طرح تولید مواد اولیه رنگ پودری الکترواستاتیک

طرح تولید مواد اولیه رنگ پودری الکترواستاتیک

رزین پلی استر اشباع جهت تولید پوشش‌های پودری با دوام فوق العاده و براقیت بالا در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، ماشین آلات صنعتی، قطعه سازی و همچنین انواع سطوح گالوانیزه، آلومینیم، فسفاته شده و سطوح آماده سازی نشده مورد استفاده قرار می‌گیرد. پوشش‌های پودری که شامل رزین پلی استر جامد، پیگمان ها، افزودنی‌ها و عامل پخت می‌باشند، توسط تفنگ الکترواستاتیک باردار شده و بر روس سطح اعمال می‌گردند که در اثر حرارت، ذرات پودری ذوب شده و پس از ایجاد چسبندگی و باند عرضی، یک پوشش سخت، بادوام و غیر قابل انحلال را ارائه می‌دهند.
فرآیند تولید:
شامل واکنش پلی کندانسیون و مخلوط کردن پلی استر غیر اشباع با مونومر ها در راکتور تحت ۲۰۰ درجهٔ سانتی گراد می‌باشد که پس از رسیدن مخلوط به ویسکوزیتهٔ مورد نظر، اعمال حرارت متوقف شده و مخلوط تا دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد سرد می‌شود. سپس ویسکوزیتهٔ رزین طی رسیدن رزین به دمای محیط در دستگاه همزن تنظیم می‌شود. در نهایت رزین به دست آمده با گذر از فیلترها به مخزن‌های نگهداری پمپ می‌شود.

بازار رقابت:

رزین‌های پلی استر اشباع به عنوان مواد اولیهٔ رنگ‌های پودری الکترواستاتیک، مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه این نوع رنگ‌ها نیاز به حلال ندارند و پوشش دهی و مقاومت مناسب آنها در برابر عوامل طبیعی، اخیراً بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. با توجه به آمار واردات رزین‌های پلی استر اشباع که بالغ بر ۱۵۰۰ تن در سال می‌باشد، و همچنین نزدیکی به واحدهای فعال تولید رنگ‌های پودری در شهر تبریز – استان آذربایجان شرقی، بازار

میزان سرمایه مورد نیاز جهت تولید مواد اولیه رنگ پودری الکترواستاتیک

بودجه: بالاتر از ۱۱ میلیارد تومان
نام محصول: رزین پلی استر اشباع
ظرفیت تولید محصول: ۳۰۰۰ تن
مساحت زمین: ۳۰۰۰ مترمربع
مساحت زیربنای طرح: ۱۸۰۰ متر مربع
نرخ برابری دلار: ۱۵۰۰۰۰ ریال
قیمت ماشین آلات تولید مواد اولیه رنگ پودری الکترواستاتیک: ۲۶۷۰۰ میلیون ریال
تعداد اشتغال مستقیم: ۴۵ نفر
طول دوره ساخت: ۱ سال
نرخ بازده داخلی: ۷۲/۳۴ درصد
سرمایه ثابت: ۶۹۰۰۰ میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۴۹۸۸۰ میلیون ریال
سرمایه کل: ۱۱۸۸۸۰ میلیون ریال

۴/۵ - (۳ امتیاز)