طرح تولید لاستیک منجید دار

لاستیک منجید دار یکی از ابتدایی ترین و ارزان ترین لاستیک های موجود در بازار است . لاستیک یکی از قدیمی ترین اختراعات بشر و پر کاربرد ترین این اختراعات می باشد . تمام لاستیک ها قادر به تحمل حرارت ۱۵۰ درجه سانتیگراد می باشند . لاستیک بسیار انعطاف پذیر می باشد . به منظور حفظ استحکام بیشتر این محصول ، کتان و نخ های الیاف مصنوعی که بسیاری آن ها را با نام های منجید می شناسند ، در ساختار لاستیک به کار می روند ؛ به همین دلیل به این محصول لاستیک منجید دار می گویند . لاستیک منجید دار دارای ویژگی های بسیار زیادی می باشد ؛ اما ویژگی هایی که سبب می شود تا این محصول در صنعت مورد استفاده قرار گیرد عبارت اند از : تحمل حرارت تا ۱۵۰ درجه سانتیگراد ، هدایت و انتقال حرارتی بسیار کم ، مقاومت در برابر اشعه های مخرب ، مقاومت در برابر جریان الکتریسیته ، انعطاف بسیار مناسب ، مقاوم در برابر کشش و سایش و ده ها ویژگی دیگر که سبب می شود که از این محصول در صنعت خود استفاده کنید . کاربرد های لاستیک منجید دار به سبب ویژگی های بسیار زیاد آن ، فراوان و متنوع می باشد
در صنایع مختلف استفاده از لاستیک به صورت فراوان انجام می گیرد. لاستیک منجید دار یکی از انواع لاستیک ها است که از نخ کتان در ساختار آن استفاده شده است. در واقع لاستیک نخ دار را لاستیک منجید دار می نامند.
لاستیک ها از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند بنابر این برای این که بتوان به استحکام آن بیفزایند از نخ کتان یا الیاف مصنوعی در آن استفاده می شود. مقاومت حرارتی این نوع لاستیک ها تا ۱۵۰ درجه سانتی گراد می باشد. البته ویژگی های بی نظیر این نوع لاستیک ها سبب می شود که کاربردهای زیادی داشته باشند. از لاستیک ها استفاده های زیادی می شود شاید برخی برای شما یاد آور خاطرات دوران کودکی باشد مانند توپ های لاستیکی ، یا باند لاستیکی و بادکنک ها به هر حال انواع و اقسام مختلفی از لاستیک ها وجود دارند که می توانند در طیف وسیعی از صنایع و کاربردها به کار گرفته شوند. با اضافه کردن برخی از افزودنی ها به ماده خام و اولیه لاستیک ها می توان لاستیک هایی با ویژگی خاص تولید کرد. مثل لاستیک منجید دار که از الیاف و نخ در ساختار آن استفاده شده است.
از ویژگی هایی که این نوع از لاستیک ها را مناسب محصولات صنعتی می کند می توان به انتقال و هدایت حرارتی پایین ، عایق الکتریکی عالی ، مقاومت در مقابل اشعه های مضر، مقاومت خوب آن در برابر ساییده شدن وکشش و همچنین برخی ویژگی های دیگر که خاص لاستیک های منجید دار است اشاره نمود.
لاستیک به عنوان یکی از کاربردی ترین مواد مورد استفاده در صنایع محسوب می شود که از جمله رایجترین و البته ارزانترین آن ، لاستیک های منجیددار می باشد . این نوع از لاستیک با مقاومت حرارتی ۱۵۰ درجه سانتیگراد ، دارای انعطاف پذیری بالایی نیز می باشد . علت نام گذاری این محصول استفاده از موادی نظیر کتان و نخ های الیاف مصنوعیست که با نام منجید می شناسیم . این نخ ها و الیاف مصنوعی بمنظور افزایش استحکام در این محصول مورد استفاده قرار می گیرند .
ورق های لاستیکی تقریبا در تمام صنایع مورد استفاده قرار میگیرند و از گستردگی بسیار زیادی از نوع متریال و شکل و اندازه و موارد مصرف را دارا هستند که عمده شکل آن ها به صورت نخ دار(منجید دار،نقاله و…) و ساده تقسیم بندی شده اند.

 

ویژگی های لاستیک منجیددار

وجود ویژگی هایی خاص در این محصول از دلایل کاربرد فراوان آن در صنایع گوناگون می باشد . از جمله :
مقاومت حرارتی برابر با ۱۵۰ درجه سانتیگراد
انعطاف پذیری مناسب
انتقال حرارتی بسیار کم
قابلیت مقاوت در برابر کشش و همچنین خوردگی و سایش
مقاومت بالا در برابر الکتریسته و اشعه های مضر

 

موارد استفاده از لاستیک های منجیددار

قابل استفاده در تولید لباس های ویژه محافظت شیمیایی در صنایع
قابلیت استفاده به عنوان ضربه گیر
کاربرد در ساخت واشر آببندی
قابل استفاده در صنعت خودروسازی
کاربرد در پروفیل پنجره

 

لاستیک های منجید دار از نطر کاربرد به دو دسته تقسیم میشوند .
۱- لاستیک های منجید دار کتان

لاستیک های نخ دار کتان با الیاف و منجید هایی از جنس کتان و عمدتا یک لایه و در برخی موارد بنا به درخواست متقاضی دو لایه تولید میشوند و عمده مصرف این لاستیک ها برای ضربه گیری و تولید واشر آلات صنعتی و درز بندی استفاده میشوند.

