طرح تولید شکلات مرکب با پایه فندق

کاکائو بومی آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی و مکزیک است و حداقل به مدت سه هزار سال در این منطقه کشت می شده است. مدارک باستانشناسی حاکی از کشت و استفاده خوراکی از این ماده در هندوراس در حدود ۱۱۰۰ سال پیش از میلاد مسیح است. شکلات در قسمت آمریکای مرکزی، نوعی کالای لوکس محسوب می شد و از دانه های کاکائو هم به عنوان پول استفاده میکردند. در گذشته شکلات بیشتر در نوشیدنی های شکلاتی کاربرد داشته است. با وجود پیشرفت هایی که در صنعت شکلات انجام شد، شکلات محبوبیت فراگیر خود را مرهون جنگ جهانی اول است. در طول این جنگ، این ماده غذایی به عنوان جیره غذایی سربازان به کار گرفته شد و سربازان پس از بازگشت از جنگ، بهترین مبلغ آن بودند.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت شکلات مرکب با پایه فندق

طرح توجیهی تولید انواع شکلات مغزدار: ۱۵۴۳۱۲۱۰
طرح توجیهی تولید شکلات فندق دار: ۱۵۴۳۱۲۱۲
طرح توجیهی تولید شکلات مرکب: ۱۵۴۳۱۲۱۳

موارد مصرف و کاربرد شکلات مرکب با پایه فندق

نام محصول شکلات مرکب با پایه فندق میباشد که شکلات یکی از شیرینی های پر طرفدار در بین مردم جهان می باشد ضمنا این محصول به صورت یک ماده غذائی به صورت مستقل نیز مورد استفاده قرار میگیرد.این محصول از ویژگیهای جالبی برخوردار است ، چرا که در دمای اتاق به حالت جامد می باشد اما به محض قرار گرفتن در دهان ذوب میگردد، دلیل این خاصیت وجود نوعی چربی در ترکیب شکلات است که کره کاکائو نامیده می شود. کره کاکائو در دمای زیر ۲۵ درجه سانتیگراد جامد است و به هنگام تهیه شکلات با کاکائو و شکر ترکیب می شوند. نقطه ذوب این چربی تقریباً برابر با دمای بدن است و به همین دلیل هنگامی که با سایر اجزاء تشکیل دهنده شکلات مخلوط می شود باعث میگردد که ترکیب جدیدی به محض قرار گرفتن در درجه حرارت دهان تبدیل به یک مایع نرم و مطبوع شود. علاوه بر این شکلات دارای طعم بسیار دلچسب و شیرین است که اکثر مردم آنرا می پسندند. این ماده غذایی پر طرفدار و انرژی زا، بطور معمول از ترکیب شیر، شکر، کره کاکائو و پودر کاکائو با نسبت های متفاوت تولید میشود.

اهمیت تولید شکلات مرکب با پایه فندقدر کشور

موارد مصرف شکلات و تنوع تولید و مصرف آن بسیار زیاد و همچنین پرسود میباشد. بسیاری از کشورهای آفریقایی و امریکایی(بخصوص امریکای جنوبی) از تولید کنندگان عمده کاکائو می باشند و تقریباً میتوان گفت تولید شکلات در هر ۵ قاره جهان یکی از شاخه های صنایع غذایی مهم می باشد. از این نظر در کشورها تولید محصولات شکلاتی میتواند دریچه دیگری از بازگشایی طرحهای اقتصادی و مناسبات اقتصادی با سایر تولید کنندگان مواد اولیه آن از یک طرف و از طرف دیگر برقراری مناسبات اقتصادی با کشورهای مصرف کننده به خصوص کشورهای آسیای میانه و اسیای دور و اروپا باشد.

طرح تولید شکلات مرکب با پایه فندق

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید شکلات مرکب با پایه فندق

مخلوط کن
والس
همگن ساز
غالب زن و تزریق کن
بسته بندی

قیمت خط تولید شکلات مرکب با پایه فندق

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید شکلات مرکب با پایه فندق ، برابر با ۱۷۱۱۸۷.۵ میلیون ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت شکلات مرکب با پایه فندق

بودجه: بالای ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۱۲۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۵۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۱۵۵۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۲۰ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۳۹۱۹۳۱۲.۲ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)