طرح تولید لفاف بسته بندی

لفاف های بسته بندی برای بسته بندی محصولات و مواد غذایی مختلف به کار برده می شوند.
لفاف های بسته بندی مواد غذایی یک فیلم نایلونی نازک است که به طور معمول برای جلوگیری از ورود گردو غبار و نفوذ آب و همچنین حفظ مواد غذایی برای مدت طولانی تر استفاده می شود. نیاز مبرم صنایع غذایی به لفاف های بسته بندی مواد غذایی روز به روز رو به افزایش است. ما در مجموعه فلکسو پلاست قادر هستیم به تولید لفاف های بسته بندی مواد غذایی با کیفیت بالا و طبق استاندارد های روز دنیا با استفاده از جدیدترین و مدرن ترین تجهیزات بپردازیم.

ویژگی های خاص لفاف بسته بندی

این نوع از لفاف ها باعث می شود که بتوان بسته بندی های شیک و مدرن با طراحی زیبا از آن ها تولید نمود. امروزه از فروشگاه ها و مغازه های عرضه مواد غذایی گرفته تا روغن موتور اتوموبیل همه به بسته بندی های پلاستیکی و نایلونی نیاز دارند. هزینه تولید فلاف های بسته بندی و همچنین وزن سبک آن ها باعث می شود که بهترین گزینه برای این نوع کاربرد باشد. در بسته بندی انواع حبوبات مانند نخود ، عدس ، لوبیا و … می توان از لفاف های بسته بندی استفاده کرد زیرا کیفیت بالایی دارد و باعث ماندگاری بهتر این گونه محصولات می شود.

چرا از لفاف های بسته بندی استفاده می کنیم؟

مهم ترین نقش لفاف های بسته بندی مخصوصا در بخش بسته بندی مواد غذایی ، محافظت و نگهداری آن ها است. این نوع از بسته بندی می تواند از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری کند ، ماندگاری آن را افزایش داده و کیفیت مواد غذایی را نیز حفظ کند. بسته بندی به طور کلی از سه جنبه از مواد غذایی محافظت می کند که شامل : مواد شیمیایی (گازها ، رطوبت و نور) ، بیولوژیکی (میکرو ارگانیسم ها ، حشرات و حیوانات) و فیزیکی (آسیب مکانیکی مانند برش ، پارگی ، سوراخ شدن ) است. علاوه بر حفاظت و حفظ مواد غذایی ، لفاف های بسته بندی همچنین می توانند باعث کاهش ضایعات مواد غذایی ، چاپ اطلاعات مواد غذایی بر روی این گونه بسته بندی ها ، سهولت در فرآیندهای توزیع و همچنین افزایش دیده شدن محصول به دلیل چاپ نام برند و شعار تبلیغاتی و همچنین طراحی جذاب این لفاف های بسته بندی شود.

امروزه در صنایع غذایی مختلف ، تولیدکنندگان و یا فروشگاه های مواد غذایی از جمله محصولات غذایی آماده و نیمه آماده ، انواع نان ، خشکبار و غیره جهت ارائه هرچه بهتر و بهداشتی محصولات خود به بازار مصرف ، نیــــــاز به بسته بندی های بهداشتی غذایی ( Food Grade ) دارند ، که نام تجاری آن فیلم BOPP و CPP می باشد . فیلم ها بسته به نیازها و نوع مصرف و طرحهای مختلف به چهار صورت صدفی – شفاف – مات و متالایز تولید میشوند . یکی دیگر از لفاف های بهداشتی فودگرید فیلم CPP است که بخاطر خاصیت کشسانی ( Elasticity ) بیشتر آن نسبت به فیلم BOPP در صنایع غذایی خاصی که مواد بسته بندی شده آنها خشک و سخت و دارای قسمتهای تیز میباشد که باعث پاره شدن لفاف می شود ، از جمله بسته بندی حبوبات ، قند و شکر ، ماکارونی و غیره به صورت لمینتی مورد استفاده قرار میگیرد .

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید لفاف بسته بندی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

 

شرح محصولکد آیسیک
انواع لفاف آلومینیومی۲۸۹۹۴۱۲۵۲۶
کاغذ سولفیت برای لفاف۲۱۰۱۴۱۲۳۳۰
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید لفاف بسته بندی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد آیسیک
کاغذ سولفیت برای لفاف۴۸۰۵۳۰۰۰
لفاف های بسته بندی مواد غذایی

لفاف های بسته بندی انعطاف پذیر امروزه بیشترین کاربرد را جهت بسته بندی را داشته که با توجه به نوع محصول، شکل و شرایط نگهداری از آنالیز و ساختارهای مختلف در صنایع غذایی با کاربرد های متفاوتت می باشد. امروزه در صنایع غذایی جهت بسته بندی محصولات مختلف مانند: آجیل و خشکبار، چای و قهوه و انواع دمنوش ها و گیاهان دارویی، سبزیجات خشک و تازه، غلات و حبوبات، ادویه، شیرینی جات، انواع مواد غذایی پروتئنی آماده و نیمه آماده، سس ها و چاشنی ها، نوشیدنی ها و محصولات لبنی، انواع ترشی جات، خیار شور، زیتون، آلوچه و لواشک، انواع اسنک و تنقلات در لفاف های بسته بندی قابل انعطاف به صورت رول و با آنالیز و ساختار مختلف استفاده می گردنند. برای بسته بندی این محصولات با توجه به نوع محصول، شکل و خصوصیات و نوع نگهداری آن از ساختار و آنالیزهای مختلف استفاده می شود. این لفاف های پلیمری به صورت پوشش های تک لایه، دو لایه، سه لایه و چند لایه تولید می گردند که ساختار این فیلم ها بصورت اجمالی در ذیل آمده است.

