طرح تولید مقوای دوبلکس

مقوا ماده ای ضخیم بر پایه کاغذ است. در حالیکه هیچ تفاوت جدی بین کاغذ و مقوا وجود ندارد، مقوا عموماً ضخیم تر از کاغذ است. یکی از مهمترین خصوصیات مقوا سختی بالا آن است که باعث افزایش توان و قدرت مقوا و کاهش ورم و باد کردن آن می شود.

مقوا از مواد الیافی (فیبر) یا خاص سازی چوب به خمیر تبدیل می شوند که چند لایه روی هم قرار می گیرند تولید می شود. گاهی اوقات برای سطح بهتر و ظاهری مناسب تر کتینگ می شوند. خمیر مقوا در ماشین خمیرسازی تولید می شود که می تواند دارای چند لایه یا گرماژهای متنوع باشد. چوب سخت یکی از انواع مواد است که در تولید مقوا به کار می رود این چوب ها فیبرهای کوچک تر و کوتاه تری دارند که کار با آنها سخت تر است با این حال کشسانی بیشتر و پارگی کمتری دارند. فیبرهای چوب سخت بهتر به فرم شیت شکل می گیرند در نتیجه صاف تر، مات و برای چاب مناسب ترند. هر چه مقوا صاف تر باشد کیفیت چاپ آن بالاتر است که در چاپ از اهمیت بالایی برخوردار است. نوع دیگر چوب نرم است که معمولاً از درختان کاج و صنوبر گرفته شده که دارای فیبرهای بلندتر هستند و مقوای توانمندتری را تولید می کند.

دسته بندی مقوا همیشه یکسان نیست. به تفاوت ها و وابسته به صنعت مشخص، محل یا انتخاب مد نظر است. به همین جهت مقوا به دسته های کارتن یا جعبه مقوایی، خرده مقوا بین چوب های صنعتی، مقوای کرافت، مقوا یا تخته لمینت شده، جلد مقوایی، فایبر گلاس راه راه، مقوا سفید شده یا نشده می توان تقسیم می شود.

فیبرهای به کار برده شده در ساخت مقوا می توانند از منابع خام و تازه یا از منابع بازیافتی (کاغذ) تشکیل شده باشند. ۹۰% کاغذ خام خمیر چوب است. بسته بندی مقوایی امروزه توجه زیادی را به خود جلب کرد و تقاضای بالایی دارد. سازنده های این صنعت با مشکلات مقرراتی، سلامتی و زیست محیطی (قطع درختان) سر و کار دارند. به این علت استفاده از منابع بازیافتی برای تقاضای بالا در تولید مقوا رواج فراوانی یافته است. کاغذ قبلاً استفاده شده جمع آوری و مرتب می شود و معمولاً با فیبرهای نو ترکیب می شوند تا متریال جدید بسازند. این ترکیب ضروری است زیرا فیبر بازیافت شده در مصرف دوباره استقامت پایینی دارد و فیبر نو اضافه شده توان آن را بالا می برد. ترکیب کاغذهای باطله معمولاً رنگ دار هستند در نتیجه خمیر ممکن است کمی طوسی رنگ به نظر برسد.

محصولات ساخته شده از مقوای بازیافتی ساختار ضعیف تری دارند به همین علت ریسک های سلامتی را در تماس مستقیم با مواد غذایی موجب می شوند.خمیر فیبر تازه طبیعتاً قهوه ای رنگ است و خمیر بازیافتی دارای رده های رنگ به همین جهت خمیر استفاده شده در ساخت مقوا را می توان برای کاهش رنگ یا بالا بردن خلوص سفید کرد. روش های متنوعی برای سفید کردن که باعث تغیر درجه رنگ می شود وجود دارد یک نوع از این سفید سازی ، سفید کردن ملایم است که معمولآ با گاز کلر انجام می شود. نوع دیگر سفید کردن اکسیدی که از ترکیبات شیمیایی مثل دی اکسید کلراید یا آب اکسیژنه استفاده می شود. همچنین سفید کردن کاهشی که از ترکیباتی مثل سدیم سولفات استفاده می شود صورت می گیرد. این روش های سفید سازی اگر چه برای تمام مصارف مقوا الزامی نیست اما برای بسته بندی های سفارشی یا مقوای گرافیکی بسیار مهم است.

