اسید1

طرح تولید عامل الاگیک اسید

الاگیک اسید به عنوان یکی از مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع آرایشی، دارویی و مکمل های غذایی و دارویی امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است. این ماده بر اساس منبع استخراج و روش تولید دسته بندی می گردد. نوع آرایشی و بهداشتی آن از استخراج شیمیایی و فیزیکی از منابع گیاهی آن تهیه می گردد. در درمان بیماران سرطانی، این ماده به عنوان یک مکمل درمان که به طور عمومی عمر سلول های سالم بدن را که در اثر شیمی درمانی کوتاه تر شده، به طور چشم گیری افزایش می دهد و این علت اصلی اهمیت مصرف این ماده در بیمارانی است که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار می گیرند. سایر مصارف پزشکی این ماده در پیشگیری از گرفتگی عروق و رفع تصلب شرایین، جلوگیری از چروک ها پوستی و کمک به تسهیل جریان چربی در زیر پوست، پیشگیری از تجمع آهن در بافتهای بدن در بیماری تالاسمی و جلوگیری از سقط جنین برگشت پذیر می باشد. به بیان کلی تر می توان الاگیک اسید را یک عامل تنظیم سیستم دفاعی بدن نامید.

موارد مصرف و کاربرد عامل الاگیک اسید

مکمل های متعددی برای افزایش توان ترمیمی بدن موجود هستند که هر یک به فراخور شرح حال بیماران و سالمندان از طرف پزشکان توصیه می گردند. به علت میزان مسمومیت بسیار پایین ماده مورد نظر در مصرف های بالا، این مکمل در نوع خود بی نظیر است، چنانچه در مقادیر بالا در سرم خون، نشانه های مسمومیت سلولی در بدن ظاهر نگردیده است. به طور کلی حد مصرف روزانه قابل قبول مشخصی از سوی مراجع ذیربط برای این مکمل گزارش نشده است و بیمار بدون نگرانی از عوارض جانبی می تواند این ماده را مصرف نماید.

اهمیت تولید طرح تولید عامل الاگیک اسید در کشور

به لحاظ افزایش میزان مقاومت بدن بیماران تحت شیمی درمانی، مصرف این ماده ضریب موفقیت برنامه درمان این بیماران را افزایش داده و باعث کاهش مرگ و میر افراد مبتلا به سرطان می گردد که به نوبه خود در مجموع باعث افزایش شاخص سلامت جامعه خواهد شد.

قیمت خط تولید عامل الاگیک اسید

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید الاگیک اسید ، برابر با ۳۴۸۰۰ میلیون ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت عامل الاگیک اسید

بودجه: بین ۴ تا ۸ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۱۰۰۰ کیلوگرم در سال
مساحت زمین مورد نیاز: ۱۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۵۰۰ متر مربع
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۴۸.۱۴ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

امتیاز