طرح تولید خامه ترش یا تخمیری پاستوریزه

خامه ترش یک فرآورده لبنی است که از تخمیر خامه معمولی توسط نوعی خاص از باکتری تولید می‌شود. این باکتری که سبب ایجاد اسید لاکتیک در خامه (معمولی) می‎شود، طعم و مزه ترش ملایمی را ایجاد می‌کند. خامه ترش از مناطق سردسیر و مناطق عشایرنشین روسیه و اروپای شرقی برگرفته شده است و از مواد پر‌مصرف در آشپزی مدرن به شمار می‌رود. این محصول تاکنون در کشور ما به صورت آماده قابل خریداری نبوده و از جایگزین های مختلف برای آن استفاده می‌شده است. جایگزین‌ّهایی که هیچکدام آن از نظر طعم و عطر و… قابل قیاس با خامه ترش نیستند. در تولید خامه ترش، از هیچ‌گونه ماده نگهدارنده‌ای استفاده نمی‌شود و دلیل ماندگاری این محصول، نوع بسته‌بندی آن است. از این خامه می‌توان در تهیه انواع پیش غذا، اردور و میان وعده استفاده کرد و آن را به همه شیرینی‌هایی که با پنیر خامه‌ای تهیه می‌شوند اضافه کرد. افزودن خامه ترش به انواع سوپ، سالاد، شیرینی و دسر، طعمی متفاوت را به آنها می‌دهد. در صورت باز نشدن بسته بندی، تا شش ماه بعد از تاریخ تولید و در دمای محیط یا یخچال قابل نگهداری است. پس از باز شدن بسته‌بندی خامه ترش، بهتر است که این محصول ظرف سه روز مصرف شود. خامه ترش از تخمیر خامه به وسیله نوعی باکتری خاص اسید لاکتیک تهیه میشود .
خامه ترش Sour Cream از فرآورده‌های اسیدی شده و ترش محسوب می‌شود که برای تهیه آن شیر با باکتری‌ای به نام استارتر که جزو باکتری‌های مفید است، تخمیر و در نتیجه ترش می‌شود. البته ترش شدن شیر به معنای فاسد شدنآن نیست بلکه به معنای تخمیر شدن آن است و با این روش بافتی لطیف و طعم خوبی پیدا می‌کند. از نظر تغذیه‌ای، تفاوت خاصی بین خامه ترش و معمولی وجود ندارد.
این باکتری که میتواند به صورت طبیعی رشد و اثر کند و یا اینکه توسط انسان به محصول اضافه شود، باعث ترش شدن خامه و تغلیظ آن میشود .
خامه ترش از فرآورده‌های اسیدی شده و ترش محسوب می‌شود که برای تهیه آن شیر با باکتری‌ای به نام استارتر که جزو باکتری‌های مفید است، تخمیر و در نتیجه ترش می‌شود
فرآیند تخمیر در مواد غذایی از نظر تغذیه‌ای ارزش مواد مغذی موجود در آن را افزایش می‌دهد. در این فرایند “باکتری‌های اسید شیر” که در هنگام پاستوریزه شدن نابود شده‌اند جایگزین می‌شوند و باعث تولید ترکیب‌های مفید تغذیه‌ای مانند انواع ویتامین‌ها و پپتیدها و جذب بهتر اسیدهای آمینه می‌شود. همچنین در اثر این فرآیند، جذب کلسیمو برخی عناصر در بدن بهتر صورت می‌گیرد
خامه ترش در دستور پخت غذا های اروپایی و آمریکای شمالی به عنوان چاشنی استفاده میشده .
به صورت سنتی از خامه ترش برای ریختن روی سیب زمینی پخته ، به صورت سرد همراه با پیازچه خرد شده استفاده میشده .همچنین پایه اصلی سس های سالاد بوده و در پخت و پز هم در انواع کیک ها و دونات و نوع خاصی از بیسکوییت های آمریکایی استفاده میشده .

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید خامه ترش یا تخمیری پاستوریزه

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک خامه ترش یا تخمیری پاستوریزه ۱۵۲۰۴۱۲۶۲۵

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید خامه ترش یا تخمیری پاستوریزه

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی خامه ترش یا تخمیری پاستوریزه ۰۴۰۳۹۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید خامه ترش یا تخمیری پاستوریزه

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید خامه ترش یا تخمیری پاستوریزه در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات خامه ترش یا تخمیری پاستوریزه

نمودار واردات و صادرات خامه ترش یا تخمیری پاستوریزه در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید خامه ترش یا تخمیری پاستوریزه

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۷۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۶.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۶ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)