طرح تولید وازلین بهداشتی و دارویی

ژلهٔ پترولیوم [به انگلیسی، petroleum به‌معنای نفت خام] است و وازلین صرفا نام یک برند محبوب از این محصول است. ژلهٔ پترولیوم هم یکی از فراورده‌های جانبی به‌دست‌آمده از دکل‌های نفتی و ترکیبی است از مواد معدنی و واکس‌های مختلف. وازلین بیشتر از ۱۴۰ سال است که در اکثر خانه‌ها پیدا می‌شود و از آن برای بهبود زخم، درمان سوختگی و خشکی پوست استفاده می‌کنند.
ماده اصلی مورداستفاده برای تهیه وازلین، نفت خام است. از دیگر فراورده‌های نام‌آشناتر نفت خام می‌توان به نفت سفید [نفت سفید یا نفت چراغ در گذشته کاربردهای متعددی داشته است و امروزه از گاز مایع به‌عنوان جایگزین آن استفاده می‌شود. قدیمی‌ترین دستورالعمل تهیه نفت سفید از نفت خام از «کتاب‌الاسرار» زکریای رازی به جا مانده است]، بنزین و گازوئیل اشاره کرد. دقیقا مانند فراورده‌هایی که یاد شد، وازلین هم لیز و نرم است.
استفاده از وازلین برای پوست صورت و دیگر نقاط بدن نه‌تنها خطری ندارد، بلکه می‌تواند مفید باشد. همین ویژگی وازلین آن را از سایر فراورده‌های یادشده متمایز می‌کند.
استفاده از وازلین برای پوست صورت به‌عنوان مرطوب‌کننده خطری ندارد؛ اما اگر این کار را انجام می‌دهید، نکاتی هست که باید بدانید. پیش از شرح این نکات، کمی بیشتر درباره طرز تهیه وازلین و نکات مربوط به آن خواهیم گفت تا جای ابهامی وجود نداشته باشد.

کاربرد های وازلین

در دو بخش صنعتی و بهداشتی آرایشی کاربرد دارد. در مصارفی که مربوط به سلامت انسان می شود باید از وازلین بهداشتی استفاده نمود که سه مرحله فیلتر شده و ناخالصی های آن کاملا جداسازی شده است اما برای مصارف صنعتی می توان از نوع زرد رنگ یا تیره نیز استفاده نمود.

مصارف بهداشتی وازلین

وازلین یک چربی بی خطر می باشد که قادر به نگهداری طولانی مدت آب در خود است به همین خاطر برای آب رسانی به بافت پوست مناسب بوده و برای درمان پوست خشک و آسیب دیده مصرف می شود. در تولید کرم های دست و صورت ، صابون ، پاک کننده ها ، لوبریکانت ، لوسیون های سوختگی و دئودورانت کاربرد دارد. همچنین می توان وازلین را به صورت مستقیم به عنوان یک روغن مرطوب کننده و نرم کننده ارزان قیمت بر روی پوست نقاط مختلف بدن جهت درمان خشکی پوست ، ترک دست و پا ، زبری زانو و آرنج ، ترکیدگی لب ها ، چروک زیر چشم و … استفاده نمود.
وازلین دارویی و درمانی : در صنایع تولید دارو از آن به عنوان پایه تولید برخی دارو ها و کرم ها نظیر کرم سوختگی ، پماد درمان زخم بستر و … استفاده می شود.
تولید انواع کرم ها و لوسیون ها و پماد های روغنی
پیشگیری و درمان ترک های پوستی مربوط به دوران حاملگی
نرم و لطیف سازی پوست های خشک
درمان موخوره و تقویت رشد مژه و ابرو
جلوگیری از رنگ گرفتگی پوست در هنگام رنگ کردن مو ها
درمان خشکی و ترکیدگی لب

مصارف صنعتی وازلین

شیر آلات و تجهیزات به مرور زمان دچار زنگ زدگی و فرسایش می شوند. بهترین و ارزان ترین روش برای محافظت از این تجهیرات ، پوشش دهی آن ها با وازلین است زیرا علاوه بر روغن کاری و ایجاد پوشش مناسب ، هرگز سفت و سخت نشده و انجام بازدید های دوره ای را تسهیل می نماید. همچنین بهترین پوشش برای تجهیزات انتقال حرارت نظیر اسپلیت ها و شیر آلاتی نظیر عایق پلی یورتان که امکان چال کردن آن ها وجود ندارد ، استفاده از وازلین به همراه نوار راکشیلد است.

