طرح تولید قطعات و شیرآلات برنجی گاز رسانی

این قطعات بصورت شیرآلات و قطعات مورد استفاده در گاز رسانی انتخاب شده است. شیرآلات گاز رسانی نوعی خاص از شیرآلات بشمار می آیند که از دقت بسیار بالایی برخوردار بوده و بعنوان قطع و وصل کننده جریان گاز مورد استفاده قرار می گیرند. از نقطه نظر تنوع، قطعات و شیرآلات برنجی گاز رسانی به گروه های زیر طبقه بندی می گردند :

شیر ربع گرد در اندازه های مختلف
شیر دستی وسایل گاز سوز
شیرهای کنترل چند کاره وسایل گاز سوز
قطعات و اتصالات

هر کدام از شیرآلات فوق بر اساس موارد کاربرد تولید و مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه توضیح لازم در مورد آنها ارائه خواهد شد.

کاربردهای شیرآلات برنجی گاز رسانی

شیرآلات برنجی گاز رسانی، بعنوان محصولات مورد استفاده برای کنترل جریان گاز می باشد و از آنجایی که کلاس شیرآلات مورد مطالعه طرح، نوع خانگی می باشد لذا مورد مصرف این محصولات نیز در گاز رسانی خانگی خواهد بود .

بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول

گاز یک سوخت محسوب می گردد و با توجه بر شکل فیزیکی آن، قابلیت نشت و نشر در فضا را داشته و لذا با کوچکترین جرقه، منفجر شده و مشتعل می گردد. بنابراین با توجه بر اینکه گاز برای منازل و محل های مسکونی مورد استفاده قرا می گیرد، لذا کلیه تجهیزات و ادوات مورد استفاده در آن لازم است از قابلیت اطمینان بسیار بالا برخوردار باشد.

شیرآلات یکی از ادوات مورد استفاده در گاز رسانی است. این تجهیزات هر چند در نگاه ظاهری دارای کالاهای مشابه مانند شیرآلات مورد استفاده در آبرسانی می باشند، لیکن بنابه دلایل عنوان شده، بطور یقین می توان گفت که هیچ کس اجازه استفاده از شیر آلات فوق را در لوله کشی گاز ندارد.

از طرف دیگر شرکت ملی گاز و کلیه شرکت های ناظر و مجری گاز رسانی، استفاده از هرگونه ادوات دیگر برای گازرسانی را به شدت ممانعت می نمایند و حتی باید گفت که مصرف کنندگان گاز به دلیل خطر ساز بودن شیرآلات غیر گازی، به هیچ عنوان از آنها استفاده نمی کنند. با توجه به مطالب ذکر شده می توان گفت که شیرآلات برنجی گاز رسانی به هیچ عنوان دارای کالای جایگزین نمی باشد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید قطعات و شیرآلات برنجی گاز رسانی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک ریخته گری برنج : ۲۷۳۲۴۱۲۳۲۱

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید قطعات و شیرآلات برنجی گاز رسانی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

بررسی روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها

فعالیت های تولیدی قطعات و شیرآلات برنجی گاز رسانی برنجی به صورت زیر می باشد :

۱. ذوب شمش روی در کوره

مواد اولیه تولید قطعات و شیرآلات برنجی گاز رسانی به روش دایکاست، شمش روی است. این شمش عموماً دارای آلیاژ موردنظر قطعه نهایی است و بسیار به ندرت قطعه ساز اقدام به آلیاژ سازی می نماید. شمش از بازار تهیه شده و به وسیله کوره هایی با حرارت ۱۶,۰۰۰ – ۱,۵۰۰ درجه سانتی گراد ذوب می گردد.

۲. انتقال مذاب روی به ماشین دایکست

روی پس از ذوب به وسیله کارگر به دستگاه دایکاست منتقل می شود تا در این ماشین به داخل قالب تزریق گردد.

۳. پرس (تزریق) روی مذاب به داخل قالب

فلز مذاب به وسیله فشار پرس به داخل قالب رانده می شود. گردش آب در قالب سبب انجماد و سرد شدن مذاب و در نهایت تولید قطعه مورد نظر می گردد.

