سوپرواش
طرح تولید سوپرواش

تجهیزات سنگین مانند جرثقیل کمپرسی لیفتراک و سایر وسایلی که در تاسیسات تجاری استفاده می‌شوند نیاز به لطافت و تعمیر و نگهداری منظم دارند تا از فرم خوبی برخوردار باشند به دلیل استفاده مداوم در شرایط عملیاتی این ماشین آلات سنگین و قطعات می‌توانند به سرعت کثیفی و چربی را جمع کنند که بر کارایی عملیاتی آنها تاثیر می‌گذارد شستشوی تحت فشار قطعات ماشین الات سنگین می‌تواند به اپراتورها کمک کند تا آنها را همیشه در اوج عملکرد نگه دارد. دستگاه قطعه شویی با ظرفیت‌های مختلف جایگزین روش‌های سنتی و قدیمی شستشو برای تمیز کردن و نگهداری قطعات سنگین و سبک استفاده می‌شود. سیستم‌های شستشوی فشار بالا از یک جریان پر سرعت برای از بین بردن آلودگی و باقی مانده‌های جمع شده در داخل ماشین آلات استفاده می‌کنند.
پودرهای قطعه‌شویی موجب هیدرولیز چربی، مرطوب شدن سطح قطعه، پراکنده شدن و امولسیون چربی در محلول و نرم سازی آن می‌شود. این نوع تمیز کننده‌ها را می‌توان بصورت دستمال کشی اسپری یا به روش غوطه وری به کاربرد در فرایند تمیز کاری می توان عواملی همچون گرما و یا جریان الکتریکی دخیل دانست با نرم شدن چربی و بصورت محلول در آمدن با یک آبکشی نهایی میتوان به راحتی چربی‌های معلق روی قطعه را زدود. همچنین چربی و آلودگی‌هایی که در کارگاه‌های صنعتی بر روی تجهیزات و سطوح ایجاد می‌شوند، معمولاً خیلی سخت پاک می‌شوند. به همین منظور پودری به نام پودر قطعه شویی یا سوپرواش تولید شده است که با فرمولاسیون خاصی که دارد، بهترین ماده شیمیایی برای تمیز کردن تجهیزات و قطعات صنعتی از آلودگی و کثیفی است.(طرح تولید سوپرواش)

سوپرواش چیست؟

پودرهای قطعه شویی یا سوپرواش‌ها، مواد شیمیایی هستند که در فرمولاسیون خود ترکیبات بسیار قدرتمندی برای از بین بردن آلودگی و روغن‌های بسیار پیچیده ایجاد شده در قطعات صنعتی دارند. این مواد شیمیایی با ساختار ویژه‌ای که دارند، می‌توانند به خوبی ترکیبات شیمیایی قدرتمند و همچنین زنگ زدگی و کربن بلک را در خود حل نمایند. از این ماده شیمیایی به طور معمول برای تمیز کردن قطعات خودرو، تجهیزات صنعتی، سیلندر و سر سیلندرها و همچنین قطعات چدن استفاده می‌شود. پودر قطعه شویی باید به گونه‌ای تولید شود که به قطعات و تجهیزات فلزی آسیب نرساند و همچنین به خوبی هر گونه آلودگی را از روی قطعات پاک کند. به همین دلیل تولید این ماده شیمیایی نیاز به علم و همچنین قدرت بسیار بالایی دارد.این گروه از محصولات بصورت تخصصی جهت استفاده در دستگاه های شستشوی ماشینی طراحی و ساخته شده اند. مهمترین ویژگی این گروه عدم نیاز به آبکشی قطعات در انتهای پروسه شستشو می باشد و براساس نوع و سیستم شستشوی دستگاه و جنس قطعات مورد شستشو در دستگاه ها و همچنین مقدار آلودگی قطعات به چند محصول تقسیم شده است.

انواع سوپرواش‌ها
سوپرواش حلالی قوی (+CD232 )

این محصول یک شوینده حلالی قوی است ، که قابلیت انحلال کامل در آب را دارا است. به واسطه وجود حلال ها و سورفکتانتهای قوی در آن ، دارای قدرت نفوذ و شویندگی بالا برای انواع روغن ها ، چربی ها ، حتی گریس می باشد و با توجه به نوع و قدرت پاشش دستگاه در کمترین زمان ، شستشوی کامل قطعات را ممکن می سازد.

سوپرواش (CD315)

ویژگی های مهم این محصول عبارتند از :
قایلیت شستشوی همزمان قطعات چدنی و آلومینیومی.
عدم ایجاد اثر لک، سفیدک و سیاهی یا خوردگی روی سطح آلومینیومی و چدنی.
قابلیت چربی زدایی قطعات در پروسه ماشینکاری ، تراشکاری.
افزایش عملکرد دستگاه شستشو با استفاده از شوینده های بدون کف.
ایجاد اثر ممانعت از خوردگی روی سطح شسته شده با این محصول.

سوپرواش (+CD315)

این محصول تمام ویژگی های سوپرواش CD315 را دارد تنها وجه تمایز آن وجود کف کم و کنترل شده در حین استفاده از محصول است بنابرین برای دستگاه هایی که وجود کف ( بصورت کنترل شده ) در آنها مشکل ایجاد نمی کند مناسب است.
آنتی اکسیدان بکاررفته در این دو محصول ، در زمره جدیدترین ترکیبات موثر و مقاوم در برابر خوردگی سطحی بوده و قابل رقابت با نمونه های خارجی می باشد.