تاریخچه وازلین

در قرن نوزدهم میلادی کارگران صنعت نفت برای درمان زخم ها و سوختگی ها ، مقداری از چربی های نفت را بر روی پوست خود قرار می دادند. رابرت چسبرو در سال ۱۸۷۲ موفق به کشف ژله پترولیوم شده و با ثبت پتنت ، آن را با نام تجاری وازلین به ثبت رسانید. نام وازلین از دو کلمه آلمانی “Wasser” به معنی آب و کلمه یونانی “elaion” به معنی روغن زیتون گرفته شده است.
رابرت چسبرو با نمونه گیری از روغن حاصل از فعالیت استخراج نفت و خارج سازی ژله پترولیوم از آن ، اقدام به تولید محصولات بهداشتی با برند وازلین نمود تا اینکه در سال ۱۹۸۷ کمپانی Unilever در آمریکا حق امتیاز این برند را خریداری کرد و اقدام به تولید محصولات مختلف و فروش در سطح جهانی نمود. این ماده برای بیش از ۱۴۰ سال است که در نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

معایب وازلین

استفاده از ژله نفتی بر روی لب یا بینی شما ممکن است در برخی از افراد مشکل تنفسی ایجاد کند.
اشکال خالص شده ژله نفتی حاوی مواد خطرناک نیست. وازلین یکی از محبوب ترین شکل های تجاری ژله نفتی است و طبق گزارش کارگروه محیط زیست (EWG) در معرض خطر قرار گرفتن کاربران احتمال بسیار کم برای دچار شدن به سرطان و امراض دیگر است.
ژل نفتی تصفیه نشده حاوی برخی آلاینده های خطرناک است که نشان می دهد که گروهی از سرطان زا ها به نام هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای می توانند باعث سرطان شوند و به اندام های تولید مثل آسیب وارد کنند.
افراد علاقمند به ژله نفتی باید آن را از یک منبع معتبر خریداری کنند. محصولات خانگی که حاوی ژله نفتی هستند و محصولاتی که توسط تولید کنندگان ناشناخته تولید شده اند ممکن است حاوی اجزای مضر باشند.
همچنین شایان ذکر است که ژله نفتی ممکن است برخی از شرایط پوستی را بدتر کند. پوست به طور طبیعی بعد از آسیب دیدگی ، یک فیلم محافظ تشکیل می دهد که به جلوگیری از آسیب بیشتر و عفونت کمک می کند. ژله Petroleum در شکل گیری این فیلم دخالت می کند.

مواد تشکیل دهنده وازلین

فواید وازلین شامل ساخت پمادهای دارویی برای درمان سوختگی،کرم های صورت، لوسیون پوست و در صنعت به عنوان عامل نرم کننده، جوهر چاپ بکار برده می شود.
وازلین مخلوطی یکنواخت از انواع هیدروکربنهای نیمه جامد تصفیه شده است. این محصول بدون بو و طعم بوده و امروزه در انواع مختلفی از لحاظ نفوذپذیری و رنگ در بازار وجود دارد.
از مهمترین فواید وازلین استفاده از آن برای ساخت پمادهای دارویی تسکین دهنده سوختگی است. کاربرد وازلین در صنایع بهداشتی و آرایشی بسیار زیاد است به طوریکه از آن، به عنوان پایه اصلی در فرمولاسیون انواع کرم‌ها و پمادهای دارویی و بهداشتی استفاده میشود.
یکی از مهمترین فواید این ماده کمک به کاهش و برطرف نمون چین و چروک پوست به ویژه چروکهای ریز اطرف چشم و لبها است. استفاده از وازلین و مالیدن مقدار کمی از آن بر روی ساقه موها برای درمان موخوره مفید است. گذاشتن یک لایه نازک وازلین قبل از خواب بر روی مژه چشم به رشد و کلفت تر شدن سریع مژه‌ها کمک می کند.
همچنین فواید وازلین در خانه نیز بسیار بوده، جلوگیری از خشک شدن قفل ها، روان کردن لولاهای در، پاک کردن جای آب از روی میز و اشیا چوبی، براق کردن کیف و کفشهای چرمی، فرار دهنده مورچه ها است.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید وازلین بهداشتی و دارویی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک پماد وارلین (وازلین بهداشتی) ۲۴۲۴۵۱۲۶۲۰
کد آیسیک وازلین بهداشتی و دارویی ۲۳۲۰۵۱۲۳۷۷

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید وازلین بهداشتی و دارویی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی وازلین بهداشتی و دارویی ۲۷۱۲۱۰۱۰ میباشد.

