تولید دودکش های دوجداره پکیج

پکیج های شوفاژ دیواری جهت گرمایش خانه و آبگرم مصرفی گاز را می سوزانند. طبیعتا دود حاصله باید به نوعی به خارج از ساختمان هدایت شود. وسیله ای که دود را به خارج از ساختمان هدایت میکند دودکش نام دارد.غیرممکن است که تابحال دودکش ندیده باشید. تمام دودکش هایی که تابحال بر روی آبگرمکن و بخاری دیده اید از نوع تک جداره می باشد.دودکش تک جداره یعنی اینکه یک مسیر جهت خروج محصولات احتراق و دود دارد. به همین سادگی !

دودکش دوجداره چیست ؟
بیایید کمی دقیق تر به موضوع نگاه کنیم. پکیج های گرمایشی طوری ساخته میشوند که بتوان با اتصال دودکش دوجداره بجای اینکه اکسیژن اتاق را مصرف کند مستقیما هوا را از خارج از ساختمان به داخل کشیده, احتراق را انجام دهد و محصولات احتراق را توسط همان دودکش به خارج هدایت کند.

خاصیت استفاده از این سیستم این است که در فضاهای کوچک که قانونا شما مجاز به نصب پکیج نیستید توسط این سیستم میتوانید مشکل خود را حل کنید. ضمن اینکه دیگر اکسیژن اتاق مصرف نخواهد شد و همیشه شما هوای تازه در منزل خواهید داشت.دودکش دوجداره علاوه بر مسیری برای خروج دود به بیرون مسیری نیز برای ورود هوا به داخل پکیج را دارد.

انتخاب دودکش پکیج

برای انتخاب پکیج دیواری و شرایط استفاده از آن باید موارد زیر را در نظر داشت.

پکیج بدون فن

به پکیجی گفته میشود که دود حاصل از احتراق به وسیله مکش طبیعی ناشی از ارتفاع دودکش به بیرون هدایت می شود.این نوع پکبج ها می بایست فقط در داخل منزل استفاده شود. قطر دودکش پکیج بدون فن ۱۵ سانتیمتر است.ارتفاع دودکش برای این نوع پکیج(که معمولاً از جنس سیمان است و داخل ساختمان کار گذاشته شده) بایدحداقل ۳ متر باشد.توجه شود دودکش این نوع دستگاه ها باید مستقیم با هوای آزاد ارتباط داشته باشد و در معرض کوران شدید و فضای باز نصب نگردد و الزاما بایستی کلاهک در محل خروج دودکش تعبیه گردد. این مدل از پکیج ها به علت نداشتن فن سرو صدای کمتری نسبت به پکیج های فن دار دارد.در این مدل دستگاهها هوای مورد نیاز دستگاه، از محیط منزل گرفته می شود که خود باعث ایجاد علائم ناشی از کمبود اکسی‍ژن می گردد.

پکیج فن دار

به پکیجی گفته میشود که دود حاصل از احتراق به صورت اجباری و به وسیله فن دستگاه از طریق دودکش به بیرون هدایت می شود. در بالای این دستگاهها قطعه ای موجود است که برای ورود هوای تازه و خروج دود و بخارات حاصل از احتراق طراحی شده است ، که اصطلاحاً به آن” فلنج فن” میگویند.قطر خارجی فلنج که ۱۰ سانتیمتر است محل ورود اکسیژن به دستگاه و قطر داخلی آن که ۶ سانتیمتر میباشد محل خروج بخارات حاصل از احتراق است.

نحوه انتخاب دودکش در مدل فن دار:
دودکش تک جداره

هنگامی که پکیچ در خارج از ساختمان نصب شده باشد و نیازی به تائید بازرس گاز جهت دریافت کنتور گاز نباشد استفاده از دودکش تک جداره بهترین گزینه نیست ولی کفایت میکند.دودکش تک جداره فقط بر روی قطر داخلی فلنج نصب میشود (قطر ۶ سانتیمتر)

دودکش تک جداره استیل

در هنگام استفاده از دودکش تک جداره اکسیژن لازم برای دستگاه از قطر خارجی فلنج وارد دستگاه میشود.شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا دودکش استفاده میشود.دستگاه بدون دودکش مشکلی دارد؟جواب این سوال بلی است،چون دود حاصل از احتراق از فلنج دود خارج شده و اکسیژن لازم برای دستگاه از فلج خارجی به داخل دستگاه هدایت میشود،در این هنگام اگر دودکش وجود نداشته باشد دود به وسیله باد و یا به صورت مکش وارد دستگاه شده و دستگاه با خطا مواجه میشود و به همین علت به وسیله دودکش تک جداره و از طریق فلنج دود،دود را کمی دورتر از فلنج هدایت میکنیم.

