طرح تولید فلاش تانک توکار (سیفون)

انواع فلاش تانک یا همان سیفون یکی از ضروریترین تجهیزات بهداشتی در سرویس بهداشتی خانه ها به حساب می‌آید که به منظور تخلیه و شستشوی کاسه توالت فرنگی و ایرانی بعد از هر بار استفاده به کار می‌رود. فلاش تانک‌ها در دو مدل روکار و توکار وجود دارند. فلش تانک‌های توکار یکی از انواع مختلف فلاش تانک هستند که ساختار اصلی آن‌ها درون دیوار تعبیه می‌شود. این ساختار شامل مخزن آب، لوله انتقال آب به کاسه توالت و یک دکمه کنترلی است.

تفاوت فلاش تانک‌های روکار و توکار

در واقع تنها تفاوت فلاش تانک‌های روکار و توکار این است که ساختار اصلی فلاش تانک توکار در پشت دیوار سرویس بهداشتی مخفی بوده و فقط از طریق پنل کوچکی که روی دیوار نصب می‌گردد کنترل می‌شوند.

جالب است بدانید که فلش تانک‌های توکار امروزی به صورت بهینه طراحی شده‌اند. به این معنی که عملکرد فلش تانک‌های توکار به گونه‌ای است که مصرف آب در آن‌ها به دو صورت ۳ لیتری و ۶ لیتری قابل استفاده است. بنابراین از این طریق به طور چشمگیری در مصرف آب صرفه‌ جویی می گردد.

فلاش تانک‌های توکار چه مزایایی دارند؟

افزایش فضای داخلی، زیباتر شدن دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و همچنین افزایش بهداشت فضای سرویس بهداشتی در واقع جز اولین و مهم‌ترین مزیت‌های فلاش تانک‌های توکار هستند که استفاده از آن‌ها را محبوب کرده اند. علاوه بر این عملکرد بی‌صدای برخی از انواع فلش تانک‌های توکار مرغوب نیز از دیگر مزایای این نوع از فلاش تانک‌ها است.

جالب است بدانید که پنل دسترسی فلاش تانک توکار، که بیرون کار قرار می گیرد اغلب به شکل‌های مختلف و با طراحی‌های متنوعی نظیر پنل‌های شیشه‌ای، پنل‌های استیل و یا پنل‌های آلومینیومی تولید می‌شوند. بنابراین با توجه به سبک دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی منزل‌تان می‌توانید هر یک از انواع مختلف این پنل‌ها و کلیدها را متناسب با نیازتان به کار ببرید.

معایب فلاش تانک‌های توکار چیست؟

اگر بتوان مشکلی را برای انواع فلاش‌ تانک‌های توکار عنوان نمود، تعمیر و یا تعویض قطعات آن‌ها می‌باشد. یعنی اگر در عملکرد فلاش تانک‌های توکار مشکلی ایجاد شود عیب‌یابی و تعمیرشان کمی سخت و هزینه‌ بر خواهد بود. البته که این مسئله با توجه به پیشرفت تکنولوژی نسبت به گذشته بهتر شده و قابل چشم‌ پوشی است.

چرا که بسیاری از فلاش تانک‌های توکار جدید، اغلب از قابلیت تعمیر و نگهداری آسان برخوردار هستند. به این صورت که عملیات تعمیر و نگهداری در این نوع از فلاش تانک‌ها از طریق دریچه پشت کلید فلاش تانک انجام می گیرد.

همچنین نصب فلاش تانک‌های توکار بهتر است که پیش از اتمام کار ساختمان و سرویس بهداشتی انجام شود. زیرا در غیر این‌صورت ممکن است یا امکان پذیر نبوده یا خرابی و دردسر زیادی در پی داشته باشد.

مخزن توکار یا فلاش تانک توکار چیست؟

به نظر من، از نام گذاشته شده برای این محصول پیداست که مخزن توکار در حالت عادی در محیط قابل رویت نیست که در این صورت یا در داخل دیوار جاسازی شده است یا در یک باکس (جعبه ی شیشه ای یا از مواد مقاوم در برابر آب دیگر) قرار دارد.

