طرح تولید مقوای ایندر برد (اینوربرد)

اینوربرد ، ایندربرد ، ایندل برد نام هایی هستند که در ایران برای نوعی از مقوا به کار می روند که بافت خوبی دارد ، روان است و بهترین گزینه برای بسته بندی محصولات بهداشتی می باشد. Ivory Board Paper در صنعت بسته بندی بسیار پرمصرف است و برای محصولاتی مانند مواد غذایی ، دارو ، جعبه دستمال کاغذی ، آرایشی و بهداشتی و . . . کاربرد دارد. مقوای ایندربرد سفید رنگ است و سختی و قیمت مناسبی دارد ، سختی مقوا از این جهت اهمیت دارد که هنگام چاپ مشکلی رخ ندهد و همچنین موقع قرار دادن محصول درون بسته بندی استحکام مناسب را داشته باشد.
در حال حاضر به جای مقوای پشت طوسی از ایندربرد استفاده می شود چراکه روان بودن مقوای ایندربرد باعث شده تا کیفیت چاپ و بسته بندی مطلوب و قابل قبول باشد. ایندربرد دانسیته جرمی بالایی دارد که باعث می شود به راحتی خم شود بدون اینکه شکستگی در بافت مقوا شاهد باشیم ، انعطاف پذیری و استحکام مقوا در چاپ و بسته بندی اهمیت زیادی دارد. نکته مهم تر این که ایندربرد از مواد بازیافتی تولید می شود و برای محیط زیست و طبیعت مناسب خواهد بود.
این مقوا به دلیل قیمت و سختی مناسبی که دارد، در صنعت بسته بندی کاربرد زیادی دارد و برای بسته بندی مواد غذایی، دارویی و پزشکی و آرایشی_بهداشتی پر استفاده است. سختی مقوا از این جهت برای شرکت های بسته بندی اهمیت دارد که زمانی که شما آن را در دستگاه قرار می دهید و روی آن چاپ انجام می دهید، مشکلی در حین چاپ به وجود نیاید. مقوا باید مقاومت مناسبی داشته باشد تا در حین پر کردن بسته بندی، شکل بسته بندی تغییر نکند.
یکی دیگر از خاصیت های این مقوا که باعث شده در صنعت بسته بندی مورد استقبال قرار گیرد و به جای مقوای پشت طوسی استفاده شود، روان بودن آن است. روان بودن یک مقوا باعث می شود چاپ روی آن راحت تر انجام شود و کیفیت چاپ روی آن بهتر باشد و پوشش جوهر روی آن تمیز و بدون مشکل باشد.
این مقوا مانند تمام مقواهای موجود در بازار، گرماژ های متفاوت و سایز های مختلفی دارد و هرچه لایه مقوایی که استفاده می شود ضخیم تر باشد، درجه مرغوبیت آن بیشتر است. و گرماژ های پر کاربرد برای بسته بندی محصولات، ۲۵۰، ۲۷۵، ۳۰۰، ۳۵۰، و ۴۰۰ گرم است.
این مقوا از مواد بازیافتی تولید می شود و به همین دلیل برای محیط زیست و چرخه طبیعت مناسب است.علاوه بر ویژگی هایی که ذکر شد، این مقوا دانسیته جرمی بالایی هم دارد و به این معناست که قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد و بدون شکستن یا ترک خوردن، خم می شود و جعبه هایی که با این مقوا تولید می شود، نسبت به سایر مقوا ها از استحکام بیشتری برخوردار است.
سایر کاربرد های این مقوا در جعبه های کفش، بسته بندی دستمال های کاغذی، جعبه شیرینی، جعبه کبریت و… است. چند شرکت معروف در سراسر دنیا مقوا های ایندربرد تولید می کند که از این بین می توان به شرکت های معتبر هانسول (hansol)، اژدها (shinpoong)، ببری (seha)، اسبی (White horse) اشاره کرد.این مقوا از وزارت بهداشت برای انواع بسته بندی ها مجوز دارد و به دلیل قیمت خوب و ویژگی های آن، مورد استقبال قرار گرفته است.

