طرح تولید دستکش صنعتی

استفاده از وسایل و تجهیزات ایمنی برای کار بسیار مهم است و بیشترین اولویت را دارد. یکی از قسمت‌های بدن که باید همیشه مورد توجه باشد و ایمنی آن در کار، حفظ شود، دست‌ها هستند. دقیقا بیشترین کار را دست‌ها انجام می‌دهند و گاهی امکان دارد که حادثه‌ای در محیط کار برای دست‌ها رخ دهد که قابل جبران و بازگشت نباشد. پس در اینجا اهمیت دستکش ایمنی واضح است. در حرفه‌هایی مانند آتش نشانی، محیط های شیمیای، کارگاه‌های صنعتی که دارای دستگا‌ه‌های فرز و مته و جوشکاری هستند و غیره استفاده از دستکش ایمنی بسیار مهم است.
البته این را هم در نظر بگیرید که برای انجام کار با هر دستگاهی باید به دستورالعمل‌ها توجه کنید چون برای مثال ممکن است از دستکشی استفاده کنید که مناسب نباشد و تسلط و دقت شما را برای انجام کار پایین بیاورد. پس حتما از دستکش مناسب و مخصوص استفاده کنید. همچنین هر نوع دستکش ایمنی باید با کیفیت و کار آمد باشد و باعث تعریق و یا حساسیت در مصرف کننده، نشود. حرکت دست باید در تمام دستکش‌های ایمنی راحت باشد و طراحی مکانیکی این دستکش‌ها به گونه‌ای باشد که فعالیت مصرف کننده را کمتر و یا محدود نکند.

انواع دستکش‌های ایمنی
دستکش ایمنی آتش نشانی

این دستکش‌ها برای آتش‌نشان‌ها و برای محیط های عملیاتی طراحی می شوند که درجه حرارت بسیار بالا است همچنین در بعضی از این عملیات، آتش نشان لازم است که مستقیما با آتش تماس داشته باشد. بنابراین الیاف و جنس این دستکش‌ها نسوز است و حالت مکانیکی مناسبی دارد که تسلط و دقت آتش نشان را کم نکند.

دستکش ایمنی در برابر الکتریسته

این دستکش‌ها عایق جریان الکتریسته هستند و افرادی که با برق سر و کار دارند بسته به میزان ولتاژ باید از این دستکش‌ها استفاده کنند. از جمله مصرف کنندگان این دستکش‌ها می توان به تکنسین‌های سازمان برق و یا متخصصان طراحی و پیاده سازی دکل برق اشاره کرد.

دستکش ایمنی در برابر مواد شیمیایی

این دستکش‌ها معمولا از جنس لاستیک و یا انواع پلیمر غیر حلال در اسید ساخته می شوند. البته نوع و جنس این دستکش‌ها بسیار متفاوت است چون هر اسیدی خصوصیات خود را دارد و می‌تواند محدود‌ه‌ای از مواد را از بین ببرد.

دستکش ایمنی در برابر برش

این دستکش ها از قسمت‌های بیرونی تشکیل شده است که مانند زنجیر‌های ریز به هم پیوسته است. این دستکش به ویژه مناسب افراد در کشتارگاه‌ها و قصابی‌ها می‌باشند. همچنین افرادی که باید شیشه جا به جا کنند نیز از این دستکش‌ها استفاده می‌کنند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید دستکش صنعتی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک دستکش لاستیکی صنعتی : ۲۵۱۹۴۱۲۳۰۳
کد آیسیک انواع دستکش لاستیکی : ۲۵۱۹۳۱۲۳۰۱

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید دستکش صنعتی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی دستکش لاستیکی صنعتی : ۴۰۱۵۱۹۳۰

فرآیند تولید دستکش صنعتی

– در مرحله اول که مرحله خیساندن پوسته های دستکش می باشد، باید داخل مخزن از مخلوط آب و کلسیم پر شود و سپس پوسته یکپارچه دستکش داخل آن قرار می گیرد تا بطور کامل خیس شود.
– استفاده از دستگاه هیدرواکسترکتور که از نیروی گریز از مرکز بهره می گیرد و جهت آب زدایی پوسته یکپارچه دستکش استفاده می شود.
– بعد از آبگیری و خشک شدن پوسته های دستکش، این مواد به کارگاه انتقال داده می شوند و سپس از ۲ الی ۳ نفر کارگر برای بار زدن پوسته ها به دستگاه استفاده می شود.
– دراین مرحله شستشو در داخل مخزن انجام می گیرد.
– فرمولاسیون شکل دستکش که طبق آن دستکش ساخته می شود.
– خشک کردن و پختن در این مرحله بطور اتوماتیک وار انجام می گیرد. دمای خشک کردن محصول ۱۳۰ درجه سانتی گراد و زمان پخت حدود ۶۰ دقیقه است.
– تقسیم دستکش ها در دستگاه به دو سمت راست و چپ و برداشت آن ها توسط کارگران
– فرآیند روکش دهی در این مرحله انجام می گیرد که بر اساس آن دستکش های ساخته شده داخل مخزنی پر از ترکیب نیتریل خیسانده می شوند که داخل مخزن مواد افزودنی و رنگ را نیز شامل می شود.
– در این مرحله بارگیری دستکش ها انجام می گیرد.
– خیساندن در مخزن حاوی الکل صنعتی و سایر مواد شیمیایی
– خشک کردن و پختن نهایی در مرحله اخر خط تولید دستکش کارگری صورت می‌گیرد.

تجهیزات اصلی خط تولید دستکش صنعتی

– زنجیر
– موتور
– دمنده
– یاتاقان
– دریچه
– مشعل خط تولید دستکش کارگری
– چرخ دنده
– پمپ دوار
– پمپ روغن
– چرخ دستی
– پمپ اصلی
– مخزن اختلاط خط تولید دستکش کارگری
– نازل پاکسازی
– خط تزریق روغن
– پمپ اختلاط مواد
– مخازن فرمولاسیون
– گوی شکن ( ۱ ست )
– پایه قالب گیری دستکش
– پمپ برای مخزن حرارت دهی پلاستیک و گوگرد
– قالب دست برای دستکش به تعداد ۱۰۴۰ جفت
– سیستم تأمین مواد شیمیایی برای واحد BS-LD16
-هیدرواکسترکتور که با نیروی گریز از مرکز کار می کند.
– مخزن ولکانیزاسیون که برای حرارت دهی پلاستیک و گوگرد بکار می رود و خواص فیزیکی پلاستیک را بهبود می بخشد. پلاستیک حاصله خاصیت کشسانی بیشتری در برابر گرما خواهد داشت.

وضعیت واحد های فعال تولید دستکش صنعتی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید دستکش صنعتی در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید دستکش صنعتی

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید دستکش صنعتی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات دستکش صنعتی

نمودار واردات و صادرات دستکش صنعتی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید دستکش صنعتی

ظرفیت تولید سالیانه : ۳.۵ میلیون جفت
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
سطح زیربنا : ۹۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۱ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۸.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳.۸ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

 

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)