دام

طرح تولید مکمل خوراک دام و طیور

تغذیه علمی است که دانش بیوشیمی و فیزیولوژی را تواما و با مفهومی مشترک در ارتباط با یک ارگانیزم و تامین غذای آن بیان می کند.
تغذیه شامل جریانی است که در آن سلول های بدن موجود زنده با بخشی از محیط شیمیایی خارج که برای تامین مواد مورد نیاز جهت انجام مطلوب واکنش های متابولیکی و شیمیایی برای رشد، نگهداری، کار و تولید ضروری است در ارتباط می باشد. غذا به ماده ای اطلاق می شود که حیوان بتواند پس از خوردن، آن را هضم و جذب کرده و به مصرف برساند. به آن قسمت از ماده غذایی که به مصرف واقعی حیوان می رسد، ماده مغذی گفته می شود. استفاده از خوراک آماده برای تغذیه دام و طیور به واسطه ایجاد امکان مصرف ضایعات صنعتی و پسماند های کشاورزی در جهت کسب ارزش افزوده و همچنین سهولت حمل و نقل، در سال های اخیر رو به فزونی نهاده است. ضمن اینکه تغذیه دام و طیور با این نوع خوراک می تواند از بروز امراضی که به دلیل وجود آلودگی های مختلف در غذای دام و طیور پدید می آید جلوگیری نماید. برای ایجاد شرایط بهره برداری اقتصادی از دام و طیور باید مجموعه ای از مواد که در یک نوع علوفه به تنهایی گرد هم نمی آیند با هم مخلوط و آسیاب نمود. این ترکیب کنسانتره ای را تشکیل می دهد که متشکل از مجموعه ای از مواد غذایی است که قادر است همه عناصر و مواد ضروری بدن دام و طیور را در حد نیاز برطرف کند. خوراک کنسانتره از ترکیب مقدار مشخصی از ماده هایی همانند انواع غلات همچون گندم و جو و ذرت، سبوس، تفاله چغندرقند، گلوتن ذرت، آنجاله سویا، کنجاله تخم پنبه، کنجاله تخم آفتابگردان، باگاس، روغن های گیاهی، دی کلسیم فسفات، کربنات کلسیم، نمک، آنتی اکسیدان مکمل ویتامینه، مکمل معدنی شیرین، میتونین، کولین کلراید و مواد افزودنی مجاز در جیره های طیور و … تهیه می شود. در تولید مکمل های خوراک دام و طیور تنوع آب و هوایی، تنوع مواد، نوع مواد، وزن مخصوص مواد اولیه، درصدهای مواد مختلف و ضریب اصطحکاک و نوع بسته بندی و حمل و اندازه تولید مختلف است.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید مکمل خوراک دام و طیور

طرح توجیهی تولید غذاهای آماده برای حیوانات: ۱۵۳۳۰۰۰۰
طرح توجیهی تولید غذاهای آماده برای طیور و آبزیان: ۱۵۳۳۱۱۰۰
طرح توجیهی تولید خوراک آماده طیور: ۱۵۳۳۱۱۱۰
طرح توجیهی تولید دان مرغ: ۱۵۳۳۱۱۱۱
طرح توجیهی تولید مکمل غذایی طیور: ۱۵۳۳۱۱۱۲
طرح توجیهی تولید مکمل غذایی آبزیان: ۱۵۳۳۱۱۲۱
طرح توجیهی تولید پروتیین حیوانی: ۱۵۳۳۱۱۲۴
طرح توجیهی تولید مکمل غذایی دام: ۱۵۳۳۱۱۳۱
طرح توجیهی تولید تولید غذایی حیوانات غیر از دام و طیور: ۱۵۳۳۱۱۴۰

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید مکمل خوراک دام و طیور

کاربرد و محل مصرف اصلی این محصول به عنوان خوراک دام و طیور در صنایع دامپروری و تامین پروتئین مورد نیاز جامعه است. تولید مکمل های خوراکی بر پایه غلاتی همانند گندم، جو و ذرت و افزودن سایر مواد پروتئین دار باعث غنای خوراک دام و طیور که بخش مهم تامین پروتئین مورد نیاز را تشکیل می دهد را به دنبال خواهد داشت. تامین انرژی، مواد معدنی، پروتئین و ویتامین های مورد نیاز، خوش خوراکی بیشتر، قابلیت هضم بالاتر، افزایش مصرف ماده خشک بهبود رشد و حفظ سلامتی دام و طیور، بهبود افزایش وزن روزانه، تولید دام و طیور مرغوب و سودآوری بیشتر برای دامداران از دیگر کاربردهای این مکمل ها است.

اهمیت طرح تولید مکمل خوراک دام و طیور

مواد تشکیل دهنده ذکر شده در مکمل خوراک دام و طیور اهمیت اقتصادی و سیاسی بالایی داشته و کشوری که از لحاظ محصول ذکر شده خودکفا گردد دارای اقتصاد پویا و کارآمد و قدرت بی مناظره منطقه در سطح بین المللی است. از طرفی استراتژی استقلال و دست یافتن به خودکفایی همه جانبه کشور در بخش های کشاورزی، دامپروری و صنعتی، کشور را به قطب برتر در بین مجامع بین المللی تبدیل خواهد کرد. بنابراین با توجه به اینکه دغدغه هر جامعه چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ اجتماعی در درجه اول تامین احتیاجات غذایی افراد آن جامعه است، بحث تامین مواد اولیه و پایه تولید صنایع گیاهی و پروتیین (حیوانی) نیز از اهمیت استراتژیک خاصی برخوردار است..

طرح تولید مکمل خوراک دام و طیور

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید مکمل خوراک دام و طیور

آسیاب ضربه ای
نوار نقاله
الک
میکسر
بالابر قاشقی
ملاسور ۱۰ تن
مخزن اولیه
و …

قیمت خط تولید مکمل خوراک دام و طیور

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید مکمل خوراک دام و طیور برابر با ۵۶۵۰۰۰۰ هزار ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت مکمل خوراک دام و طیور

بودجه: بالای ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۲۴۰۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۷۵۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۱۰۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۳۲ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۲۵۷۰۸۶۸۷.۵ هزار ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۳/۵ - (۲ امتیاز)