roof top package

طرح تولید دستگاه تهویه پکیج یونیت

ازجمله دستگاه‌های تهویه مطبوع که توانایی ایجاد شرایط آسایش را برای پروژه‌های تجاری، اداری، صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی را دارد با این دستگاه تأمین بار برودتی، بار حرارتی، هوای تازه و انجام فیلتراسیون و کنترل رطوبت به نحو مناسبی انجام می‌شود. به دلیل ترکیب یا ادغام دستگاه هواساز و کندانسینگ یونیت به‌صورت یکپارچه به این دستگاه پکیج یونیت گفته می‌شود. تأمین بار حرارتی در این دستگاه توسط کویل آبگرم، کویل الکتریکی، کوره هوای گرم، کویل بخار قابل انجام است.(طرح تولید دستگاه تهویه پکیج یونیت)

تجهیزات و قطعات منصوب بر روی دستگاه پکیج یونیت

دستگاه‌های پکیج یونیت پشت‌بامی دارای قسمت و تجهیزات بدین شرح می‌باشند:
۱- الکتروفن بخش هوارسان: وظیفه به گردش درآوردن هوا رادارند. که فن‌ها می‌تواند از نوع بکوارد یا فوروارد تولید و بر روی دستگاه‌ها نصب گردد.
۲- کمپرسور: وظیفه به گردش در آوردن گاز مبرد رادارند. که می‌تواند از نوع اسکرال هرمتیک، اسکرو، پیستونی بر اساس سفارش مشتری توسط سازنده تولید گردد.
۳- کندانسور: وظیفه انتقال گرمای جذب‌شده ناشی از کمپرس گاز مبرد توسط کمپرسور را به هوای آزاد دارد. که پس از انتقال گرما، گاز مبرد تغییر فاز داده و به مایع مبرد تبدیل می‌شود.
۴- تانک ریسیور: وظیفه جمع‌آوری مایع مبرد خروجی از کویل کندانسور را دارد استفاده از این تجهیز در پکیج یونیت‌های هوا خنک الزامی است ابعاد این مخزن باید به‌اندازه‌ای باشد که بخش قابل‌توجه ای از مبرد در فاز مایع در داخل آن قابل‌جمع آوری باشد.
۵- کویل گرمایشی: وظیفه انتقال گرما را به هوای در گردش دارد.
۶- کویل سرمایشی DX: وظیفه انتقال سرما را به هوای در گردش دارد.
۷- شیر انبساط Expansion valve: وظیفه کاهش فشار مایع مبرد تا لحظه ورود به اواپراتور و تزریق مایع مبرد با دبی لازم به اواپراتور را دارد این تجهیز می‌تواند از نوع ترموستاتیک یا الکترونیک مورداستفاده قرار گیرد.
۸- فیلتراسیون: بسته به نوع پروژه از فیلتراسیون متعدد استفاده می‌گردد این پالایه‌ها شامل: فیلتر آلومینیومی، فیلتر کفی پلیتد، فیلتر کیسه‌ای می‌باشد.
۹- بدنه و استراکچر: استراکچر پکیج یونیت‌ها معمولاً از نوع پروفیل آلومینیومی به همراه کرنر یا مقاطع ورق گالوانیزه خم‌کاری شده با پانلهای بدنه از جنس ورق گالوانیزه گرم می‌باشد که پانلهای بدنه پس از ساخت رنگ‌آمیزی می‌گردند.
۱۰- دم‌پرها: دم‌پرهای هوای تازه، برگشت بر روی بخش هواساز نصب می‌گردد این دم‌پرها از نوع پروفیل آلومینیومی و پره‌های AIR FOIL به OPPOSED BLADE می‌باشند.
۱۱- شاسی: شاسی دستگاه از جنس ناودانی فابریک استاندارد یا مقاطع ورق گالوانیزه مستحکم فرم داده‌شده می‌باشند.
۱۲- درب بازدید: جهت دسترسی به فیلترها و الکترو فن درب‌های بازدید در نظر گرفته می‌شود.
۱۳- جعبه اختلاط هوا: جهت اختلاط هوای تازه و برگشت از پلنوم مناسب در ورودی بخش هوارسان استفاده می‌گردد.
۱۴- رطوبت زن: بسته به نوع پروژه از انواع رطوبت زنهای STEAM GRID-SPRY TYPE-FOG NOZELE-PAN TYPE استفاده می‌گردد.
۱۵- المیناتور: قطره گیر ELMINATOR جهت جذب قطرات ناشی از تقطیر آب بر روی کویل سرمایشی در مناطق با رطوبت نسبی بالا استفاده می‌گردد.
۱۶- کنترلر فشار بالا و پایین: پرشر سوییچ یا سنسور فشار بالا و پایین در مسیر گاز مبرد مورداستفاده قرار می‌گیرد عملکرد یا فالت این تجهیزات مشکل احتمالی در زمان بهره‌برداری را اعلام می‌کند. همچنین فن‌های کندانسور بسته به نیاز با دریافت سیگنال از High pressure switch یا پرشر ترانسمیتر به مدار وارد و خارج می‌شوند.
۱۷- آنتی فریز: تجهیز آنتی فریز جهت کنترل مضاعف و جلوگیری از یخ زدن آب در گردش کویل گرمایشی یا یخ زدگی کویل dx مورد استفاده قرار می‌گیرد آلارم این تجهیز به معنی احتمال افت فشار آب، عدم عبور آب در گردش یا گرفتگی فیلترها یا عدم عبور هوا با دبی مناسب و … می‌باشد.
۱۸- ترموستات یا سنسور دما: به‌منظور کنترل بار برودتی این تجهیز در مسیر هوای برگشت نصب می‌گردد تا مادامی‌که دمای هوای برگشتی از دمای set point ترموستات بالاتر باشد کمپرسورها روشن خواهد بود و به‌محض پایین رفتن دمای هوای برگشت، کمپرسورها به‌صورت مرحله‌ای یا تدریجی از مدار خارج خواهند شد.
۱۹- تابلو برق: تابلو برق دستگاه شامل کلیدهای حرارتی و مینیاتوری، بیمتال ها، تایمر، چراغ‌های سیگنال، رله‌ها یا کنترلر و سایر اقلام برقی دیگر می‌باشد که وظیفه کنترل اجزای دستگاه را به عهده دارد.
۲۰- الکتروفن کندانسور: الکتروفن های کندانسور هوایی با سایز و تعداد مناسب بر اساس طراحی دستگاه انتخاب و نصب می‌گردند. این تجهیز به‌صورت اجباری گرمای کویلهای کندانسوری را به هوای بیرون انتقال می‌دهد.
۲۱ -فیلتر درایر: این تجهیز به‌منظور جذب ذرات و رطوبت موجود در مدارات نصب می‌گردد.

