طرح تولید نئوپان ضد آب

طرح تولید نئوپان ضد آب

نئوپان نام تجاری فرآورده‌ای است که از تراشه‌های چوب ساخته می‌شود. نئوپان محصول چوب مهندسی شدهٔ ساخته شده از خرده چوب‌هایی مثل تراشه‌های کارخانه اره کشی یا خاک اره به همراه رزین مصنوعی یا چسب‌های مناسب دیگر است که پرس و فشرده شده باشد. نئوپان یک فراوردهٔ کامپوزیتی است.

شرح مختصری از فرآیند طرح تولید نئوپان ضد آب

مواد سلولزیک و لیگنو سلولوزیک، چسب یا رزین‌ها، مواد افزودنی
۹۰ درصد وزن تخته، ماده چوبی، از نظر هزینه ۱۸ تا ۲۴ درصد قیمت تمام شده. مواد اولیه بصورت مخلوط به کار می‌روند.

دسته‌های مواد اولیه: پنج دسته
– سر شاخه و شاخه‌های نازک حاصل از تنک کردن و قطع درختان
– هسته باقی مانده و مازاد روکش و لایه وچوب های بریده (چوب بری)
– پسمانده مثل پوشال، ضایعات کناره بری، قطع بری مبلمان
– خرده چوب حاصل از برش و سنباده زنی چوبهای خشک
– گیاهان غیر جنگلی مثل نی، بامبو، کنف، خیزران
– پسمانده‌های کشاورزی پس از برداشت محصول، پسمانده نیشکر، جنگل‌های دست کاشت، صنوبر کاری و تاغ کاری، اکالیپتوس کاری، سرشاخه درختان میوه، منابع جنگلی صنوبر کاری‌ها، تاغ کاری و گز کاری سرشاخه درختان میوه، گونه‌های غیر جنگلی، بامبو، شاهدانه، استبر قونی و خیزران، ساقه پنبه باگاس نیشکر، پسمانده کشاورزی پوست و خاک اره

خواص کیفی مواد اولیه مصرفی تولید نئوپان ضد آب

خواص فیزیکی و مکانیکی تخته، پروسه تولید و هزینه تولید و راندمان و ظرفیت تولید به خواص کیفی مواد اولیه بستگی دارد. این خواص عبارتند از: ۱- دانسیته ۲- اسیدیته مواد ۳- نوع و مقدار مواد استخراجی ۴- شکل و فرم هندسی ذرات و ضرایب مربوطه

گونه چوبی

از نظر گونه چوبی: مخلوط گونه‌های پهن برگ یا سوزنی برگ با دانسیته های مختلف استفاده می‌شود. تفکیک گونه‌ها مفید است بعداً با توجه به دانسیته مورد نظر چسب زنی و مخلوط می‌شوند (پس از خشک شدن)

بازار جهانی نئوپان

انتظار میرود بازار جهانی ذرات چوب در طول دوره پیش بینی سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۳، CAGR نسبتا بالا را ثبت کند. به دلیل افزایش سریع مصرف در صنعت مبلمان، منطقه آسیا و اقیانوس آرام، این بازار را هدایت می کند. انتظار می رود بخش مبلمان، سریع ترین رشد در صنعت کاربر نهایی است.

در دسترس بودن آسان مواد اولیه طرح تولید نئوپان ضد آب

تخته خرده چوب، همچنین به عنوان تخته فیبر شناخته می شود، یک ماده مهندسی است که از الیاف جداگانه ساخته شده است. فیبرهای فلزی به طور کلی ساخته شده از چوب های مهندسی است که چوب سخت یا نرم است. این با استفاده از فشار و دمای بالا مخلوط با موم و رزین است. تخته فیبر متوسط به طور کلی از مواد خام مانند خاک اره، تراشه چوب و تراشه تشکیل شده است. تخته فیبر چگالی متوسط وزن سبک و چگال تر از تخته سه لا است. این ماده همچنین دارای قدرت عالی و نسبت وزن می باشد. این مواد ورودی برای بازار فیبر نوری متوسط هستند که به راحتی در دسترس و فراوان هستند. با در دسترس بودن آسان این مواد، بازار فایبرگلاس متوسط انتظار می رود شاهد رشد قابل توجهی در دوره پیش بینی (۲۰۱۸-۲۰۲۳) باشد.

ظرفیت تولید سالانه تولید نئوپان ضد آب

ظرفیت اسمی نئوپان ضد آب معادل ۶۰۰۰۰ مترمکعب در سال و ظرفیت عملی معادل ۴۸۰۰۰ مترمکعب در سال

میزان سرمایه مورد نیاز طرح تولید نئوپان ضد آب

بودجه: کمتر از ۲۰ میلیارد تومان
نام محصول: نئوپان ضد آب
نرخ برابری دلار: ۱۴۰۰۰۰ ریال
زمان برگشت سرمایه گذاری اولیه: ۳ سال
قیمت ماشین آلات تولید طرح تولید نئوپان ضد آب: ۴۲۴۰۰ میلیون ریال
نرخ بازده داخلی: ۳۰.۸۸%
سرمایه ثابت: ۱۹۴۴۰۰ میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۴۷۲۰۰ میلیون ریال
سرمایه کل: ۲۴۱۶۰۰ میلیون ریال

۵/۵ - (۱ امتیاز)