طرح تولید فلاشینگ ساختمانی

فلاشینگ بام یا درپوش بام از مهمترین المان های ساختمان های مدرن است که امروزه تقریبا در بیشتر پروژه های عمرانی به کار می رود. در گذشته بر روی دیوار جان پناه از پوشش سنگ که ” قرنیز” نامیده می شد استفاده می کردند، اما با توجه به مشکلاتی نظیرشکستگی و ترکیدن سنگ در اثر سرما و گرما و … ، خطر افتادن سنگ بر روی عابرین ، نمای نه چندان زیبای سنگ و… امروزه از فلاشینگ های فلزی به جای قرنیز استفاده می شود.

فلاشینگ ابزاری است که اغلب جهت آببندی نما و دیوار ساختمان و سازه شیروانی به کار می رود. البته کلمه فلاشینگ معانی متفاوتی از نظر صنعتی و پزشکی نیز دارد. که کلمه فلاشینگ در اینجا به عنوان ابزاری که جهت آب بندی نما، دیوار و پنجره به کار می رود، مد نظر است. این ابزار با توجه به اهداف طراح، طرح و پروفیل فلاشینگ و وظیفه و عملکرد آن از انواع مختلفی از ورق های روغنی ، سیاه ، گالوانیزه و گالوانیزه رنگی در ضخامت های دلخواه قابل تولید است. از این رو طرح های متنوع و متفاوتی و عملکردهای متنوعی برای این ابزار طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

فلاشینگ های ساختمانی با توجه به محل مورد استفاده و هدف طراح به مقاطع متنوع طراحی و تولید می شوند. مهمترین قسمت های مورد استفاده از فلاشینگ درپوش بام و جلو پنجره می باشد که با توجه به تیپ اجرا و نوع آب بندی معمولا درپوش بام بصورت دو طرفه و جلو پنجره بصورت یکطرفه تولید می شود.

انواع فلاشینگ
  فلاشینگ ها انواع و اقسام بسیاری دارند که تقریا بی شمارند.حتی در مواقع لزوم هر طرح و رنگی قابل سفارش و تولید خواهدبود.به طور کلی باید گفت که این محصولات از نظر طرح، رنگ و ابعاد به انواع مختلفی تقسیم می شوند. اما برخی از مدل های این محصول به دلیل ویژگی ها و قابلیت های مناسب خود، کاربرد بیشتری دارند.

فلاشینگ مدل یو
فلاشینگ مدل نبشی
فلاشینگ مدل سه پله
فلاشینگ مدل تاج

ویژگی های هر یک از این مدل ها
مدل یو (Flashing model U)

این مدل از این محصول به شکل U خم کاری شده است و زوایای آن ۹۰ درجه است.

همچنین این مدل لبه هایی با خم کوچک به سمت داخل دارد.

این لبه های کوچک باعث می شوند که نما در طول کار دچار موج نشود و ظاهری زیبا را در ساختمان مورد نظر ایجاد کند.

از مهم ترین مسائل در رابطه با این نوع، استحکام و مقاومت بالای آن است.

ضمن اینکه این نما قابلیت تولید در ابعاد و رنگ های مختلف را دارد.

مدل نبشی (Flashing corner model)

این مدل از محصول به صورتی است که لبه هایی خم­شده به داخل یا خارج دارد که استحکام و زیبایی آن را تضمین می کند.اینکه لبه های نبشی به داخل یا خارج خم شده باشد به چگونگی رنگ آمیزی آن بستگی دارد. زیرا این نوع به دو شکل داخلی و خارجی رنگ آمیزی می شود.این نوع نیز قابلیت تولید در رنگ ها، ابعاد و ضخامت مختلف را دارد که از آن در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود.

مدل سه پله (Three-step flashing)

این نوع از نما به صورتی است که در زاویه های ۹۰ درجه تولید و به بازار عرضه می شود.از ویژگی های دیگر آن باید به لبه های خم شده آن اشاره کرد.این مدل بیشتر جهت جلوگیری از پوسیدگی یا خرابی ورق ها مورد استفاده است.ضمن اینکه طرح سه پله آن، از ورود آب به محیط شما جلوگیری می کند.همچنین که این طرح از نما در اندازه ها، رنگ های مختلف جهت بهره وری در مکان های متفاوت تولید می شود.

مدل تاج

این نوع از نما به صورتی است که با زاویه های مشخصی تولید می شود.تفاوت مهم این مدل با انواع دیگر در وجود بخش های مختلف در آن است که این نوع از سه بخش رویه، فوم درزگیر و فلاشینگ زیره تشکیل می شود و به همین دلیل کاربرد و طرفداران بیشتری نیز دارد.