 دودکش دوجداره

هنگامیکه پکیج داخل ساختمان (معمولاً داخل آشپزخانه) نصب شود استفاده از دودکش دوجداره الزامی است.همچنین بهتر است در بیرون از منزل(تراس و بالکن) جهت جلوگیری از ورود اشیا و لانه سازی پرندگان به جای دودکش تک جداره از دودکش دوجداره استفاده شود.شایان ذکر است جهت دریافت تائیدیه گاز چه بیرون و چه داخل ساختمان تنها دودکش دوجداره مورد تائید می باشد.

دودکش دوجداره استیل

همانطور که در عکس مشخص است دارای ۲ خروجی است که هم دود را به بیرون هدایت کرده و هم اکسیژن مورد نیاز برای پکیج را از محیط بیرون دریافت میکند.

نمای داخلی لوله دودکش دوجداره استیل
شایان ذکر است جنس ورق دودکش دوجداره الزاما بایستی از جنس آلومینیوم یا ورق استیل ۳۰۴ باشد و در صورت استفاده از ورق گالوانیزه پس از چند سال استفاده ، به دلیل واکنش بخارات حاصل از احتراق و ایجاد نقطه شبنم در اگزوز دستگاه چون مقاومت ورق گالوانیزه پایین است ، باعث ایجاد خوردگی و سوراخ شدگی و در نتیجه باعث اختلال اکسیژن با دود شده که خود منجر به کارکرد بد و کم بازده پکیج می گردد.

مهمترین نکاتی که درباره دودکش پکیج لازم است رعایت کنید:

۱. هر ساختمان باید یک دودکش مستقل داشته باشد و فقط دود همان پکیج داخل دودکش جریان داشته باشد!

۲. قطر لوله دودکش پکیج نمی تواند کمتر از ۱۵ سانتی متر باشد!

۳. کمترین ارتفاعی که دودکش یک پکیج میتواند داشته باشد ۴ متر ارتفاع است و اگر امکان پذیر باشد که تا پشت بام ادامه یابد خیلی بهتراست. اگر داخل خونه شما دودکش تعبیه نشده باشد یعنی هیچ جایی برای دودکش دیده نشده باشد، تنها راهش استفاده از پکیج فن دار است.

۴. سنسور دودکش یه وسیله خیلی مهم در پکیج است که ایمنی پکیج را تامین میکند, پس باید خیلی خیلی مواظب باشید که به هیچ وجه سنسور پکیج منزلتان خراب نشود یا حتی به صورت موقت هم قطع نشود!

دودکش دوجداره، کارکردش به این صورت است که دارای دوقسمت می باشد, یه قسمت دود رو به بیرون هدایت می کند و یه قسمتش هم اکسیژن رو به داخل میکشد.پس به هیچ وجه نمیشود سر دودکش دو جداره پکیج رو توی لوله دودکش اصلی کرد!

۵. از لوله و اتصالاتی داخل دودکش استفاده کنید که دودبند باشه و نگذارد دود به داخل منزل وارد شود.

اگر برای دودکش مشکل پیش بیاید، مثلا لوله خروجی کیپ شود , مسیر افقی دودکش پکیج طولانی باشد یا هر مشکل دیگه ای که باعث شود دود نتواند از پکیج به خارج فضای منزل منتقل شود، دود وارد خانه می گردد و ممکن است اتفاقات خطرناکی بیفتد.
اگر دود داخل منزل شود، ممکن است برای ساکنین خانه مشکل تنفسی و سرگیجه و در نهایت خفگی ایجاد شود.

سایز دودکش مورد نیاز برای استفاده از پکیج شوفاژ دیواری چقدر است؟

قطر مورد نیاز برای دودکش پکیج‌های شوفاژدیواری بوتان ۱۵ سانتیمتر است. اما در صورتی که سایز دودکش محل مورد نیاز شما کمتر از ۱۵ سانتیمتر باشد، می توانید از مدل KIS با سایز دودکش ۱۰ سانتیمتر استفاده نمایید. لازم به ذکر است این مدل پکیج شوفاژ دیواری که محفظه احتراق آن بسته است…

با استفاده از یک دودکش مخصوص دو جداره نصب می‌شود و دارای یک فن برای تخلیه محصولات حاصل از احتراق و همچنین مکش هوای مورد نیاز احتراق از فضای خارج محل نصب (فضای آزاد) می باشد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید دودکش های دوجداره پکیج

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز کد آیسیک اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا نمودار واحدهای فعال آن نا مشخص میباشد.

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید دودکش های دوجداره پکیج

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

نتیجه گیری

اینکه استفاده از دودکش های دوجداره بشدت توصیه میشود زیرا علاوه بر تامین ایمنی ساکنین خانه در کیفیت هوای خانه نیز بسیار موثر است.

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید دودکش های دوجداره پکیج

ظرفیت تولید سالیانه : تن
نرخ برابری دلار : ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : مترمربع
زیربنای کل : مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)