انواع مقوا

مقوا پشت طوسی چاپ جعبه و بسته بندی های مختلف
مقوا پشت سفید بسته بندی موارد بهداشتی، پزشکی و غذایی
مقوا ایندربرد تولید جعبه های مصرفی در زمینه های مواد غذایی خاص، آرایشی – بهداشتی و محصولات دارویی
مقوا فابریانو مناسب برای طراحی و نقاشی و ساخت کارهای هنری
مقوا اشتنباخ انجام کارهای هنری و طراحی
مقوا موج دار بسته بندی ثانوی مواد غذایی و ایجاد کارتن ها موج دار
مقوا گلاسه چاپ و صنایع چاپی
مقوا کرافت بسته بندی و چاپ

انواع مقوا ، ویژگی ها و کاربرد های آن ها
مقوا پشت طوسی

مقوای پشت طوسی در گرماژ ۲۳۰ ، ۲۵۰ ، ۲۸۰ ، ۳۰۰ ، ۳۵۰ ، ۴۰۰ و ۵۰۰ گرمی تولید می شوند . گرماژ مقوای مصرفی طبق سفارش مشتری و بر اساس وزن محصولات داخل جعبه و پارامتر های دیگر طراحی می شود.

مقوای پشت طوسی مقوایی است که یک طرف آن سفید و طرف دیگر آن طوسی است. مقوای پشت طوسی دوبلکس از ورقه های مقوا بصورت دو لایه تهیه میشود و بطور طبیعی این دو لایه با صفحه های مخصوص مرطوب به همدیگر چسبانده میشود . مقوا پشت طوسی با توجه به نوع کرماژ سختی و نرمی زیاد دارد. شفافیت بالایی دارد و معمولا بسته بندی های آن به صورت رول و شیت می باشد. این نوع مقوا برای چاپ جعبه و بسته بندی های مختلف می باشد.

مقواهای پشت طوسی که استفاده از آن ها به خصوص در بسته بندی محصولات معمول می باشد از نوع بازیافتی بوده و نظر به بازیافتی بودن آنها و حساسیت های موجود دررابطه با نوع کاربری آنها استفاده از آنها در بسته بندی های دارویی و غذایی از لحاظ قانونی ممنوع می باشد . با این وجود متاسفانه در برخی صنایع غذایی نظیر بسته بندی بستنی های لیتری و … نیز کماکان مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین مقوا پشت طوسی در بسته بندی نظیر جعبه کفش، دستمال کاغذی، جعبه شیرینی، جعبه کبریت، جعبه خمیردندان نیز به کار می رود. گرماژ ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم این نوع مقوا جهت بسته بندی های مختلف از قبیل جعبه های دستمال کاغذی و بهداشتی جعبه های ساندویچ از این نوع جعبه ها برای کارهایی از این قبیل استفاده میگردد. این مقوا در گرماژ۳۵۰ تا ۴۰۰ گرم برای ساخت جعبه های پودر شوینده و جعبه های کالاها تا وزن ۹۰۰ گرم استفاده می شود. مقوای پشت طوسی ۴۰۰ الی ۵۰۰ گرم مصارفی چون جعبه کالاهای بالای ۱ کیلوگرم از قبیل لنت ترمز و لوازم چینی شکستنی و جعبه های تزیینی مورد استفاده قرار می گیرد.

مقوا پشت سفید را می توان در انواع برند هانسول (hansol) و اژدها (shinpoong) و ببری (seha) و اسبی و پاندا تهیه نمود.

مقوا پشت سفید

مقوا پشت سفید در گرم های ۲۳۰ ، ۲۵۰ ، ۲۸۰ ، ۳۰۰ ، ۳۵۰ ، ۴۰۰ و ۵۰۰ گرمی تولید می شوند. هر چه لایه مقوا که استفاده می شود ضخیم تر باشد درجه مرغوبیت آن بیشتر است . در سطوح داخلی این مقواروکشی سفید رنگ وجود دارد که بیشتر در جعبه هایی که نمای داخلی آنها قابل رویت است، استفاده می شود . مقوای پشت سفید معمولا برای موارد بهداشتی و ظاهری، مناسب تر از مقوای پشت طوسی می باشد . مقوای سفید، برای تماس با مواد غذایی مناسب بوده و اغلب با پلی اتیلن، پلی وینیل کلراید و یا با موم (برای قابلیت ضد ‏حرارتی) پوشیده می شود. معمولا از این نوع بسته بندی به منظور جلوگیری از یخ زدگی در محصولات منجمد انبار استفاده ‏می گردد.