نحوه عملکرد پکیج یونیت

پکیج یونیت یا روف تاپ پکیج، درواقع از دو بخش هواساز و چیلر ساخته‌شده است. به همین دلیل است که در ارتباط با سؤال مزایا پکیج یونیت چیست؟ می‌توان گفت که این دستگاه مزایای مشترک چیلر و هواساز را دارد، اما در عملکرد با آن‌ها متفاوت است. زیرا در سردکن‌ها، سرد شدن آب و ارسال آن به سمت کویل آب سرد هواساز اتفاق می‌افتد، اما در پکیج یونیت از مبرد در سیستم سرمایش هوا استفاده می‌شود. این ویژگی که در سیستم سرمایش پکیج یونیت آب وجود ندارد، موجب افزایش راندمان و صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهد شد، زیرا دستگاه نیازی به‌صرف انرژی جهت کاهش دمای آب ندارد. این ویژگی موجب شده است تا کاربران علاقه بیشتری به خرید این دستگاه داشته باشند.

roof top package
انواع پکیج یونیت

در پاسخ به این سؤال که انواع پکیج یونیت چیست؟ می‌توان گفت این دستگاه دارای انواع زیر است:
پکیج یونیت ایستاده
پکیج یونیت تهویه
پکیج یونیت سقفی
پکیج یونیت هوایی
پکیج یونیت آب‌خنک
پکیج یونیت مجهز به رطوبت‌گیر
یکی از روش‌هایی که موجب می‌شود تا پکیج یونیت را به انواع مختلفی تقسیم کنند، نوع کندانسور موجود در چیلر دستگاه پکیج یونیت است. اگر کندانسور موجود در چیلر دستگاه پکیج یونیت، هوا خنک باشد، پکیج یونیت را هوایی می‌گویند و اگر این کندانسور از نوع آب‌خنک باشد، به آن پکیج یونیت آبی می‌گویند.
پکیج یونیت‌ها بر اساس آب‌وهوای محل زندگی شما نیز قابل‌تفکیک‌اند. به‌طوری که اگر محل زندگی شما آب‌وهوای گرم و خشک دارد، باید نوع خاصی از پکیج یونیت را خریداری کنید و اگر در آب‌وهوای مرطوب و بارانی زندگی می‌کنید، نوع دیگر را مورد استفاده قرار دهید. زیرا برخی از این دستگاه‌های تهویه، کنترل رطوبت بالاتری دارند و باید در محیط‌هایی با رطوبت بالاتر مورد استفاده قرار گیرند.