سوپرواش (+CD144)

ویژگی های این محصول عبارتند از :
شوینده قلیایی قوی
قابلیت چربیگیری و تمیزکنندگی آلومینیوم و چدن بصورت همزمان بدون سیاه شدن آلومینیوم
قدرت نفوذ فوق العاده ، جهت چربیگیری قطعات بسیار کثیف و جرم گرفته نظیر پوسته خارجی و داخلی موتور ، سرسیلندر و گیربکس انواع خودروهای سبک و سنگین
قابل استفاده در سیستم های شستشو واحد های تعمیر و نگهداری صنایع ریلی ، هوایی ، دریایی ، نیروگاهی ، گاز و…
قابل مصرف در کارگاه های ماشینکاری و میل لنگ تراشی

شیوه مصرف

غالباً چربیگیرهای پودری کاربرد بیشتری نسبت به چربیگیرهای مایع دارند. شیوه استفاده از چربیگیرهای پودری غالباً به صورت پاششی است .در روش پاششی فلز یا قطعه مورد نظر از داخل یک تونل پاششی عبور داده شده که پودرهای چربیگیر توسط یک نازل (Nozzle )روی آن پاشیده میشود. اتلاف و دور ریز مواد چربیگیر در این روش کم بوده چرا که پودرهای چربیگیر در قسمت پایینی تونل جمع شده و دوباره به سیستم نازل جهت استفاده برگشت داده میشوند.این روش نسبت به چربی گیری غوطه وری دارای مزیت می باشد چون در مدت زمان کوتاهتری بازده بیشتری دارد.

سوپرواش

کارایی سوپرواش

وجود انواع آلیاژهای فلزات نظیر آهن الومینیوم و مس و …. باعث به وجود آمدن فرمولاسیون مختلف در تولید این مواد شده که نیاز است هر آلیاژ مواد مخصوص به خود مصرف شود . در سیستم های پاششی علاوه بر دما، غلظت، تامین فشار، مناسب تعداد نازل ها و همچنین تراکم قرار گیری نازل‌ها اهمیت فراوانی داشته و در صورت سازمان‌دهی این موارد بازدهی افزایش می‌یابد.
دستگاه های قطعه شویی در سیستم بسته کار می‌کنند . یعنی بدون تخلیه محلول تمیز کننده برای استفاده مجدد به کار میرود. وقتی محلول تمیزکننده کاملا با روغن ترکیب و روغن اشباع می‌شود افزودن مجدد پودر تمیزکننده نتایج نظافت را بهبود نمی بخشد. حجم گریس ها و روغن های امولسیون شده بیشتر از روغنی است که باید برداشته شود و جایی برای رفتن ندارد به این شرایط اشباع فوق العاده محلول گفته می شود .برای رفع این مشکل باید چربی ها و روغن ها را با یک کفگیر روغن روی سطح جمع شود در برخی موارد اشباع فوق العاده زیاد و باید کل اب دستگاه تخلیه و تعویض گردد.و دوباره با پودر سوپر واش شارژ گردد.

از مهم‌ترین مزیت‌های این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شستشوی بسیار سریع و بدون آسیب رساندن به قطعه
حذف لایه‌های آلودگی و چربی از روی قطعات به بهترین شکل
بهبود عملکرد و کارایی تجهیزات صنعتی
کاهش چشمگیر هزینه‌ها تعمیر و نگهداری از قطعات صنعتی
افزایش طول عمر قطعات گران قیمت صنعتی
سازگاری با محیط زیست
شستشوی بسیار آسان

نکات مهم در استفاده از پودر چربی گیر

پودر چربی گیر باید به آب کاملا تمیز اضافه شده و با هیچ پودر و مایع دیگری مخلوط نشود.
شارژ پودر چربی گیر و قطعه شویی باید دائما با اندازه گیری میزان قلیائیت تنظیم گردد.
پس از استفاده چربی گیر و قطعه شویی، سطح موردنظر باید مجددا آبکشی شود. با انجام این کار، از رسوب دوباره مواد بر سطح فلز جلوگیری می شود.
هنگام کار با چربی گیر حتما از دستکش مخصوص استفاده کنید.
هنگام تماس محلول با دست، صورت و چشم ها محل آلوده شده را توسط آب شستشو دهید.

مزایای استفاده از سوپرواش ها در صنعت

کمتر برای انسان خطرناک است
غیر خورنده و غیر رسانا
یک پاک کننده سازگار با محیط زیست، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در مقایسه با عملیات چربی‌زدایی بخار
تنظیم سریع و اجرای عملیات چربی گیریی کوچک بسیار آسان‌تر است.
حلال‌های مایع به سادگی و راحت تر از عوامل چربی گیریی بخار هستند.

کد آیسیک مرتبط با طرح تولید سوپرواش

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت ها و زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک طرح تولید سوپرواش به شرح جدول ذیل می باشد.

نام محصولکد آیسیک
چربی گیر پودری۲۴۲۲۱۳۳۳

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با طرح تولید سوپرواش

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد تعرفه گمرکی تولید سوپرواش به شرح جدول ذیل می باشد.

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
خمیر، پودر و سایر فرآورده ها برای تمیزکاری۳۴۰۵۴۰۰۰

 

وضعیت واحد های فعال طرح تولید سوپرواش

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال طرح تولید سوپرواش در کشور به تفکیک استان آمده است.

شرح محصولاستانشهرستانظرفیتواحد سنجش
چربی گیر پودریفارسشیراز۲۵۰۰تن

 

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید سوپرواش

ظرفیت : ۲۵۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۳۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۸.۵میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۸ درصد



درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)