طرح تولید (مچ بند) دستبند بیمارستانی

یکی از لوازم مهم و ضروروی در حوزه کاری بیمارستان ها و مراکز درمانی استفاده از دستبند بیمارستانی برای بیماران است که جهت ردیابی و تشخیص بیماران کاربرد دارد. دستبندهای بیمارستانی حدود ۴ سال است که در دنیا مطرح شده است و این مچ بندها توسط مبنا کارت آریا به عنوان اولین ارائه دهنده در کشور وارد بازار تجهیزات پزشکی شد.

دستبندهای بیمارستانی توسط چاپگرهای مخصوص به خود که از نوع لیبل پرینتر هستند، اطلاعات را ثبت می کنند. در واقع چاپگر مچ بند بیمارستانی قادر است با گرفتن اطلاعات فرد از سیستم آنها را به روش لیزری و در قالب عکس، بارکد یا … بر روی مچ بند چاک کند.

انواع سایزهای دستبند شناسایی بیمار:

دستبند شناسایی بیمار نوزاد
دستبند شناسایی بیمار کودک
دستبند شناسایی بیمار بزرگسال

مزایای استفاده از مچ بند بیمارستانی یا مچ بند بیمار چیست ؟

مچ بند بیمارستانی یا دستبند بیمارستانی یک گزینه امن و ارزان قیمت برای شناسایی بیماران به شیوه ‎ای سریع و قابل اطمینان است. با توجه به هزینه پایین تولید، آنها برای شناسایی موقت بیماران، مهمانان و شرکت کنندگان در یک رویداد، مناسب هستند. انواع مختلفی از رنگ ها، بارکد ها و طرح های سفارشی می تواند برای اطمینان از جعل نشدن استفاده شود.
تهیه دستبندهای با کیفیت، یک کار ساده با راه حل صحیح است. در مرکز هر سیستم، یک پرینتر مچ بند همراه با مچ بندها و نرم افزارهای مخصوص وجود دارد. چه حجم پرینت شما کم و برای چاپ بلافاصله مچ بندها باشد، و چه به صورت دسته های بزرگ باشد، پرینتری متناسب با نیازهای کاربردی شما وجود خواهد داشت. برای تولید یک دستبند با دوام دارای چاپ خوب، با توجه به اندازه منحصر به فرد آن، اطمینان حاصل کردن از اینکه مواد چاپی صحیح با پرینتر و نیازهای شما مطابقت داشته باشند، بسیار مهم است.

چرا استفاده از مچ بند بیمار در بیمارستان ها مهم است ؟

در اکثر مؤسسات مراقبتهای بهداشتی دنیا، دستبند بیمار دارای بارکد نیست و این امر موقعیتی ایجاد می‎کند که اطلاعات بیمار به صورت دستی در یک پایگاه داده یا سیستم اطلاعاتی خدمات درمانی تایپ شود و باعث رخدادن تعداد قابل ملاحظه‎ای از خطاها ‎شود.

با توجه به آمار خطای صادر شده توسط سازمان ملی ایمنی بیمار (NPSA) کشور انگلستان و کمیسیون مشترک اعتبار بخشی سازمان های بهداشتی ایالات متحده (JCAHO) و با توجه به این واقعیت که این خطاها عمدتا قابل پیشگیری هستند، ایمنی بیمار برای سازمان های بهداشتی، دارای اولویت بیشتری خواهد بود. هر دو موسسه NPSA و JCAHO دستورالعمل ‎هایی برای بهبود بخشیدن به شیوه شناسایی بیماران صادر کرده اند.

شناسایی یک بیمار با یک مچ بند دارای بارکد در هنگام پذیرش، اولین قدم برای بهبود پردازش دقیق بیمار است.

اساس بارکد گذاری و فراتر از آن در مچ بند بیمارستانی

شناسایی یک بیمار با یک مچ بند یا دستبند بیمار دارای بارکد در هنگام پذیرش، اولین قدم برای بهبود پردازش دقیق بیمار است. هنگامی که مچ بند در جای خود قرار دارد، دستورالعمل های تست و دارو، نمونه ها، روش های پزشکی و حتی صدور صورت حساب، پتانسیل بسیار پایینی برای خطا دارند.

برای مثال، روند ارائه دارو به بیمار ممکن است شامل پرستارانی باشد که مچ‎ بند بیمار را اسکن می ‎کنند، در مخزن دارویی بخش، روی داده ها نظارت می ‎کنند (یا آنها را وارد مخزن می‎کنند) و سپس شناسه‎ی خود را اسکن می‎نمایند. هر اقدام بر روی پرونده اداری الکترونیکی پزشکی ثبت شده و مستند می شود.