لفاف های تک : جهت لیبل ظروف، بطری های آب معدنی، روغن، بسته بندی های پیچشی شکلات، کیک و کلوچه و …

لفاف های دو لایه: برای مواد غذایی خشک با ماندگاری طولانی از قبیل چای، قهوه، حبوبات، ماکارونی، چیبس و پفک، شکلات، بیسکوییت و ..
لفاف های دو لایه مقاوم در برابر نفوذ گاز و اکسیژن بعنوان رویه درب ظروف جهت نگهداری محصول با مدت طولانی، مانند مواد غذایی آماده و نیمه آماده و سیزیجات تازه و سالاد میوه ها
لفاف سه لایه: برای بسته بندی انواع مایعات از قبیل آب میوه و نوشیدنی ها، سوپ و مواد غذایی آماده طبخ، ساشه سس و غیره و بسیاری از مواد غذایی که مواد آن نسب به عبور نور و یا نفوذ گاز حساس می باشد.
لفاف های چهار لایه: مخصوص غذا های آماده طبخ، غذای کودک، سرکه، روغن، آب لیمو و محصولات مشابه.
لفاف های تک لایه با لاک: برای سیل درب مواد غذایی لبنی، ترشی جات، چاشنی ها و غذا های آماده و نیمه آماده
لفاف های دولایه با لاک: لفاف های جایگذین برای فویل های لاک دار با لاک های متفاوت به صورت رول جهت دستگاه های فرم فیل سیل.

وضعیت واحد های فعال تولید لفاف بسته بندی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید لفاف بسته بندی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات لفاف بسته بندی

در نمودار میزان واردات و صادرات لفاف بسته بندی  در کشور به تفکیک استان آمده است .

« پویش چاپ» اولین تولید کننده انواع لفاف های بسته بندی

یکی از ضروریاتی که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفت، توجه به نوع بسته بندی مواد خوراکی به ویژه مواد فاسد شدنی است، براین اساس نوع بسته بندی، بمنظور نگهداری بهینه و سالم در این مواد از نظر بهداشتی می‌بایستی با برنامه ریزی درست و کارشناسانه و تخصص ویژه ای باشد، ضمن آن که نوع بسته بندی از نظر زیبایی و جذب مشتری مسئله مهمی است که تولید کنندگان بزرگ و دست اندرکاران امور اقتصادی جهان بر آن تاکید دارند.
این صنف نیز در ایران مورد توجه قرار گرفت و انواع خوراکی های بسته بندی شده از این سیستم بهره مند گردیدند.
شرکت پویش چاپ کرمانشاه نیز از جمله فعالان در این زمینه است که با توجه به تنوع تولید و کیفیت برتر جایگاه ویژه ای را در میان چنین موسساتی پیدا کرده است.
بطور کلی محصولات پویش چاپ جهت مواد غذایی و خوراکی و مواد دارویی و بهداشتی از نظر کیفیت و آنالیزهای ویژه ای که توسط کارشناسان خبره این شرکت برای دستگاههای مختلف کارخانه تعریف شده از نظر نوع تولید و زیبایی از دیگر رقابت های تولید برتر بوده و این امر موجب کاهش ضایعات در هنگام تولید در مقیایسه با انواع خارجی می شود، این شرکت دارای مهر استاندارد ۳۱۹۱ جهت تولید دوی پک می باشد.
یکی از ویژگی های منحصر به فرد پویش چاپ در تولید لفاف سس های تک نفره نگهداری دراز مدت بدون تغییر رنگ و محتویات آن می باشد که در این بخش تولید نیز استاندارد ۳۱۹۱ را کسب نموده است.

سخن پایانی

یکی از ضروریاتی که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفت، توجه به نوع بسته بندی مواد خوراکی به ویژه مواد فاسد شدنی است، براین اساس نوع بسته بندی، بمنظور نگهداری بهینه و سالم در این مواد از نظر بهداشتی می‌بایستی با برنامه ریزی درست و کارشناسانه و تخصص ویژه ای باشد، ضمن آن که نوع بسته بندی از نظر زیبایی و جذب مشتری مسئله مهمی است که تولید کنندگان بزرگ و دست اندرکاران امور اقتصادی جهان بر آن تاکید دارند.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید لفاف بسته بندی

ظرفیت تولید سالیانه : ۴.۸۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰  مترمربع
زیربنای کل : ۱۱۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۷.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۲ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)