به طور کلی از فلاش تانک توکار تنها قسمت فرمان فلاش که در ایران کلید گفته می شود. (در برندهای مختلف به آن کلید، دکمه فلاش، اکتیویتور، فلاش پلیت، … گفته می شود) به همراه سنگ توالت فرنگی یا توالت زمینی دیده می شود.

در ضمن به این نکته نیز اشاره کنم که کلیدهای فلاش تانک ها امروز در طرح های مختلف با مواد مختلف مثل پلاستیک سفید، آبکاری مات و کروم، شیشه ای، استیل، آلومینیوم، … یا ترکیب هایی از آنها به جهت همراهی هر چه بیشتر با طراحی داخلی سرویس بهداشتی شما ساخته می شوند و در بازار قابل عرضه هستند. مخزن های استاندارد مورد استفاده جهت توالت فرنگی وال هنگ (توالت فرنگی که روی دیوار نصب می شود) باید قابلیت تحمل بیش از ۴۰۰ کیلوگرم وزن را در مدت ۳۰ دقیقه پس از نصب و بهره برداری داشته باشد، در ضمن باید قابلیت تعمیر و نگهداری بسیار آسان و راحت را نیز به عنوان یکی از مؤلفه های مهم داشته باشد که جهت این کار می بایست از طریق دریچه پشت کلید فلاش تانک به راحتی عمل کرد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید فلاش تانک توکار (سیفون)

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک مخازن آب سیفون چینی : ۲۶۹۱۵۱۲۳۱۴

کد آیسیک انواع مخازن آب سیفون فلزی : ۲۸۹۹۴۱۲۴۱۱

کد آیسیک فلاش تانک ، سردوش،کفشور،سیفون : ۲۵۲۰۴۱۲۵۲۵

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید فلاش تانک توکار (سیفون)

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

کد تعرفه گمرکی مخازن آب سیفون چینی : ۶۹۱۰۱۰۰۰ 

کد تعرفه گمرکی انواع مخازن آب سیفون فلزی : ۷۳۲۴۹۰۰۰ 

 

فلاش تانک توکار چگونه کار می کند؟

نحوه‌ی عملکرد فلاش تانک‌های توکار با فلاش تانک‌های روکار فرقی ندارد و هر دو نوع فلاش تانک ویژگی‌های مشابهی دارند. به طور کلی برای استفاده از فلاش تانک‌های توکار تنها به پنل کلید آن دسترسی داریم. این پنل تنها بخش از فلاش تانک است که به همراه سنگ توالت فرنگی یا زمینی دیده می‌شود. از طریق دکمه‌ی روی پنل می توانیم اقدام به کنترل و تخلیه آب مخزن فلاش تانک نماییم. به اینصورت که با فشردن این دکمه، آب از داخل مخزن با فشار زیاد خارج شده و فضولات کاسه توالت را به سمت چاه هدایت می کند. پس از تخلیه شدن آب داخل مخزن، مخزن برای استفاده دوباره شروع به پر شدن می کند.

وضعیت واحد های فعال تولید فلاش تانک توکار (سیفون)

در نمودار زیر تعداد واحدهای فعال تولید فلاش تانک توکار (سیفون)  در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات فلاش تانک توکار (سیفون)

جدول واردات و صادرات درب آکاردئونی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

نتیجه گیری
فلاش تانک‌های توکار امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و اغلب در بسیاری از ساختمان‌های نوساز تعبیه می‌شوند. به ویژه در ساختمان‌هایی که سرویس بهداشتی کوچکی دارند.در این دوران، دیگر داشتن یک توالت با فلاش تانک معمولی یا فرنگی مخزن دار، لوله های روکار و … نگهداری از یک گذشته غیر جذاب است.اگر در همین لحظه در فکر ایجاد تغیرات یا بازسازی حمام و سرویس بهداشتی قدیمی خود هستید، حتماً به استفاده از فلاش تانک های توکار نیز جدی تر فکر کنید که این تنها به دلیل امکان طراحی آزادانه نیست و می تواند برای شما مزایای بزرگ بیشتری داشته باشد. 
خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار تولید فلاش تانک توکار (سیفون)

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۰۰۰۰ هزار عدد
نرخ برابری دلار : ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز :۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴.۳ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲.۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۳ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)