طرح تولید نبولایزر اولتراسونیک

بولایزر دستگاهی است که با وارد کردن دارو به صورت غبار یا مه به داخل ریه بیمار به معالجه بیماران تنفسی مانند بیمارانی که دچار فیبروز ریه، تنگی نفس، آسم شدید و … هستند، کمک می کند. این دستگاه هوا یا اکسیژن فشرده را درون داروی مایع پمپ می کند تا آن را به بخار قابل استنشاق توسط بیمار تبدیل کند و بیمار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به آرامی نفس می کشد. به این ترتیب دارو با سرعت بیشتر و با عوارض جانبی کمتر جذب می شود.
پنوماتیک نبولایزر آب را به ذرات ریز تقسیم می‌کند. این کار توسط اکسیژن فشرده یا هوای فشرده که توسط یک سیلندر یا پمپ هوا برای کمپرس کردن هوا در داخل دستگاه تعبیه شده تأمین می‌شود، صورت می‌گیرد. گاز از طریق یک روزنه خارج شده، که از بالای یک لوله مویین حاوی محلول دارو عبور می‌کند. بعلت فشار منفی ایجاد شده از حرکت هوای فشرده شده، دارو از دیواره مویین محفظه به بالا کشیده شده و از قسمت انتهایی نبولایز می‌شود. این قسمت را شیر ورچوال می‌نامند. این ذرات پس از عبور از یک قسمت که برای جداسازی هوای دم و بازدم است به بیمار داده می‌شود. نگهداشت نبولایزرهای کمپرسری: باید محفظه دارو برای هر بیمار اختصاصی باشد و بعد از هربار مصرف دارو این محفظه شسته شود. برای ورود هوا به دستگاه فیلتری تعبیه شده تا از ورود ذرات معلق و حشرات جلوگیری شود که باید از تمیز بودن ان مطمئن شد. همچنین پمپ هوا که معولا از برق شهری استفاده می‌کند معمولاً در سال نیاز به کنترل دارد.
مش کپ نبولایزرها با استفاده از یک صفحه با سوراخهای میکروسکوپی که باعث کوچک شدن قطرات دارو می‌شوند و استفاده از یک پیزوی کوچک برای پرتاب دارو به این صفحه می‌توانند ذرات دارو را به اندازه ۲ تا ۶ میکرون کوچک کنند. همچنین این نوع از نبولایزرها معمولاً ابعاد بسیار کوچکی دارند که باعث شده تا به عنوان نبولایزرهای همراه استفاده شود. نگهداشت نبولایزرهای با تکنولوژی مش کپ: معمولاً این نوع نبولایزر با باتری کار می‌کند و بهتر ان است که از باتری الکالاین استفاده شود. شستشوی محفظه دارو باید با دقت و ظرافت انجام شود و از خشک شدن دارو در این قسمت جلوگیری شود.
نبولایزر اولتراسونیک شامل بخش‌های اسیلاتور الکترونیک، مبدل اولتراسوند یا کریستال پیزوالکتریکی، محفظه کوپلینگ که معمولاً پر شده از آب محفظه داروی نبولایزر و فن برای خروجی هوا می‌باشد. برخی سازنده‌ها قسمت‌های اضافی برای هماهنگ کردن نبولایزر برای درمان با دارو با اکسیژن یا برای استفاده همرا ه با مدار تنفسی ونتیلاتور فراهم می‌کنند.

ساختار دستگاه

نبولایزر ها اغلب داروها را به فرم مایع تغلیظ شده و بعضی مواقع مایع چسبنده دریافت می کند این داروها اغلب استروئیدی هستند و دلیل اینکه به جای بلعیده شدن استنشاق می شوند محدود کردن اثرات آن روی ریه ها و سیستم تنفسی و جلوگیری از ایجاد اثرات سمی ناشی از مصرف سیستماتیک استروئیدها است. از اجزای اصلی دستگاه نبولایزر کمپرسور هوا، ماسک نبولایزر و لوله رابط است.

انواع نبولایزرها

نبولایزرها بر اساس تکنولوژی تولید ذرات دارو، به سه گروه کمپرسوری، مش کپ و اولتراسونیک تقسیم می شوند که دو گروه کمپرسوری (پنوماتیک) و اولتراسونیک اصلی ترین مدل ها هستند.

نبولایزر پنوماتیک

توسط هوا یا اکسیژن فشرده آب را به ذرات ریز تقسیم می کند. گاز از طریق یک روزنه خارج و به دلیل ایجاد فشار منفی دارو را ار یک لوله مویین بیرون می کشد و وارد ماسک بیمار می شود. مخزن دارو باید مختص هر بیمار باشد و بعد از هر بار استفاده شسته شود. در راه ورود هوا به کمپرسورهای دستگاه فیلتری تعبیه شده تا از ورود ذرات معلق جلوگیری شود. با استفاده از این تکولوژی دارو به ذرات ۵ تا ۱۰ میکرون تبدیل می شود.

نبولایزر اولتراسونیک

با استفاده از تکنولوژی الوتراسوند و یا امواج مافوق صوت، ذرات دارویی کوچکتر با ابعاد نیم تا ۲ میکرون تولید می کند. هر چه فرکانس در این دستگاه بالاتر باشد، اندازه ذرات تولید شده کوچکتر می شود. این سیستم در مقایسه با تکنولوژی پنوماتیک جدیدتر است و ذرات دارویی ریزتری را تولید می کند.

 

فواید استفاده از دستگاه نبولایزر اولتراسونیک

باعث ایجاد بهبود مجرا های تنفسی
باعث ایجاد عملکرد مناسب ماهیچه های تنفسی
بخار وارده به داخل ریه موجب می شود تا از تجمع ترشح ها و خلط های ریوی جلوگیری شود
باعث درمان سرفه های شدید شده و به طور چشم گیری عفونت سینه را کاهش می دهد
باعث درمان و باز شدن چسپندگی مجرا های تنفسی
سرعت بخشیدن به روند بازگشت خون
کاهش درد در مجرا های تنفسی و قفسه سینه
کاهش چشم گیر اسپاسم

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید نبولایزر اولتراسونیک

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک نبولایزر ۳۳۱۱۴۱۲۴۱۳

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید نبولایزر اولتراسونیک

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی نبولایزر ۹۰۱۹۲۰۰۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید نبولایزر اولتراسونیک

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید نبولایزر اولتراسونیک در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات نبولایزر اولتراسونیک

نمودار واردات و صادرات نبولایزر اولتراسونیک در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید نبولایزر اولتراسونیک

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۵۰۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۱۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۹ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۱ میلیون تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۶.۵ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۷ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)