طرح تولید قفل هوشمند (الکترونیکی – دیجیتال)

قفل الکترونیکی یا عبارت دیگر قفل برقی انواع مختلفی دارد که هریک، کاربردهای متفاوتی در مکانهای مختلف دارد و متناسب با هر سلیقه ای، دارای تنوع است. نحوه کار قفل برقی به این صورت است که زمانی که قفل بر روی درب بسته شود به چند روش مختلف می تواند هویت شخص تایید گردد و قفل باز شود. این قفل ها دارای انواع مختلف شامل قفل اثرانگشت، قفل رمز، قفل کارت، قفل مچ بند، قفل تشخیص چهره، قفل تگ خودرو، قفل موبایلی از راه دور، قفل با تگ دسته کلید و قفل آنلاین می باشد. قفل های الکترونیکی در میان مردم به نام قفل برقی، قفل هوشمند، قفل هتلی، قفل ضد سرقت، قفل کارتی، قفل اثرانگشتی، قفل تشخیص چهره و قفل باشگاهی و استخری معروف هستند.
قفل الکترونیکی برای افزایش اطمینان و امنیت در مکان های بسیاری استفاده می شوند. این قفلها برای مدیریت و نظارت بهتر و جامع تر در مراکز ورزشی و تفریحی، باشگاهها، پارکهای آبی، استخرها، بیمارستان ها، دانشگاه ها، موزه ها، صندوق امانت، مراکز آب درمانی مختلف استفاده می شوند.

انواع قفل هوشمند (قفل الکترونیکی)

قفل های هوشمند را میتوان بسته به تکنولوژی آنها به چند دسته تقسیم بندی کرد:
انواع قفل هوشمند از لحاظ تامین نیروی برق.
انواع قفل هوشمند به لحاظ نوع دسترسی.
انواع قفل دیجیتال به لحاظ نوع دستگیره.

انواع قفل های هوشمند از لحاظ تامین نیروی برق
قفل الکترونیکی آفلاین (offline)

قفل های هوشمند به دو طریق نیروی برق مورد نیاز خود را تامین می کنند، اگر بصورت مدل آفلاین (offline) باشند منبع برق آنها از طریق باطری تامین می شود.

نحوه کارکرد

از محصولات مچ بند و یا کارت، برای بازگشایی درب کمد در استخرها استفاده می شود. مچ بند و یا کارت را روی قفل قرار می دهیم و درب کمد باز می شود. در باشگاه ها و استخرها، از طریق شارژ کردن مچ بند الکترونیکی و یا کارت، می توان از خدمات مختلف ورزشی بهره مند شد.

انکودر (encoder)

کارمندان در گیشه ها برای شارژ مجدد کارت و مچ بند شهر بازی، از دستگاه انکودر استفاده می کنند که به دلیل کدگذاری در هنگام شارژ، امکان سوء استفاده از این کارتها به صفر می رسد.

موارد کاربرد

امروزه قفل های هوشمند یا به اصطلاح قفل های برقی، کاربردهای بسیار زیادی دارند و آنها را می توان در مکان های مختلفی مشاهده کرد، و معمولا در اکثر استخرها و باشگاه ها و مجموعه های ورزشی، موزه ها، پارک های آبی، قفل های برقی و هوشمند، مورد استفاده قرار می گیرند.
استفاده از مچ بند و کارت
_ برای عبور از گیت
_ خرید از بوفه
_ باز کردن درب کمد
_ برای تردد از پارکینگ

قفل الکترونیکی آنلاین(online)

قفل آنلاین (online) از طریق کابل کشی داخلی و از طریق POE و کابل شبکه، برق خود را تامین می کند، در این مدل قفل، دیگر نیازی به باطری نیست و برای مدیریت چندین قفل، یک کنترل پنل مرکزی وجود دارد، این مدل قفل هوشمند، می تواند تا ۱۰۰۰ درب را با یک پنل مرکزی و یک دستگاه، کنترل کند، استفاده از قفلهای هوشمند در استخرها، باشگاهها و مجموعه های ورزشی که دارای کمدهای متعددی هستند، مناسب است. در حالت آنلاین دیگر نیازی به استفاده از مچ بند نیست. هر یک از کمدهای موجود در باشگاهها، دارای قفل هستند که با انتخاب هر کدام می توان در دستگاه کنتلر کمد برای آن رمز تعریف کرد. قفلهای آنلاین دارای اجزایی مانند روتر، ریدر، کنتلر کمد هستند.

