طرح تولید رنده برقی نجاری

رنده ابزاری است که از آن برای فرم دهی ، کم کردن ضخامت ، صاف و یکدست کردن سطح ناهموار چوب استفاده می شود.
مقایسه رنده برقی با رنده دستی نجاری مثل مقایسه اره گردبر با اره دستی است. رنده برقی و اره گردبر هردو از ابزار برقی بسیار قدرتمند محسوب می‌شوند. کاری که رنده برقی و اره گردبر انجام می‌دهند با کاری که اره یا رنده دستی می‌کند کاملاً یکسان است اما تفاوت آن در دقت، کیفیت و سرعت انجام کار است. البته باید به صدای بسیار زیاد این دو ابزار برقی هم اشاره کرد!
بدون شک اولین کاربرد رنده که پس از شنیدن نام آن به ذهنتان خطور می‌کند، کوتاه کردن درهای چوبی بلند است! ممکن است شما هم با مشکل بلند بودن درها مواجه شده باشید؛ رنده برای اندازه کردن درها و کابینت بسیار کارآمد و ارزشمند است.
رنده نجاری از مهم‌ترین ابزاری است که هر کارگاه نجاری به آن نیاز دارد. از این دستگاه برای کم کردن ضخامت، هم سطح یا یکدست کردن سطوح ناهموار و ایجاد دو راهه استفاده می‌شود. رنده انواع مختلفی داشته که هرکدام به منظوری خاص استفاده می‌شوند؛ به‌همین جهت دانستن نکات فنی و ضروری در انتخاب نوع رنده مناسب و افزایش بازدهی و سرعت موثر است. از مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب رنده مدنظر قرار دهیم می‌توان به تیغه، عمق رنده‌کاری، توان و ظرفیت رنده‌کاری اشاره کرد
از قسمت های مختلفی تشکیل شده که عبارتند از کوله که معمولا با چوب جنگلی قرمز یا سفید ساخته می شود و قطعه ای از چوبی محکم تر همچون چوب سیب که به کف آن می چسبانند ، دهانه ای برای قرار گرفتن و حفره ای جهت خروج پوشال و تیغ رنده ، گوه و بن افشار که کار محکم کردن تیغه در دهانه‌ کوله را انجام می دهد.
قسمت عقب رنده را به جهت آن که هنگام کار راحت تر در دست قرار گیرد گِرد کرده یا چوب جداگانه ای به پشت آن نصب می کنند. هنگام کار باید پوشال هایی که در حال جدا شدن از چوب هستند در نزدیکی لبه‌ تیز تیغ ، مرتب و به طور خود به خود شکسته شوند. برای این منظور یک گوی چوبی (بن افشار) یا فلزی را بر روی تیغه قرار می دهند و به این ترتیب کف کوله در قسمت جلوی دهانه‌ رنده به پوشال ها فشار وارد آورده و باعث می شود تا پوشالی که از چوب جدا می شود، به طور مرتب شکسته و وارد سوراخ خروج پوشال شود.

رنده برقی نجاری چیست؟

این ابزار، یکی از مهم ترین ابزارآلات کارگاهی در کارگاه های نجاری است که از آن استفاده های بسیاری می شود. به منظور کم کردن ضخامت، هم سطح یا یکدست کردن سطوح ناهموار و ایجاد دو راهه از رنده برقی نجاری استفاده می شود. این رنده ها در انواع گوناگونی تولید می شوند که هریک از آن ها کاربرد خاصی دارند؛ از همین رو شناخت ویژگی های هریک از آن ها به جهت افزایش بازدهی و سرعت بسیار مهم است.

ساختمان رنده نجاری و قسمت های مختلف آن
پشتی تیغه رنده نجاری

رنده های دوتیغه و معمولی دارای یک صفحه فلزی هستند که خمیدگی خاصی داشته و هم عرض با تیغه رنده از طریق پیچی روی تیغه رنده تعبیه می شود. پشتی تیغه رنده موجب آن می گردد که پوشالی که از طریق تیغه جدا شده از طریق برخورد با آن شکسته و به عقب بازگردد. فاصله لبه پشتی با لبه تیغه در بیشترین حالت ۳ میلی متر است.

پشتی کوله

به آن قسمت انتهایی بدنه رنده یا قسمتی که با دست راست می گیریم کوله پشتی گفته می شود.

دکمه جای ضربه

محل قرار گیری دکمه جای ضربه در رنده های چوبی می باشد. در صورتی که قصد تنظیم رنده را داشته باشیم یا اگر قصد داشته باشیم تیغه را از داخل کوله رنده خارج کنیم، از طریق چکش فلزی یک ضربه به دکمه وارد نموده و همین ضربه موجب آزاد سازی تیغه از جایگاه می شود.

دهانه

درون کوله رنده نجاری شکافی جهت تعبیه کردن تیغ رنده، گوه و آهن پشت تیغه وجود دارد. به قسمت فوقانی شکاف، دهانه پوشال و به قسمت پایینی آن دهانه رنده (جایی که تیغ ار آن بیرون آید) گفته می شود. گفتنی است دهانه در رنده هایی که لازم است پوشال ظریف تری از روی کار بردارند، باریک تر می باشد و در رنده هایی که پوشال بیشتری از سطح کار بر می دارند باید گشاد تر باشد.

تیغه و پشتی آن

تیغه یکی از اجزای اصلی رنده بوده که از طریق آن پوشال از روی چوب برداشته می شود؛ تیغه رنده را به شکل مربع مستطیل ساده می سازند البته شکل تیغه رنده بسته به رنده و نوع کاری که از آن انتظار داریم متفاوت می باشد.

شاخ

شاخ رنده دسته رنده ای است که جهت هدایت رنده بر روی چوب استفاده می شود. این شاخ باید تهیه شده از چوب های محکمی همچون ممرز، راش و … باشد.

زاویه برش

مجموع زاویه قرار تیغ و زاویه پخ تیغ (زاویه گوه) را زاویه برش می نامند.

کف رنده نجاری

معمولا کف رنده های نجاری چوبی را از چوب های بسیار سخت و صیقل پذیر، همچون شمشاد، گلابی و … می سازند.

زاویه تیغ رنده نجاری

به زاویه ای که در اثر تیز کردن تیغه رنده نجاری با پشت تیغ ایجاد می شود، زاویه پخ تیغ یا زاویه گوه می گویند. اندازه زاویه تیغ رنده در رنده های معمولی مورد استفاده در کارهای صنایع چوب ۳۰-۲۵ درجه می باشد؛ اگر این زاویه کمتر از ۲۵ درجه باشد لبه تیغ کشیده و تیزی آن بیشتر می باشد و اگر این زاویه بیشتر از ۲۵ درجه باشد پخ تیغ کم می شود و تیغه عمل رندیدن را به سختی انجام می دهد.

توان و ظرفیت رنده برقی

حجم و عمق رنده‌کاری با توان رنده رابطه مستقیم داشته در نتیجه هرچه توان دستگاه بیشتر باشد، حجم و عمق رنده کاری هم بیشتر می‌شود. ظرفیت رنده کاری به میزان پوشش دستگاه است که با طول تیغه رابطه مستقیم دارد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع رنده نجاری

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک رنده نجاری ۲۸۹۳۵۱۲۳۴۴

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید انواع رنده نجاری

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

وضعیت واحد های فعال تولید رنده نجاری

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید رنده نجاری در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید رنده نجاری

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید رنده نجاری در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات رنده نجاری

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید رنده برقی نجاری

ظرفیت تولید سالیانه : ۴۵ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۶۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳.۸ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۶ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۳ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)