۴. خارج کردن قطعه از قالب و تریم آن

پس از انجماد و سرد شدن مذاب در داخل قالب، به وسیله سیستم پران قطعه از قالب می گردد. این قطعات جمع آوری شده و قسمت های زائد که شامل راهگاهها و گلویی ها می باشد از قطعه اصلی جدا می شود (تریم کردن قطعه)

۵. ماشینکاری

قطعات ریخته گری شده عموماً به لحاظ ابعادی و صافی سطح از وضعیت مورد انتظار برخوردار نمی باشند. از اینرو لازم است محل های مورد نظر قطعه ماشینکاری و به صافی و دقت ابعادی مورد نیاز رسانده شود. پس از پایان مرحله ماشینکاری قطعه جهت ارائه به بازار آماده است.

۶. مونتاژ قطعات

علاوه بر قطعات ریخته گری شده، عموماً قطعات دیگری مانند دسته، توپی و غیره روی شیر وجود دارد که این قطعات در انتها روی شیر مونتاژ می گردد.

مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان

روش تولید قطعات و شیرآلات برنجی گاز رسانی در بالا شرح داده شد بنابراین در صورتی که این روش تولید با روش های تولید مورد استفاده در سایر کشورها مورد مقایسه قرار گیرد نتایج زیر حاصل خواهد شد :

تکنولوژی و روش تولید این قطعات در سایر کشورها همان روشی است که در کشور ما انجام می گیرد و تاکنون روش دیگری برای این کار در نقاط دیگر جهان معرفی نشده است.
آنچه که در فرایند تولید دارای اهمیت است و حتی می توان گفت که این عوامل کیفیت محصولات تولید شده را تشکیل داده و در کشورهای صنعتی از درجه بالاتری برخوردار می باشد موارد ذیل هستند :

کیفیت و دقت عمل قالبهای مورد استفاده
کیفیت مواد اولیه مصرفی و آلیاژ سازی ها
توان فنی و مهندسی در طراحی و اجرای دقیق فرایند

وضعیت واحد های فعال تولید قطعات و شیرآلات برنجی گاز رسانی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید قطعات و شیرآلات برنجی گاز رسانیدر کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات قطعات و شیرآلات برنجی گاز رسانی

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

در شرایط کنونی مسئله سوخت در کشورمان و حتی در جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سوخت مورد استفاده منازل و کارخانجات در کشور ما نفت، گازوئیل و گاز است. در سال های اخیر سیاست دولت بر کاهش مصرف سوخت های مایع و جایگزینی آن با سوخت گاز قرار دارد و روی همین امر گاز رسانی در سال های گذشته از رشد بسیار بالایی برخوردار بوده است و مطابق شواهد موجود،
این رشد چشمگیر در سال های آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد. توسعه گاز رسانی مستلزم توسعه صنعت تولید تجهیزات مورد استفاده در گاز رسانی می باشد. طرح حاضر نولید کننده تجهیزات فوق الذکر می باشد و لذا با توجه بر اهمیت گاز رسانی در کشور و بدنبال آن ارزش تجهیزات سازی برای گاز رسانی، طرح حاضر را نیز از اهمیت بالا برخوردار ساخته است.

کشورهای عمده تولیدکننده و مصرف کننده محصول

قطعات و شیرآلات برنجی گاز رسانی در گازرسانی و لوله کشی آن دارای کاربرد هستند. از اینرو کشورهایی که در آنها گاز شهری در مقیاس بالا وجود دارد، می توانند بعنوان کشورهای مطرح در تولید و مصرف این تجهیزات تلقی گردند. از اینرو می توان گفت که تولید و مصرف آنها در بسیاری از کشورهای جهان عمومیت دارد.

لیکن در کشورهای صنعتی تولید و مصرف آن از حجم بالایی به نسبت سایر کشورهای جهان برخوردار می باشد. کشور آمریکا، ژاپن، ایتالیا و آلمان از کشورهای مطرح در تولید و مصرف محصولات مورد مطالعه محسوب می گردند.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید قطعات و شیرآلات برنجی گاز رسانی

ظرفیت تولید سالیانه : ۷۹۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۶۰۰مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز :۴۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۸میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)