نحوه کارکرد

در هنگام استفاده از قفلهای آنلاین، می توان به وسیله تعریف کردن اثر انگشت یا چهره یا کارت برای افراد، به یک کمد خاص دسترسی داشت و درب کمد برای کاربر باز شود. از تشخیص چهره، معمولا برای بازگشایی قفلهای الکترونیکی درب بانکها، مراکز امنیتی، سازمان های مهم استفاده می شود که نیاز به افزایش میزان سطح امنیت خود دارند. کاربرد تایید هویت شخص به وسیله تشخیص چهره فقط در قفل های آنلاین امکان پذیر است و به این ترتیب دارای امنیت بالایی می باشد.

انواع قفل الکترونیکی آنلاین

قفل الکترونیکی کمد آنلاین
_ امکان رزرو کمد vip برای افراد خاص
_ باز کردن کمد از طریق مچ بند، اثر انگشت، تشخیص چهره و رمز
_ باز کردن کمد با استفاده از کارت عضویت
_ کنترل بیش از ۱۰۰۰ کمد به صورت همزمان
_ دارای هشدار ورود غیر مجاز
_ قابلیت نصب نامحدود کارت خوان در محیط باشگاه بر حسب ترافیک
_ امکان گزارش گیری از وضعیت کمدها در هر لحظه
_ امکان مشاهده پر و خالی بودن کمدها
_ بدون نیاز به باطری
_ امکان استفاده از نمایشگر و سیستم سخنگو جهت نمایش شماره کمد
_ دارای استاندارد CE از اروپا

قفل الکترونیکی بی سیم آنلاین
_ باز کردن کمد از طریق RFID
_ کنترل بیش از ۱۰۰۰ کمد و درب به صورت همزمان
_ بدون نیاز به باطری و اعلام هشدار هنگام باز ماندن درب
_ امکان مشاهده پر و خالی بودن کمد
_ دارای هشدار ورود غیر مجاز
_ امکان نصب ریدر بر روی هر کمد و کنترل مرکزی توسط پنل
_ استفاده از امن ترین و پایدار ترین پروتکل بی سیم جهان
_ امکان استفاده از نمایشگر و سیستم سخنگو جهت نمایش شماره کمد
_ امکان اتصال به سیستم اکسس کنترل مرکزی جهت دسترسی به کمدها
_ امکان مانیتورینگ و گزارش گیری از وضعیت کمدها در هر لحظه
_ دارای استاندارد CE از اروپا

انواع قفل هوشمند به لحاظ نوع دسترسی

۱. رمز و کارت و اثر انگشت
۲. رمز و کارت
۳. رمز و اثر انگشت
۴. رمز و مگنت

انواع قفل دیجیتال به لحاظ نوع دستگیره

۱. pull and push
۲. با دستگیره
۳. بدون دستگیره
۴. مخصوص شیشه سکوریت

انواع قفل الکترونیکی و کاربرد آن ها

انواع قفل الکترونیکی با ویژگی ها و امکانات متنوع در مکان های مختلف کاربرد دارد. به طور کلی برای محافظت از منازل و محیط های کاری و بخصوص برای تامین امنیت محیط هایی که شی ارزشمندی در آن نگهداری می شود می توان از قفل الکترونیکی استفاده نمود.
این نوع قفل ها را می توان در چند دسته اصلی قرار داد که در ادامه به توضیح انواع قفل الکترونیکی و کاربرد آن ها می پردازیم.

قفل کارتی

دسته ای از قفل های الکترونیکی موسوم به قفل کارتی در هتل ها و مکان هایی کاربرد دارد که رفت و آمد افراد از طریق کارت کنترل و مدیریت می شود.
حافظه تعبیه شده در این کارت ها اطلاعات لازم برای کنترل تردد را ذخیره می کند و می توان با استفاده از نرم افزارهای مرتبط ، به این اطلاعات دسترسی داشت که علاوه بر امکانات امنیتی که در اختیار شما قرار می دهد امکان مدیریت مهمانان هتل را نیز برای شما فراهم می آورد.