مزایای بارکد

مچ بندهای دارای بارکد بطور بالقوه می‎ توانند برای شناسایی بیمار در تنظیمات مختلف از جمله اتاق عمل و بانک خون، برای حفاظت از نوزادان در بخش های زنان و حفاظت از شیر مادر در شیرخوارگاه ها و پیشگیری از وقوع حوادث در بخش های اطفال استفاده شوند.

این امر به پرستاران، پرسنل آزمایشگاهی، پزشکان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا بتوانند نسبت به ورودی به صورت دست خط یا ورودی با صفحه کلید، داده ها را بطور موثرتری بررسی کنند. در مقام مقایسه، خطاهای ورودی از طریق بارکد “کمتر از یک بار در هر ۳ میلیون اسکن” رخ می دهد.

خرید دستبند بیمارستانی

با استفاده از دستبند یا مچ بند بیمارستانی مشخصات بیمارانی که در بیمارستان پذیرش شده اند به راحتی ثبت و قابل ریابی هستند که این اطلاعات تحت هیچ شرایطی قابل مخدوش کردن نبوده و با آب و مواد ضدعفونی کننده از بین نمی رود.

همان طور که گفته شد مچ بند های بیمارستانی به چاپگرهای مخصوصی مجهز هستند که امکان تهیه مچ بندهای شناسایی را در کمتر از دو ثانیه موقع پذیرش بیماران فراهم می کند. در ضمن این مچ بندها در سه سایز نوزاد، کودک و بزرگسال وجود دارد و قابل ارائه می باشد که بر کیفیت خدمات در مراحل پذیرش و شناسایی بیماران نقش به سزایی دارند. از نظر امنیتی نیز هنگامی که روی مچ بسته می شود امکان بازکردن و استفاده مجدد را ندارد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید دستبند (مچ بند ) بیمارستانی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک مچ بند موقعیت یاب مکانی و گویای اطلاعات بیمار: ۳۲۲۰۴۱۲۴۲۰

کد ایسیک مچ بند : ۳۳۱۱۵۱۲۵۲۵

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید دستبند (مچ بند ) بیمارستانی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

کد تعرفه گمرکی مچ بند : ۹۰۲۱۱۰۹۰

پرینتر دستبند بیمارستانی چیست و چه مزایایی دارد؟

برای چاپ نمودن دستبند بیمارستانی با سایز مخصوص و کارایی لازم، نیاز به پرینتر دستبند بیمارستانی است. دستگاه مخصوص و ویژه که برای چنین کاری ایجاد شده است.

داشتن یک پرینتر اختصاصی برای مرکز درمانی یا بیمارستانی می تواند سرعت و کیفیت کار را افزایش داده و حتی قابل سفارشی سازی شده باشد. هزینه پرینتر دستبند بیمارستانی در دراز مدت کاملا قابل جبران است و بر کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده، می افزاید.

وضعیت واحد های فعال تولید دستبند (مچ بند ) بیمارستانی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید دستبند (مچ بند ) بیمارستانی در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

وضعیت واردات و صادرات دستبند (مچ بند) بیمارستانی

نمودار واردات و صادرات دستبند (مچ بند) بیمارستانی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

دستبند (مچ بند) بیمارستانی چه آینده ای دارد؟
اداره کیفیت بهداشت و درمان وزارت بهداشت لندن فناوری بارکد را یک ابزار ارزشمند می داند، اما هشدار می دهد که بارکد اسکن هرگز نباید جایگزین ارتباط بین بیمار و مراقب شود.

البته مچ ‎بندهای بیمارستانی بدون خطا نیستند، اما به نظر می رسد “به مراتب بهتر از ورود دستی اطلاعات بیمار باشند”. همانطور که در مورد یک صنعت داخلی گفتیم، “ظرف مدت ۵ سال، میزان استفاده از بارکد های بیمارستانی بین ۸۰ تا ۹۰ درصد خواهد بود”.

فن آوری های شناسایی اتوماتیک مانند بارکدگذاری، “توانایی چشمگیری در بهبود” مستندات و پروسه های شناسایی مراقبت های بهداشتی دارد. دست ‎بند بیمار با اهداف حیاتی برای بهبود ایمنی بیمار، کاهش اشتباهات پزشکی و ساده سازی عملیات، می توانند دقیقا همان چیزی باشند که دکتر دستور داده است.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)