کاربرد پکیج یونیت چیست؟

از این دستگاه می‌توان در مکان‌های مختلفی استفاده کرد. مهم‌ترین کاربرد پکیج یونیت در مکان‌های زیر است:
کارخانه‌ها
سوله‌ها
هتل‌ها
رستوران‌ها
فروشگاه‌ها
سالن‌های اجتماعات
سالن‌های ورزشی
اماکن صنعتی و تجاری
و…

مزایای دستگاه پکیج یونیت چیست؟

استفاده از پکیج یونیت در واحدهای صنعتی، اداری و تجاری به دلیل برخورداری از مزایای زیاد بسیار رایج است. برخی از مزایای استفاده از پکیج یونیت عبارت‌اند از:(طرح تولید دستگاه تهویه پکیج یونیت)
پکیج یونیت بدون تولید آلودگی صوتی و ارتعاش کار می‌کند.
در نوع هوا خنک نیازی به وجود آب با توجه به مشکلات و کمبود آب در کشور ندارد.
تعمیرات و نگهداری پکیج یونیت آسان است.
نصب و راه‌اندازی پکیج یونیت دشوار نیست.
از راندمان بالا در تهویه برخوردار است.
دارای قیمت مناسب است.
باعث صرفه‌جویی در انرژی و هزینه‌های ساختمان می‌شود.
جابه‌جایی هوا بین دو محیط به بهترین نحو انجام می‌شود.
از قابلیت ایجاد تهویه برای چند فضا با یک دستگاه برخوردار است.
فضای داخلی را اشغال نمی‌کند.
روی زمین و سقف ساختمان قابل‌نصب است.

عملکرد پکیج یونیت در حالت سرمایش

عملکرد دستگاه پکیج یونیت در حالت سرمایش، مشابه عملکرد دستگاه چیلر و هواساز است.(طرح تولید دستگاه تهویه پکیج یونیت)
در پکیج یونیت، کمپرسور در انتهای دستگاه قرار می‌گیرد و کویل های کندانسور در اطراف آن یا در نزدیکی آن جانمایی می‌شوند. مبرد کم‌فشار و سرد به شکل گاز وارد کمپرسور می‌شود که کمپرسور آن را به شکل یک گاز گرم و فشار بالا، فشرده می‌کند و سپس مبرد به سمت کندانسور هوایی جریان می‌یابد.
مبرد در کندانسور حرارت را از دست می‌دهد و فین‌های کویل های کندانسور باعث می‌شوند که انتقال حرارت بین مبرد و هوا بهتر صورت گیرد که البته فن کندانسور با ایجاد جریان هوای اجباری باعث می‌شود انتقال حرارت پیوسته صورت گیرد و همچنین هوای گرم شده از واحد خارج شود.
در پکیج یونیت‌ها، مایع مبرد پس از خروج از کندانسور از شیر انبساط عبور کرده و فشار آن کاهش می‌یابد و وارد کویل DX می‌شود. در کویل DX مبرد مایع به دلیل سرد بودن، گرمای هوای واردشده به پکیج یونیت را گرفته و خنک می‌کند و تغییر فاز از مایع به گاز در مبرد اتفاق می‌افتد.
جریان پیدا کردن یکنواخت مبرد در لوله‌های کویل DX جهت جلوگیری از ورود مایع مبرد به داخل کمپرسور، اهمیت زیادی دارد؛ به همین علت در کویل آبسردِ هواسازها، استفاده از پخش‌کن ضرورتی نخواهد داشت. سپس ماده مبرد جهت افزایش فشار دوباره وارد کمپرسور می‌شود و این چرخه به‌طور مداوم تکرار می‌شود تا دمای فضاهای موردنظر به دمای تنظیم ترموستات برسد.

طرز کار پکیج یونیت در حالت گرمایش

در دستگاه‌های پکیج یونیت علاوه بر تأمین بار سرمایشی، بار گرمایشی ساختمان نیز تأمین می‌گردد. پکیج یونیت‌ها که هم برای گرمایش و هم برای سرمایش استفاده می‌شوند، می‌توانند بار گرمایشی را توسط موتورخانه مرکزی به همراه یک مبدل حرارتی (کویل آب گرم مسقر در داخل دستگاه پکیج یونیت) یا یک پکیج حرارتی مستقل و یا یک هیتر برقی تأمین کنند. در این حالت هوای ورودی به پکیج یونیت گرم شده و به‌وسیله فن به ساختمان انتقال می‌یابد.

