طرح تولید نوار تفلون (1)

طرح تولید نوار تفلون

تفلون (پلی تترافلوئورواتیلن) از جمله پلیمرهای مهندسی است که بخاطر خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر بفرد دارای کاربردهای گوناگونی می باشد. از جمله مهمترین کاربردهای آنها می توان به ظروف نچسب و نوار آب بندی تفلونی اشاره کرد.

ویژگی های نوار تفلون

-۱مقاومت عالی در برابر همه حلالها و مواد شیمیایی مختلف
۲ پایدارى خواص در برابر تغییر درجه حرارت بین ۲۶۰ تا ۱۵۰ درجه.
۳ مقاومت در برابر کراکینگ (فروشکنى ملکولى) و خردشدگى حتی بعد از گذشت مدت زمان طولانی
۴ ضریب اصطکاک بسیار پایین .
۵ سطح غیر قابل نفوذ
۶ عایق الکتریکى
۷ غیر قابل اشتعال
۸ مقاوم در مقابل عوامل جوى

طرح تولید نوار تفلون (2)

کاربرد نوار تفلون

همانطورکه ذکر شد، نوار تفلون در آب بندی اتصالات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و به همین علت عمدتا تحت عنوان نوار آب بندی شناخته می شود نوار پلی تترا فلورکربن بعنوان آب بند دارای مصارف خانگی و صنعتی بسیار می باشد. این محصول در کاربردهای صنعتی به صورت یک نوار دورشیرها، ترمزها، اتصالات، قطعات الکتریکی به عنوان عایق و نیز عامل آب بندی قوی در مقابل نشت ها به کار می رود.

کشورهای عمده تولید کننده نوار تفلون

به شمار می آید و با توجه به مصرف عمده آن (End Use) نوار تفلون از جمله کالاهای با مصرف نهایی در زمینه آب بندی انواع اتصالات در همه کشورها مصرف می شود و لذا نمی توان کشور خاصی را به عنوان مصرف کننده این محصول نام برد ولی آنچه مسلم است، میزان مصرف نوار تفلون در کشورهای صنعتی جهان نظیر آمریکا و کشورهای اروپای غربی بیش از کشورهای در حال توسعه است. از جمله بزرگتر ین تولید کنندگان این محصول در دنیا می توان به کشورهای آمریکا، آلمان، چین و ژاپن اشاره نمود. این کشورها از جمله صادرکنندگان اصلی نوار تفلون در دنیا هستند.

طرح تولید نوار تفلون (3)

پودر پلی تترافلورواتیلن

ماده پلیمری پلی تترافلورواتیلن به عنوان ترکیب اصلی تشکیل دهنده نوار آب بندی تفلونی بصورت پودر
از خارج از کشور تامین می شود. مقدار پلی تترافلورواتیلن جهت تولید نوار آب بندی حدود ۹۸.۵ درصد خواهد بود که به دلیل قابل برگشت بودن ضایعات حاصله و با توجه به اتلاف مقداری از مواد به هنگام افزودن به اکسترودر و حمل و نقل و غیره تنها یک درصد به عنوان ضایعات منظور می گردد. پودر تفلون در داخل کشور تولید نمی شود و میزان مورد نیاز آن می بایست از طریق واردات تامین گردد. متوسط قیمت جهانی این ماده در حدود ۶۸۰۰ دلار به ازای هر تن می باشد.

گرانول پلی پروپلین

از این ماده برای ساخت قرقره و در پوش مربوطه برای بسته بندی محصول استفاده می شود. میزان پلی پروپلین مصرفی برای ساخت هر قرقره و درپوش مربوطه حدود ۶ گرم می باشد و میزان ضایعات آن هم با توجه به قابل برگشت بودن ضایعات حدود یک درصد در نظر گرفته می شود. با توجه به میزان مصرف پایین این پلیمر در واحد، از داخل کشور (پتروشیمی نوید زر شیمی، پلی نار و پتروشیمی بندر امام و….) قابل تامین خواهد بود. متوسط قیمت جهانی این ماده حدود ۳۴۰۰ دلار به ازای هر تن می باشد.

طرح تولید نوار تفلون (4)

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید نوار تفلون

۱. نوار تفلون پلی تترا فلوئورو اتیلن : ۲۵۲۰۴۱۲۳۱۱

وضعیت واحد های فعال تولید نوار تفلون

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده نوار تفلون در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید نوار تفلون (6)

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید نوار تفلون

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۵۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۲۳۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۰ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : – میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : – درصد

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۴.۲/۵ - (۴ امتیاز)