طرح تولید مشتقات هویج

در صنایع غذایی بتاکاروتن به عنوان رنگ خوراکی و منبع ویتامین A ، به محصولات غذایی از جمله روغن خوراکی، غلات و نوشیدنی ها اضافه می شود .
کره، مارگارین و آب میوه های صنعتی اغلب با بتاکاروتن غنی (پودر قرمز رنگ) می شوند . بتاکاروتن به عنوان ماده پیش ساز ویتامین A و محلول در چربی در بدن شناخته می شود که در مواد غذایی گیاهی وجود دارد. بتاکاروتن یکی از مواد آنتی اکسیدانی قوی به شمار میرود که از تولید رادیکال های آزاد اکسیژن در بدن جلوگیری می کند.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت مشتقات هویج

طرح توجیهی تولید رنگ خوراکی طبیعی بتاکاروتن: ۱۵۴۹۱۴۷۱

موارد مصرف و کاربرد مشتقات هویج
هویج منبع غنی بتاکاروتن می باشد. بتاکاروتن عامل رنگ نارنجی هویج است ، هر چه بتاکاروتن زیادتر باشد ، هویج نارنجی تر می شود بتاکاروتن پیشساز ویتامین A است ، یعنی در بدن به و یتامین A تبدیل می شود. ویتامین A در تقویت سیستم ایمنی ، محافظت از پوست ، ریه و لوله گوارشی مؤثّر بوده و در رشد سلولها و تولید مثل نیز حائز اهمیت است.

اهمیت تولید مشتقات هویج در کشور

با توجه به اینکه کشور ایران یک کشور حاصلخییز می باشد و استعدادهای کشاورزی فراوان از جمله تولید هویج را دارد و می توان بتاکاروتن با کیفیت مرغوب تولید کرد، نشان دهنده آن است که تولید آن با شرایط اقلیمی کشور کاملا سازگار می باشد و در ضمن با تولید بتاکاروتن در کشور ارزش افزوده بالایی ایجاد خواهد شد از این رو تولید بتاکاروتن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. و با روند تحولات اقتصادی در سطح جهان و کشورمان ، بازنگری در زمینه هی صنعتی و اقتصادی، با توجه به کاهش وابستگی به انرژی فسیلی در دنیای امروز که حتی انتظار میرود روزی مصرف آنها متوقف شود، بنابراین برای رهایی از اقتصاد تک محصولی و صدور نفت توجه به صنعت فرآورده های کشاورزی اهمیت بیشتری می یابد.

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید مشتقات هویج

سیستم شستشو
سیستم خرد کن
مخزن نگهدارنده
مخزن هیدرولیزی
سیستم فیلتراسیون
سیستم رنگ زدائی
ماشین بسته بندی پودری
دیگ بخار و…

قیمت خط تولید مشتقات هویج

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید مشتقات هویج، برابر با ۴۴۷۲۵ میلیون ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت مشتقات هویج

بودجه: بین۴ تا ۸ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۳۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۵۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۱۶۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۱۵ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۶۷۶۴۵ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)