مقوای سفید رنگ ( مقوا پشت سفید ) که از آن به عنوان مقوای بهداشتی یاد می شود و به دلیل بافت خوبی که دارد برای بسته بندی محصولات خصوصاً بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود. این مقوا به دلیل قیمت و سختی مناسبی که دارد، در صنعت بسته بندی کاربرد زیادی دارد و برای بسته بندی مواد غذایی، دارویی و پزشکی و آرایشی_بهداشتی پر استفاده است. سختی مقوا از این جهت برای شرکت های بسته بندی اهمیت دارد که زمانی که شما آن را در دستگاه قرار می دهید و روی آن چاپ انجام می دهید، مشکلی در حین چاپ به وجود نیاید. مقوا باید مقاومت مناسبی داشته باشد تا در حین پر کردن بسته بندی، شکل بسته بندی تغییر نکند.یکی دیگر از خصوصیات این مقواروان بودن آن است. روان بودن یک مقوا باعث می شود چاپ روی آن راحت تر انجام شود و کیفیت چاپ روی آن بهتر باشد و پوشش جوهر روی آن تمیز و بدون مشکل باشد.این مقوا از مواد بازیافتی تولید می شود و به همین دلیل برای محیط زیست و چرخه طبیعت مناسب است.

مقوا پشت سفید را می توان در انواع برند هانسول (hansol) و اژدها (shinpoong) و ببری (seha) و اسبی و پاندا تهیه نمود.

مقوا اینوربرد یا مقوا ایندربرد

مقوا اینوربرد یا مقوا ایندربرد مقوایی است که بالاترین کیفیت را در بین مقواهای بهداشتی دارد و دارای مجوز از وزارت بهداشت جهت استفاده در تمامی بسته بندی های بهداشتی می باشد. به علت سفیدی چشم نواز (رنگ بین سفید و کرم) و استفاده از مواد اولیه دست اول در تولید دو رو و مغز این نوع مقوا، قیمت تمام شده این مقوا نسبت به انواع پشت سفید و پشت طوسی معمولا بالاتر است، در نتیجه جهت تولید سفارشات با کیفیت بالاتر رایج است.

ساختار خاص مقوای ایندربرد به دلیل بافت داخلی سفید رنگ و سطوح سفید رنگ در دو سمت مقوا دارای شرایط ایده آل جهت تولید جعبه های مصرفی در زمینه های مواد غذایی خاص ، محصولا آرایشی – بهداشتی ، محصولات دارویی و اقلامی از این قبیل که دارای حساسیت بالا از منظر بهداشت بسته بندی است فراهم می سازد. از خصوصیات این نوع مقوا می توان به کیفیت بالای تولید، براقیت، سختی، شق و رق بودن مقوا و استحکام بسیار بالاتر نسبت به انواع دیگر مقواهای موجود در بازار اشاره کرد. گرماژ موجود این مقوا ۲۰۰، ۲۵۰، ۲۷۵، ۳۰۰، ۳۵۰، ۴۰۰ و ۴۵۰ گرم است.

یکی از مهمترین ویژگی های این مقوا نسبت به مقواهای دیگر علاوه بر بهداشتی بودن، داشتن دانسیته جرمی بالا می باشد یعنی قابلیت بالای خم شدگی بدون شکستن یا ترک خوردگی می باشد که با توجه به داشتن این ویژگی جعبه هایی که با این نوع مقوا ساخته می شوند دارای استحکام بسیار بالایی نسبت به جعبه های دیگر می باشند.