مزایای دستگاه پکیج یونیت

مزایای اصلی دستگاه پکیج یونیت، حذف لوله‌کشی‌های بین چیلر و هواساز و همچنین عدم وجود آب در مدار سیستم چیلر و هواساز می‌باشد. سایر ویژگی‌ها و مزایای این دستگاه‌ها عبارت‌اند از:
قابلیت استفاده به‌عنوان یک دستگاه تهویه مطبوع مرکزی که تمام نیازها را برآورده می‌کند
سرمایش و گرمایش مطلوب
قابلیت تهویه چند فضا با یک دستگاه
عدم اشغال فضای داخلی ساختمان
امکان تأمین هوای تازه (Fresh Air) در قسمت هواساز
سروصدای کم دستگاه
امکان استفاده در انواع ظرفیت‌های کم تا ظرفیت‌های بسیار بالا
توزیع مناسب هوا در محیط موردنظر
قابلیت نصب کویل آب گرم یا الکتریکی
قابلیت کانال‌کشی افقی و عمودی
امکان نصب تجهیزات رطوبت زنی برای کنترل دقیق میزان رطوبت هوا
قابیلت نصب انواع فیلترها با توجه به نوع کاربری و میزان آلاینده‌های موجود در محیط
تعمیر و نگهداری آسان

سایر تجهیزات این دستگاه

قسمت هواساز دستگاه پکیج یونیت هوایی، دارای انواع فیلترها (برای افزایش کیفیت هوا) و در صورت نیاز دارای تجهیزات رطوبت زنی (برای تنظیم رطوبت) نیز است. برخی از ساختمان‌ها مانند بیمارستان و کارخانجات حساس به آلودگی نیاز به پاک‌سازی ۹۹٫۹۹ درصدی هوای ورودی دارند که با بکار بردن فیلترهای هپا (High Efficiency Particulate Arresting – HEPA) و غیره در مسیر حرکت هوا در دستگاه پکیج یونیت هوایی یکپارچه، می‌توان هوا را از هرگونه آلودگی تصفیه نمود.
همچنین فیلترهایی برای محافظت از کویل، دمنده و موتور در برابر نشست گردوخاک لحاظ می‌شود.
ما در محصولات خود متناسب با نیاز هر پروژه، فیلترهای مخصوص به آن را بکار می‌بریم زیرا استفاده غیراصولی و بی‌اساس از فیلترها، علاوه برافزایش قیمت پکیج یونیت یکپارچه، موجب افزایش افت فشار و جریان هوای ورودی می‌شود و به انرژی بیشتری برای رسیدن به دبی هوای موردنظر نیاز خواهد بود که همین مسئله مصرف برق دستگاه را نیز افزایش خواهد داد.
افشانک‌های تزریق آب در هوای عبوری و افزایش رطوبت آن نیز در ساختمان‌هایی که به تنظیم دقیق رطوبت نیاز داشته باشند و در برخی از مناطق با آب‌وهوای خشک استفاده می‌شود. قسمت چیلر دستگاه پکیج یونیت هوایی هم از نوع هوا خنک بوده و درمجموع هیچ‌گونه مصرف آبی در این دستگاه و مشکلات ناشی از آن وجود نخواهد داشت.(طرح تولید دستگاه تهویه پکیج یونیت)

کد آیسیک مرتبط با طرح تولید دستگاه تهویه پکیج یونیت

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت ها و زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک طرح تولید دستگاه تهویه پکیج یونیت به شرح جدول ذیل می باشد.

نام محصول
Product Name
کد آیسیک
دستگاه تهویه پکیج یونیتroof top package۲۹۱۹۵۱۲۶۵۸

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با طرح تولید دستگاه تهویه پکیج یونیت

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

وضعیت واحد های فعال طرح تولید دستگاه تهویه پکیج یونیت

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال طرح تولید دستگاه تهویه پکیج یونیت در کشور به تفکیک استان آمده است .

استانشهرستاننام محصولظرفیتواحد سنجش
تهرانرباط کریمدستگاه تهویه پکیج یونیت۳۰۰دستگاه
اصفهانکاشاندستگاه تهویه پکیج یونیت۵۰دستگاه
آذربایجان شرقیآذرشهردستگاه تهویه پکیج یونیت۲۰۰دستگاه
مرکزیزرندیهدستگاه تهویه پکیج یونیت۲۴دستگاه
یزدمیبددستگاه تهویه پکیج یونیت۲۴دستگاه
قزوینالبرزدستگاه تهویه پکیج یونیت۹۰دستگاه
قزوینقزویندستگاه تهویه پکیج یونیت۱۰۰۰دستگاه
هرمزگانبندرعباسدستگاه تهویه پکیج یونیت۱۰دستگاه
منطقه آزاد کیشدستگاه تهویه پکیج یونیت۱۹۵۰دستگاه
جمع ظرفیت اسمی (واحدتن)۳,۶۴۸دستگاه

 

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید دستگاه تهویه پکیج یونیت

ظرفیت : ۴۰۵ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۵۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۲ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۷ درصد



درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۴ امتیاز)