وجود این بخش ها باعث می شود که این مدل از نما قابلیت هایی همچون آب بندی و پوشش موج ساندویچ پانل ها داشته باشد. این مدل نیز قابلیت تولید در رنگ، طرح و اندازه های مختلف را دارد.

فلاشینگ یو ( به شکل U میباشد با زوایای خمکاری شده ۹۰ درجه )

این نوع فلاشینگ پر مصرف فلاشینگ برای پوشش دور تا دور حاشیه ساندویچ پانل سقفی است.

به جز قسمت آبریز که از فلاشینگ سه پله استفاده می شود مابقی اتصالات ساندویچ پانل را از فلاشینگ یو شکل استفاده می کنند.

فلاشینگ یو میتواند برای حاشیه ساندویچ پانل دیواری نیز مورد مصرف قرار گیرد و حتی در مواردی که ارتفاع دیوار کوتاه باشد می توان به جای آهن کشی از این نوع فلاشینگ استفاده نمود به صورتی که ضلع داخلی فلاشینگ به سقف یا کف سازه پیچ یا پرچ شود و ساندویچ پانل دیواری در داخل این فلاشینگ قرار گرفته و پرچ شود .این فلاشینگ نگهدارنده ساندویچ پانل خواهد بود.
زوایای این فلاشینگ به صورت ۹۰ درجه خمکاری شده و یک سانت از لبه های دو طرف به صورت یک خم کوچک به سمت داخل خمکاری شده که مهمترین مزیت آن ایجاد استحکام و صاف نگهداشتن لبه های ورق می باشد ،چرا که اگر این خم کوچک وجود نداشته باشد لبه های فلاشینگ به صورت موجی در طول کار حرکت می کند که در نهایت نمای خوبی ندارد.

این نوع فلاشینگ با ابعاد پرمصرف زیر تولید و اماده تحویل می باشد ولی در صورت لزوم قابل سفارش گیری در ابعاد، رنگ و مقاطع مختلف با ضخامت های مختلف می باشد:

ابعاد فلاشینگ یومورد مصرف
۵*۴*۵مناسب برای حاشیه ساندویچ پانل دیواری ضخامت ۴ سانت
۵*۵*۵مناسب برای حاشیه ساندویچ پانل دیواری ضخامت ۵ سانت
۵*۶*۵مناسب برای حاشیه ساندویچ پانل دیواری ضخامت ۶ سانت
۸*۸*۸مناسب برای حاشیه ساندویچ پانل سقفی ضخامت ۴ و ۵ سانت
مزایای فلاشینگ ساختمانی

۱- پنهان نمودن خرپای شیروانی
۲- جلوگیری از پیچیدن باد در سازه
۳- ایجاد نمایی زیبا در زیر سقف های شیروانی
۴- آب بندی مناسب سقف شیروانی

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید فلاشینگ ساختمانی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک فلاشینگ فلزی ساختمانی : ۲۸۱۱۵۱۲۴۰۸

کد آیسیک  فلاشینگ : ۲۸۹۱۵۱۲۳۳۶

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید فلاشینگ ساختمانی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

فلاشینگ نما ابزاری است که اغلب جهت آب بندی نمای ساختمان و پنهان نمودن سازه شیروانی به کار می رود. این ابزار با توجه به اهداف طراح، طرح و پروفیل فلاشینگ و وظیفه و عملکرد آن از انواع مختلفی از ورق های روغنی،سیاه، گالوانیزه و گالوانیزه رنگی در ضخامت های دلخواه قابل تولید است.

فلاشینگ را می توان از انواع ورق های آهنی ، گالوانیزه ، ورق رنگی و یا ورق استیل ساخت.

فلاشینگ معمولا در ضخامت های مختلفی بین ۴ دهم میل تا ۵ میل و بنا به کاربرد آن تولید می شود.

فلاشینگ ها معمولا طولی بین ۲ تا ۶ متر داشته و در اکثر موارد بعد از تولید و قبل از نصب باید رنگ شوند.

فروشگاه آهن۲۴ با داشتن دستگاه های پیشرفته پرس و اپراتورهای حرفه ای قابلیت تولید انواع فلاشینگ تا طول ۶متر را داراست.

وضعیت واحد های فعال تولید فلاشینگ ساختمانی

در نمودار زیر تعداد واحدهای فعال تولید فلاشینگ ساختمانی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات فلاشینگ ساختمانی

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار تولید فلاشینگ ساختمانی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۷۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۳ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۷ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)