مقوا فابریانو

مقوا فابریانو یک نوع کاغذ ضخیم است که نسبت به نمونه های دیگر مقوا قابلیت بیشتری برای انجام کارهای مختلف دارد. چون قوی و با استقامت است برای ساختن کارهای هنری و دستی از انواع این مقوا استفاده می شود. انواع این مقوا با کیفیت های متفاوت امکان کار با ابزار مختلفی را فراهم می سازد و مناسب برای طراحی و نقاشی است. مقوا فابریانو دارای رنگ بندی نیز است که گستره انتخاب و خرید آن را وسیع تر می کند. این مدل مقوا یکی از جذاب ترین انتخاب های رنگی برای خرید مقوا است که نظر هر خریداری را به سمت خود جلب می کند. بیشتر خریداران مقوا فابریانو برای انجام کارهای هنری و دستی این محصول را خریداری می کنند و با این محصول ایده های جالبی را به اجرا در می آورند. مقواهای فابریانو گرم بالا که کاربرد زیادی در طراحی جلد و انواع کارت ها دارند، جهت انجام طرح ها و کارهایی بزرگ و پیچیده که نیاز به مقواهای باکیفیت دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.مقوا فابریانو سطحی است مناسب برای طراحی و نقاشی که محصول کشور ایتالیا است.

مقواهای فابریانو گرم بالا که کاربرد زیادی در طراحی جلد و انواع کارت ها دارند، جهت انجام طرح ها و کارهایی بزرگ و پیچیده که نیاز به مقواهای باکیفیت دارند، می توانید از مقوافابریانو گرم بالا خریداری کنید. مقوا فابریانو دارای رنگ بندی نیز است که گستره انتخاب و خرید آن را وسیع تر می کند. رنگ طلایی مقوا فابریانو یکی از جذاب ترین انتخاب های رنگی برای خرید مقوا است که نظر هر خریداری را به سمت خود جلب می کند مقوا فابریانو طلایی، برای انجام کارهای هنری و دستی بسیار مناسب است.

مقوا فابریانو a4 یک نوع کاغذ ضخیم است که نسبت به نمونه های دیگر این محصول قابلیت حفظ شکل بیشتری برای انجام کارهای مختلف دارد. برای ساختن کارهای هنری و دستی از انواع این مقوا استفاده می شود.

مقوا اشتنباخ

مقوای اشتنباخ مقوایی است که برای قلم به کار میرود و کار با آن راحت می باشد؛ هنرمندان زیادی به هنر زیبای قلم سیاه روی آورده اند که علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده و مردم نیز علاقه دارند که تصویر خود را با این هنر داشته باشند. این نوع مقوا تنوع زیادی دارد که با گذر زمان با کیفیت بهتری برخوردار می شود. مقوا اشتنباخ برای کارهای هنری و طراحی مورد استفاده هنرمندان قرار می گیرد . هنر نقاشی روز به روز با گذشت زمان متفاوت می شود به همین دلیل وسایلی که در این کار استفاده می شود با گذشته تفاوت دارد و پیشرفت زیادی کرده به همین دلیل مقوا اشتنباخ یکی از مواردی است که امروزه مورد استقبال بسیاری از هنرمندان قرار گرفته است.

مقوا های موج دار

مقوای موج دار، رایج ترین شکل بسته بندی ثانوی مواد غذایی است و تقریبا در هر صنعتی استفاده می شود. این مقوا، دارای یک آستر بیرونی و یک ‏آستر داخلی است که از کرافت با یک جنس اصلی چین خورده می شود. مقوای موج‌دار نخستین بار در سال ١٨٩۵ در امریکا ساخته و تولید شدند. تا اوایل قرن بیستم تمامی محموله‌‌ها در قالب جعبه‌های چوب و پالت جا به جا می‌‌شدند.در کشور امریکا بیش از ٩٠ درصد محصولات با استفاده از جعبه‌های ساخته شده از مقوای موج‌دار به اقصی نقاط کشور و یا دنیا حمل می‌‌شوند.

مقوای موج دار، با نرم کردن مقوای کرافت، به وسیله بخار و عبور آن از روی غلطک های شیاردار ساخته می شود، آن‌گاه با ‏استفاده از چسب مناسبی، خطوطی بر روی هر طرف آن آغشته می شود، این مقوا به شکل قطعات بریده ای درآمده و ‏سپس لبه آنها به هم جفت می شوند.

مقوای موج دار ، به تنهایی، یا در ترکیب با یکدیگر، برای ایجاد کارتن های مقوایی موج دار به صورت یک لایه، دو لایه و سه لایه ‏استفاده می شوند.

۱. مقوای تک رو :

از مهم ترین معایب این نوع از مقواهای موج دار این است که دوام و پایداری آن ها از انواع دیگر کم تر است . ولی در عین حال هزینه ساخت و تولید آن بسیار اندک است و می تواند به عنوان یک لایه اضافی برای محافظت از محصولات بسته بندی مورد استفاده قرار گیرد.

