طرح تولید داکت فلزی

داکت ها امروزه از المان هایی هستند که در ساختمان سازی مدرن به وجود و استفاده از آنها توجه می شود زیرا در یک فضا تعدد و تجمع سیم ها و کابل ها سبب ایجاد منظره زشتی می گردد و در عین حال ممکن است برای افراد حاضر در محل خطرناک نیز باشد بنابراین شرکت های مختلفی اقدام به تولید انواع آن ها (ساده، شیاردار، پارتیشن دار،…) در جنس و سایزهای مختلف نموده اند که هرکدام کابرد خاص و ویژه ای دارند و در اینجا به مواردی از آن ها اشاره خواهیم داشت داکت فلزی یک نوع از داکت ها هستند که از فلز ساخته شده اند. این وسایل با توجه به مواد به کار رفته در آنها بسیار مقاوم هستند و از تجهیزات درون خود در برابر گرما و سرما حفاظت می کنند. این داکتها دچار تغییر رنگ نمی شود و با توجه به این که این داکت ضد حریق تولید می شود، می توان از
آن ها برای مکان هایی که احتمال ایجاد آتش وجود دارد استفاده کرد. همچنین می توان از آنها به صورت پارتیشن بندی شده نیز مورد استفاده قرار داد.
داکت ها دو نوع هستند و قیمت داکت فلزی در انواع مختلف ، متفاوت می باشد. خرید داکت فلزی را از فروشندگان مجاز انجام دهید. این تجهیزات کاربرد های گسترده ای دارند و به دلیل اینکه دارای مقاومت بیشتری نسبت به داکت های PVC هستند، امروزه جایگزین این نوع داکت ها شده اند و از آنها می توان در فضاهای باز، برای گودال آسانسور، مراکز صنعتی و تولیدی استفاده کرد.
در ساختمان سازی یکی از کارهای مهمی که انجام می شود سیم کشی برق ساختمان است و از تعداد زیادی سیم و کابل با ابعاد و اندازه های مختلف برای این منظور استفاده می گردد اما همواره وجود این سیم ها و کابل ها در یک فضا دردساز بوده است زیرا علاوه بر اینکه ظاهر نامناسبی را ایجاد می کنند در عین حال ممکن است در اثر برخورد اشیا یا افراد با آنها خطر برق گرفتگی یا آتش سوزی ایجاد گرد؛ به همین دلیل همواره انسان در تلاش بوده است تا از روش های مختلفی همانند استفاده از انواع داکت و ترانکینگ برای پنهان کردن این عناصر استفاده نماید البته سالم ماندن آنها و آسیب ندیدنشان نیز حائز اهمیت می باشد.

داکت فلزی

این نوع جایگزین داکت پلاستیکی با ویژگیهای خاص ضد آفتاب، سرما و گرما، فاقد تغعییر رنگ و کدری، مقاوم و عدم آسیب پذیری، ضد حریق، قابلیت ایجاد پارتیشن، پانچ، بست گیر، گستردگی استفاده در گودال اسانسور، محیط های دارای اهمیت ضد حریق، فضای باز، مراکز صنعتی، واحد های تولیدی و … می باشد.
از داکت های فلزی به خاطر ایجاد حفاظت بیشتر برای کابل های برق در نزدیکی ماشین ها و همچنین بدلیل استحکام بالا در مکان هایی که نیاز به حفاظت مکانیکی بالا است استفاده می شود و دارای کاربردهای زیر می باشند:
در حوالی دستگاه ها و ماشین ها
در محوطه کوریدورها و راه پله ها
قابلیت نصب بر روی بدنه ماشین ها ، دیوارها و غیره

ویژگی های داکت فلزی

به طور کلی در ساختار این نوع از تجهیزات ساختمانی و صنعتی، از ورق های فولادی گالوانیزه شده استفاده می شود. به منظور گالوانیزه کردن این ورق ها، حوضچه ای فلز روی مذاب تهیه می شود. دمای این حوضچه حدود ۴۵۰ درجه سانتی گراد بوده و به همین دلیل به راحتی پیوند میان اتم های فولادی از یکدیگر گسسته شده و اتم های فلز روی جایگزین آنها میشوند. به این ترتیب پوششی از فلز روی، بر سطح ورق فولادی قرار گرفته و مقاومت آن ها را از برابر خوردگی و سایش افزایش می دهد.
از طرفی فلز به کار رفته در این مدل از داکت ها سبب میشود تا داکت فلزی در برابر اشعه های مضر خورشیدی از خود مقاومت نشان داده و دیرتر دچار پوسیدگی شود. از دیگر ویژگی های داکت فلزی می توان به مقاومت بالای آن در برابر آتش سوزی اشاره کرد. به طور کلی ورق های فولادی به کار رفته در این دسته از تجهیزات، دارای نقطه ذوب بالایی بوده و در هنگام آتش سوزی از کابل ها و سیم های به کار رفته در تاسیسات برقی ساختمان ها و علی الخصوص صنایع محافظت می کند.

مزایای داکت فلزی چیست؟

داکت فلزی مقاومت خوبی در برابر آفتاب دارد و برای استفاده در محیط باز بسیار مناسب است.
داکت فلزی مقاومت خوبی در برابر گرما، سرما، حرارت و رطوبت دارد و برای محیط های خیلی سرد، خیلی گرم و به طور کلی محیط های صنعتی بسیار مناسب هستند.
از آنجایی که در ساخت داکت فلزی از مواد نفتی و اشتعال زا استفاده نشده است، لذا مقاومت خوبی در برابر آتش دارند و استفاده از آن ها در محیط های صنعتی و با خطر آتش سوزی بالا مناسب است.

کاربرد داکت فلزی

به طور کلی داکت های فلزی به نسبت داکت های پلاستیکی و پی وی سی، قابلیت های بیشتری داشته و به همین دلیل کاربرد وسیع تری نیز دارند. این نوع از داکت ها به دلیل طراحی به خصوصی که دارد در برابر رطوبت، خوردگی و سایش از خود مقاومت نشان می دهند. به همین دلیل عمدتا از این تجهیزات در محیط های روباز استفاده می گردد. از طرفی به دلیل آنکه در ساختار این داکت ها از ورق های فولادی استفاده شده است، این دسته از تجهیزات در برابر ضربه و برخورد اجسام تیز و برنده مقاوم هستند.
با توجه به ویژگی های ذکر شده عمدتا از این داکت ها به منظور محافظت از کابل ها که سیم های تاسیسات برقی در صنایع مختلف از قبیل، پتروشیمی، نفت و گاز، حتی ساختمان های مسکونی استفاده می گردد. به طور کلی این تجهیزات در بخش های مختلفی از قبیل اطراف دستگاه ها وتجهیزات مکانیکی، راه پله ها و به طور کلی محل عبور افراد و تجهیزات، روی دیوار ها و سایر بخش ها قابل نصب هستند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید داکت فلزی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک داکت فلزی ۲۸۹۹۴۱۲۵۱۸

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید داکت فلزی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

وضعیت واحد های فعال تولید داکت فلزی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید داکت فلزی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات داکت فلزی

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید داکت فلزی

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۵۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۸ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)