قفل الکترونیکی کمد

یکی دیگر از انواع قفل الکترونیکی که در استخر ها ، باشگاه های ورزشی و مکان هایی کاربرد دارد که افراد از کمدهای موجود استفاده می کنند قفل الکترونیکی کمد است.
قفل الکترونیکی کمد با دسته بندی آنلاین و آفلاین علاوه بر امنیت و راحتی که در باشگاه ها و … برای استفاده از کمدها به مراجعه کنندگان ارائه می دهد امکاناتی نیز برای مدیریت این محیط ها فراهم می کند.
در این محیط ها می توانید دسترسی افراد به کمدها را به طور کامل مدیریت کنید و دیگر دغدغه امنیت وسایل مشتری های خود را نداشته باشید. برای استفاده از قفل الکترونیکی کمد دستبند ، تگ و کارت در اختیار شما قرار می گیرد.

دستگیره دیجیتال

دستگیره دیجیتال نوع دیگری از قفل های الکترونیکی است که می توان با توجه به قابلیت های کاربردی اش ، آن را در مکان های مختلف از جمله مجتمع های مسکونی ، اداره ها ، شرکت ها ، مجتمع های تفریحی و تجاری و … استفاده نمود.
امکانات این دستگیره الکترونیک روز به روز گسترده تر شده و امنیت ، آسایش و زیبایی را برای محل زندگی یا کار شما فراهم می آورد.

ویژگی های قفل دیجیتال

دلیل استفاده از قفل هوشمند قابلیت و ویژگی های منحصر به فرد این نوع قفل‌ها می‌باشد. این سوال بسیاری از مردم می‌باشد که چرا از قفل الکترونیکی یا همان دیجیتال استفاده کنیم؟ جواب به آن در ویژگی های قفل دیجیتال نهفته است، که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.
سیستم ضد شوک قفل هوشمند:قفل کاداس دارای سیستم امنیتی فوق پیشرفته می‌باشد. بدین ترتیب که در صورت وارد کردن ولتاژ غیر مجاز به قفل سیستم قفل الکترونیکی خاموش خواهد شد و دسترسی به ساختمان دیگر امکان پذیر نخواهد بود.
سیستم حریم خصوصی در قفل دیجیتال:دکمه‌ای برای این نوع قفل‌ها طراحی شده است، که در صورت فعال شدن هیچ کسی قادر به وارد شدن به منزل یا محیط کار نمی‌باشد. حتی کسانی که کارت، رمز را دار می‌باشند، تنها افرادی که داری کلید می‌باشند، می‌توانند وارد شوند. سیستم حریم خصوصی از ابتدایی‌ترین ویژگی های قفل دیجیتال می‌باشد.
قفل دیجیتال ضد حریق؛ مقاوم در برابر آتش سوزی:قفل هوشمند ضد حریق که معمولا از فولاد و لاستیک فشرده تهیه شده است، در برابر آتش مقاوم بوده و تا دمای بالای ۶۰ و ۵۵ درجه را تحمل خواهند کرد. معمولا از قفل ضد حریق در مراکز دولتی همچون بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و … استفاده می‌شود.
قفل هوشمند؛ مجهز به آلارم‌ هشدار:هنگامی که فرد متجاوز یا سارقی قصد ورود به ساختمان را داشته باشد، استفاده از قفلی به همراه سیستم آلارم هوشمند برای ساختمان بسیار کارآمد می باشد. اکثر قفل های کاداس از سیستم پشتیبانی خواهند کرد، اما قبل از انتخاب قفل هوشمند با مشاوران ما مشورت نمایید.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید قفل هوشمند

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک انواع قفل یک طرفه ساختمانی ۲۸۹۳۴۱۲۴۰۱
کد آیسیک انواع قفل دو طرفه ساختمانی ۲۸۹۳۴۱۲۴۰۲

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید قفل هوشمند

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی قفل ساختمانی ۸۳۰۱۴۰۰۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید قفل هوشمند (الکترونیکی – دیجیتال)

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید قفل هوشمند (الکترونیکی – دیجیتال) در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات قفل هوشمند (الکترونیکی – دیجیتال)

نمودار واردات و صادرات قفل هوشمند (الکترونیکی – دیجیتال) در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید قفل هوشمند (الکترونیکی – دیجیتال)

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۰۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۳.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۶ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۷ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)