۲. مقوای تک جداره:

رایج ترین نوع مقواهای موج دار، نوع تک جداره آن است که به فراوانی تولید می شود . شیارهای ایجاد شده بر روی این مقواها انواع مختلفی دارد.

مقواهای شیاردار به شکل C

مقواهای شیاردار به شکل c به دلیل تطبیق پذیری بالایشان به مراتب از رایج ترین مقواهای موج دار به حساب می آیند. این مقواها می توانند به راحتی برای چاپ استفاده شوند و از طرفی هم در حمل و نقل بسیار قوی و مقاوم عمل می کنند . یکی از معایب عمده این مقواها این است که در مسیر شیارها نمی توان آن ها را تا کرد ولی با این حال در بسیاری از کاربردها می توان از آن ها بهره گرفت . هر کدام از این شیارها ضخامتی به اندازه سه شانزدهم اینچ دارند.

مقواهای شیاردار به شکل B

مقوا شیار دار به شکل B مناسب برای بسته بندی اقلام کوچک تر و ساخت جعبه‌های جمع و جور می باشد. مقوایی که راحت و بی‌‌دغدغه تا می‌‌شود و به شکل‌های مختلف در می‌‌آید، از این رو می‌‌تواند نمایانگر محصولی باشد که درون آن جا خوش کرده و نقش بسزایی در فروش کالا ایفا کند. ضخامت به اندازه یک هشتم اینچ دارند.

مقواهای شیاردار به شکل E

مقوا شیار دار به شکل E را می‌‌توان به سادگی و بی‌‌هیچ زحمتی تا کرد و تصاویر دلخواه خود را بر روی آن پرینت گرفت. این مدل مقوا ایده‌آل برای ساخت جعبه‌های کوچکی همچون پیتزا است و ضخامتی به اندازه سه سی و دوم اینچ دارند.

مقوا شیار دار به شکل R

مقوا شیار دار به شکل R نیز نوع جدیدی از مقوا‌های فلوت B که سطح آن برای پرینت گرفتن بهینه شده تا کیفیت چاپ بر روی آن ارتقا یابد، به علاوه پسماند حاصل از تولید آن به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

٣. مقوای دو جداره

به هنگام انبار کردن محصولات خود می‌‌توانید بر روی مقاومت این جعبه‌‌ها در برابر پاره شدن حساب باز کنید، لذا استفاده از این نوع مقوا در ساخت بسته بندی‌های صنعتی و بزرگ رونق دارد.

۴. مقوای سه جداره

استحکام و قدرت این نوع از انواع مقوا به حدی است که می‌‌تواند جایگزین جعبه‌های چوبی شود.
مقواها به طور عمده از تفاله های شیمیایی و مکانیکی و فیبرهای بازیافتی ساخته می شوند و مقوا ها را با توجه به مورد استفاده می توان به ۴ دسته کلی تقسیم نمود:

الف) مواد خام مورد استفاده برای ساخت ورق کارتن بسته بندی که شامل لایه سطحی و لایه موج دار میانی ورق های کارتن می باشند.

ب) مقواهای جعبه که برای ساخت انواع جعبه مقوایی بسته بندی استفاده می شوند و شامل تقسیمات متعدد می باشند.

پ) مقواهای بسته بندی مایعات

ت) مقواهای گرافیکی که در ساخت محصولاتی از قبیل کارت، فایل، پوشه، محافظ و پوشش دهنده ها کاربرد دارند.

مقوای دوبلکس برد

مقوای دوبلکس از ورقه های مقوا بصورت دو لایه تهیه میشود و بطور طبیعی این دو لایه با صفحه های مخصوص مرطوب به همدیگر چسبانده میشود .

مقوای رول تولید شده روی دستگاه لمینیت با روکش های (سلفون- کاغذ تحریر و…)
دوبلکس شده و در پایان به شیت (بند) یا رول تبدیل می شود .

مقوا دوبلکس بهداشتی جعبه شیرینی

تولید بهداشتی و با کیفیت مقوا دوبلکس بهداشتی جعبه شیرینی و در کل مقوای بهداشتی برای محصولات خوراکی بسیار مهم است.مقوا دوبلکس بهداشتی جعبه شیرینی به دلیل اینکه تماس مستقیم با محصول خوراکی یا همان شیرینیدارد،باید در محیطی کاملا بهداشتی و سالم تولید شود.

