده‌روی یا دویدن است؛ بنابراین، سرعت دویدن ممکن است کنترل و اندازه‌گیری شود. نسخه‌های گران‌تر و سنگین آن دارای موتور محرک است (معمولاً توسط موتور الکتریکی). نسخه‌های ساده‌تر، سبک‌تر و کم هزینه تر در برابر حرکت منفعلانه مقاومت می‌کنند، فقط در صورت حرکت واکرها با پاهای خود به کمربند فشار می‌آورند. دومی به عنوان تردمیل دستی شناخته می‌شوند.
طبق اعلام انجمن صنعت ورزش و فیتنس، تردمیل‌ها با حاشیه زیاد همچنان بزرگترین رده تجهیزات ورزشی فروش هستند. در نتیجه، صنعت تردمیل با صدها تولیدکننده در سراسر جهان حساب می‌شود

الپتیکال

الپتیکال دستگاه مخصوص انجام تمرینات هوازی است که دارای دو پدال و دو دسته اهرم مانند با قابلیت تنظیم سرعت، مقاومت، شیب و غیره می باشد. دستگاه‌های الپتیکال روی عضلات چهارسر، سرین و همسترینگ کار می‌کنند. عضلات پشت ساق پایتان نیز بکار گرفته می‌شوند، اما به میزان کمتر. اگر دستگاه الپتیکال شما، سطح شیبدار قابل تنظیم دارد، شما می‌توانید با تنظیم سطح شیبدار روی یک زاویه تند، بر تمرین عضله پشت ساق پایتان تاکید کنید. اکثر دستگاه‌های الپتیکال متوسط و سطح بالا دارای دسته‌های متحرک هستند که شما می‌توانید برای یک تمرین بالاتنه، آنها را جلو و عقب ببرید. آنها همچنین به شما امکان می‌دهند که برای تنوع، به سمت عقب رکاب بزنید.

دوچرخه

این وسیله در سالن های بدنسازی طرفداران بسیاری دارد و بیشتر ورزشکاران برای تمرین ورزش دوچرخه سواری، ایجاد تناسب اندام، فرم دادن به عضلات و ماهیچه های پا، چربی سوزی، تقویت وضعیت قلبی _ عروقی بدن، بهبود دستگاه تنفسی و… به سراغ این دستگاه می روند.
این وسیله مکانیکی دارای پدال هایی می باشد که با نیروی انسانی به حرکت در می آید و اولین تفسیر از دوچرخه است و در انواع نشسته و ایستاده تولید و عرضه می شود.
نوع نشسته این دستگاه فشار بسیار کمی به کمر کاربر وارد می کند و برای افراد آسیب دیده مناسب است.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید تجهیزات بدنسازی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک انواع تجهیزات بدنسازی و تناسب اندام ۳۶۹۳۴۱۲۳۴۵

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید تجهیزات بدنسازی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی انواع تجهیزات بدنسازی و تناسب اندام ۹۵۰۶۹۱ میباشد.

ساخت دستگاه بدنسازی

درکارگاه های طرف قرارداد و زیر مجموعه ابتدا بنا به سفارش مواد اولیه مثل پروفیل و لوله های مرتبط به دستگاه ها خریداری می شود و طبق نقشه دستگاه ؛ لوله ها توسط برش پلاسما و پروفیل ها توسط دستگاه اره نواری بریده و به واحد آهنگری ارجاع داده می شود و آهنگران نیز طبق نقشه لوله ها و پروفیل ها را خم کاری و نورد کرده و زاویه های برشکاری و ظریف کاری را روی لوله و پروفیل انجام میدهند و به واحد جوشکاری ارسال می نمایند.
در واحد جوشکاری کلیه قطعات جوشکاری و مونتاژ می شود. و افرادی که در این مجموعه مشغول به کارند جزو حرفه ای ترین و با تجربه ترین افراد مجموعه هستند. اولویت در این واحد دقت و تمیزی و نیزارگنومیک بودن دستگاه بر اساس نقشه می باشد بعد از جوشکاری، دستگاه وارد مرحله رنگ کاری می شود.
کلیه دستگاه از لحاظ جوشکاری بازرسی و کنترل کیفی شده و با رنگ کوره ای با کیفیت و درجه یک پوشش داده می شود و بعد از خشک شدن وارد مرحله مونتاژ نهایی می گردد. یکی از حساس ترین واحدها بخش رویی کوبی می باشد که با توجه به الگوهای موجود، نشیمن گاه و پشتی صندلی از جنس چرم مصنوعی و طبیعی ساخته می شود و از تنوع رنگی بالایی برخوردار است و مشتری با توجه به رنگ دستگاه و نیاز و سلیقه خود می تواند صندلی های همرنگ و یا با رنگ دلخواه را سفارش دهد.
در مرحله مونتاژ نیز افراد با سلیقه و با تجربه ای وجود دارند که با دقت و حوصله بسیار زیادی تمام قطعات را به وسیله پیچ و مهره مونتاژ و عیب و ایرادهای ناشی از کار را برطرف می کنند. در انتها واحد کنترل کیفیت نهایی پیش از بسته بندی بر اساس استانداردهای موجود دستگاه ها را بررسی می کند وسپس به واحد بسته بندی و حمل و نقل داده می شود . واحد حمل و نقل با بهترین و ایمن ترین شرایط دستگاه ها را به باشگاه ها و منازل مربوطه می رساند.

صادرکنندگان تجهیزات ورزشی و بدنسازی

کشور های چین، آمریکا، چین تایپه، آلمان و هلند پنج کشور برتر صادر کننده ی لوازم ورزشی هستند.
بازار جهانی صادرات لوازم ورزشی به صورت انحصاری در دست چین با داشتن ۱۱,۲۳۸,۸۵۴ هزار دلار و ۴۰ درصد از سهم بازار جهانی بالاترین میزان صادرات لوازم ورزشی دارد. آمریکا با ۷ درصد در رتبه ی بعدی قرار دارد.
بیشترین سهم وارد کنندگان جهانی این محصول متعلق به آمریکا با ۲۵ درصد است. آلمان و ژاپن در رتبه های بعدی قرار دارند.

چگونگی رشد واردات ورزشی و بدنسازی

بازار واردات این محصول نیز در حالت تعادل قرار دارد و کشورهای هلند، اسپانیا، کره جنوبی، آمریکا، ژاپن و کانادا بازار رو به رشدی در یک و پنج سال اخیر برای واردات آن دارند.
آلمان، فرانسه و انگلیس نیز در پنج سال گذشته دارای رشد بوده ا

تحلیل پتانسیل صادراتی لوازم ورزشی و بدنسازی

کشورهای چین، هند، امارات، عراق، ویتنام، تایلند، عمان و ترکیه در آسیا بیشترین ظرفیت واردات از ایران را دارند.
هم چنین کشورهای روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان در حوزه CIS و آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، آمریکا، کانادا، بلژیک، لهستان، انگلیس و سوئد تقاضای زیادی برای واردات لوازم ورزشی دارند.

وضعیت واحد های فعال تولید تجهیزات بدنسازی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید تجهیزات بدنسازی در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید تجهیزات بدنسازی

وضعیت واردات و صادرات تجهیزات بدنسازی

نمودار واردات و صادرات تجهیزات بدنسازی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید تجهیزات بدنسازی

ظرفیت تولید سالیانه : ۹۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۶۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۳ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)