تولید وازلین بهداشتی و دارویی

وازلین همان ژله پترولیوم است که یک ترکیب هیدروکربنی نیمه جامد می باشد و از تصفیه مواد نفتی به دست می آید، در تصفیه نفت برای تولید وازلین دارویی و بهداشتی باید روند تصفیه بسیار دقیق انجام شود و تمام ناخالصی های موجود در آن گرفته شود؛ هر چه در فرآیند تولید وازلین میزان پالایش طولانی‌تر و در دفعات بیشتری انجام شود وازلین به دست آمده خالص تر خواهد بود.

سود سرشار صادرات مستقیم وازلین با کیفیت

صادرات مستقیم وازلین بشکه ای با کیفیت، سود سرشاری برای تولیدکنندگان ایرانی به ارمغان آورده است. همانطور که اطلاع دارید ایران نفت زیادی دارد به طوری که به جز رفع نیاز کشور آن را به کشورهای زیادی ارسال می کند. این نفت زیاد سبب افزایش تولید محصولاتی شده است که پایه آن ها نفت می باشند.
وازلین یکی از موادی است که ریشه اش از نفت است و به علت فراوانی نفت در کشور آن را در تناژهای زیادی می سازند. این تولید بالا زمینه ساز کاهش قیمت این ماده شده است و به علت قیمت و کیفیت خوب، کشورهای زیادی برای خرید وازلین تولید ایران درخواست داده اند. آن ها در معاملات خود با ایران، گریدهای مختلف وازلین را در تناژهای بالا سفارش می دهند و علاقه زیادی به وازلین بشکه ای ایرانی دارند.
سفارشات بالا سبب صادرات وازلین بشکه ای شده است. سازندگان پس از انتقال انواع وازلین به بشکه ها آن ها را با امنیت بالایی به دیگر کشورها ارسال می کنند. همه مراحل صادرات وازلین از ایران طبق استانداردترین روال معاملات انجام می شود که این امر باعث رضایت مشتریان خارجی شده است. این روند عالی و اصولی باعث صادرات مستقیم وازلین شده است. صادرات سبب رونق در کسب و کار تولیدکنندگان شده و برای آن ها سود زیادی به دست می آید.

بهترین قیمت جهت صادرات مستقیم وازلین

ایران جزء کشورهایی است که بهترین قیمت جهت صادرات مستقیم وازلین را برای خریداران داخلی و خارجی کشور در نظر گرفته است. قیمت این ماده برای سازمان هایی که دائم در حال خرید وازلین عمده هستند اهمیت زیادی دارد. برای آن ها علاوه بر کیفیت محصول، قیمت وازلین بسیار مهم است. این موضوع باعث جذب کشورهای زیادی به بازار ایران شده است به طوری که بیش از ۲۲ کشور جهان برای خرید وازلین تولید کشور درخواست داده اند.
این موفقیت با تلاش تولیدکنندگان محترم به دست آمده است و باید برای حفظ این جایگاه تلاش های زیادی انجام شود. صادرات برای کشور محاسن زیادی دارد به همین دلیل باید برای انجام آن کوشید. معامله با کشورهای دیگر باعث وارد شدن ارز به ایران می شود. وقتی حجم معاملات افزایش پیدا کند در بخش های مختلف به نیروهای بیشتری نیاز خواهد شد در نتیجه افراد زیادی به کار گرفته می شوند.
در کل رسیدن به مرحله صادرات در هر محصولی نشان دهنده موفق بودن تولیدکننده آن محصول می باشد. خوشبختانه این موفقیت سال های زیادی است که توسط شرکت های تولیدی وازلین کشور به دست آمده است. شرکت وازلین شاپ به جز بازارهای داخل به بازارهای خارج از کشور توجه ویژه ای داشته و با تمام مشتریان خود تعامل خوبی برقرار کرده است.

وضعیت واحد های فعال تولید وازلین بهداشتی و دارویی
در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید وازلین بهداشتی و دارویی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات وازلین بهداشتی و دارویی
نمودار واردات و صادرات وازلین بهداشتی و دارویی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید وازلین بهداشتی و دارویی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۶۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۶ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۱ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)