طرح تولید قارچ کش های بیولوژیک

قارچ کش بیولوژیک سوبتیلیس طیف گسترده ای از بیماری های رایج قارچی و بیماری های باکتریایی که باعث ایجاد مشکل در گیاهان و سبزیجات می‌شوند را کنترل می‌کند. این قارچ کش هم برای گیاهانی که در خانه نگه داری می‌شوند و هم گیاهانی که در باغ و خارج از خانه پرورش داده می‌شوند مناسب است. مواد تشکیل دهنده فعال موجود در این قارچ کش، یک نژاد از باسیلوس سوبتیلیس (QST 713) می‌باشد. باسیلوس سوبتیلیس باکتری است که به طور طبیعی در خاک زندگی می‌کنند. این قارچ کش توسط هزاران نفر از کشاورزان مورد استفاده قرار گرفته که با کمک آن توانسته اند میوه ها، سبزیجات، گیاهان زینتی، گل ها و سایر گیاهان عاری از بیماری ها را پرورش دهند.
استفاده از این قارچ کش هیچ محدودیتی زمانی و یا آب و هوا ندارد، شما با اطمینان خاطر می‌توانید در همان روزی که از این قارچ کش استفاده کرده اید میوه یا سبزیجات را برداشت کرده و میل کنید.
وجود تعدادی از قارچ کش ها که برای کنترل بیماری های پس از برداشت میوه و سبزیجات مورد استفاده قرار گرفته است باعث شده است که روش های جایگزین کنترل بیماری مورد جستجو قرار گیرد. کنترل بیولوژیکی یک گزینه جذاب را نشان می دهد. در این مقاله به بررسی چشم اندازهای کنترل بیولوژیکی بیماریهای پس از برداشت میوه و سبزیجات می پردازیم و دستورالعملهای تحقیق آینده را توصیه می کنیم.

عملکرد قارچ کش بیولوژیک چگونه است؟

این قارچ کش از یک نژاد منحصر به فرد باکتری باسیلوس سوبتیلیس ساخته شده است، این باکتری به طور طبیعی در بیماری های قارچی نفوذ می‌کند و باعث از بین رفتن قارچ می‌شود اما به حشرات مفید یا محیط زیست آسیب نمی‌رساند. در واقع این محصول برای مزارع تولید کننده گیاهان ارگانیک بسیار مناسب می‌باشد.

برای چه گیاهانی می‌توان از این قارچ کش استفاده نمود؟

گیاه آپارتمانی آگلونما، لوبیا، فلفل، کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم پیچ، گل کلم، طالبی، کرفس، فلفل چیلی، کلم چینی، خیار، گیاه دلفینیوم (Delphinium)، بادمجان، گل فلوکس (Garden Phlox)، بادرنجبویه، گل شمعدانی، کلم کیل، کلم قمری، سرخس برگ چرمی، عدس، کاهو، انواع خربزه، نخود، گل اطلسی، بنت قنسول، کدو تنبل، تربچه، گل رز، شلغم، توت فرنگی، کدو سبز، توماتیلو، گوجه فرنگی، هندوانه، برگ چغندر

زمان و چگونگی استفاده از قارچ کش بیولوژیک به چه صورت است؟

قارچ کش را هر ۷ روز یک بار به منظور پیشگیری از ایجاد بیماری یا زمانی که اولین نشانه های بیماری در برگ ها ظاهر شد برای درمان گیاهان خود استفاده کنید. در صورتی که شدت بیماری بالاتر است، میزان استفاده از قارچ کش را بیشتر کنید. در شرایطی که بارش باران زیاد است، فاصله بین هر بار استفاده از قارچ کش را کوتاه تر نمایید. تا ۴ ساعت بعد از استفاده از قارچ کش به شاخ و برگ گیاه آب ندهید.

مزایا استفاده از قارچ کش بیولوژیک

کاهش خطرات زیست محیطی مصرف سموم
تولید آنتی بیوتیک زیستی و محرک رشد گیاه
کاهش هزینه تهیه سموم
قابلیت تجزیه زیستی بالا در محیط زیست
حذف خطرات زیست محیطی مصرف سموم شیمیایی

حالت فیزیکی قارچ کش بیولوژیک

قارچکش بیولوژیک به دو صورت پودربرای ضد عفونی بذر و خاک و محلول قابل پخش در آب جهت محلول پاشی قسمت هوایی گیاه تهیه و عرضه می گردد.

مشکلات زیست محیطی قارچ کش های شیمیایی

نگرانی های زیست محیطی در دهه ۱۹۶۰ در مورد سموم دفع آفات بجز قارچ کش که توسط کتاب راشل کارسون بهار خاموش مطرح شده است بر تأثیرات زیست محیطی حشره کش ها متمرکز شده است. وقایع بعدی منجر به خروج DDT و سایر حشره کش ها از بازار شد. در این دوره قارچکش ها و علف کش ها توسط جامعه عمومی و علمی نسبتاً بی خطر تلقی می شدند. استفاده از قارچکش ها در سراسر جهان متغیر است. شامل ۲۶٪ از بازار سموم دفع آفات در اروپا و آسیا و تنها ۶٪ در ایالات متحده. با این حال از آنجا که بیشتر قارچ کش ها روی میوه ها و سبزیجات اعمال می شوند انسان بیشتر از سایر سموم دفع آفات برای محافظت از شاخ و برگ در معرض مستقیم قارچکش ها قرار دارد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید قارچ کش ها

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک قارچ کش ها (تکنیکال) ۲۴۲۱۴۱۲۳۱۰
کد آیسیک قارچ کش ها (فرموله شده) ۲۴۲۱۴۱۲۴۰۳

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید قارچ کش ها

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی قارچ کش ها ۳۸۰۸۹۲۰۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید قارچ کش ها

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید قارچ کش ها در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید قارچ کش ها

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید قارچ کش ها در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات قارچ کش ها

نمودار واردات و صادرات قارچ کش ها در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید قارچ کش های بیولوژیک

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۸.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳.۵ذمیلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)