انواع مقوا دوبلکس بهداشتی جعبه شیرینی

مقوا دوبلکس های بهداشتی از سه قسمت تشکیل میشود.

۱- مغذی مقوایی ۲- لایه پلی اتیلن ۳- لایه متالایز

برای تولید مقوا دوبلکس بهداشتی جعبه شیرینی مواد اولیه را در سایز های مختلف با هم لمینت میکنند و سپس در سایزه ای دلخواه برش داده شده و در صورت نیاز میتوان مقوا دوبلکس های بهاشتی را دایکات کرد .مقوا دوبلکس های بهداشتی از لحاظ مغذی و لایه پلی اتیلن که به داخل دوبلکس لمینت می شوندساختار یکسانی دارند اما از لحاظ لایه بیرونی انواع مختلفی دارد:

۱-مقوا دوبلکس بهداشتی با یک طرف لمینت پلی اتیلن و یک طرف لمینت پلی استر

۲-مقوا دوبلکس بهداشتی با یک طرف لمینت پلی اتیلن و یک طرف لمینت OPP

۳-مقوا دوبلکس بهداشتی با یک طرف لمینت پلی اتیلن و یک طرف لمینت کاغذ LWC

۴- مقوا دوبلکس بهداشتی با یک طرف لمینت پلی اتیلن و یک طرف لمینت کاغذ سوپر

۵-مقوا دوبلکس بهداشتی با یک طرف لمینت پلی اتیلن و یک طرف لمینت کاغذ کرافت

۶-مقوا دوبلکس بهداشتی با یک طرف لمینت پلی اتیلن و یک طرف لمینت متالایز

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید مقوای دوبلکس

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک مقوای دوبلکس : ۲۱۰۱۴۱۲۳۴۸

کد آیسیک جعبه مقوایی از مقوای دوبلکس : ۲۱۰۲۵۱۲۳۱۲

روش تولید مقوای دوبلکس

فاز اول تولید:
پس از خرید یا جمع آوری ضایعات کاغذ و مقوا
ضایعات در درون مخزن همزن با آب و دیگر مواد ترکیب شده و توسط دستگاه خمیر گیر به رول
مقوای مغزی تبدیل می شود.
فاز دوم تولید:
رول تولید شده توسط فاز اول روی دستگاه لمینیت
با روکش های مورد نظر (سلفون- کاغذ تحریر و…)
دوبلکس شده و در پایان به شیت (بند) یا رول تبدیل می شود .
فاز سوم تولید:
در فاز سوم محصول به دست آمده از فاز دوم
برش زده شده و توسط دستگاه دایکات به
جعبه هایی در انواع و ابعاد دلخواه
(جعبه شیرینی- جعبه پیتزا – جعبه کفش – جعبه خرما- بسته بندی مواد غذایی و…)
فاز چهارم تولید:
در فاز چهارم رول یا شیت تولید شده در فاز دوم و یا جعبه تولید شده در فاز سوم توسط دستگاه چاپ، چاپ می شود.

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید مقوای دوبلکس

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

کد تعرفه گمرکی جعبه مقوایی از مقوای دوبلکس : ۴۸۱۹

کد تعرفه گمرکی مقوای دوبلکس : ۴۸۱۱

وضعیت واحد های فعال تولید مقوای دوبلکس

در نمودار زیر تعداد واحدهای فعال تولید مقوای دوبلکس در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات مقوای دوبلکس

جدول واردات و صادرات مقوای دوبلکس در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

بنا بر استانداردهای ISO، مقوا یک کاغذ با گرماژ بالای ۲۵۰ است. البته استثناهایی نیز وجود دارد. مقوا می تواند تک لایه یا چند لایه باشد. به راحتی برش خرده و فرم داده می شود. چون قوی و با استقامت است استفاده فراوانی در انواع بسته بندی ها دارد. استفاده دیگر آن در چاپ گرافیکی مثل جلد کتاب، مجلات و کارت پستال است. از مقوا در هنرهای زیبا برای ساخت مجسمه ها نیز استفاده می شود.
خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار تولید مقوای دوبلکس

ظرفیت تولید سالیانه : ۸۰ هزار تن
نرخ برابری دلار : ۲۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۴.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۹.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۸ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)