طرح تولید مخازن فلزی

مخزن فلزی یا تانکر فلزی به مخزنی اطلاق می شود که از مواد فولادی ، گالوانیزه و یا استیل در ساخت آنها استفاده شده است. این مخازن را به طور کلی می توان به دسته های مخزن فلزی افقی یا زمینی ، مخزن فلزی عمودی یا ایستاده ، مخزن فلزی هوایی ، مخزن فلزی مکعبی تقسیم کرد. عمده ماده ای که در این مخازن نگهداری می شود آب ، الکل و انواع سوخت می باشد.

انواع مختلف مخزن فلزی

تانکرهای فلزی انواع گوناگونی دارد که هر کس بسته به نوع نیاز و استفاده ی خود یکی از آنها را سفارش می دهد.
مخازن تحت فشار
مخازن تیتانیوم
مخازن ذخیره
مخازن تحت فشار کروی
مخازن هوایی آب

مزایای مخزن فلزی

از جمله مزایای مخازن فلزی نسبت به دیگر مخازن پلی اتیلن و پلاستیکی مقاومت بیشتر آنها در برابر ضربات اجسام تیز و بریدگی است. ضمن اینکه تولید این مخازن در حجم های گوناگون راحت تر از مخازن پلی اتیلنی و پلاستیکی است.همچنین امکان نصب انواع اتصالات فلزی به راحتی مهیا است.در صورتی که حجم مخزن سفارش داده شده زیاد باشد ، معمولاً این امکان وجود خواهد داشت تا تولید کنندگان در محل نصب مخزن اقدام به ساخت مخزن فلزی نمایند و دیگر نیازی نیست برای جابه جایی آن از تجهیزات اضافی استفاده کرد.
تانکر (مخزن) فلزی ، مخزنی می باشد که در ساخت و تولید آنها استیل یا گالوانیزه و آهن و گاهی فولاد بکار رفته شده است.از مزیت های تانکر فلزی نسبت به دیگر مخازنی همچون مخازن پلاستیکی و پلی اتیلن استحکام و مقاومت بالاتر آن ها مقابل بریدگی ها و اجسام تیز است و همچنین تهیه و تولید این محصولات بسیار راحت تر از مخازن پلاستیکی و پلی اتیلن می باشد.اگر حجم و اندازه ی مخزنی که مشتری سفارش داده است زیاد باشد اغلب امکان این امر وجود دارد که تولید کنندگان در محل مربوط به نصب تانکر حضور یابند و دیگر نیازی نیست که آن را جا بجا نمایند و از تجهیزات و وسایل اضافی استفاده کنند.
این محصولات قابلیت نصب اتصالات فلزی را دارند.این مخزن ها نیز به تانکر افقی یا زمینی، تانکر فلزی مکعبی و یا ایستاده تقسیم بندی میشوند.در تانکر های فلزی عموما انواع مختلف سوخت، الکل، اسید و آب نیز نگهداری می شوند.

مزیت و معایب تانکر فلزی نسبت به مخازن پلاستیکی

برخی از انواع مایعات همچون اسید باعث خوردگی تانکر فلزی می شود، به همین علت در این مورد گزینه ی مناسبی نمی باشند و می بایست مخزن و تانکر مناسب این کار را انتخاب کرد. از نکات دیگری که به عنوان نقطه ضعف این محصول می توان به آن اشاره کرد میزان وزن بالای تانکرهای فلزی نسبت به مخازن پلاستیکی و کامپوزیتی میباشد.که موجب می شود، برای جابجایی و انتقال تانکر های فلزی نیاز به تجهیزات باشد.
لازم به ذکر است که برای این تانکر ها می توان چرخ هایی نصب نمود و آنها را اصطلاحا تبدیل به تانکر چرخ دار کرد در این صورت حمل آنها آسانتر خواهد شد و می توان این مخازن را راحتتر بر روی کامیون یا وانت قرار داد در اصطلاح به آنها مخزن و یا تانکر ماشینی می گویند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید مخازن فلزی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد آیسیک
مخازن فلزی تحت فشار کروی (به جز مخازن مواد غذایی)۲۸۱۲۵۱۲۳۳۱
انواع مخازن فلزی مواد غذایی۲۸۱۲۴۱۲۳۰۵
مخازن فلزی مخصوص جمع آوری زباله۲۸۹۹۵۱۲۵۳۰
انواع مخازن فلزی به جز کانتینر وسایل نقلیه۲۸۱۲۳۱۲۳۰۱
انواع مخازن فلزی (به جز مخازن مواد غذایی)۲۸۱۲۴۱۲۳۰۲
مخازن فلزی ذخیره ای (به جز مخازن مواد غذایی)۲۸۱۲۵۱۲۳۰۳
مخازن فلزی تحت فشار غیر کروی (به جز مخازن مواد غذایی)۲۸۱۲۵۱۲۳۰۴
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید مخازن فلزی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
انواع مخازن فلزی مواد غذایی۷۳۱۰۲۱
انواع مخازن فلزی به جز کانتینر وسایل نقلیه۷۳۱۰|۷۳۰۹۰۰۰۰
انواع مخازن فلزی (به جز مخازن مواد غذایی)۷۳۱۰۱۰۰۰
مخازن فلزی ذخیره ای (به جز مخازن مواد غذایی)۷۳۰۹۰۰۰۰|۷۶۱۱۰۰۰۰|۷۳۱۰۱۰۰۰|۷۳۱۰۲۹۹۰|۷۶۱۲۹۰۹۰
مخازن فلزی تحت فشار غیر کروی (به جز مخازن مواد غذایی)۷۳۱۱۰۰۰۰|۷۶۱۳۰۰۰۰
آشنایی مختصری با نحوه ساخت مخزن فلزی

طراحی تانکر(مخزن) فلزی در ابتدا بوسیله مهندسین متخصص این کار انجام می گردد و با استفاده از نرم افزار های مخصوص می توان طرح آن را به شکل سه بعدی نمایش داد و در مرحله ی بعد می توانند نقشه ی تکمیلی را از روی این شکل ها تهیه کنند و برای تولید و شروع کار به کارگاه و شرکت مورد نظر ارائه دهند.

چگونه تانکر (مخزن) فلزی را به صورت استوانه ای شکل طراحی و تولید می کنند

برای ساخت این محصول ورق های فولادی از جنس های مختلف در ابتدا برشکاری می شوند و بعد از آن بوسیله ی دستگاه های مخصوصی این برش ها تبدیل به استوانه میشوند و چند استوانه در کنار هم قرار می گیرند و تانکری فلزی از این استوانه ها در کنار یکدیگر تولید می شود.پس از قرار گیری این استوانه ها در کنار هم “اورلب” می شوند و از درون به طور دقیق جوشکاری می شوند.شاید مهم ترین و حساس ترین قسمت کار زمان جوشکاری باشد که به همین منظور باید خیلی حرفه ای و دقیق توسط جوشکار های ماهر صورت پذیرد.بعد از اینکه مراحل جوشکاری به پایان رسید سپس عدسی های مربوط به تانکر (مخزن) فلزی را به وسیله ی جرثقیل های سقفی به قسمت های ابتدایی و رول چفت شده و نیز از قسمت بیرونی به شکل جوش های زنجیره ای آب بندی می گردند.

وضعیت واحد های فعال تولید مخازن فلزی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید مخازن فلزی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات مخازن فلزی

در نمودار زیر وضعیت واردات وصادرات مخازن فلزی را می توانید ملاحظه کنید .

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید مخازن فلزی

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۴۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۹.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۴ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)