طرح تولید ریل قطار

طرح تولید ریل قطار

در جهان امروز کاهش هزینه ها برای رقابتی کردن تولید و خدمات ضروری است و در این رابطه حمل و نقل و به خصوص حمل و نقل بار از طریق راه اهن بدلیل هزینه پائین ان نسبت به سایر بخش ها از اهمیت زیادی برخوردار است.ریل عنصر اصلی روسازی راه اهن است که حرکت چرخ های ناوگان ریلی بر روی آن صورت می گیرد.مقطع ریل از سه بخش اصلی کف(پایه ریل) و جان (تغه ریل) تشکیل شده است.

کف ریل: قسمتی از ریل است که بر روی تراورس یا صفحات لاستیکی قرار می گیرد و نیروهای عمودی و افقی (شامل طولی و عرضی ) چرخ را به تکیه گاههای زیرین منتقل می کند.
کلاهک ریل: سخت ترین قسمت ریل است که در تماس مستقیم با چرخ ناوگان عبوری بوده و بیشترین وزن ریل را به خود اختصاص داده است.عمده معایب و خرابی های ری مربوط به کلاهک ریل است.
جان ریل: قسمتی از ریل است که حد واسط بین کف ریل و کلاهک ان است و عهده دار انتقال نیروهای وارده از کلاهک به کف ریل می باشد.اجزاء مقطع ریل در شکل زیر به نمایش درامده است.

اهمیت استراتژیک تولید ریل راه آهن

حمل و نقل ریلی یکی از بخش های استراتژیک اقتصاد هر کشوری محسوب می گردد و بدین جهت ریل راه آهن عنصر اصلی این صنعت است ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.راه آهن به واقع مهم ترین وسیله حمل و نقل در اقتصاد هر کشوری است که می تواند اقتصادی ترین نتیجه را با توجه به سرعت توان حمل بالا و مصرف اندک انرژی به بار آورد.درحالی که با توجه به حساسیت های امروز در مورد آلودگی محیط زیست کمترین خسارت را به محیط زیست وارد می کند.به طور کلی راه اهن و قطار تحول مهمی در همه ابعاد زندگی بشر ایجاد کرده و در قرن نوزدهم بزرگترین تجارت و فعالیت اقتصادی پس از صنایع نساجی بود.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید ریل راه آهن

پیش بینی ظرفیت و ترکیب تولید : ۲۵۰۰۰ تن در سال
مساحت زمین: ۱۲۰۰۰ متر مربع
زیربنای ساختمان تولیدی : ۵۰۵۲ متر مربع

امکانات زیربنایی مورد نیاز طرح توجیهی تولید ریل راه آهن

– میزان آب مصرفی: ۴۸۰۰ مترمکعب
– میزان برق مصرفی: ۱۴۴۰۰۰۰۰ کیلووات
– میزان گاز مصرفی: ۵۰۴۰۰۰۰ متر مکعب
تعداد و ترکیب نیروی انسانی طرح تولید ریل راه آهن: ۳۲ نفر
طرح تولید ریل قطار

ابعاد اقتصادی طرح تولید ریل راه آهن

قیمت ماشین الات و تجهیزات تولید ریل راه آهن: ۴۵۵۰۰ میلیون ریال
برآورد سرمایه گذاری کل: ۱۶۴۶۶۱.۷۲ میلیون ریال
برآورد سرمایه گذاری ثابت : ۸۲۸۳۳.۲۶ میلیون ریال

پیش بینی شاخص های اقتصادی طرح توجیهی تولید ریل راه آهن

نقطه سربه سر تولید در سال مبنا: ۸۸.۳۲ درصد
دوره برگشت سرمایه :۲ سال ۱۱ ماه
نرخ بازده داخلی :۲۳ درصد

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی. 🙂

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی در حوزه صنایع فلزی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه مینمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)