کاربرد مقوای ایندربرد

مقوای ایندربرد از مقواهایی است که کاربرد های بسیار متعددی دارد ، از کاربرد های مشهور این مقوا به شرح زیر است.
این مقوا هارا می توان برای بسته بندی های متفاوت به کار برد ، شما می توانید از این بسته بندی ها برای مواد غذایی و دارویی نیز استفاده کنید.
بسیاری از افراد هستند که نمی دانند که بهترین کاربرد این مقوای پرفروش برای چه نوع مشاغلی به کار می برد.

ویژگی مقوای ایندربرد

همانطور که گفته شد مقوای ایندربرد انواع مختلفی دارد و هر کدام از این انواع ویژگی های خاص خود را دارند ، در این قسمت به ویژگی های مقوای ایندربرد می پردازیم :
وزن پایه وزن ۱۰۰۰ فوت مربع مقوا
روشنی: یک اصطلاح تکنیکی است که مقدار نور سفید و آبی را منعکس می کند و این خاصیت سلیقه‌ای است.
گرماژ: بر اساس استاندارد ایزو ۵۳۶ بررسی و ارزیابی می‌شود
سختی: یکی از مهم‌ترین مقادیر مقوای ایندربرد می باشد که توانایی مقوا را هنگامی که داخل دستگاه گذاشته می شود سپس بسته بندی می‌شود را نشان می‌دهد سختی همچنین نشان دهنده مقاومت مقوا می باشد که امکان پف کردن آن هنگامی که پر می‌شود را کاهش می‌دهد.

مزایا مقوای ایندربرد

سطح سازگار و یکنواخت دارد که باعث می شود تصاویر را با ظرافت بسیار مناسبی تولید کند. این کاغذهای منحصر به فرد باعث می شود تصاویر و گرافیک جذابیت طبیعی را به شما منتقل کند به طور کلی می تواند مزیت های کاغذ ایندربرد را به صورت زیر فهرست کرد
سطح عالی
عمر طولانی
ثابت بودن رنگ بالا
کاغذ محکم و مقاوم
تشکیل همگن کاغذ
برای تماس مستقیم مواد غذایی تأیید شده است

گرماژ مقوای ایندربرد

گرماژ مقوای موجود ۱۸۰ گرم، ۲۳۰ گرم ، ۲۵۰ گرم، ۲۸۰ گرم، ۳۰۰ گرم، ۳۵۰ گرم، ۴۰۰ گرم و ۴۵۰ گرم می باشد.

تفاوت مقوای ایندبرد با مقوای پشت طوسی

مقوای پشت طوسی عمدتا در بسته بندی نظیر جعبه کفش، دستمال کاغذی، جعبه شیرینی، جعبه کبریت، جعبه خمیر دندان، و انواع بسته بندی ها در تمام صنایع بکار میرود ، ولی مقوای ایندربرد به لحاظ موارد به کار رفته در آن مناسب استفاده در صنایع غذایی ، دارویی و … می باشد

PH

PH سطحی یک مقوا بر اساس جذب آب اندازه‌گیری می‌شود
و مقدار آن از ۰ تا ۱۴ متغیر است. مقادیر
۰ حالت اسیدی کامل
۷ حالت خنثی
و عدد ۱۴ بازی کامل است.
از این مقوا از وزارت بهداشت برای انواع بسته بندی ها مجوز دارد و به دلیل قیمت خوب و ویژگی های آن، مورد استقبال قرار گرفته است.

روان بودن

برای چاپ جعبه و کارتن این مسئله بسیار مهم است زیرا روند چاپ را با سهولت هموار می‌کند. هر چه مقوا روان‌تر باشد چاپ روی آن بهتر انجام می‌شود و جوهر بهتر روی آن چاپ می‌گردد. روان بودن مقوا با روش‎های نشت و یا نفوذ هوا اندازه‌گیری می‌شود. هر چه میزان نفوذ هوا در یک فشار مشخص بیشتر باشد سطح مقوا دارای زبری بیشتری خواهد بود و یا از روان بودن آن کاسته می‌شود. روان بودن به انجام خدمات چاپی روی مقوا مثل چاپ طلاکوب و نقره‌کوب کمک زیادی می‌کند
و قابلیت‌های چاپ افست و یا چاپ دیجیتال را افزایش می‌دهد.

کالیپر یا ضخامت

معمولاً یک‌هزارم اینچ یک مقوای با ضخامت ۰٫۰۲۴ اینچ را کالیپر می‌گویند که ۲۴ نقطه دارد. در اروپا فروش مقوا بر اساس گرم بر متر مربع انجام می‌شود.
ضخامت مقوا را بر حسب میکرون اندازه‌گیری می‌کنند.

