طرح تولید فنر فلزی صحافی
طرح تولید فنر فلزی صحافی

امروزه فنر های فلزی دوبل تبدیل به عضو جدا نشدنی از صنعت صحافی شده است، و تقریبا در تمام دفترها کتاب ها حتی بروشور های کوچک دیده میشود پس طبیعیست که همه شما حداقل یک بار فنر دوبل را دیده باشید.فنرهای دوبل اولین بار با بهترین کیفیت از آلمان وارده ایران شد،از فنرهای فلزی دوبل بیشتر برای مجله های تبلیغاتی و دفتر یادداشت های بزرگ استفاده میشد، با وارد شدن فنرهای فلزی دوبل چینی و ترکیه ای به بازار ایران و قیمت به مراتب پایین تره آن و همچنین استقبال مردم از این نوع فنر کم کم شروع به همه گیر شدن کرد، که بعد از آن به علت مشکلات ارزی و واردات کالاهای خارجی دستگاه های تولید فنر وارده کشور شد و شروع به تولید فنر داخلی گردید.امروزه تقریبا در همه مدل دفاتر تحریر از این نوع فنر استفاده میشود، و به مراتب طول عمره بیشتر و رابط کاربری بهتر با مصرف کننده دارند.
فنرهای فلزی دوبل از جنس فلز و دارای روکش پلاستیکی هستند، که در رنگ بندی های متنوع و در دو رنگ سفیدومشکی پر مصرف وجود دارند.
مقیاس سنجش فنرهای دوبل برحسب تعداد سوراخ، لوپ گفته میشود و دارای ۲مدل رول و شیت است، شیت آن در اندازه های مختلف تولید میشود.
این نوع فنر در دو مدل ۱۰ تا ۱۲۰برگ و ۱۲۰ تا ۳۰۰ برگ تولید و واردات میشود.
۱۰تا۱۲۰ برگ آن معروف به فنرهای ۳.۱ هستند، این نوع فنر در یک اینچ ۳ سوراخ داردند و در یک برگه آ۴ ۳۴ سوراخ جا میگیرد، و از ۱۰ برگ تا ۱۲۰ برگ شامل ۶ سایز میشود.
و سایزهای آن برحسب میلیمتر یا اینچ سنجیده میشود. که عبارتند از:۶/۴ میلیمتر یا ۱/۴ اینچ ـ ۷/۹ میلیمتر یا ۵/۱۶ اینچ ـ ۹/۵ میلیمتر یا ۳/۸ اینچ ـ ۱۱/۱ میلیمتر یا ۷/۱۶ اینچ ـ ۱۲/۷ میلیمتر یا ۱/۲ اینچ ـ ۱۴/۳ میلیمتر یا ۹/۱۶ اینچ.
که پرمصرف ترین سایزه های بین این سایزها هستند.
۱۲۰ تا ۳۰۰ برگ آن معروف به فنرهای ۲.۱ هستند، این نوع از فنر در هر اینچ ۲ سوراخ و در یک برگه آ۴ ۲۳ سوراخ وجود دارد.
این نوع نیز در ۶ سایز وجود دارد که عبارتند از:
۱۶ میلیمتر یا ۵/۸ اینچ ـ ۱۹ میلیمتر یا ۳/۴ اینچ ـ ۲۲/۲ میلیمتر یا ۷/۸ اینچ ـ ۲۵/۴ میلیمتر یا ۱ اینچ ـ ۲۸ میلیمتر یا ۱/۱.۸ اینچ ـ ۳۲ میلیمتر یا ۱/۱.۴ اینچ.

کاربرد فنرهای صحافی فلزی

صحافی سیمی یا به عبارتی صحافی فنری یکی از رایج ترین روش ها برای صحافی کتاب می باشد. صحافی سیمی یا فنری در جهت صحافی موارد مختلفی چون تهیه گزارشات، دفتر تلفن، کتاب های دستورالعمل، سر رسیدها، دفترچه یادداشت، کتاب های راهنما و … نیز به کار می رود و علاوه بر آن که پروسه آن با سرعت بالایی صورت می گیرد زیبایی خاصی را در محصول شما به وجود می آورد.
این نوع صحافی برای آن دسته از دفتر و کتاب هایی که زیاد مورد استفاده قرار می گیرند بسیار مناسب بوده و نه تنها استفاده از کتاب را ساده تر می کند بلکه مانع از فرسودگی و پاره شدن صفحات آن می شود. در این مدل صحافی پس از آن که لبه های برگه سوراخ شدند حلقه های سیم که می تواند از دو جنس مختلف پلاستیکی یا فلزی باشد را از داخل سوراخ های ایجاد شده رد می کنند، آنگاه برگه ها به راحتی متصل شده و بر روی هم قرار می گیرند.

صحافی فنر فلزی (مارپیچ)

برای آن دسته از افرادی که به دنبال دفتری با دوام و طول عمر بالا می باشند دفاتر با صحافی فنر فلزی یا سیم های پیچدار (مارپیچ) نیز توصیه می شود. این نوع صحافی به این صورت است که با پیچاندن یک تکه سیم مارپیچ و اتصال آن به دفتری که از طریق پانچ سوراخ شده است در لبه کاغذ ایجاد می شود. سیم های این نوع دفاتر صحافی شده بسیار منعطف بوده و از دوام بالایی برخوردار می باشد.
بنابراین به راحتی باز شده و ورق می خورند. در هنگام مطالعه یا نوشتن به راحتی می توانید دفتر موردنظر خود را به پشت و رو چرخانده و به صورت ۳۶۰ درجه باز کنید. این سیم ها تا قطر ۵ سانتی متر را در صحافی پشتیبانی می کنند و نسبت به شانه های پلاستیکی از قیمت بیشتری برخوردارند اما در عوض استحکام و طول عمر بیشتری را خواهند داشت.

صحافی فنر فلزی (دوبل)

اگر از آن دسته افرادی هستید که در جست و جوی دفتری با دوام و مقاوم همراه با طول عمر زیاد می باشید دفاتر صحافی شده با فنر دوبل را به شما پیشنهاد می کنیم. این نوع صحافی متشکل از یک فنر فلزی C شکل است که این فرم به کمک دستگاه های مخصوصی ایجاد شده و سیم اتصال را گرد و C شکل می کند. دفاتری که با استفاده از این مدل صحافی شده اند شکل ظاهری زیبا و شیکی دارند و به علت استحکام و مقاومتی که دارند نسبت به نمونه قبلی بهتر است.
بیشتر فنرهای فلزی دوبل، معمولا در دفاتری با تعداد برگه های بیشتر نظیر ۱۰۰، ۱۳۰، ۱۶۰ و ۲۰۰ برگ استفاده می شوند.

با توجه به بررسی های انجام شده این محصول کد ایسیک ندارد.

 

طرح تولیر فنر غلزی

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید فنر فلزی صحافی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۵۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۸۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۵۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۶ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳/۵ - (۲ امتیاز)