۲- لاستیک های نخ دار نقاله( پلی استر)

نسوز صنعت آپادانا:لاستیک های نخ دار پلی استر یا همان تسمه تقاله ها از آن جهت بدین نام شناخته میشوند که لایه های نخی استفاده شده در بین آنها از جنس الیاف پلی استر میباشند که مقاومت بسیار بیشتری نسبت به دیگر نخ ها مثل کتان دارند و این باعث شده تا از این ترکیب برای تسمه های انتقال استفاده شود .این لاستیک های عمدتا از کیفیت های متنوع و بهتری نسبت به لاستیک های کتان برخوردار هستند و در تنوع عرض و طول استاندارد و لایه های مورد استفاده شده هم گسترده تر هستند.
لاستیک های نقاله از عرض های ۱ سانتیمتر تا بیش از ۲متری در طول ۱ الی ۱۰۰ متری با ضخامت های گوناگون از ۱ الی ۳۰ میلیمتر به صورت یک لایه تا ۵ لایه و در صورت سفارش در لایه های بیشتر قابل عرضه هستند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید لاستیک منجیددار

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

عنوان فارسیسریال کد
انواع تسمه نقاله از چرم و مواد نساجی۱۹۱۲۴۱۲۳۳۲
انواع تسمه نقاله از چرم طبیعی۱۹۱۲۵۱۲۳۳۳
انواع تسمه نقاله از چرم مصنوعی۱۹۱۲۵۱۲۳۳۴
انواع تسمه نقاله از مواد نساجی۱۹۱۲۵۱۲۳۳۵
تسمه نقاله یا انتقال نیرو از لاستیک ولکانیزه شده۲۵۱۹۳۱۲۳۵۲
تسمه نقاله لاستیکی ولکانیزه شده۲۵۱۹۴۱۲۳۵۴
تسمه نقاله لاستیکی ولکانیزه شده تقویت شده با مواد نسجی۲۵۱۹۵۱۲۳۵۵
تسمه نقاله لاستیکی ولکانیزه شده تقویت شده با فلز۲۵۱۹۵۱۲۳۵۶
نوار نقاله تسمه ای زیپ شونده (منعطف)۲۹۱۵۵۱۲۳۵۶
نوار نقاله تسمه ای مسطح۲۹۱۵۵۱۲۳۵۷
نوار نقاله تسمه ای مقعر۲۹۱۵۵۱۲۳۵۸
تسمه انتقال نیرو لاستیکی ولکانیزه شده۲۵۱۹۴۱۲۳۵۳

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید لاستیک منجیددار

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

عنوان فارسیکد تعرفه گمرکی
انواع تسمه نقاله از چرم طبیعی۴۲۰۴۰۰۰۰
انواع تسمه نقاله از چرم مصنوعی۴۲۰۴۰۰۰۰
انواع تسمه نقاله از مواد نساجی۸۴۲۷۳۳۰۰
تسمه نقاله لاستیکی ولکانیزه شده۴۰۱۰۱۱۰۰|۴۰۱۰۱۲۰۰
تسمه نقاله لاستیکی ولکانیزه شده تقویت شده با مواد نسجی۴۰۱۰۱۲۰۰
تسمه نقاله لاستیکی ولکانیزه شده تقویت شده با فلز۴۰۱۰۱۱۰۰
نوار نقاله تسمه ای زیپ شونده (منعطف)۸۴۲۸۳۳۰۰
نوار نقاله تسمه ای مسطح۸۴۲۸۳۳۰۰
نوار نقاله تسمه ای مقعر۸۴۲۸۳۳۰۰
تسمه انتقال نیرو لاستیکی ولکانیزه شده۴۰۱۰۳۱۰۰|۴۰۱۰۳۲۰۰|۴۰۱۰۳۳۰۰|۴۰۱۰۳۴۰۰
بازار لاستیک منجیددار (نوار نقاله)

لاستیک نوار نقاله استاندارد بر حسب فاکتورهای کیفی و کمی آن تعیین می شود. فاکتورهای کیفی شامل مواردی مانند جنس لاستیک می شود که عمدتاً از پلاستیک یا پی وی سی هستند. فاکتورهای کمی نیز عواملی مانند ضخامت تسمه، عرض، میزان مقاومت و سایش و … را در بر می گیرند.
در بازار بزرگ فروش لاستیک نوار نقاله انواع مدل های ایرانی و خارجی با برندهای گران و ارزان قیمت قابل تهیه هستند. خریدار یا سفارش دهنده باید قبل از خرید، از کیفیت و کارآیی مناسب محصول مورد نظر خود اطمینان حاصل نمایید.
برای دستیابی به این هدف، برخی شرکت های خدماتی به صورت آنلاین و اینترنتی خدمات مشاوره ای را ارائه می دهند. کارشناسانی به صورت شبانه روز اطلاعات کامل و به روز را در مورد تسمه و لاستیک نوار نقاله در اختیار خریداران قرار می دهند. این مراکز عمدتاً نمایندگان و فعالین رسمی برندهای تولیدی و وارداتی در کشور هستند.

 

وضعیت واحد های فعال تولید لاستیک منجیددار

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید لاستیک منجیددار در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات تولید لاستیک منجیددار

نمودار واردات و صادرات تولید لاستیک منجیددار در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید لاستیک منجیددار

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۳ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)