طرح تولید جوراب واریس

جوراب‌های فشرده‌سازی یا جوراب واریس یکی از لوازم بسیار پراهمیت در درمان بیماری واریس و نارسایی‌های وریدی است. جوراب واریس یکی از متداول‌ترین، قدیمی‌ترین و مؤثرترین روش‌های درمانی برای بیماری واریس و رگ‌های عنکبوتی است. جوراب واریس باعث کاهش علائم بیماری وریدی و جلوگیری از واریس حاد شده و جهت درمان رگ‌های واریسی استفاده می‌شود. با استفاده از آن‌ها جریان خون در پاها بهبود پیدا کرده و باعث کاهش درد و ورم واریس در پاها می‌شوند. این جوراب‌ها در اندازه‌ها و کشش‌های مختلف وجود دارند و لازم است شما یا پزشک بهترین آن‌ها را که با وضعیت بدنی شما سازگارتر است انتخاب نمایید.

از چه نخی برای تولید جوراب واریس استفاده می شود؟

نخ اس و زد خام یا همان نخ قابل رنگ و کش ۱۱۰ برای تولید این جوراب طبی استفاده می‌گردد. در ضمن برای اینکه وقتی شخص آن را پا می‌کند پا در فشار قرار بگیرد و خون در رگها نماند و خونمردگی یا همان واریس ایجاد نشود در جوراب طبی واریس از اول تا اخر جوراب کش بافته می‌شود .

جوراب واریس چگونه کار می‌کند ؟

جوراب واریس پا یک راه‌حل مؤثر برای درمان علائم بیماری واریس و رگ‌های عنکبوتی است. آن‌ها با بالا بردن گردش خون در پاها به حل این مشکل می‌پردازند. به عبارتی جوراب‌های واریس به جریان بازگشت خون به قلب کمک می‌کنند. بیشتر جوراب‌های واریسی به صورت پله‌پله‌ای هستند به این معنا که نیروی فشرده‌کنندگی آن‌ها به سمت بالا کاسته می‌شود. با تنگ‌تر بودن جوراب‌ها در قسمت قوزک پا و کاسته شدن از تنگی آن به سمت بالا، جریان خون از پایین پاها به سمت بالا هدایت می‌شود. همچنین این جوراب‌ها باعث وارد آمدن فشار بر روی رگ‌ها و تسهیل جریان خون در آن‌ها می‌شود. این کار باعث بالا رفتن سرعت جریان خون می‌شود. این دو اثر با کمک یکدیگر باعث می‌شود که جریان خون از پاها به سمت قلب تسهیل گردد. این کار باعث روان شدن خون تازه دارای اکسیژن از قلب در سرخرگ‌ها شده و جایگزین خون‌های قدیمی می‌شود.جوراب واریس به بدن کمک می‌کند تا خون را در خلاف جهت جاذبه زمین به سمت قلب حرکت دهد. با این کار بازگشت خون به سمت پایین در رگ‌ها مشکل می‌شود و این کار امکان ایجاد رگ‌های واریسی را کم می‌کند. جوراب واریس نه تنها حرکت خون را بیشتر و در نتیجه امکان ظاهر شدن رگ‌های واریسی را از بین می‌برد بلکه باعث کاهش رگ‌های واریسی موجود نیز می‌گردد. جوراب واریس با وارد آوردن فشار به پوست، باعث جلوگیری از انبساط رگ‌های نزدیک به سطح پوست می‌شود. این کار احتمال کشش خون و برآمده شدن رگ‌های خونی را از بین می‌برد.

​لازم است بدانید جوراب واریس توانایی معالجه یا از بین بردن رگ‌های واریس را ندارد بلکه باعث کاهش علائم، اثرات و شدت آن‌ها می‌شود. آن‌ها نمی‌توانند دلایل پایه‌ای نارسایی‌های وریدی که باعث ایجاد رگ‌های واریسی می‌شود را درمان کنند.

انواع جوراب واریس چندین نوع مختلف جوراب واریس پا وجود دارد. انواع جوراب‌های واریس در اندازه و قدرت فشرده‌سازی با هم متفاوت هستند.قدرت فشرده‌سازیقدرت فشردگی ایجاد شده توسط جوراب‌های واریس با واحد میلی‌متر جیوه (mmHg) اندازه‌گیری می‌شود. میلی‌متر جیوه پایین‌تر نشان‌دهنده فشار کمتر و میلی‌متر جیوه بالاتر نشان‌دهنده فشار بیشتر است.فشار کم( ۸ تا ۱۵ میلی‌متر جیوه): این فشار کمترین فشار موجود است. این نوع جوراب‌های واریس بیشتر توسط زنان بارداری که می‌خواهند از ایجاد رگ‌های واریس در دوران بارداری جلوگیری کنند، استفاده می‌شود.
فشار متوسط ( ۱۵ تا ۲۰ میلی‌متر جیوه): این نوع جوراب‌ها عموماً توسط اشخاصی که به رگ‌های واریسی مبتلا هستند استفاده می‌شود. استفاده از این جوراب‌ها باعث کاهش درد ناشی از رگ‌های واریسی و جلوگیری از بیشتر شدن آن‌ها می‌شود.
فشار زیاد (۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر جیوه): این نوع جوراب بیشتر پس از عمل‌های جراحی رگ واریسی و به منظور جلوگیری از بروز مجدد و برگشت رگهای واریسی پس از عمل استفاده می‌شود.
فشار بسیار زیاد( ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر جیوه): این فشار، بالاترین درجه فشرده‌سازی موجود است و بیشتر پس از عمل‌های جراحی جهت جلوگیری از بروز لخته خون به کار می‌رود.