مقوای ایندربرد متالایز شده

این نوع مقوای ایندربرد یک طرف سفید و یک طرف متالایز شده است و به رنگ نقره‌ای می‌باشد. از این نوع مقوا نیز برای بسته بندی مواد غذایی و موارد دیگر با توجه به نیاز و سلیقه مشتری استفاده می‌شود. از آنجا که این نوع مقواها برای موارد بهداشتی به کار می‌رود کاربردی در چاپ و تحریر مثل ابزارهای تبلیغاتی اعم از چاپ کارت ویزیت و … ندارند
و بیشترین کاربرد آن‌ها در صنایع بسته بندی است.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید مقوای ایندر برد

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک مقوای روکش شده ۲۱۰۱۴۱۲۳۴۶
کد آیسیک سایر انواع مقوا طبقه بندی نشده در جای دیگر ۲۱۰۱۳۱۲۳۴۵

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید مقوای ایندر برد

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی مقوای روکش شده ۴۸۱۱

مواد مورد نیاز برای ساخت مقوا
مواد اولیه مقوا

همان طور که گفتیم بیشتر مقواهایی که در تولید جعبه مقوایی ایندربرد به کار می روند، از کاغذ بازیافت شده تهیه می شوند. برای این منظور از هر نوع کاغذ و کارتنی که دور ریخته می شود ، استفاده خواهد شد. مجلات ، جعبه های دور ریختنی ، روزنامه ها ، کارتن های آبمیوه و لبنیات از این جمله هستند.
این کاغذها و مقواها هنگامی که به فرآیند تولید وارد می شوند ، به وسیله ترکیبات شیمیایی ، خمیر شده و تحت فرایندهای پیچیده تری قرار خواهند گرفت.
در واقع بعد از تبدیل کاغذها به خمیر ، الیاف آن ها غربال شده و تمیز می شوند و آلودگی های آن ها از بین خواهد رفت. سپس آن ها را شستشو می دهند تا جوهرهای احتمالی موجود درون خمیر پاک شده و بعد از فشرده کردن ، آن را به شکل رول ها یا ورقه های مقوا در می آورند.

ترکیبات شیمیایی

هیدروژن پراکسید ، سیلیکات سدیم و هیدروکسید سدیم از ترکیبات شیمایی هستند که در فرآیند تولید مقوا مورد استفاده قرار می گیرند.
این ترکیبات برای خمیر کردن کاغذ و کارتن های دور ریختنی استفاده می شوند و با کمک آن ها ، الیاف کاغذ جدا شده و خمیر به رنگ سفید در می آید. میزان استفاده از هر ماده شیمیایی ، بستگی به فرآیند تولید کارخانه و همچنین مواد اولیه مورد استفاده در ساخت جعبه دارد.

موم یا روغن

بعد از پایان کار ساخت مقوا ، از موم های ساخته شده از پارافین یا روغن های گیاهی استفاده می شود تا یک لایه براق و معمولاً ضد آب روی مقوا کشیده شود. به این ترتیب جعبه مقوایی ساخته شده ، در برابر آب یا چربی مقاومت خواهد داشت و با خیال راحت می توان آن را برای بسته بندی مواد غذایی مورداستفاده قرار داد.
در نهایت ممکن است نام محصول ، شرکت سازنده ، اطلاعات و تصاویر جذاب دیگری هم بر روی جعبه چاپ شود که همگی به سلیقه شرکت سفارش دهنده جعبه ، می تواند متغیر باشد.
در تولید مقوای ایندربرد همان طور که اشاره کردیم معمولاً از کاغذ های بازیافتی استفاده می شود. اما ممکن است با توجه به کاربرد، برای تولید مقوایی باکیفیت بیشتر از کاغذ کرافت دست اول نیز استفاده شود که در این صورت قیمت جعبه مقوایی بالاتر خواهد رفت.

وضعیت واحد های فعال تولید مقوای ایندر برد

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید مقوای ایندر برد در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید مقوای ایندر برد

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید مقوای ایندر برد در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات مقوای ایندر برد

نمودار واردات و صادرات مقوای ایندر برد در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید مقوای ایندربرد (اینوربرد)

ظرفیت تولید سالیانه : ۴۵۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۸ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۴۱ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)