طرح تولید فوم نرم پلی یورتان مبلمان

فوم پلی‌یورتان نرم به دلیل داشتن ساختاری با سلول‌های باز و جریان هوا در این سلول‌ها، قابلیت انعطاف پذیری و استحکام کششی بالایی را دارا می‌باشد و بدین سبب در تولید انواع مبلمان، تشک و صندلی خودرو کاربرد دارد.
این نوع فوم در مقابل حلال‌های مختلف مقاوم بوده، دارای ضریب هدایت حرارت پایین و خواص جذب صوت خوبی می‌باشد. فوم‌های پلی یورتان نرم در اثر قرارگیری در معرض اشعه ماوراء بنفش به سرعت رنگ خود را از دست می‌دهند. همچنین این فوم­ها در برابر اسیدها و بازهای قوی مقاومت ضعیفی دارند.
وم پلی‌یورتان یک پلیمر ترموست است که از ترکیب متیلن‌ دی‌ ایزوسانات با پلی اول‌ ها و برخی افزودنی‌ های شیمیایی دیگر پدید می‌ آید . با انتخاب این افزودنی‌ ها و تغییر شرایط واکنش ، می توان خواص گوناگونی را برای آن با کاربردهای مختلف به وجود آورد . یکی از کاربردهای فوم پلی یورتان تولید مبلمان و کالای خواب می باشد.

ویژگی های فوم نرم پلی یورتان مبلمان

فوم های نرم پلی یورتان فوم هایی با سلول باز هستند که هوا به راحتی از داخل آن ها عبور می کند و دانسیته آن ها در محدوده ۹۳ بر اینچ مکعب ۳ می باشد. از نظر خواص فیزیکی و مکانیکی، استحکام کششی و ازدیاد طول بهتری از خود نشان می دهند.
این فوم ها دارای خواص عالی جذب صوت و ضریب هدایت حرارت پایین هستند و در برابر اغلب حلال ها مقاومت خوبی دارند. در صورتی که در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گیرند به سرعت رنگ خود را از دست می دهند. همچنین در برابر اسید ها و بازهای قوی مقاومت ضعیفی دارنداین فوم بسیار بادوام و راحت است.

انواع فوم نرم پلی یورتان

پلی یورتان نرم بلوکی: فوم ابر و اسفنج، فوم بالشتک پشت سری، تشک ها و تزئینات داخل خودرو از این نوع فوم هستند.
پلی یورتان نرم قالبی یا فوم سرد: این فوم به طور عمده در تولید صندلی وسایل نقلیه از قبیل صندلی قطار، صندلی هواپیما، خودرو و حتی مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد.
ویسکو الاستیک: به عنوان عایق صدا و صوت بسیار کارایی دارد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید فوم نرم پلی یورتان مبلمان

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک صفحه و ورق فوم (ابر) نرم از پلی اورتان : ۲۵۲۰۵۱۲۴۱۵

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید فوم نرم پلی یورتان مبلمان

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی صفحه و ورق فوم (ابر) نرم از پلی اورتان : ۳۹۲۱۱۳۹۰

فرآیند تولید فوم نرم پلی یورتان مبلمان

به منظور درک بهتر این موضوع که چرا مشخصات فوم پلی یورتان اینقدر متغییر است بهتر است ایتدا با روش تولید فوم پلی یورتان بیشتر آشنا شویم. فوم نرم پلی یورتان از واکنش دو مایع شیمیایی با نام پلی ال و ایزوسیانات تشکیل می‌شود. این مواد توسط میکسر با دور بالا و در زمان مشخصی با هم ترکیب شده و واکنش تشکیل فوم بلافاصله اتفاق می افتد.
برای تولید فوم نرم پلی یورتان معمولاً از دو روش استفاده می‌شود. در روش اول، مواد پلی یورتان ترکیب شده به داخل نقاله ( conveyor) ریخته شده و در آنجا واکنش داده و فوم منبسط می‌شود. دیواره های نقاله به فوم اجازه می‌دهند تا فوم به سمت بالا رشد کند و تا حدود نیم تا یک متر ارتفاع بگیرد. به فوم تولیدی در این روش فوم بلوکی ( slab stock) گویند. فوم بلوکی که به ابر و اسفنج معروف است سپس به اندازه و شکل دلخواه توسط دستگاه برش بریده می‌شود و به مدت ۳ روز اجازه داده می‌شود تا عملیات پخت کامل شود. اکثر تشک تختخواب و مبلمان به این روش تولید می‌گردد.
در روش دوم، که به فوم قالبی معروف است، فرایندی است که در آن قطعات فوم با تزریق مواد اولیه پلی یورتان به داخل قالب هایی از جنس فلز یا آرالدیتی ریخته شده و با شکل و اندازه مشخص ریخته شده و به فوم اجازه داده می‌شود تا در داخل قالب واکنش داده و پخت شود. این روش معمولاً برای تولید فوم صندلی خودرو و برخی قطعات صندلی مبلی استفاده می‌شود. روش تولید فوم گرم و فوم سرد پلی یورتان هر دو به روش قالبی می باشد.

وضعیت واحد های فعال تولید فوم نرم پلی یورتان مبلمان

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحد های فعال تولیدصفحه و ورق فوم (ابر) نرم از پلی اورتان در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات فوم نرم پلی یورتان مبلمان

نمودار واردات و صادرات صفحه و ورق فوم (ابر) نرم از پلی اورتان در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

تاسیس و پروانه بهره برداری و احداث واحد تولید فوم نرم پلی یورتان مبلمان

برای مشاهده مراحل اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و احداث واحد تولید فوم نرم پلی یورتان مبلمان اینجا کلیک کنید

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید فوم نرم پلی یورتان مبلمان

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۴۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۶۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲.۱ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۸۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۰ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)