اندازه جوراب‌های واریس

اندازه و طول جوراب‌های واریس مختلف است ولی متداول‌ترین اندازه مورد استفاده، اندازه‌های تا زانو و تا ران است.جوراب‌هایی با اندازه تا قوزک پا نیز موجود است البته آن‌ها برای رگ‌های واریسی مناسب نیستند. جوراب‌ واریس با اندازه کامل(جوراب شلواری) نیز موجود است.

جوراب‌های واریس با اندازه بالای زانو: جهت استفاده از این جوراب‌ها لازم است ساق را در عریض‌ترین قسمت اندازه‌گیری نموده و همچنین طول پاها را از پاشنه تا پشت زانو اندازه‌گیری نمایید.
جوراب‌های واریس با اندازه بالای ران: جهت استفاده از این جوراب‌ها لازم است ساق و ران پا را در عریض‌ترین قسمت اندازه‌گیری نموده و همچنین طول پاها را از پاشنه تا بالاترین قسمت ران اندازه‌گیری نمایید.
جوراب‌های شلواری واریس: جهت استفاده از این نوع جوراب‌ها لازم است اندازه طول پاها از پاشنه تا بالاترین قسمت ران، پهن‌ترین قسمت ساق پا ،پهن‌ترین قسمت ران و محیط دور باسن را بدانید.
اینکه چه نوع جوراب واریسی برای شما مناسب است بستگی به ناحیه‌ای دارد که رگهای واریسی در آنجا ظهور پیدا کرده‌اند. شایع‌ترین محل به وجود آمدن رگهای واریسی قسمت پایینی پاها است زیرا آنجا قسمتی است که بدن باید نیروی بیشتری برای مقابله با جاذبه زمین اعمال کند. با توجه به این نکته، جوراب‌های با اندازه تا زانو متداول‌ترین جوراب‌های مورد استفاده است. چنانچه رگ‌ها در قسمت ران برآمده و بیرون زده شوند، لازم است از جوراب با اندازه تا ران استفاده گردد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید جوراب واریس

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک جوراب واریس : ۳۳۱۱۵۱۲۵۲۷

کد تعرفه گمرکی مرتبط تولیدجوراب واریس

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

کد تعرفه گمرکی جوراب واریس : ۹۰۲۱۱۰۹۰

جوراب واریس چگونه تولید می شود ؟

برای تولید جوراب واریس از دستگاه جوراب بافی کامپیوتری استفاده می شود و دستگاه جوراب بافی کامپیوتری ویلت قابلیت تولید این نوع جوراب ها را دارد. برای تولید جوراب واریس از دهنه ۴ استفاده می گردد (دهنه یک اصطلاح بافندگی است و دهنه جوراب معمولی ۳/۵ ، دهنه جوراب حوله ای ۳/۳/۴ است). دستگاه با استپ موتوری که بر روی آن نصب است سایز جوراب را از پایین به بالا کم کم افزایش می‌دهد به عبارتی بافت را شل‌تر می‌کند.

مراحل تکمیلی جوراب واریس

بعد از اینکه جوراب بافته شد لبه آن را کش می‌دوزند و ژله میزنند تا وقتی بیمار از آن استفاده می‌کند سر نخورد و پایین نیاید.

وضعیت واحد های فعال تولید جوراب واریس

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید جوراب واریس در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات وصادرات صنعت جوراب واریس

در نمودار زیر میزان واردات و صادرات جوراب واریس در کشور به تفکیک استان آمده است .

عوارض جوراب واریس
به طور معمول استفاده از جوراب واریس حس سبکی و راحتی را در پاها ایجاد می کند و برای استفاذه از آن عوارض جانبی خاصی گزارش نشده است ولی بعضی از افراد بایستی از استفاده از جوراب اجتناب کنند. در واقع استفاده از جوراب واریس می تواند مشکلات آنها را تشدید و سلامتی آنها را تهدید کند.

مبتلایان به نوروپاتی محیطی و یا هر شرایطی که حس پوست در آنها تقلیل یافته باشد. نمونه بارز این افراد بیماران مبتلا به دیابت پیشرفته و مزمن است .
مبتلایان به بیماریهای شریانهای محیطی و یا افراد با سابقه جراحی عروق پا هم باید با احتیاط و مشورت پزشک اقدام به پوشیدن جوراب کنند .
در صورت وجود هر گونه عفونت و التهاب پوستی، تورم بسیار شدید در پاها سابقه بیماری پیشرفته قلبی و ریوی نیز بایستی مشاوره پزشک قبل از پوشیدن جوراب واریس بعمل آید .
در هر یک از این گروهها استفاده از جوراب ممکن است با خطراتی همراه باشد به عنوان نمونه در افراد یکه دچار دیابت پیشرفته همراه درگیری شریانهای محیطی هستند جوراب میتواند باعث اختلال خونرسانی به بافتها شود . همینطور در افرادیکه دچار اختلال در حس پاها هستند ممکن است متوجه تنگ بودن جوراب واریس نشوند و این موضوع باعث بروز مشکلاتی شود.

به زبان کلی، هر بیماری زمینه ای خصوصا دیابت و بیماری قلبی که دارید بایستی با پزشکتان در میان بگذارید تا در خصوص استفاده از جوراب به درستی راهنمایی شوید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴/۵ - (۱ امتیاز)